SCR (AdBlue) reset kontrolki
1, 2
Witam,
Mam pytanko, po samodzielnym uzupełnieniu czynnika addblue wszystko było ok, świeciły się cztery kropeczki maksymalnego poziomu. Kilka dni temu zaświeciła się lampka SCR a także lampka usterki silnika Check Engine, próbowałem wykasować ten błąd interfejsem OBDII i wszystko było ok ale po prejechaniu ok 2 km ponownie zapala się lampka SCR a także lampka usterki silnika Check Engine.
Czy jest możliwość wykasowania tego błedu w jakiś inny sposób czy czeka mnie wyprawa do serwisu?
pozdrawiam
Mam pytanko, po samodzielnym uzupełnieniu czynnika addblue wszystko było ok, świeciły się cztery kropeczki maksymalnego poziomu. Kilka dni temu zaświeciła się lampka SCR a także lampka usterki silnika Check Engine, próbowałem wykasować ten błąd interfejsem OBDII i wszystko było ok ale po prejechaniu ok 2 km ponownie zapala się lampka SCR a także lampka usterki silnika Check Engine.
Czy jest możliwość wykasowania tego błedu w jakiś inny sposób czy czeka mnie wyprawa do serwisu?
pozdrawiam
- Od: 13 wrz 2014, 21:44
- Posty: 5
Po uzupełnieniu AdBlue nie trzeba nic kasować. Po przejechaniu się autem kropki same się uzupełniają.
Jeżeli po uzupełnieniu dalej się świeci, trzeba odczytać błąd. Być może system uległ awarii.
Odczytaj nr błędu i podaj na forum.
Pzdr.
Jeżeli po uzupełnieniu dalej się świeci, trzeba odczytać błąd. Być może system uległ awarii.
Odczytaj nr błędu i podaj na forum.
Pzdr.
po podłączeniu inrerfejsu OBDII sygnalizowane są 2 błędy
– U0442 Invalid Data Received From ECM/PCM B
– P20B9 Reductant Heater "A" Control Circuit/open
po wykasowaniu jest wszystko ok ale po przejechaniu ok 2 km ponownie zapalają sie 2 kontrolki opisywane przeze mnie wcześniej/powyżej
– U0442 Invalid Data Received From ECM/PCM B
– P20B9 Reductant Heater "A" Control Circuit/open
po wykasowaniu jest wszystko ok ale po przejechaniu ok 2 km ponownie zapalają sie 2 kontrolki opisywane przeze mnie wcześniej/powyżej
- Od: 13 wrz 2014, 21:44
- Posty: 5
U0442 – Błąd występujący w parze z innym.
P20B9 – Wadliwe działanie obwodu podgrzewania zbiornika systemu AdBlue® (zwarcie do
masy / zwarcie do zasilania i otwarcie obwodu).
Jeżeli masz auto wyprodukowane przed czerwcem 2010 to przyczyną tego może być luźne połączenie na konektorze zespołu sterującego SCR-em.
P20B9 – Wadliwe działanie obwodu podgrzewania zbiornika systemu AdBlue® (zwarcie do
masy / zwarcie do zasilania i otwarcie obwodu).
Jeżeli masz auto wyprodukowane przed czerwcem 2010 to przyczyną tego może być luźne połączenie na konektorze zespołu sterującego SCR-em.
Niestety nie cały czas usterka powraca:
KOD: P20B9- obwód sterujący nagrzewnicą A dodatku paliwowego otwarty
Dodatkowe symptomy usterki: otwarty obwód
Moduł: selektywna redukcja katalityczna
Czyli wygląda na to, że mam jakiś przewód przerwany albo zaśniedziały.
Tylko pytanie: w którym miejscu tego szukać?
http://cartype.com/pics/6975/full/urea-scr-system.jpg
KOD: P20B9- obwód sterujący nagrzewnicą A dodatku paliwowego otwarty
Dodatkowe symptomy usterki: otwarty obwód
Moduł: selektywna redukcja katalityczna
Czyli wygląda na to, że mam jakiś przewód przerwany albo zaśniedziały.
Tylko pytanie: w którym miejscu tego szukać?
http://cartype.com/pics/6975/full/urea-scr-system.jpg
- Od: 13 wrz 2014, 21:44
- Posty: 5
też mam problem scr zazwyczaj adblue dolewałem przy stanie ok 50% tym razem chciałem go wyjechać praktycznie do zera przy informacji stanu płynu na 1500 km zaświeciła się kontrolka scr po dolaniu nie pokazały się kwadraty tylko nadal świeci scr i odlicza kilometry czy jest jakiś sposób na ten problem czy tylko wizyta w serwisie?
-
skora540
Dzień dobry, mam ten sam problem, zbiornik adblue pełny a swieci kontrolka, i odliczanie od 830 km. Po jakims czasie gasnie i znów od nowa to samo. Po odczytaniu błedu wyszło ze problem z czujnikiem nox, czy to jest ta sonda lambda?
-
eskil
Próbowałeś kasować błędy? Raz tak miałem, po tym jak było bardzo mało płynu i temperatura w okolicach 35 stopni. Po dolaniu dalej odliczal w dół. Skasowałem błędy za pomocą zwykłego elma i wszystko wróciło do normy. Później jeszcze ze dwa razy miałem liczenie i po dolaniu sam widział.
No i u mnie zaświeciła się kontrolka silnika i od Adblue w drodze do Chorwacji; najpierw panika szukanie Adblue na stacji, znalazłem uf, ale kontrolki zgasły. Uzupełniłem płyn ok.4l; jadę parę kilometrów i znawu mi sie zapala i odlicza kilometry od 830. I co robić wiem ze jest pełno czy będę mógł wrócić do domu czy silnik mi po trasie nie zgaśnie? byłby zoong
- Od: 18 sty 2015, 15:27
- Posty: 22
- Auto: mazda cx7 2,2d 2011r.
Ha jak więcej nie wchodzi to musi być pełno? Zresztą wczoraj jadę do Splitu i znowu mi się zapaliły i pokazuje że zostało na 830km. Potem znowu zgasły po jakimś czasie i mam fuul. Przed wyjazdem w domu tez na stacji zatankowałem do pełna a nie zrobiłem więcej jak 2500km. Przy takim przebiegu zużyłby się cały środek? chyba raczej nie!!
- Od: 18 sty 2015, 15:27
- Posty: 22
- Auto: mazda cx7 2,2d 2011r.
W mojej Cx jest podobny problem – co kilkaset kilometrów włącza się błąd SCR.
Po podłączeniu komputera pokazują się dwa błędy:
U0442 Invalid data receiver from ECM/PCM B
P2200 NOx sensor circuit bank 1.
Kasuję te błędy na okrągło, ale co ciekawe latem wcale się nie wyświetlają, dopiero jak temperatura spada poniżej około +8 stopni problem wraca. Ktoś może ma jakieś pomysły co z tym dalej począć?
Po podłączeniu komputera pokazują się dwa błędy:
U0442 Invalid data receiver from ECM/PCM B
P2200 NOx sensor circuit bank 1.
Kasuję te błędy na okrągło, ale co ciekawe latem wcale się nie wyświetlają, dopiero jak temperatura spada poniżej około +8 stopni problem wraca. Ktoś może ma jakieś pomysły co z tym dalej począć?
- Od: 6 paź 2012, 20:30
- Posty: 15
- Auto: Cx-7 2,2 cdvi 2010r
Po wizycie u P. Marcina <Reklama> skończyły się raz na zawsze moje problemy z adblue w cx-7.
Operacja polegała na zgraniu oprogramowania – jego modyfikacji – i ponownym wgraniu do sterownika. Wypięty również przewód pod fotelem kierowcy. Wszystko to powoduje, że adblue jest całkowicie wyłączone. Polecam – cena też przystępna w porównaniu z nowym zbiornikiem.
Operacja polegała na zgraniu oprogramowania – jego modyfikacji – i ponownym wgraniu do sterownika. Wypięty również przewód pod fotelem kierowcy. Wszystko to powoduje, że adblue jest całkowicie wyłączone. Polecam – cena też przystępna w porównaniu z nowym zbiornikiem.
Ostatnio edytowano 26 sty 2016, 21:02 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Reklama
Powód: Reklama
-
bartoldi
Ja również mam problem z systemem SCR. Diagnostyka pokazała następujące błędy:
U0442 Czujnik NOx/sygnał lambda, nieprawidłowy sygnał/brak sygnału,
P203D02 Czujnik poziomu w zbiorniku AdBlue – błąd sygnału,
P208A13 Pompa zasilająca AdBlue A Przerwa
P20DF00 Czujnik ciśnienia Ad Blue Za niski sygnał
Do tego po kilku dniach zaczęła mrugać kontrolka DPF.
Jeżeli ktoś może mi wskazać prawdopodobną przyczynę awarii SCR to proszę o pomoc. Zakładam, że jednoczesna awaria trzech elementów jest mało prawdopodobna. Czy możliwe jest zdiagnozowanie przyczyny w "zwykłym" warsztacie czy pozostaje mi tylko serwis Mazdy?
U0442 Czujnik NOx/sygnał lambda, nieprawidłowy sygnał/brak sygnału,
P203D02 Czujnik poziomu w zbiorniku AdBlue – błąd sygnału,
P208A13 Pompa zasilająca AdBlue A Przerwa
P20DF00 Czujnik ciśnienia Ad Blue Za niski sygnał
Do tego po kilku dniach zaczęła mrugać kontrolka DPF.
Jeżeli ktoś może mi wskazać prawdopodobną przyczynę awarii SCR to proszę o pomoc. Zakładam, że jednoczesna awaria trzech elementów jest mało prawdopodobna. Czy możliwe jest zdiagnozowanie przyczyny w "zwykłym" warsztacie czy pozostaje mi tylko serwis Mazdy?
-
iniesta7
Kurcze mnie też dopadło: U0442 w komputerze silnika.
Za poradą bartoldi wybrałem się do tego gościa od DPF i Adblue na Sikorskiego w Rzeszowie.
Trzy dni już ganiam autkiem po wizycie i jak na razie zero problemów. Wcześniej to czasem kontrolka gasła po 2 -3 dniach dzień przerwy i od nowa.
Nie wiem tylko co będzie jak będą to Adblue sprawdzać na przeglądzie, ale ponoć nie widać tam żadnej przeróbki.
Za poradą bartoldi wybrałem się do tego gościa od DPF i Adblue na Sikorskiego w Rzeszowie.
Trzy dni już ganiam autkiem po wizycie i jak na razie zero problemów. Wcześniej to czasem kontrolka gasła po 2 -3 dniach dzień przerwy i od nowa.
Nie wiem tylko co będzie jak będą to Adblue sprawdzać na przeglądzie, ale ponoć nie widać tam żadnej przeróbki.
-
moris-22
podczas pobytu w Polsce rowniez i mnie dopadl problem z scr-em,
za porada znajomego speca, wylaczylem cale adblue wraz z dpfem.
auto smiga jak nigdy.
za porada znajomego speca, wylaczylem cale adblue wraz z dpfem.
auto smiga jak nigdy.
-
beya15
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9