Jakie lać paliwo – Producent zaleca Pb98
1, 2
Tu się pojawia jeden szkopuł, a mianowicie w stanach obowiązuje inny sposób pomiaru oktanów i w rezultacie 91 odpowiada mniej więcej europejskiej 98. Więcej tu:CX7TBG napisał(a):u mnie na korku pisze 91 wiec leje mu lepsza tj., 95:)
Po co przeplacac
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 38#1012538
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_okt ... _MON_i_DON
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ONPON.html
Facet w salonie twierdzi, że śmigają na 95 cały czas podobnie jak Ty i ciekawi mnie czy inni też zlewają zalecenia producenta co do 98. Tylko, że oni mają auto testowe, a ja nie
Tankuję 98, sporadycznie 95 ale wtedy tylko V Power z Shella. Nie raz się słyszało, że na różnych stacjach 95 nie trzyma parametrów więc w efekcie okaże się, że jedziesz na 92-93 oktanach.
Odżałowuję i śpię spokojniej.
Odżałowuję i śpię spokojniej.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Witam,
Jakie paliwo lejecie do swoich CX – 7 ? 95 czy 98 i czy ma to jakąś różnicę? Pytam bo zalecane jest conajmniej 98, a znajomi leją 95 i jest ok, chociaż skarżą się na zużycie na poziomie 18 litrów:–) przy kobiecie-)
Pozdrawiam
Maciek
Jakie paliwo lejecie do swoich CX – 7 ? 95 czy 98 i czy ma to jakąś różnicę? Pytam bo zalecane jest conajmniej 98, a znajomi leją 95 i jest ok, chociaż skarżą się na zużycie na poziomie 18 litrów:–) przy kobiecie-)
Pozdrawiam
Maciek
- Od: 26 kwi 2005, 14:15
- Posty: 74
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,
Ja tez 98 tylko. Probowalem pare razy 95 ale roznice czulem. Komp od razu pokazywal wyzsze spalanie,poza tym komp zachowywal sie bardzo dziwnie pokazywal wysokie spalanie zaraz niskie i tak w kolko. Jednak na tym paliwie przejechalem troche mniej jak na 98 poza tym kiedy wcisnalem pedal gazu troche sie zastanawialo zanim odjechalo. Zalalem tak 2 razy pod rzad i teraz wiem ze lepiej jest lac 98, paliwo 95 jest zalecane jesli 98 nie ma pod reka.
Mozna sprobowac jak nie bedziesz widzial roznicy to Twoj wybor.
Mozna sprobowac jak nie bedziesz widzial roznicy to Twoj wybor.
-
Stivi
Zalecana jest 98 nie bez powodu. Generalnie przy 95 powstaje ryzyko spalania stukowego, był juz podobny temat na forum i parę linków artykułów. Poszperajcie ale tak czy inaczej wychodzi, że jak skośnooki inżynier wymyślił 98 to z jakiegoś powodu, nie żeby dać zarobić koncernom paliwowym.Alph napisał(a):95 czy 98 i czy ma to jakąś różnicę? Pytam bo zalecane jest conajmniej 98, a znajomi leją 95 i jest ok
Teoretycznie nic się nie powinno stać, bo silnik ma czujnik spalania stukowego i jeśli tylko komputer wykryje takowe- natychmiast przestawi moment zapłonu. Skoro jednak wtrysk, zapłon i inne elementy zostały skonfigurowane pod 98, to silnik, choć będzie jeździł bez większej szkody dla siebie, nie koniecznie pokaże wszystko co potrafi.
A ja sobie sciagnalem zza wielkiej wody sliczna niebieska ksiazeczke " MAZDA CX-7, 2007 Service Highlights, U.S.A. specs. ". Stoi w niej napisane, ze zalecane jest uzywanie paliwa bezolowiowego 91 oktanow, natomiast uzycie paliwa o nizszej liczbie oktanowej ( jako przyklad podaja paliwo 87 ) dopuszczalne jest jedynie sporadycznie i w sytuacjach awaryjnych. Dodaja jeszcze, ze po uzyciu tego gorszego paliwka trzeba kilkakrotnie zatankowac, zeby silnik osiagnal swoje wlasciwe parametry. Zreszta nawet na klapce od wlewu paliwa jest naklejeczka 91+. Podkreslam, USA specs, moze na rynek europejski maja inne manuale serwisowe.
Czyli jakby nie patrzec nasza benzynka 95 powinna byc wystarczajaco dobra. Kazdy leje co chce ale chyba nie ma co panikowac, ze cos sie stanie z silnikiem na paliwie 95 i ze jedynie sluszny jest Wiiiiipower lub Vyrwa. I nie przecze, mozliwe, ze przy paliwie wyzejoktanowym, spalanie i osiagi moga byc nieco lepsze ale jak do tej pory nie widzialem porazajacej roznicy miedzy dobrym jakosciowo paliwem 95 a paliwem 98 z tej samej stacji. Sprawdzane w kilku samochodach, Mazdach oczywiscie, mimo, ze starszego pokolenia. Jak do tej pory do CX-a leje 95 i wszystko jest OK. Podstawa to jednak lac paliwo z wiadomego zrodla, bo te silniczki sa chyba jednak wrazliwe na ewentualne miksy benzyny z rozpuszczalnikami z szemranych stacji. A tak z ciekawosci, czy ktos porownywal zasiegi i osiagi przy uzyciu roznego rodzaju paliw?
Czyli jakby nie patrzec nasza benzynka 95 powinna byc wystarczajaco dobra. Kazdy leje co chce ale chyba nie ma co panikowac, ze cos sie stanie z silnikiem na paliwie 95 i ze jedynie sluszny jest Wiiiiipower lub Vyrwa. I nie przecze, mozliwe, ze przy paliwie wyzejoktanowym, spalanie i osiagi moga byc nieco lepsze ale jak do tej pory nie widzialem porazajacej roznicy miedzy dobrym jakosciowo paliwem 95 a paliwem 98 z tej samej stacji. Sprawdzane w kilku samochodach, Mazdach oczywiscie, mimo, ze starszego pokolenia. Jak do tej pory do CX-a leje 95 i wszystko jest OK. Podstawa to jednak lac paliwo z wiadomego zrodla, bo te silniczki sa chyba jednak wrazliwe na ewentualne miksy benzyny z rozpuszczalnikami z szemranych stacji. A tak z ciekawosci, czy ktos porownywal zasiegi i osiagi przy uzyciu roznego rodzaju paliw?
- Od: 16 lis 2005, 05:51
- Posty: 209
- Skąd: Trojmiasto
- Auto: Tribute 3.0 V6
Tomash napisał(a):Zreszta nawet na klapce od wlewu paliwa jest naklejeczka 91+.
Co odpowiada europejskiemu 96+. Stąd zalecenie do 98. Wg US instrukcji użycie poniżej 96RON (91 DON) obniża osiągi i może pogorszyć jakość zmiany biegów.
Samochód zapewne się nie zepsuje. Jak ktoś chce zaoszczędzić dychę PLN to jego brocha.
Ja robię <15 tys. rocznie i dla mnie żadna oszczędność używania Pb95.
Tutaj raczej chyba nie chodzi o ewentualne oszczednosci bo te beda raczej znikome. Zwlaszcza jesli nie ma sie rocznego przebiegu jak taksowkarz. Chodzi, zeby nie popadac w psychoze po zatankowaniu 95 i zeby z tego powodu od razu nie umawiac sie na remont silnika. Kwestie uczciwosci paliwa pomijam bo tak naprawde to troche jest loteria na naszych stacja z tym co wlewaja ( czyli 98 nie zawsze jest 98 co potwierdzaja liczne kontrole ).
I w kwesti formalnej, czy to co pisza na naszych dystrybutorach jest jest liczba oktanowa paliwa? Czy jest to moze nazwa standartu, te wspomniane RON i DON? Pytam bo sie nie moge dokopac roznic. A we spomnianym manualu pisza o paliwie 91 oktanow ( co wedle tego manuala odpowiada 96RON ) i o tym niezalecanym paliwie 87 oktanow ( co ma odpowiadac 91 RON ). Bo teraz juz sam nie moge tego ogarnac. I nie chodzi o wywolywanie zazartej dyskusji czy udawadniania kto ma racje. Chodzi tylko o spokojne jezdzenie. Ostatecznie tak jak domin napisal, kazdego broszka co wleje. Niektorzy nawet LPG sobie montuja...
I w kwesti formalnej, czy to co pisza na naszych dystrybutorach jest jest liczba oktanowa paliwa? Czy jest to moze nazwa standartu, te wspomniane RON i DON? Pytam bo sie nie moge dokopac roznic. A we spomnianym manualu pisza o paliwie 91 oktanow ( co wedle tego manuala odpowiada 96RON ) i o tym niezalecanym paliwie 87 oktanow ( co ma odpowiadac 91 RON ). Bo teraz juz sam nie moge tego ogarnac. I nie chodzi o wywolywanie zazartej dyskusji czy udawadniania kto ma racje. Chodzi tylko o spokojne jezdzenie. Ostatecznie tak jak domin napisal, kazdego broszka co wleje. Niektorzy nawet LPG sobie montuja...
- Od: 16 lis 2005, 05:51
- Posty: 209
- Skąd: Trojmiasto
- Auto: Tribute 3.0 V6
Tomash napisał(a):I w kwesti formalnej, czy to co pisza na naszych dystrybutorach jest jest liczba oktanowa paliwa?
tak, według obowiązującej u nas normy czyli RON
Tomash napisał(a):Czy jest to moze nazwa standartu, te wspomniane RON i DON?
tak
Tomash napisał(a):Pytam bo sie nie moge dokopac roznic. A we spomnianym manualu pisza o paliwie 91 oktanow ( co wedle tego manuala odpowiada 96RON ) i o tym niezalecanym paliwie 87 oktanow ( co ma odpowiadac 91 RON ).
jeżeli to wersja US, to jeżeli manual do wersji US to piszą o DON czyli u nas wymagane będzie więcej według RON
Czyli chcac byc w zgodzie z tym co producent sugeruje, trzeba lac lepsze paliwo. I jak to trzeba uwazac, nasze oktany sa inne niz hamerkanskie. Tego akurat nie wiedzialem
.
Trzeba sie w takim razie przestawic na 98...
Trzeba sie w takim razie przestawic na 98...
- Od: 16 lis 2005, 05:51
- Posty: 209
- Skąd: Trojmiasto
- Auto: Tribute 3.0 V6
Ostatnio podczas przegladu zadalem pytanie dealerowi o 100 oktanowa benzyne. Dopuszczalna jest jedynie mieszanka ale w proporcjach 1/4 setki na 3/4 dziewiędziesięcio ośmio oktannowej.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):Ostatnio podczas przegladu zadalem pytanie dealerowi o 100 oktanowa benzyne. Dopuszczalna jest jedynie mieszanka ale w proporcjach 1/4 setki na 3/4 dziewiędziesięcio ośmio oktannowej.
ROTFL
Wg mnie jak ma silnik pracować pełną mocą, a przede wszystkim z dobrą kulturą pracy to chyba nie ma co kalkulować . Tak na marginesie 98 oktanów nie oznacza, że paliwo jest mocniejsze, jest wręcz przeciwnie – spalanie jest łagodniejsze.Tomash napisał(a):Czyli chcac byc w zgodzie z tym co producent sugeruje, trzeba lac lepsze paliwo.
Odnalazłem ciekawe porównanie: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
No i jak 95 oszukana to ma 90 oktanów, a 98 może 95
Też kiedyś nie wiedziałem o różnych normach ale jak się ma CX-a to trzeba się dokształcićTomash napisał(a):I jak to trzeba uwazac, nasze oktany sa inne niz hamerkanskie. Tego akurat nie wiedzialem.
Trzeba sie w takim razie przestawic na 98...
Ostatnio podczas przegladu zadalem pytanie dealerowi o 100 oktanowa benzyne. Dopuszczalna jest jedynie mieszanka ale w proporcjach 1/4 setki na 3/4 dziewiędziesięcio ośmio oktannowej.
xD
Tej o większej liczbie możesz zawsze nalać. Im mniejsza liczba, tym paliwo "łatwiej" się zapala (tzn. podczas sprężania mieszanka może osiągnąć temp. samozapłonu, zanim zapłon-ten wymuszony- faktycznie powinien nastąpić). Nie jest to zdrowe dla silnika i jeśli nie chodzi o oszczędność, to nie widzę sensu tankowania 95. Jeśli zatankujesz 100-oktanową benzyna zapali się dokładnie w momencie inicjacji przez świecę. Pozdrawiam.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60