Hej,
Posiadam cx-7 wersja europejska z ksenonami (automatyczna regulacja) i światła świeca mi za nisko. W nocy na nieoświetlonych drogach jest to uciążliwe. Czy jest możliwość regulacji 'bazowej' wysokości?
Regulacja wysokości xenonów
Strona 1 z 1
Jest regulacja przy silniczkach które odpowiadają za ustawianie wysokości. Polecam jeszcze sprawdzić czy wszystko Ok z czujnikami auto regulacji (przy lewych kołach) i jak tam jest dobrze dokręcone to na stację diagnostyczną ustwić światła ( nie polecam na jakiś drzwiach od stodoły). Tak zrobiłem u siebie i światełka świecą idealnie.
- Od: 27 sty 2016, 22:10
- Posty: 10
- Auto: Mazda cx 7 2009 FL 2.2 173KM
Nie będę zaczynał nowego wątku o regulacji wysokości świateł. Dostałem lekko wczoraj w lewy przód. Światło też oberwało, świeci ale ksenony po włączeniu nie poziomują się – nawet nie drgną (prawy też bez reakcji). Macie pomysł co to może być bo wiem, że z tej strony jest czujnik poziomowania ale nie wiem jak go namierzyć czy jest cały.
Ostatnio edytowano 2 lut 2016, 00:10 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Osadzenie obrazka
Powód: Osadzenie obrazka
-
aj75
Zacznij od połączenia czujnika z zawieszeniem. Jak całkowicie skręcisz koła w lewo to znajdziesz na wahaczu połączenie "do góry" gdzie znajduje się regulator. Jak tam nic nie jest urwane to trzeba sprawdzać elektronikę.
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
-
aj75
Jak działa w waszych CX7 regulacja wysokości ksenonów? W mojej po włączeniu świateł nic się nie rusza. w poprzednim aucie po włączeniu ksenonów silniczki podnosiły i opuszczały na chwilę światła. Zrobiłem eksperyment i podniosłem auto z jednej strony i na podnośniku światła się obniżyły, czyli działa. Czy tak powinno być, czy światła powinny jednak się poruszać góra-dół po włączeniu?
Jeszcze jedno pytanie. Czy CX7 ma zwykłe ksenony, czy biksenony?
Jeszcze jedno pytanie. Czy CX7 ma zwykłe ksenony, czy biksenony?
Witam wszystkich po krótkiej nieobecności,
ksenony mają dwa czujniki (jeden na tylnej belce po lewej stronie jak patrzy się od tyłu auta podniesionego na podnośniku), drugi po tej samej stronie ale od przodu.
Jeśli są w osi to z xenonami nic, kompletnie nic się nie dzieje, jeśli stoimy na górce automatycznie się obniżą i nie ma kalibracji. Po prostu czujniki mierzą położenie względem siebie – od co taka tajemnica.
Stad brak efektu kalibracji świateł za każdym razem, jeśli zostawiamy w pozycji jak ruszaliśmy to układ zapamiętuje pozycję i tak zostawia. Dlatego przy odpaleniu po nocy nie ma kalibracji wiązki światła.
Co do samej kalibracji xenonów (bez znaczenia czy to xenon czy bi-xenon – ponieważ żarówka jest jedna D2S, a sama różnica jest w przysłonie soczewki i tyle – żarówka jest jedna, silniczek jest jeden i przetwornica też jest jedna). Pisanie, że ktoś ma lampy bi-xenonowe i potrzebuje żarówki bi-xenon to kompletna bzdura, to ta sama żarówka D2S tylko, że przysłona i zwierciadło w samym układzie lampy jest przystosowane do pracy reflektora bi-xenon, a nie single-xenon. Cała tajemnica. Reguluje xenonów ustawia się śrubami kalibracyjnymi po górnej, skrajnej krawędzi lampy, widać wpustki przy pasie czołowym (są otwory) i tam się kalibruje, W każdej stacji diagnostycznej za 20 PLN brutto opędzą. W ASO albo nic nie wezmą bo w ramach przeglądu zrobią albo może 50 PLN wezmą, ale uwaga netto plus 23% VAT dla wujka Sama.
Pozdrawiam all forum,
VITO
ksenony mają dwa czujniki (jeden na tylnej belce po lewej stronie jak patrzy się od tyłu auta podniesionego na podnośniku), drugi po tej samej stronie ale od przodu.
Jeśli są w osi to z xenonami nic, kompletnie nic się nie dzieje, jeśli stoimy na górce automatycznie się obniżą i nie ma kalibracji. Po prostu czujniki mierzą położenie względem siebie – od co taka tajemnica.
Stad brak efektu kalibracji świateł za każdym razem, jeśli zostawiamy w pozycji jak ruszaliśmy to układ zapamiętuje pozycję i tak zostawia. Dlatego przy odpaleniu po nocy nie ma kalibracji wiązki światła.
Co do samej kalibracji xenonów (bez znaczenia czy to xenon czy bi-xenon – ponieważ żarówka jest jedna D2S, a sama różnica jest w przysłonie soczewki i tyle – żarówka jest jedna, silniczek jest jeden i przetwornica też jest jedna). Pisanie, że ktoś ma lampy bi-xenonowe i potrzebuje żarówki bi-xenon to kompletna bzdura, to ta sama żarówka D2S tylko, że przysłona i zwierciadło w samym układzie lampy jest przystosowane do pracy reflektora bi-xenon, a nie single-xenon. Cała tajemnica. Reguluje xenonów ustawia się śrubami kalibracyjnymi po górnej, skrajnej krawędzi lampy, widać wpustki przy pasie czołowym (są otwory) i tam się kalibruje, W każdej stacji diagnostycznej za 20 PLN brutto opędzą. W ASO albo nic nie wezmą bo w ramach przeglądu zrobią albo może 50 PLN wezmą, ale uwaga netto plus 23% VAT dla wujka Sama.
Pozdrawiam all forum,
VITO
Ostatnio edytowano 13 lip 2016, 13:08 przez Vito, łącznie edytowano 1 raz
Świetnie Vito, że podałeś tą informację, bo po naprawie przedniego czujnika świateł, świecę w niebo dość mocno, zapewne poprzedni właściciel ustawił lampy nisko po urwaniu czujnika. Dziś lecę na stację diagnostyczną
- Od: 28 kwi 2015, 15:45
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda cx 7 2,3 disi 2008 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9