Grzechotanie przy uruchamianiu zimnego silnika – Awaria regulatora faz rozrządu
Przy jakim przelocie zdechł Ci wariator ?
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
CX7-KOSZMAR napisał(a):25 tys mil
Szybko... A masz już model z czasu po akcji serwisowej (w sensie po poprawce Mazdy) ?
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Przed. Mam model z nr. vin zaczynającym JME3R..... Dzwoniłem dzisiaj do paru sklepów internetowych żeby zobaczyć czy za bardzo nie przepłacam za łańcuch i napinacz i ku mojemu zaskoczeniu wręcz przeciwnie. jestem do przodu jakieś 160zł kupując przez ASO.
- Od: 4 sty 2011, 21:52
- Posty: 10
Co do tego łańcucha to właściwie można powiedzieć że na własne życzenie się rozciągnął ponieważ jeżdziłem z tym klekotaniem przez następne 23tys. mil. Co prawda jeżdziłem tak dlatego nikt nie wiedział co to jest i jak bym posłuchał wszystkiego co proponowali to bym miał już prawie wszytsko wymienione w silniku a tak to nie wymieniałem nic poza olejem dopóki nie byłem pewny co to jest. Auto kupiłem z stanów jako nowe, dywaniki w foli, opony z włoskami zero zadrapania na tym czranym błyszczącym panelu który bardzo łatwo zadrapać więc przebieg jak najbardziej autentyczny.
- Od: 4 sty 2011, 21:52
- Posty: 10
Aha. Czyli niestety załapałeś się w tą partię z lipnymi wariatorami.
Z tym serwisem to faktycznie czasami wychodzi taniej. Ale generalnie jest odwrotnie. Loteria
A tak już swoją drogą – po to się montuje łańcuchy żeby było bezobsługowo... A tu psikus...
Jak przeglądałem fora zza kałuży to niektórym padały praktycznie po paru tysiakach przelotu.
Z tym serwisem to faktycznie czasami wychodzi taniej. Ale generalnie jest odwrotnie. Loteria
A tak już swoją drogą – po to się montuje łańcuchy żeby było bezobsługowo... A tu psikus...
Jak przeglądałem fora zza kałuży to niektórym padały praktycznie po paru tysiakach przelotu.
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Witam.
Pierwszy raz na forum. Moja mazda też klekocze. Przeczytałem wszystkie posty w tej sprawie i zamierzam zakupić w mazda-online łańcuch ,wariator i napinacz. Czy ktoś mógłby mi podać katalogowe numery tych części. Nie za bardzo potrafię poruszać się w działach mechanicznych (nie moja branża) . Z góry dziękuje.
Pierwszy raz na forum. Moja mazda też klekocze. Przeczytałem wszystkie posty w tej sprawie i zamierzam zakupić w mazda-online łańcuch ,wariator i napinacz. Czy ktoś mógłby mi podać katalogowe numery tych części. Nie za bardzo potrafię poruszać się w działach mechanicznych (nie moja branża) . Z góry dziękuje.
-
Seawayfalcon
Ten katalog może będzie pomocny:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ma/ma2.mycat
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ma/ma2.mycat
- Od: 14 lip 2010, 11:52
- Posty: 33
- Skąd: Białystok
- Auto: CX-7EU
w piątek byłem na czwartym przeglądzie.do wymiany elementy rozrządu,które wymieniliście wyżej.koszt naprawy ok 8000 zł.mam przejechane 75 tys km.Gwarancja skończyła się w listopadzie 2010.auto serwisowane co rok w ASO .napisałem pismo do importera hondy.ciekawe co odpiszą.Jeśli tego nie naprawią,będę walczył dalej.
p.s.wymieniał ktoś siłownik zmiennych faz rozrządu powiedzieli w ASO,że "chyba" też trzeba to wymienić.koszt 2800 zł
p.s.wymieniał ktoś siłownik zmiennych faz rozrządu powiedzieli w ASO,że "chyba" też trzeba to wymienić.koszt 2800 zł
- Od: 12 sty 2010, 00:15
- Posty: 6
- Skąd: Świdnica
- Auto: civic vtec sport
u mnie dzieje się to samo
- Od: 12 sty 2010, 00:15
- Posty: 6
- Skąd: Świdnica
- Auto: civic vtec sport
mam podobny problem,slychac klekot przez jedna sekunde po uruchomieniu silnika,potem jest ok.
trwa to juz dluzszy czas i zdazylem sie przyzwyczaić. w planie mam usuniecie tej awarii,nie wiem tylko jak to zrobic by nie pogrążyc się finansowo:(
trwa to juz dluzszy czas i zdazylem sie przyzwyczaić. w planie mam usuniecie tej awarii,nie wiem tylko jak to zrobic by nie pogrążyc się finansowo:(
slawek
- Od: 19 lip 2010, 17:39
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: cx7 AWD 07
robi69 napisał(a):Regulator został wymieniony przez Wieśka (moje uznanie za profesjonalne podejście do tematu) i problem ustąpił. Całość "wyszła" ok. 1500 PLN.
Mam na zbyciu hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu (zamówiłem nowy ale mój był dobry)
Mam podobny problem i w aso w toruniu powiedzieli 5000 zł, poprosze o namiar do wieśka albo innego takiego coby to zrobił taniej niż 5000zł. pleasseee
-
iwonainterfon
Witam , właśnie wymieniłem łańcuch i wariator. Całość kosztowała mnie 2300 zł. Części oryginalne można kupić na allegro od partsusa . Wymiany dokonałem w ASO Mazda Wrocław Długołęka . Szybko tanio i profesjonalnie, polecam ten serwis. Dzwoniłem do innych serwisów autoryzowanych i nie autoryzowanych , tam cena zaczynała się od 4000 tyś do 5000 tyś.zł. W tej chwili silnik pracuje cicho , nie klekocze , zniknął dzwięk /warknięcie/ przy uruchamianiu silnika.
-
Faust
Witam... czytam ten wątek za każdym razem gdy odżywa...
Rozumiem że – posiadając te auto trzeba się liczyć wcześniej czy później z tym że walnie nam rozrząd... stąd pytania:
1. Jak poznać że już coś się zaczyna dziać?
2. Czy dobry olej i lekka eksploatacja pojazdu – oszczędzanie silnika do 5000 obr/min coś w ogóle daje?
3. Czy po wymianie defekt już się nie powtarza?
4. Czy nie uważacie że taki błąd w konstrukcji jest niedopuszczalny i jest wadą którą Mazda powinna brać na siebie i ją jak najszybciej wyeliminować z całej serii pojazdów?
5. Czy ta wada się ujawnia we wszystkich pojazdach prędzej czy później?
6. Czy dislowskie klekotanie silnika (dziwne w benzynce) to są początki tego defektu? Czy te klekotanie ustępuje po wymianie rozrządu i regulatora faz?
pozdro.
Rozumiem że – posiadając te auto trzeba się liczyć wcześniej czy później z tym że walnie nam rozrząd... stąd pytania:
1. Jak poznać że już coś się zaczyna dziać?
2. Czy dobry olej i lekka eksploatacja pojazdu – oszczędzanie silnika do 5000 obr/min coś w ogóle daje?
3. Czy po wymianie defekt już się nie powtarza?
4. Czy nie uważacie że taki błąd w konstrukcji jest niedopuszczalny i jest wadą którą Mazda powinna brać na siebie i ją jak najszybciej wyeliminować z całej serii pojazdów?
5. Czy ta wada się ujawnia we wszystkich pojazdach prędzej czy później?
6. Czy dislowskie klekotanie silnika (dziwne w benzynce) to są początki tego defektu? Czy te klekotanie ustępuje po wymianie rozrządu i regulatora faz?
pozdro.
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Ad1. Generalnie w rozrzadzie "standardowo" psuja sie dwie czesci: regulator faz i lancuch. Rozciagniety lancuch mozna latwo sprawdzic palcem pod korkiem wlewu oleju (na zimnym silniku). Jezeli lancuch da sie podńiesc palcem (miedzy zebatkami walkow), to znaczy ze czeka ciebie jego wymiana. Regulator faz z kolei mozna sprawdzic dopiero po rozkreceniu silnika. Ale jesli masz auto sprzed wrzesnia 2007r, to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze ta czesc padnie (ford troche zaoszczedzil i zamowil te czesc u kiepskiego chinskiego dostawcy), wczesniej, czy pozniej.
Ad2. Nigdy nie oszczedzaj na oleju w przypadku wyzylowanych silnikow. w cx-ach rowniez. Ale w przypadku gownianych czesci olej nie pomoze...
Ad3. Olej nie ma nic do rzeczy.
Ad4. Tak tez robi, ale tylko tam gdzie musi, czyli w USA. Europa nie jest tak restrykcyjna w kontekscie odpowiedzialnosci producenta za wady konstrukcyjne. Mazda, ne bedac firma bogata, woli nie odpowiadac wtedy, gdynie musi.
Ad5 Racej tak.
Ad6. Ustepuje. W moim przypadku pomoglo. Lancuch mialem rozciagniety o1,5 oczka, przy przebiegu 80k. Silnik grzechotal jak rasowy tdi .... Spalal przy tym 13-15l/100km przy 120km/h. Po wymianie lancucha i regulatora zobaczylem pierwszy raz w zyciu spalanie 7,8 (srednio) przy tej samej predkosci....
Ad2. Nigdy nie oszczedzaj na oleju w przypadku wyzylowanych silnikow. w cx-ach rowniez. Ale w przypadku gownianych czesci olej nie pomoze...
Ad3. Olej nie ma nic do rzeczy.
Ad4. Tak tez robi, ale tylko tam gdzie musi, czyli w USA. Europa nie jest tak restrykcyjna w kontekscie odpowiedzialnosci producenta za wady konstrukcyjne. Mazda, ne bedac firma bogata, woli nie odpowiadac wtedy, gdynie musi.
Ad5 Racej tak.
Ad6. Ustepuje. W moim przypadku pomoglo. Lancuch mialem rozciagniety o1,5 oczka, przy przebiegu 80k. Silnik grzechotal jak rasowy tdi .... Spalal przy tym 13-15l/100km przy 120km/h. Po wymianie lancucha i regulatora zobaczylem pierwszy raz w zyciu spalanie 7,8 (srednio) przy tej samej predkosci....
- Od: 15 lut 2011, 13:15
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: ER
dobra to wiem że powinienem sprawdzić ale coś mi się wydaje ze takie ciche cykanie w tym silniku to standard nawet po wymianie łańcucha. Muszę sprawdzić jutro u znajomego czy właśnie tak jest – moje auto jest produkcji grudzień 2007 więc w sumie nie wiem jak sprawdzić czy powinienem sie martwić czy nie.
Co do spalania hmm ... pobiłeś rekord spalania w tym silniku mnie poniżej 9 nie udało się zejść na trasie:) nie ważne czy 98 95 czy V-power, FuelSave czy inne ... po prostu się nie da:) ale ja mam AWD i Automat więc może dlatego:)
Pozdrawiam
Co do spalania hmm ... pobiłeś rekord spalania w tym silniku mnie poniżej 9 nie udało się zejść na trasie:) nie ważne czy 98 95 czy V-power, FuelSave czy inne ... po prostu się nie da:) ale ja mam AWD i Automat więc może dlatego:)
Pozdrawiam
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
U mnie również był ten dziwny dźwięk przy ruszaniu, auto z czerwca 2007, USA, automat. Kupiłem części ze Stanów (napinacz, łańcuch oraz regulator faz rozrządu), po wymianie chodzi jak nówka . Za części zapłaciłem 270$ razem z przesyłką, więc nie ma diabła.
-
lisioCX7
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9