Chiptuning silnika L3-VDT

Postprzez PiTT » 9 sie 2011, 21:45

leho napisał(a):nie wiem skad macie takie ceny ok 2 kpln? Masters robi tylko CX-7 diesle!!!
Jesli chodzi o program do benzyny to Tunning44 bierze 3,5 kpln, a maptek ok 8 kpln (ale z wymiana IC). Innych firm do benzyny nie znam.
Firma reprezentowana przez kmink, widze tez ma tylko diesle w ofercie, wiec nie mieszajmy ciezarowek z bolidami... <diabełek>

robił GTR'a, bmw 335i, golfy gti 2.0 TFSI i wiele innych
ale faktycznie mpsa chyba nie robi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez TuneFORCE » 10 sie 2011, 17:09

Markowi po prostu się nie chce bawić z benzyną co nie oznacza że nie jest w stanie tego dobrze zrobić.
My też ogarniemy benzynę :P dzisiaj będę się taką bawił w Denver :D
AFR, rolki i trochę wiedzy i można to dłubać, w PL jest problem tylko z programowaniem tych sterowników bo sprzęt jest drogi a klientów nie ma za dużo więc nikt nie chce kupować programatora po to żeby leżał.
My oprócz tuningu zajmujemy się DPFami (myślę że nie ma w tej dziedzinie lepszych w PL) , dlatego mamy odpowiednie narzędzia które na siebie zarabiają nie tylko tuningiem co dla klienta oznacza mniejszą cenę za modyfikację.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez DISItune » 10 sie 2011, 17:53

to ile 2.3 DISI już zrobiliście i jakie były efekty? :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez TuneFORCE » 11 sie 2011, 03:31

Zrobiliśmy 3szt, wszystkie w Kanadzie były strojone, w PL nie mieliśmy pacjenta.
Generalnie nie ma zapytań o tego typu modyfikację bo mało tych aut jeździ.
Jak będziemy mieli w końcu nowa stronę to ruszymy z promocją i pewnie rodzime mazdy tez się zjadą.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez leho » 23 sie 2011, 12:38

Ciekawe czy to faktycznie tak zle wplywa na turbo w CX-7:

"Wrogiem turbosprężarek jest też chiptuning.
Większość programów podnoszących moc silników osiąga to poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania, czego ubocznym skutkiem są znacznie wyższe obroty wału turbiny. Trwałość tego podzespołu przy normalnej eksploatacji to – w zależności od auta – od 120 do 300 tys. km."

z artykulu:
http://moto.wp.pl/kat,123194,title,Spra ... caid=1ce4c
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez Maks59 » 31 paź 2011, 00:05

Witam, czy moze ktos ma doswiadczenie jak mozna nadpisac lub wgrac nowy program sterowania silnikiem w CX. Na laptopie podlaczonym do kompa w aucie nie wystepuje (lub nie moge go zlokalizowac) cos takiego jak "RESET" poprzedniego programu. Bez tego nie mozna wgrac ponownie nowego oprogramowania. Porady i info mile widziane.
Maks
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 22:02
Posty: 12

Postprzez mchmielewski » 31 paź 2011, 18:15

Chętnie dowiem się jak to wykonać ponieważ swego czasu również zastanawiałem się nad wgraniem dostępnych na sieci sprawdzonych map silnika... Ale ktoś na forum napisał że żeby wykonać to w Mazdzie należy mieć odpowiednie złącze i soft bo zwykłym OBD2 to nie pójdzie... Ja używałem u siebie PCMScan Palmersa takie dane sczytać potrafi ale wgrać... nie widziałem.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez DISItune » 1 lis 2011, 11:41

a wydawało mi się, że to ja jestem odważny <lol>

Do wersji amerykańskiej możecie użyć COBB AP, imo najlepsza opcja i macie dużą bazę gotowych map
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez mchmielewski » 2 lis 2011, 00:05

A możesz troszkę więcej wraz z mapą do wgrania polecaną? Fajnie jakbyś się podzielił wiedza na temat "grzebania" sterowniku :)
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez DISItune » 2 lis 2011, 09:11

Ja mam wersję EU, więc nie mogę skorzystać z AccessPort'a i jestem praktycznie skazany na używanie mazdaEdit. Wejdź na stronę COBB Tuning, tam znajdziesz opis urządzenia i gotowe mapy pod różne przeróbki, do serii też jest.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez mchmielewski » 4 lis 2011, 00:02

Z tego co przeczytałem na stronie (http://www.cobbtuning.com/categories/?id=3106) – nie udało mi się ustalić następujących moim zdaniem ważnych zagadnień związanych z Tuningiem CX-7 DiSi 2.3 :
1. Nie wiedziałem tam dostępnych gotowych programów (widziałem tylko gotowce dla 3,5,6)
2. Najtańsza wersja urządzenia to ok 600USD – pytanie czy na zwykłym OBD2 będę miał taką samą funkcjonalność? (czyli czy kupując złącze OBD2 do kompa i PCMScan z Palmers'a wykona to samo)? Jeżeli nie to co ma to urządzenie dodatkowego by obsługiwać wymianę mapy w naszych mazdach?
3. Jak mają się drogie zabiegi tuning44 do tego co oferuje cobbtuning?

Dzięki za info.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez mchmielewski » 4 lis 2011, 00:06

Ups... okazuje się że cobbtuning ma swoje zdanie o CX-7

"Unfortunately there are no currently plans on developing an AccessPORT for the Mazda CX-7. It was something we looked into a while ago, but given our current staff and workload it is very unlikely that we will be expanding further into the Mazda market any time soon. I'll be sure to pass on the word that there is still some interest out there, but I wouldn't wait around for anything from us. Sorry for the bad news."

Więc szukamy innych rozwiązań :)
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez PiTT » 16 sty 2012, 23:45

trochę odświeżę ;)
od kilku dni jeżdzę na "miśkowym" programie v4 :D
jutro testujemy v5 i v6, ale już na tym jest ogromna różnica
szczególnie 1, 2, 3 bieg
zupełnie inne auto i chyba od nowa je polubiłem bo już mi głowie chodziła zmiana na jakiś szybszy dupowóz ;)
w ostatniej opcji uzyskaliśmy przyrost ~20KM na kołach, ale chyba nie to jest najważniejsze tylko zdjęcie "dławika" na pierwszych 3 biegach (po kiego coś takiego w 4x4 <glupek2> )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez PiTT » 22 sty 2012, 01:26

kolejne dni testowania...
obecnie v6 zwana także final :)
full-image.php.jpg

Seryjna moc na kołach 210KM i 322Nm
Aktualna moc na kołach to 238KM i 353Nm
ładny wykres, ładny przyrost, czego chcieć więcej? ;)
nie chcę znowu pisać że teraz jest to zupełnie inne auto... to jest FAKT :)
natomiast mogę napisać odnośnie spalania
niestety większość trasy do pracy jeżdżę w korkach, więc spalanie 16-17l. jest na porządku dziennym
natomiast po programie zbliżam się do 16.5l ale pamiętając o tym że korci mnie dosyć często żeby przetestować zmiany :P
spokojna jazda po mieście i widziałem koło 14
natomiast w trasie nie udawało mi się nigdy zejść poniżej 12. – prędkość raczej normalna w ramach obowiązujących przepisów, tyle tylko że bardzie dynamicznie ;)
obecnie przy trasie 100km w tym wyjazd i wjazd do miasta, ok. 30km z tej trasy + spokojna do 120km/h poza miastem i na zegarach pojawiło się 11.x <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez fazer72 » 22 sty 2012, 13:29

Żeby do końca wybić Wam z głowy firmę z liczbą w tytule wklejam wykres porównawczy.
full-image.php.jpg

Seria czyli:
oryginalny program ECU
stożek+TIP
test pipe zamiast 2 kata
intercooler ETS zamiast serii

44t:
graty te same co w serii + ich program za 3 klocki

Po co przepłacać, skoro zmieniając TYLKO dolot i wywalając 2 katalizator macie to samo co po programie ?
Intercooler poprawia wydajność systemu, ale dużego wpływu na osiągi nie ma (montowany tak samo jak seria).

Sam program to też śmiech na sali. Podnieśli tylko doładowanie do 2,6bar na seryjnym turbo (wyrabia się do ca 1,6bar), mapy paliwa nie ruszone, blokady na biegach nie ruszone, zmienione lekko sterowanie przepustnicą. Dobrze, że jestem "normalnym użytkownikiem", a nie hardkorem bo już dawno bym wywalił motorownię w powietrze.

A tak wygląda to teraz po korektach Michała:
full-image.php2.jpg

Cały czas jest "work in progress", ale teraz jest bezpieczniej. Auto jeździ "bezstukowo", turbina podaje tak jak powinna, zapłony są ustawione bezpiecznie, paliwo jest odpowiednio dawkowane. Po prostu jest to program pisany pod samochód, a nie "na żywioł". Na razie spędziliśmy 3 wieczory na testach i pewnie jeszcze troszkę pojeździmy.
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 10:23 przez fazer72, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez PiTT » 22 sty 2012, 17:52

jedno nasuwa się na myśl...

Obrazek

<rotfl>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez mchmielewski » 22 sty 2012, 21:48

Panowie możecie tak wprost napisać jakie zabiegi poprawią osiągi i skorygują nieefektywność konfiguracji Mazdy? Bo to że CAI plus BOV na wejsciu i modyfikacja wydechu wiadomo że poprawi osiągi, a z tego co piszą na tuning44.pl modyfikowali i program ECU, throttle response i ustawienia skrzyni...

A i napiszcie mi jaki programator trzeba kupić do DENSO mozecie podać link ?
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez PiTT » 22 sty 2012, 21:51

mchmielewski napisał(a):Panowie możecie tak wprost napisać jakie zabiegi poprawią osiągi i skorygują nieefektywność konfiguracji Mazdy? Bo to że CAI plus BOV na wejsciu i modyfikacja wydechu wiadomo że poprawi osiągi, a z tego co piszą na tuning44.pl modyfikowali i program ECU, throttle response i ustawienia skrzyni...

A i napiszcie mi jaki programator trzeba kupić do DENSO mozecie podać link ?

być może CAI daje spory przyrost, ale BOV to nie jestem przekonany :)
najlepiej zainwestować w dobry IC na początek + zrobić dobry soft
co z tego co tam piszą na stronie jak właśnie kolega zaprezentował powyżej co faktycznie robią ;)
pisać to można niesamowite rzeczy, ważne jest jak to się przekłada na praktykę
chcesz sam bawić się w robienie softu??
z tego co wiem to dla jednorazowej akcji nie opłaca się inwestować w program np. MazdaEdit bo kosztowo wyjdzie więcej niż oddanie na program do kogoś kto już ogarnia temat ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez Pawko_6 » 23 sty 2012, 00:52

Ja od wczoraj jeżdżę na Miśkowym sofcie i jestem bardzo zadowolony, podobna modyfikacja jak u PiTT'a .

Przyśpieszenie wzrosło niesamowicie, 1-2-3 bez porównania, ten samochód naprawdę zaczął jechać <rotfl> jakby ktoś wlał jakiegoś paliwa rakietowego :) nie spodziewałem się aż takiej różnicy.

Oto wykres (wszystkie podawane wartości dotyczą mocy na kołach):
full-image.php.jpg


Seryjna moc na kołach 212KM i 317Nm
Aktualna moc na kołach to 236KM i 366Nm.

Co do spalania to ciężko mi się jeszcze odnieść, ale wczoraj po całym ciężkim dniu testów trasa Wawa –> Białystok wyszło mi 10 litrów, ale głównie prędkość 100-110 wynikająca ze zmęczenia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez mchmielewski » 24 sty 2012, 04:17

1. CAI czytałem że działa tylko nie Chiński wyrób tylko dobrej jakości sprzęt.
2. BOV raczej tylko jako element redukujący zurzycie turbiny no i oczywiście odpowiadający za "szpan".
3. Programu pisac nie chcę – widziałem stronki z gotowcami – słyszałem o MazdaEdit niestety nie miałem tego w łapie.
4. Żeby soft działał musze się podłaczyć do ECU – czy zwykły OBD2 jest wystarczający by tego dokonać (uważam że nie). Mam ELM 327 i wiem że ma swoje ograniczenia – czytac potrafi z pisaniem nie wiem. Stad moje pytanie jakie urzadzenie, złącze należy dodatkowo zakupić by mieć komplet do zabaw.
5. Czy uważacie że jest potrzebna hamownia by przetestować Wasze sprawdzone programy?
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9