Strona 1 z 1

Problem z lakierem

PostNapisane: 27 sty 2013, 13:39
przez Evil
Dzień dobry,

Jestem nowym Forowiczem wszystkich serdecznie witam. W ubiegłym roku kupiłem Mazdę CX-7 SPORT 2,2 diesel był to jeden z ostatnich modeli na rynku (rocznik 2011). Generalnie fajnie się tym samochodem jeździ może to moje wrażenie jest spowodowane, że jest to mój pierwszy SUW i tak duży samochód. Niestety od samego początku mam przygody z tym samochodem. Po odbiorze samochodu z salonu + jadąc do domu po ujechaniu kilkunasty kilometrów wróciłem do serwisu na lawecie. Okazało się, że sonda lambda do wymiany. Serwis zrobił to od ręki w zaledwie godzinę od diagnozy, co pewno w innych okolicznościach trwałoby to kilkanaście godzin pod warunkiem, że mieliby część na stanie :) . W ramach rekompensaty dostałem parę rzeczy dodatkowego wyposażenia (bagażnik, czujniki ciśnienia kół ect.) bo chciałem odstąpić od umowy. Od tej pory samochód sprawuje się bez większych zastrzeżeń.
Niestety podczas mycia mojego „cudeńka” :) zauważyłem, że na listwach pomiędzy drzwiami a dachem, gdzie teoretycznie jest najtwardszy element samochodu są zagięcia na długości ½ długości samochodu po jednej stronie i 1/3 po drugiej stronie. Jak się patrzy pod światło to wygląda to jakby blach falowała nieregularnie (tego wcześniej nie było). Nie bardzo wiem co z tym zrobić może ktoś miał podobny przypadek? Będę wdzięczny z odpowiedz.
Przy okazji tej „wady”, o której piszę powyżej sprawdziłem grubość lakieru czy aby samochód pomimo że salonowy nie był bity (bo o takich przypadkach słyszałem) . Okazało się że miejscami lakier jest tak cienki że aż bieda piszczy w żadnym miejscu nie przekracza 100 jednostek grubości a są miejsca gdzie grubość lakieru wynosi 50. Czy może ktoś wie jaka jest norma na grubość lakieru? Bo przy tej grubości za chwilę podkład wyjdzie.
Z góry dziękuję za odpowiedz <spoko>

Odp: Problem z lakierem

PostNapisane: 28 sty 2013, 16:56
przez arE
Nie wiem ile jest u mnie lakieru, ale ogólnie wiadomo, że mazdzie nie ma go dużo. Efektu jaki masz u siebie u mnie nie widzę, mam taką samą jak Twoja wersję, rok starszą.

Re: Problem z lakierem

PostNapisane: 28 sty 2013, 20:59
przez Evil
Masz rację że Japońcy oszczędni są ale tak mała warstwa lakieru to pewnikiem wypiaskowane do podkładu błotniki i dzwi przednie.

PostNapisane: 8 lut 2013, 18:29
przez leho
Lakier jest cienki – to fakt. U mnie na lusterkach szczególnie widać białe kropki/dziurki w lakierze od much itp, równiez z przodu maski, a samochód ma dopiero 5 lat...
Dodatkowo, czy nie macie problemu z rdzą na chromowanych koncówkach wydechu, oraz alufelgach, szczególnie przy wentylkach? U mnie juz są slady i czuje, że jeszcze jedna zima i będzie tragedia...

Grubość lakieru w CX7 – około 70mikronów

PostNapisane: 18 cze 2013, 15:28
przez merlinn
Hej,

Czy wiecie jaka jest prawidłowa grubość oryginalnego lakieru w mazdach CX7 z przed liftingu ?

Re: Grubość lakieru w CX7

PostNapisane: 18 paź 2013, 11:58
przez przemek.gd
Na cxie jest strasznie cienko. Ostatnio mierzył u mnie rzeczoznawca i świeciło sie juz od 30 do max 80. Standardowo mówią ze na cxach jest 60. Jesli będzie ponad 100 120 znaczy ze jest juz inna warstwa.

Re: Grubość lakieru w CX7

PostNapisane: 5 kwi 2014, 15:07
przez Vito
Ja pod koniec 2013 roku kupowałem Mazdę CX-7. Pojechałem na sprawdzenie Mazdy przed zakupem i dowiedziałem się o powłokach lakierniczych, teraz chaiłabym się z wami podzielić nowinkami jakie udzielili mi serwisanci w salonie Mazdy.
1. Mazdy są bardzo cienko lakierowane około 70 mikro. lakieru – wiec to jest standardowa powłoka nakładana przez producenta w Hiroshimie :)
2. Od 2012 / 2013 rok (przełom) Mazda na życzenie klienta kryje samochody dodatkową powłoką lakieru i dochodzi wtedy do 90 – 100 mikro. – ale takich Mazd w PL jest niewiele. Co ciekawe taka usługę można sobie zamówić ale tylko dla wybranych kolorów lakieru, np: zmiennych opytycznie.
3. Nie wiem jak to jest z Mazdami przed 2006 rokiem. Lakiernik nie był w stanie mi tego powiedzieć bo nie mieli auta sprzeda 2006 roku.

Tyle się dowiedziałem.

Re: Grubość lakieru w CX7 – około 70mikronów

PostNapisane: 23 lut 2016, 18:42
przez jacx7
A jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym ?
Rozglądam się za CX-7 z pierwszych lat produkcji i niektóre już sporo rdzy w podwoziu, ale to nie problem wystarczy oczyścić i zakonserwować.

Jak wygląda sprawa nadwozia ?
Bo tu koszt byłby duży.

PostNapisane: 3 mar 2016, 18:10
przez CX-7
Ja po kupnie na wiosnę zeszłego roku pojeździłem do jesieni i dałem do konserwacji całe podwozie (z nadkolami itp.). Profile zamknięte sobie darowałem bo można stracić gwarancję (a mam przedłużoną do końca lipca tego roku).