Chiptuning silnika L3-VDT
ad1. tak
ad2. tylko szpan, do zużycia turbiny BOV/BPV i inne zawory nic nie mają
ad3. jak se Franciszka winszuje
ad4. OBD2 wystarczy, samo "urządzenie" do pisania nie wystarczy, potrzeba MazdaEdit/Versatune czy inny soft
ad.5 opcja hamowni jest w sofcie, ale jak chcesz to możesz po każdej modyfikacji jeździć na stacjonarną hamownię, albo modyfikowac bezpośrednio na hamowni
Pytanie zasadnicze brzmi – po co Ci urządzenie/złącze "do zabaw" skoro nie chcesz pisać programu ?
Do wgrywania gotowców jest COBB, ale to tylko hamerykany obsługuje i nie ma opcji/gotowca do CX7.
Ewentualnie Hypertech, ale też nie ma opcji na CX7.
ad2. tylko szpan, do zużycia turbiny BOV/BPV i inne zawory nic nie mają
ad3. jak se Franciszka winszuje
ad4. OBD2 wystarczy, samo "urządzenie" do pisania nie wystarczy, potrzeba MazdaEdit/Versatune czy inny soft
ad.5 opcja hamowni jest w sofcie, ale jak chcesz to możesz po każdej modyfikacji jeździć na stacjonarną hamownię, albo modyfikowac bezpośrednio na hamowni
Pytanie zasadnicze brzmi – po co Ci urządzenie/złącze "do zabaw" skoro nie chcesz pisać programu ?
Do wgrywania gotowców jest COBB, ale to tylko hamerykany obsługuje i nie ma opcji/gotowca do CX7.
Ewentualnie Hypertech, ale też nie ma opcji na CX7.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Pisze soft ale nie do tuningu tylko do aplikacji użytkowych dedykowanych urządzeniom mobilnym. Czyli buduje mobilne aplikacje działające w trybach trip computer oraz prostej diagnostyce kasowaniu błędów silnika.
Odbieram sformułowanie "program" z Twoich postów jako tablice wtryskowe ładowane do ECU. Czy dobrze rozumiem? Ciekawy jestem czy odnajdę MazdaEdit na sieci.
Odbieram sformułowanie "program" z Twoich postów jako tablice wtryskowe ładowane do ECU. Czy dobrze rozumiem? Ciekawy jestem czy odnajdę MazdaEdit na sieci.
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
A proszę Cię bardzo – http://www.epifansoft.com/mazdaEdit.html
Dokładnie, pod hasłem "program" ukryłem mapy dla ECU.
Dokładnie, pod hasłem "program" ukryłem mapy dla ECU.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
napiszę tak, szarpnięć jako takich nie ma, natomiast czasami czasami pojawiają się "falowania" przy przyśpieszaniu...
niestety, ale tego chyba nigdy się nie wyeliminuje i szczerze powiedziawszy dziwi mnie to że producent coś takiego wypuścił do produkcji
ale po programie uważam że jest lepiej niż przed, do tego zupełnie inna dynamika
z całą odpowiedzialnością mogę polecić program, natomiast co do zakupu auta z silnikiem 2.3 disi to już jak komu pasuje
jeśli nie przeszkadza komuś niższa kultura pracy niż w przypadku innych marek to czemu nie... chociaż dynamiką rekompensuje
niestety, ale tego chyba nigdy się nie wyeliminuje i szczerze powiedziawszy dziwi mnie to że producent coś takiego wypuścił do produkcji
ale po programie uważam że jest lepiej niż przed, do tego zupełnie inna dynamika
z całą odpowiedzialnością mogę polecić program, natomiast co do zakupu auta z silnikiem 2.3 disi to już jak komu pasuje
jeśli nie przeszkadza komuś niższa kultura pracy niż w przypadku innych marek to czemu nie... chociaż dynamiką rekompensuje
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
Potwierdzam, szarpnięć jest zdecydowanie mniej, nie ma tego tematu. Tak jak przed modyfikacją wkurzało, tak teraz nie odczuwa się tych zjawisk.
Natomiast odblokowana 1 i 2, to jest odjazd, auto na tych biegach zrobiło się niebezpieczne, trzeba uważać.
Natomiast odblokowana 1 i 2, to jest odjazd, auto na tych biegach zrobiło się niebezpieczne, trzeba uważać.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami spotkaliśmy się dzisiaj z Pawko_6 żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Oczywiście jest w jak najlepszym a "rutynowa kontrola" wypadła całkiem nieźle
jedyna zmiana jaką zrobiliśmy w kolejnej wersji, to korekta paliwa przy ekonomicznej jeździe
jedyna zmiana jaką zrobiliśmy w kolejnej wersji, to korekta paliwa przy ekonomicznej jeździe
Tak jak misiekwaw napisał, wszystko jest OK, auto jeździ wyśmienicie pomimo, że od modyfikacji minęły już prawie 3 miesiące przyrost mocy nadal zaskakuje. Przy normalniej, zwykłej jeździe spalanie nie wzrosło, a jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza.
Kilka dni temu zrobiłem test przyśpieszenia przez OBDII i przy starcie bardzo oszczędzającym sprzęgło wyszło poniżej 7.5 sek jestem pewien, że da się zbliżyć jeszcze bardziej do 7sek. Na razie oszczędzam sprzęgło bo już raz zostało przypalone ale będę informował o nowych wynikach jeśli tylko się pojawią.
Generalnie polecam modyfikacje bo w serii możliwości tego auta są skutecznie tłumione, szkoda marnować taki potencjał
Kilka dni temu zrobiłem test przyśpieszenia przez OBDII i przy starcie bardzo oszczędzającym sprzęgło wyszło poniżej 7.5 sek jestem pewien, że da się zbliżyć jeszcze bardziej do 7sek. Na razie oszczędzam sprzęgło bo już raz zostało przypalone ale będę informował o nowych wynikach jeśli tylko się pojawią.
Generalnie polecam modyfikacje bo w serii możliwości tego auta są skutecznie tłumione, szkoda marnować taki potencjał
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Witam
Czytałem trochę artykułów na temat tuningu i ECOtuningu Mazdy CX7. W zależności od firmy są różne opcje i różnie opisywane efekty. Zastanawiałem się w sumie bardziej nad ew zwiększeniem mocy – ale zainteresował mnie jeden artykuł z którego wynikało że można "utrzymać" moc a zmniejszyć spalanie o 2l/100...
Pytanie czy ktoś z was próbował takiego "ecotuningu" i jakie były efekty (w mocy i spalaniu) ?
Btw to czy sprawdzał ktoś czy faktycznie CX7 ma 260 km ? Czytałem że niektóre modele prosto z salonu mialy duzo mniejsza moc ?
I ostatnie pytanie czy ktoś próbował zwiekszyć moc i jak bardzo wpłynęło to na spalanie ? ew czy powodowało to jakieś inne komplikacje?
Czytałem trochę artykułów na temat tuningu i ECOtuningu Mazdy CX7. W zależności od firmy są różne opcje i różnie opisywane efekty. Zastanawiałem się w sumie bardziej nad ew zwiększeniem mocy – ale zainteresował mnie jeden artykuł z którego wynikało że można "utrzymać" moc a zmniejszyć spalanie o 2l/100...
Pytanie czy ktoś z was próbował takiego "ecotuningu" i jakie były efekty (w mocy i spalaniu) ?
Btw to czy sprawdzał ktoś czy faktycznie CX7 ma 260 km ? Czytałem że niektóre modele prosto z salonu mialy duzo mniejsza moc ?
I ostatnie pytanie czy ktoś próbował zwiekszyć moc i jak bardzo wpłynęło to na spalanie ? ew czy powodowało to jakieś inne komplikacje?
- Od: 21 wrz 2015, 12:54
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010
Ja robiłem chipa w disi-tune.pl już chyba ze trzy i pół roku temu. Wszystko jest ok, auto jeździ wyśmienicie, pali więcej ale tylko przy wykorzystywaniu pełnej mocy, inną sprawą jest fakt, że auto po modyfikacji tak się zmienia, że wciskanie do podłogi pedału przyspieszenia uzależnia. Przy ekonomicznej jeździe pali nawet mniej. Jadąc w trasie w cztery osoby i pełnym bagażnikiem, z prędkością zwykle dozwolona plus 15-20km/h nigdy nie przekroczyło 10.5 litra. Na poprzedniej stronie masz wykres mocy "na kołach".
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Dowiadywałem się o chipa do mojej CX7 2,3T z 2008r w firmie 44tuning.pl i tak to wygląd na chwilę obecną
1.Diagnostyka, pomiary, sprawdzenie kondycji silnika (zakres dla celów określenia aktualnej sprawności, zasadności tuningu w tym stanie) to 1800 zł brutto
2. Następnie jeżeli jest odpowiednia kondycja to Tuning w formie indywidualnej regulacji programowej – optymalizacji przez Chip Tuning Super VIP całościowo (pozycja 1+2) z w/w diagnostyką 3800-4000 zł brutto (kwota całościowa za pełną technicznie usługę, możliwe przyrosty max 40 KM od faktycznych danych, wszystko ustalane jest indywidualnie w zależności od pracy egzemplarza i stosowanego paliwa
Gwarancja na oprogramowanie 2 lata (szczegóły przy zleceniu), informacje przeglądowe w cenie usługi po których zastosowaniu odnotowujemy wydłużenie żywotności i dłuższe utrzymanie sprawności, informacje eksploatacyjne również w formie pisemnej w cenie usługi, odnotowywana oszczędność paliwa ok. 10-15%.
Osiągi / Rodzaj tuningu
Mazda CX 7 2.3 DiSi Turbo Sport 260 KM
Seryjnie
Chiptuning Super VIP44tuning.pl
Moc [KM]:
260 KM
(+40 KM) 300 KM
Moment obrotowy [Nm]
380 Nm
(+60 Nm) 440 Nm
1.Diagnostyka, pomiary, sprawdzenie kondycji silnika (zakres dla celów określenia aktualnej sprawności, zasadności tuningu w tym stanie) to 1800 zł brutto
2. Następnie jeżeli jest odpowiednia kondycja to Tuning w formie indywidualnej regulacji programowej – optymalizacji przez Chip Tuning Super VIP całościowo (pozycja 1+2) z w/w diagnostyką 3800-4000 zł brutto (kwota całościowa za pełną technicznie usługę, możliwe przyrosty max 40 KM od faktycznych danych, wszystko ustalane jest indywidualnie w zależności od pracy egzemplarza i stosowanego paliwa
Gwarancja na oprogramowanie 2 lata (szczegóły przy zleceniu), informacje przeglądowe w cenie usługi po których zastosowaniu odnotowujemy wydłużenie żywotności i dłuższe utrzymanie sprawności, informacje eksploatacyjne również w formie pisemnej w cenie usługi, odnotowywana oszczędność paliwa ok. 10-15%.
Osiągi / Rodzaj tuningu
Mazda CX 7 2.3 DiSi Turbo Sport 260 KM
Seryjnie
Chiptuning Super VIP44tuning.pl
Moc [KM]:
260 KM
(+40 KM) 300 KM
Moment obrotowy [Nm]
380 Nm
(+60 Nm) 440 Nm
- Od: 10 kwi 2017, 12:56
- Posty: 29
- Auto: Mazda CX7
12.2008
2,3T
Cześć ! Na koniec roku-----odświeżam ten wątek, kogo na dzień dzisiejszy polećcie w Warszawie / okolicy??? Tuning 44 wyniósł się z Wawy i ponoć chce 7500 za pomiary i tuning i trzeba jechać pod Opole.Gdy są problemy wyskoczy check eng. trzeba tam gnać.
U_nitronic na Łodygowej ? Disi ?
U_nitronic na Łodygowej ? Disi ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9