Witam wszystkich forumowiczów,
postanowiłem zrobić podsumowanie po ostatnich pracach serwisowych w moim samochodzie Mazda CX-7.
Otóż miałem problem z oświetleniem lamp xenonowych, poza tym jeden reflektor został uszkodzony (pękła obudowa klosza na samym rogu, dodatkowo okazało się później że jeszcze ślizg błotnika lewego jest złamany – nie wiem czy to jakaś wada materiałowa czy jak to jest, no nic został wymieniony na nowy)
Objawy:
1. Jeden reflektor świecił inna barwą i bardzo słabo (prawy)
2. Drugi reflektor – przygasał, żarówka migała i czasem gasła
Jest to ewidentny efekt zużycia się żarówek Xenonowych, które i tak zadziwiająco długo świeciły bo aż 7 długich lat.
Usterkę ustaliłem sam, usunąłem ją za pośrednictwem serwisu XENON SERWIS z Lubonia k/ Poznania.
Link do serwisu zamieszczam w relacji: http://www.xenon-serwis.pl/
Jak zwykle dla forumowiczów wycena robocizny i fotorelacja oraz zestawienie wszystkiego z cenami jakie daje Mazda Motors Polska.
Najpierw wycena:
1. Nowy oryginalny ślizg błotnika lewego (mocowanie błotnika lewego i zderzaka) – 50 PLN
2. Używana oryginalna lampa lewa (Kioto) na "kanibalizm" + opłata za przesyłkę – 250 PLN
3. Nowe oryginalne żarówki Xenon Osram Xenarc D2S (2 sztuki) – 400 PLN
4. Robocizna serwisu* – 250 PLN
* (wymiana klosza lewego reflektora + nowe soczewki w prawym i lewym reflektorze oraz regeneracja lewej przetwornicy + ustawianie i pozycjonowanie świateł + demontaż i montaż lamp i zderzaka)
Jak łatwo policzyć wszystko kosztowało 950 PLN
Ile to kosztuje jak myślimy o nowych częściach w ASO, które niczym się nie różnią?
1. Nowy oryginalny ślizg błotnika lewego – 100 PLN* (http://allegro.pl/mazda-cx7-przod-slizg ... 98790.html)
2. Nowy oryginalny reflektor Mazda Kioto – 1950 PLN* (http://allegro.pl/reflektor-mazda-cx-7- ... 13520.html)
3. Nowe oryginalne żarówki Philips D2S Standard z logiem Mazda (2 sztuki) – 500 PLN* (http://allegro.pl/mazda-6-3-5-cx7-nowa- ... 75084.html)
4. Robocizna w ASO (6 rob/h) – 600 PLN
* (ceny z Allegro)
Ile to wychodzi 3150 PLN
Różnice zapewne każdy widzi. (Oczywiście można zawsze kupić taniej i mieć taniej, ale to kosztuje czas)
Dopisano 17 paź 2014, 20:02:
A teraz obiecana fotorelacja
Jak poprzednio znów zbiłem wszystko w skumulowane bloki zdjęć i opisów. (Zdjęcia nie są moje, opisy są ustalone z serwisem XENON SERWIS – ja aż takiej wiedzy nie mam)
Wymiana żarówek Xenon i regeneracja reflektorów
Strona 1 z 1
- Załączniki
U mnie wczoraj zauwazyłem że lewy żarnik świecił na różowo a dzisiaj przestał na amen.
Telefon do ASO – 522 pln /szt. Telefon do pierwszego znalezionego w internecie sklepu (gdzie oferują też montaż) i godzinę później miałem już wymienione oba żarniki na nowe phillipsa D2S Vision 4600K. Pan ze sklepu bardzo sprawnie wymienił w kwadrans oba żarniki, prawy nawet bez zaglądania – macając ręką wyłacznie, a lewy poprzez odpięcie nadkola. Koszt 440 PLN za 2szt i montaż. (sklep na Wale miedzeszynskim 373)
Telefon do ASO – 522 pln /szt. Telefon do pierwszego znalezionego w internecie sklepu (gdzie oferują też montaż) i godzinę później miałem już wymienione oba żarniki na nowe phillipsa D2S Vision 4600K. Pan ze sklepu bardzo sprawnie wymienił w kwadrans oba żarniki, prawy nawet bez zaglądania – macając ręką wyłacznie, a lewy poprzez odpięcie nadkola. Koszt 440 PLN za 2szt i montaż. (sklep na Wale miedzeszynskim 373)
- Od: 25 cze 2007, 10:47
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2010 2.2 MZR-CD Sport
była 6 '07 GY MZR-CD 143KM A+
Witam,
i dobrze że wymienił, tanio i sprawnie. Pytanie jest czy przy okazji szybkiej wymiany dokonał odpowiedniej regulacji? Jak wiemy Xenon ne ma regulacji ręcznej lecz ma regulację automatyczną, ale i tę automatyczną należny zawsze po każdej wymianie sprawdzić i jak coś jest poza zakresem określonym przez producenta, to należy to wyregulować. Oczywistą rzeczą jest, że każda automatyka działa w pewnym zakresie i ten zakres musi być prawidłowy inaczej będzie się świecić wiązką światła innym kierowcą po oczach ze względu na nieprawidłowe ustawienie świateł. Na każdej lampie są oznaczenia jaka jest wymagana konfiguracja w odległości metra od lampy i jakie jest dopuszczalne odchylenie. Na kloszu reflektora są naniesione punkty do których należny odnieść pomiar. W ten sposób dokonuje się regulacji, a dobrze ustawiona wiązka światła i prawidłowe ich świecenie wpływa na bezpieczeństwo zarówno nasze jak i innych kierowców. Wymiana to jedno, ustawienie wiązki światła to drugie a regulacja to jeszcze co innego. Dlatego mój wątek pokazuje całość jak to powinno być prawidłowo zrobione. Przy okazji zregenerowałem i wyczyściłem klosze oraz wstawiłem nowe soczewki bo z upływem czasu się wypalają i nic nie da nowa żarówka z super żarnikiem bo soczewka będzie po prostu działała jak siatka dyfrakcyjna zamiast skupiać wiązkę światła to będzie ją rozpraszać o oślepiać innych.
Pozdrawiam,
Vito
i dobrze że wymienił, tanio i sprawnie. Pytanie jest czy przy okazji szybkiej wymiany dokonał odpowiedniej regulacji? Jak wiemy Xenon ne ma regulacji ręcznej lecz ma regulację automatyczną, ale i tę automatyczną należny zawsze po każdej wymianie sprawdzić i jak coś jest poza zakresem określonym przez producenta, to należy to wyregulować. Oczywistą rzeczą jest, że każda automatyka działa w pewnym zakresie i ten zakres musi być prawidłowy inaczej będzie się świecić wiązką światła innym kierowcą po oczach ze względu na nieprawidłowe ustawienie świateł. Na każdej lampie są oznaczenia jaka jest wymagana konfiguracja w odległości metra od lampy i jakie jest dopuszczalne odchylenie. Na kloszu reflektora są naniesione punkty do których należny odnieść pomiar. W ten sposób dokonuje się regulacji, a dobrze ustawiona wiązka światła i prawidłowe ich świecenie wpływa na bezpieczeństwo zarówno nasze jak i innych kierowców. Wymiana to jedno, ustawienie wiązki światła to drugie a regulacja to jeszcze co innego. Dlatego mój wątek pokazuje całość jak to powinno być prawidłowo zrobione. Przy okazji zregenerowałem i wyczyściłem klosze oraz wstawiłem nowe soczewki bo z upływem czasu się wypalają i nic nie da nowa żarówka z super żarnikiem bo soczewka będzie po prostu działała jak siatka dyfrakcyjna zamiast skupiać wiązkę światła to będzie ją rozpraszać o oślepiać innych.
Pozdrawiam,
Vito
U mnie nagle przestał świecić xenon w lewej lampie. Xenon raz świecił a raz nie (zauważyłem, że nie świecił w dniu, w którym były opady deszczu). Ponieważ do wymiany miałem całą lampę (obudowa od środka była uszkodzona), i po przeanalizowaniu "sytuacji rynkowej" (regeneracja samej lampy 400/500, a używka 750/800), to postanowiłem zakupić używaną całą lampę z pełnym osprzętem (żarnik, przetwornica,zapłonnik). Spostrzeżenia po wymianie: stara przetwornica uległa uszkodzeniu bo była przykręcona do lampy tylko na jednej śrubie (!!) przez co do środka lampy wdzierała się woda i wilgoć + kostka zapłonnika spaliła się przy łączeniu z przetwornicą. Obecnie xenon działa i świeci prawidłowo. Nie ma różnicy, w obu lampach świeci tak samo. Pozdrawiam
A to ciekawe, że przetwornica była przytwierdzona do reflektora tylko jedną śrubą, ponieważ powinny być trzy śruby. Czy ten reflektor nie był przypadkiem uszkodzony wcześniej? Ciężko uwierzyć, aby auto na linii montażowej miało taką usterkę jakościową.
No niestety nie mogę potwierdzić, że auto jest bezwypadkowe (chociaż w ogłoszeniu była taka informacja i autko było sprawdzane w ASO przed zakupem). Ostatnio musiałem skorzystać z auto pomocy i gościu się zdziwił, że nie może wkręcić w przedni zderzak tego oczka/haka do wyciągania auta – skwitował, że albo bity, albo ten hak jest nie od tego auta...
Wracając do regeneracji xenonów – ja jedną kompletną lampę kupiłem na aledrogo i jest super, nie paruje itd. Natomiast druga parowała to poprosiłem firmę, która regeneruje takie elementy o pomoc – zrobili i pomogło na tydzień. Później reklamacja i znowu pomogło, tym razem na 4 tygodnie. Dalej paruje, w dolnej części lampy. Podobno ten typ tak ma, ale jak to jest że ten lewy nie paruje a prawy tak? Przy okazji się okazało, że ta przetwornica co była zamontowana na jedną "śrubę" jest od Mazdy 6 i przez ponad 30kkm świeciła jak normalnie (gdyby nie samotna śrubka to pewnie by świeciła dalej...).
Wracając do regeneracji xenonów – ja jedną kompletną lampę kupiłem na aledrogo i jest super, nie paruje itd. Natomiast druga parowała to poprosiłem firmę, która regeneruje takie elementy o pomoc – zrobili i pomogło na tydzień. Później reklamacja i znowu pomogło, tym razem na 4 tygodnie. Dalej paruje, w dolnej części lampy. Podobno ten typ tak ma, ale jak to jest że ten lewy nie paruje a prawy tak? Przy okazji się okazało, że ta przetwornica co była zamontowana na jedną "śrubę" jest od Mazdy 6 i przez ponad 30kkm świeciła jak normalnie (gdyby nie samotna śrubka to pewnie by świeciła dalej...).
Mam ten sam problem z Xenonem od strony kierowcy już drugi raz nie świeci. Pierwszym razem po silnej ulewie we Włoszech zauważyłem że lampa nie świeci ( klosz zaparowany ) jadę do sklepu kupuje 1 sztukę za 100 Euro i oczywiście szybka wymiana i nic jak światła nie było tak nie ma, no to szybko wymiana z prawej strony i niestety to samo brak światła po dwóch dniach żaróweczka zaczęła świecić Teraz znowu lampa odmówiła posłuszeństwa klosz zaparowany no i podejrzewam że przetwornica musi być wilgotna
W piątek biorę się do roboty i zobaczymy
W piątek biorę się do roboty i zobaczymy
- Od: 26 gru 2011, 04:36
- Posty: 56
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008
Witam Ponownie
Zakończyłem naprawę swojej lampy i tak jak przypuszczałem miałem ten sam problem z przetwornicą jak kolega @Vito po zdemontowaniu przetwornicy znalazłem dużo wody a oprócz tego jeden przerwany przewód zaznaczony na zdjęciu nr.1 który wymagał zlutowania, po tej małej regeneracji żarówka świeci
Zakończyłem naprawę swojej lampy i tak jak przypuszczałem miałem ten sam problem z przetwornicą jak kolega @Vito po zdemontowaniu przetwornicy znalazłem dużo wody a oprócz tego jeden przerwany przewód zaznaczony na zdjęciu nr.1 który wymagał zlutowania, po tej małej regeneracji żarówka świeci
- Od: 26 gru 2011, 04:36
- Posty: 56
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9