Problem z AdBlue. SCR mulfunction

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sherman » 15 sty 2017, 19:46

Witam, w CX 7 2.2d pojawil mi sie komunikat SCR mulfunction oraz zaswiecily kontrolki silnika i mrugajaca AdBlue. Pokazala sie rowniez informacja, zeby uzupelnic plyn. Wczesniej palily sie 4 kolka, wiec zbiornik musial byc prawie pelny. Uzupelnilem plyn i weszlo go zaledwie z 1 max 2 litry. Niestety zadna z kontrolek nie zgasla ani po dolewce ani po przejechaniu jakiegos dystansu.
Niestety zmniejsza sie tez dystans przy komunikacie aby dolac plynu. Czy przy osiagnieciu jakiegos dystansu silnik przejdzie w tryb awaryjny?
Czy ktos mial podobny problem? Co moze byc przyczna tego, ze zapalaja sie kontrolki i pokazuje sie komunikat aby dolac adblue, gdy w rzeczywistosci jest prawie pelny zbiornik. Musialem wjechac i przytrafilo mi sie to w trasie. Niestety w okolicy nie ma serwisu mazdy.
sherman
 

Postprzez tom111 » 16 sty 2017, 09:14

Problem dość częsty w CX7.
Prawdopodobnie jest to chwilowy brak kontaktu na jakimś styku. Trzeba skasować błąd, lub poczekać aż sam zniknie. Jeśli nie zniknie po upływie jakiegoś dystansu, komputer będzie stopniowo zmniejszał moc silnika. Radzę wyposażyć się w interfejs bluetooth i program forscan na androida, bo pewnie problem będzie powracał.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2016, 22:13
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda CX7 2,2 2010

Postprzez Filipson » 17 sty 2017, 08:50

Też tak miałem. Dokładnie te same objawy: zbiornik pełny, a wyświetlało żeby dolać Ad Blue.
Okazało się że miałem zepsuty wtryskiwacz od tego płynu właśnie mieszczący się pod spodem auta.
O takie coś:
Załączniki
w.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2016, 10:58
Posty: 7
Skąd: WAWA/STC
Auto: Mazda CX-7
2.2 CD Sport
2012 r.

Postprzez Szympans44 » 6 wrz 2018, 15:10

Witam, nikt nie napisał jak poradzić sobie z problemem, a widzę że kilka ludzi miało podobnie. Mianowicie wczoraj jeszcze wyświetlało poziom adblue na Full, a dzisiaj jest już kontrolka od scr i od silnika. Mogę dolać jakieś 100ml adblue i już mam pod korek. Po przejechaniu krótkiego dystansu, mógłbym dolać kolejne 100ml i jest już pod korek... zabawa mogła by trwać w kolko, ale błąd nie gaśnie, a km od 850km odlicza tam gdzie poziom. adblue
... czy ja może robię coś źle, nigdy nie wlewalem tego płynu, ponieważ dostałem samochód w spadku po tacie i on też miał coś z tym problrm, ale już nie wiem czy jest jakiś patent na wlewanie tego płynu, czy trzeba wlać jakąś większą ilość, tylko jak , skoro wygląda na to że jest pelny.. jakieś porady jeszcze ? Pozdrawiam

Dopisano 6 wrz 2018, 23:25:

Chciałem coś jeszcze "pokombinować" i wieczorem po pracy przekrecilem tylko zapłon i błąd już znikł... czy temperatura powietrza może mieć jakiś wpływ na działanie adblue? Ktoś coś wie i chce dodać jakieś doświadczenie od siebie!? Dodam, że wcześniejszy właściciel mało użytkowal ten samochód, jak dobrze wiemy napewno mazda z dpf em i adblue może tego nie lubiec. I dzisiaj dałem mu troszkę "popalic", samochód się zagrzal i wyświetliło te błędy, jak również temperatura na zewnątrz była dość wysoka i świeciło slonce... wieczorem jak ręka odjal, a udało mi się dolać jakieś 1.5l środka adblue i uważam że zbiornik jest pełny, co nawet pokazuje poziom na komputerze czyli wszystkie te kropki do Full... fajnie by było rozwiązać ten temat, ponieważ widzę że to jest częsty problem w Mazdzie i sam jeśli do czegoś dojdę to chętnie się podzielę, chociaż zaczynam dochodzić do wniosku mając ten samochód tydzień w uzytkowaniu, że adblue w Mazdzie to jeden wielki niewypał...
Załączniki
20180906_091332_001.jpg
20180906_091332_001.jpg
20180906_092123.jpg
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2018, 14:52
Posty: 1
Auto: Mazda cx7 22 diesel 2011r.

Postprzez tom111 » 7 wrz 2018, 23:29

Tak, ten system w cx7 to wielki niewypał. Masz 3 wyjścia, albo bawić się w kosztowną naprawę, po kolei wtryskiwacza, czujnika, grzałki, itd..., albo przyzwyczaić się do coraz częściej pojawiających się komunikatów o błędach i kasowania ich co 300km, albo zabić system i zapomnieć o ekologii.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2016, 22:13
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda CX7 2,2 2010

Postprzez TheNatiraT » 19 paź 2018, 21:38

Podepnij pod OBD i sprawdź forscanem jaki jest dokładniejszy kod błędu. Może się czegoś dowiesz.
U mnie był to błąd czujnika temperatury mocznika (adblue). W środku lata twierdził, że jest -40'C.
Naprawa jest oczywiście w chorej cenie.
Cały ten DPF w maździe to jeden wielki chory żart. Samochód świetny ale nie z tym systemem.
Rozwiązania są takie jak napisał tom111.
Jeśli jesteś z okolic KRK to mozemy podpiąć i sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2017, 18:15
Posty: 21
Auto: Mazda CX-7

Postprzez aj75 » 3 lut 2019, 16:29

Dopadło i mnie. Błąd P203D – Reductant Level Sensor Circuit High. Przerabiał ktoś ten temat lub usuwał system w Krakowie?
aj75
 

Postprzez TheNatiraT » 11 lut 2019, 21:08

P203D to niby "unexpected high electrical reading from the sensor circuit as detected by the ECM".
Coś mi się zdaje, że i Ciebie dopadło – jakże wspaniały DPF by Mazda.
Czym to zczytywałeś? Forscan?

W odpowiedzi na drugie pytanie – tak, ja przerabiałem ten temat, w Krakowie.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2017, 18:15
Posty: 21
Auto: Mazda CX-7

Postprzez aj75 » 14 lut 2019, 22:24

Tak Forscan. Gdzie robiłeś i jaki koszt?
aj75
 

Postprzez Lukasso » 4 mar 2019, 22:40

Witam ja też miałem problemy z adblue, mi pomogło czyszczenie zbiornika i pompy na razie minoł rok i spokuj. Jedynie co zauważyłem to że czujnik poziomu oszukuje zaklamuje stan w baku full a stan na komputerze 92% I trzy kwadraty, spuscilem płyn do zera i odczyt z czujnika taki sam jak przy pełnym. Czy miał ktoś taką sytuację
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 16:02
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda cx7 2.2 2011r

Postprzez KRIS 111 » 17 kwi 2019, 10:08

Ja wyłączyłem system adblue i mam spokój z dolewaniem. Natomiast pojawił sie inny problem bo rozłączyła mi się wtyczka po podwoziem (skorodowała) i powiedzieli mi w Mazdzie że to jest wtryskiwacz adblue. Koszt nowego 1050 zł netto + koszty wymiany.
W związku z tym mam pytanie czy jeśli mam system Adblue wyłączony to i wtryskiwacz może być odłączony?
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2019, 09:49
Posty: 1
Auto: Mazda CX7

Postprzez Lukasso » 23 kwi 2019, 13:35

Witam jeśli system SRC został dezaktywowany to komputer go nie widzi więc wtrysku też nie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 16:02
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda cx7 2.2 2011r

Postprzez c00l.d00d » 5 maja 2019, 11:27

Również mam problem z Adblue. U mnie jest błąd czujnika temperatury płynu Adblue, forscan pokazuje 80 stopni bez względu na temperaturę otoczenia, napięcie na tym czujniku jest prawie 0, tak jakby była przerwa w obwodzie. Poza tym cały system działa prawidłowo. Przymierzam się do ściągnięcia zbiornika i sprawdzenia przewodów, wtyczek. Pytanie, czy ktoś już może demontował ten zbiornik?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 12:56
Posty: 4
Skąd: dolnośląskie
Auto: Mazda CX-7, 2.2 MZR-CD 173KM, 2010

Postprzez Lukasso » 8 maja 2019, 03:45

Witam zbiornik można zdemontować, a jeśli czujnik padł to trzeba wymienić. Przyczyny w przewodach bym nie szukał, ponieważ czujnik temperatury jest powiązany z poziomem adblue, a tu nie pokazuje błędu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 16:02
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda cx7 2.2 2011r

Postprzez TheNatiraT » 13 maja 2019, 00:43

C00Ld00d
widzę, że ten sam babol co u mnie w zeszłym roku. Czujnik temp nawala i zgłasza problem do komputera.
W moim przypadku akurat w czerwcu zgłaszał tem -40'C.
Czujka jest podobno zatopiona w plastiku i wymaga wymiany sporo elementów w tym podobno zbiornik i część wiązek. Dosyć droga zabawa.

Jeśli poszukasz tego samego tematu ale na forach USA, to są podobne zgłoszenia.

Rozwiązania są chyba tylko dwa:
– droga naprawa (mało kto się chce podjąć, głównie ASO)
– tańsze obejście systemu

CX-7 to doprawdy świetny model, ale ten DPF+ADB to totalna porażka
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2017, 18:15
Posty: 21
Auto: Mazda CX-7

Postprzez Lukasso » 13 maja 2019, 12:09

Pozostaje wymienić zapraszam do Mnie i po sprawie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 16:02
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda cx7 2.2 2011r

Postprzez Sadhu » 8 cze 2019, 00:06

Witajcie,

mam to samo: kontrolka silnika SCR i odliczanie od 850. Zbiornik adBlue pełny.

Apka inCar Doc Free pokazuje błąd P205D (Reductant Tank Temperature Sensor Circuit High)

Co z tym można zrobić?

Poradźcie

Piotr
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2012, 12:39
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda CX-7, 2013, 2.2 Diesel

Postprzez c00l.d00d » 16 sie 2019, 19:42

c00l.d00d napisał(a):Również mam problem z Adblue. U mnie jest błąd czujnika temperatury płynu Adblue, forscan pokazuje 80 stopni bez względu na temperaturę otoczenia, napięcie na tym czujniku jest prawie 0, tak jakby była przerwa w obwodzie. Poza tym cały system działa prawidłowo. Przymierzam się do ściągnięcia zbiornika i sprawdzenia przewodów, wtyczek. Pytanie, czy ktoś już może demontował ten zbiornik?


Kupiłem używany kompletny zbiornik. Wymieniłem i gra. Ponad 2 miesiące bez problemów. Aż do teraz. Wywaliło znów scr malfunction. Niskie ciśnienie w przewodzie mocznika. Forscan pokazał że pompa nie może utrzymać ciśnienia i się wyłącza. Po kilku resetach zaskoczyło i błąd nie wraca. Pompa jednak ciągle pracuje na ponad 80% a ciśnienie waha się od około 430 do 490kPa. Co się mogło stać?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 12:56
Posty: 4
Skąd: dolnośląskie
Auto: Mazda CX-7, 2.2 MZR-CD 173KM, 2010

Postprzez Lukasso » 20 sie 2019, 12:04

Pompa ma zakres ciśnienia od 450 do 550 kPa
Ostatnio edytowano 25 gru 2019, 11:20 przez Lukasso, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 16:02
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda cx7 2.2 2011r

Postprzez Arekowicz » 18 wrz 2019, 14:09

Witam wszystkich
Czy może ktoś poleci jakąś firmę zajmująca się omijaniem systemu Adblue z woj. Pomorskiego?
Auto mam od 2 tygodni i właśnie dopadł mnie ten problem a zbiornik pełny :(
Z góry dziękuję za pomoc
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2019, 13:29
Posty: 1
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda CX-7 2,2 D
2010 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9