Chiptuning silnika L3-VDT

Postprzez fazer72 » 24 sty 2012, 12:22

ad1. tak
ad2. tylko szpan, do zużycia turbiny BOV/BPV i inne zawory nic nie mają
ad3. jak se Franciszka winszuje
ad4. OBD2 wystarczy, samo "urządzenie" do pisania nie wystarczy, potrzeba MazdaEdit/Versatune czy inny soft
ad.5 opcja hamowni jest w sofcie, ale jak chcesz to możesz po każdej modyfikacji jeździć na stacjonarną hamownię, albo modyfikowac bezpośrednio na hamowni

Pytanie zasadnicze brzmi – po co Ci urządzenie/złącze "do zabaw" skoro nie chcesz pisać programu ?
Do wgrywania gotowców jest COBB, ale to tylko hamerykany obsługuje i nie ma opcji/gotowca do CX7.
Ewentualnie Hypertech, ale też nie ma opcji na CX7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez mchmielewski » 24 sty 2012, 16:34

Pisze soft ale nie do tuningu tylko do aplikacji użytkowych dedykowanych urządzeniom mobilnym. Czyli buduje mobilne aplikacje działające w trybach trip computer oraz prostej diagnostyce kasowaniu błędów silnika.
Odbieram sformułowanie "program" z Twoich postów jako tablice wtryskowe ładowane do ECU. Czy dobrze rozumiem? Ciekawy jestem czy odnajdę MazdaEdit na sieci.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez fazer72 » 24 sty 2012, 17:42

A proszę Cię bardzo – http://www.epifansoft.com/mazdaEdit.html
Dokładnie, pod hasłem "program" ukryłem mapy dla ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez domin1979 » 16 lut 2012, 23:22

Panowie po modyfikacjach (tych Miśkowych). Robiliście może jakieś pomiary po obróbce?
Czy szarpania między 2-3 tys. udało się wyeliminować?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez PiTT » 16 lut 2012, 23:38

napiszę tak, szarpnięć jako takich nie ma, natomiast czasami czasami pojawiają się "falowania" przy przyśpieszaniu...
niestety, ale tego chyba nigdy się nie wyeliminuje i szczerze powiedziawszy dziwi mnie to że producent coś takiego wypuścił do produkcji
ale po programie uważam że jest lepiej niż przed, do tego zupełnie inna dynamika :)
z całą odpowiedzialnością mogę polecić program, natomiast co do zakupu auta z silnikiem 2.3 disi to już jak komu pasuje
jeśli nie przeszkadza komuś niższa kultura pracy niż w przypadku innych marek to czemu nie... chociaż dynamiką rekompensuje :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2011, 22:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport

Postprzez Pawko_6 » 17 lut 2012, 09:15

Potwierdzam, szarpnięć jest zdecydowanie mniej, nie ma tego tematu. Tak jak przed modyfikacją wkurzało, tak teraz nie odczuwa się tych zjawisk.
Natomiast odblokowana 1 i 2, to jest odjazd, auto na tych biegach zrobiło się niebezpieczne, trzeba uważać. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez DISItune » 11 kwi 2012, 15:37

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami spotkaliśmy się dzisiaj z Pawko_6 żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Oczywiście jest w jak najlepszym <faja> a "rutynowa kontrola" wypadła całkiem nieźle <spoko>
full-image.php.jpg


jedyna zmiana jaką zrobiliśmy w kolejnej wersji, to korekta paliwa przy ekonomicznej jeździe <ok>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Pawko_6 » 11 kwi 2012, 23:00

Tak jak misiekwaw napisał, wszystko jest OK, auto jeździ wyśmienicie pomimo, że od modyfikacji minęły już prawie 3 miesiące przyrost mocy nadal zaskakuje. Przy normalniej, zwykłej jeździe spalanie nie wzrosło, a jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza.

Kilka dni temu zrobiłem test przyśpieszenia przez OBDII i przy starcie bardzo oszczędzającym sprzęgło wyszło poniżej 7.5 sek jestem pewien, że da się zbliżyć jeszcze bardziej do 7sek. Na razie oszczędzam sprzęgło bo już raz zostało przypalone :) ale będę informował o nowych wynikach jeśli tylko się pojawią.

Generalnie polecam modyfikacje bo w serii możliwości tego auta są skutecznie tłumione, szkoda marnować taki potencjał :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez simp » 24 wrz 2015, 16:56

Witam
Czytałem trochę artykułów na temat tuningu i ECOtuningu Mazdy CX7. W zależności od firmy są różne opcje i różnie opisywane efekty. Zastanawiałem się w sumie bardziej nad ew zwiększeniem mocy – ale zainteresował mnie jeden artykuł z którego wynikało że można "utrzymać" moc a zmniejszyć spalanie o 2l/100...

Pytanie czy ktoś z was próbował takiego "ecotuningu" i jakie były efekty (w mocy i spalaniu) ?

Btw to czy sprawdzał ktoś czy faktycznie CX7 ma 260 km ? Czytałem że niektóre modele prosto z salonu mialy duzo mniejsza moc ?

I ostatnie pytanie czy ktoś próbował zwiekszyć moc i jak bardzo wpłynęło to na spalanie ? ew czy powodowało to jakieś inne komplikacje?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2015, 12:54
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010

Postprzez Pawko_6 » 30 wrz 2015, 17:03

Ja robiłem chipa w disi-tune.pl już chyba ze trzy i pół roku temu. Wszystko jest ok, auto jeździ wyśmienicie, pali więcej ale tylko przy wykorzystywaniu pełnej mocy, inną sprawą jest fakt, że auto po modyfikacji tak się zmienia, że wciskanie do podłogi pedału przyspieszenia uzależnia. Przy ekonomicznej jeździe pali nawet mniej. Jadąc w trasie w cztery osoby i pełnym bagażnikiem, z prędkością zwykle dozwolona plus 15-20km/h nigdy nie przekroczyło 10.5 litra. Na poprzedniej stronie masz wykres mocy "na kołach".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Przemek81 » 20 kwi 2017, 19:47

Dowiadywałem się o chipa do mojej CX7 2,3T z 2008r w firmie 44tuning.pl i tak to wygląd na chwilę obecną <czytaj>

1.Diagnostyka, pomiary, sprawdzenie kondycji silnika (zakres dla celów określenia aktualnej sprawności, zasadności tuningu w tym stanie) to 1800 zł brutto
2. Następnie jeżeli jest odpowiednia kondycja to Tuning w formie indywidualnej regulacji programowej – optymalizacji przez Chip Tuning Super VIP całościowo (pozycja 1+2) z w/w diagnostyką 3800-4000 zł brutto (kwota całościowa za pełną technicznie usługę, możliwe przyrosty max 40 KM od faktycznych danych, wszystko ustalane jest indywidualnie w zależności od pracy egzemplarza i stosowanego paliwa

Gwarancja na oprogramowanie 2 lata (szczegóły przy zleceniu), informacje przeglądowe w cenie usługi po których zastosowaniu odnotowujemy wydłużenie żywotności i dłuższe utrzymanie sprawności, informacje eksploatacyjne również w formie pisemnej w cenie usługi, odnotowywana oszczędność paliwa ok. 10-15%. ;)


Osiągi / Rodzaj tuningu
Mazda CX 7 2.3 DiSi Turbo Sport 260 KM
Seryjnie
Chiptuning Super VIP44tuning.pl
Moc [KM]:
260 KM
(+40 KM) 300 KM
Moment obrotowy [Nm]
380 Nm
(+60 Nm) 440 Nm
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 12:56
Posty: 29
Auto: Mazda CX7
12.2008
2,3T

Postprzez wuziu » 28 lis 2017, 17:28

Witam
Czy wiecie gdzie prócz disi-tune można cx-a chipować?
Jestem ze śląska obdzwoniłem wszystkich lokalnych tunerów i wszyscy odmawiają :(
A do warszawy to troche za daleko.
Prosze o pomoc
pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 28 lis 2017, 17:18
Posty: 3
Auto: cx-7 2.3

Postprzez lukiwawa » 31 gru 2020, 07:33

Cześć ! Na koniec roku-----odświeżam ten wątek, kogo na dzień dzisiejszy polećcie w Warszawie / okolicy??? Tuning 44 wyniósł się z Wawy i ponoć chce 7500 za pomiary i tuning i trzeba jechać pod Opole.Gdy są problemy wyskoczy check eng. trzeba tam gnać.
U_nitronic na Łodygowej ? Disi ?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2012, 22:10
Posty: 9 (1/0)
Auto: mps

Postprzez torek » 31 gru 2020, 10:30

Od strojenia mps w wawie jest tylko jedna firma – disi Tune. Zerknij na ich strone: https://disi-tune.pl/tag/2-3-disi-turbo/
Szczerze polecam <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez lukiwawa » 31 gru 2020, 22:58

Ok
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2012, 22:10
Posty: 9 (1/0)
Auto: mps

Postprzez tadziol » 1 sty 2021, 21:04

Disi-Tune ma wieloletnie doświadczenie w silnikach L3-VDT. W innych oczywiście tez. Sam będę się tam wybierał.
A co do 44Tuning to opinie w sieci łatwo znaleźć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9