Grzechotanie przy uruchamianiu zimnego silnika – Awaria regulatora faz rozrządu

Postprzez Hammer81 » 17 sie 2012, 22:36

WItam,

W mojej Cx-7 2.3 benzyna silnik pracuje jak diesel i dziś w AutoJaksa wycenili wymianę rozrządu na 4200 PLN na częściach z USA lub 5200 PLN na częściach "Europejskich" do tego jeszcze koszt wymiany oleju. Czy to nie za dużo? O tyle mnie zaskakuje cena że kolega pisał że zamknął się w kwocie 2300 PLN czyli niemalże 50% taniej!
Początkujący
 
Od: 14 sie 2012, 23:38
Posty: 6
Auto: CX-7, 2.3, 2007

Postprzez Marianek » 17 sie 2012, 23:46

Hammer Jaksa ma zasadę ze byle czego nie wsadza ,albo dobre pewne ,które zna albo nic.
Dlatego ma takie opinie jakie ma i rzesze wiernych klientów.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Grucha » 18 sie 2012, 14:04

Cena jest taka bo pośredników dużo , podaj nr częsci , pomogę ci sprowadzić , pojedziesz do aso i wymienisz albo napisz na www.mazdamps.pl napewno pomogą

Pozdrawiam serdecznie
Grucha
 

Postprzez Hammer81 » 18 sie 2012, 15:44

Nie podważam umiejętności seriowsu Auto Jaksa, to właśnie dobre opinie skierowały mnie do nich, ale widzę duuużą różnicę w kosztach między usunięciem, wydaje się tej samej, usterki i rodzi to we mnie chęć weryfikacji czy aby części nie można dostać taniej.

Gdybym znał numery części albo chociaż nazwy elementów to bym pewnie i sam sobie poradził. A tak nie wiem czy należy kupić np "wariator faz regulatora" (http://allegro.pl/wariator-faz-regulato ... 09511.html) czy "koło faz rozrządu" nazywane "wariatorem" (allegro.pl/wariator-mazda-cx7-cx-7-mazda-6-5-3-mps-mx5-new-i2528969423.html). Ktoś wie?

Pozdrawiam
Hammer81
Początkujący
 
Od: 14 sie 2012, 23:38
Posty: 6
Auto: CX-7, 2.3, 2007

Postprzez Marianek » 18 sie 2012, 16:36

Hammer81 napisał(a):Gdybym znał numery części albo chociaż nazwy elementów to bym pewnie i sam sobie poradził.

https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... SSOServlet
Zarejestruj się jako osoba prywatna,wpisz swój VIN, może się uda znaleźć nr części która potrzebujesz.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Hammer81 » 18 sie 2012, 22:21

https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... SSOServlet
Zarejestruj się jako osoba prywatna,wpisz swój VIN, może się uda znaleźć nr części która potrzebujesz.


Zarejestrowałem się, jest wgląd w listę części – całkiem ciekawe, ale nadal nie wiem które elementy są do wymiany aby zlikwidować usterkę? Z rysunku wynika że poza łańcuchem, napinaczem są jeszcze dwa "koła zębate" : "ACTR, Variable Valve Timing" oraz drugie "Pulley Camshaft". Czy trzeba wymienić obydwa, czy tylko jedno z nich?

Przy okazji znalazłem też manual serwisowy / katalog części tutaj: https://picasaweb.google.com/107683417929554915788 trochę ciężka nawigacja ale można się przyzwyczaić.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2012, 23:38
Posty: 6
Auto: CX-7, 2.3, 2007

Postprzez wiesiek5 » 19 sie 2012, 23:04

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:07 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez basik » 31 sty 2013, 08:50

Właśnie wymieniłem napinacz,łańcuch i wariator-dizelek na biegu jałowym zniknął ale zgrzyt podczas startu nie! Tak chyba nie powinno być – wracam do serwisu z reklamacją. :(
basik
 

Postprzez LosAmigos » 1 lis 2013, 22:50

Panowie, a ja mam krótki "klekot" przy gaszeniu silnika (zauważyłem, że chyba jego intensywność jest mniejsza przy dociśniętym pedale sprzęgła) – co to może być?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez simp » 21 wrz 2015, 13:10

Witam wszystkich jestem tu nowy :)
Niedawno zakupiłem Mazde CX7.

Przy zapalaniu słychać charakterystyczny dzwięk. Przeczytałem cały wątek i mam jeszcze parę pytań.

Z tego co rozumiem są ta dwa różne problemy?
Jeden to charakterystyczny odgłos przy zapaleniu zimego silnika a drugi to hałasujący jak diesel silnik na wolnych obrotach.

Czy możecie sprecyzować które części muszą być wymienione przy którym z problemów ?

Z tego co piszecie niektórzy wymieniali tylko napinacz lub tylko regulator lub komplet razem z łańcuchem?

Czy jeśli mam problem tylko z odgłosem przy stacie to powinienem wymienić komplet czy np tylko napinacz?

Czy ta usterka jest niebezpieczna ? Znaczy ile można na tym jezdzić ? I czy nie naprawienie tego na czas spowoduje problem z hałasującym łańcuchem ? Czy są to problemy niezależne ?

Czy ma znaczenie czy jest to wersja EU i rocznik 2010 ? W sensie jeśli był FL to czy Mazda coś poprawiła ? czy model nie ma znaczenia i są to te same problemy ?

Dzieki
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2015, 12:54
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010

Postprzez deeceee » 24 wrz 2015, 01:32

Mazdy po FL (po 2007r) nie powinny mieć tego problemu, a tym bardzie z 2010r. W mojej z 2007roku wariator już był wzmocniony. Na wszelki wypadek sprawdziłbym łańcuch. Mógł się zwyczajnie rozciągnąć (tu niestety panuje tania chińszczyzna). Łańcuch sprawdź odkręcając korek wlewu oleju. Zobaczysz górę zebatki i łańcuch. Włóż palec najdalej jak potrafisz i spróbuj podnieść go palcem. Jeśli swobodnie się podnosi to lepiej go wymienić. Jeśli jest napięty, to nie on stuka. Sprawdzanie zrobić na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 13:15
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: ER

Postprzez simp » 25 wrz 2015, 10:28

Dzisiaj rano próbowałem sprawdzić według twojej instrukcji z tym że po otwarciu korka oleju widze tylko plaską blaszkę ... wsadziłem paluch najgłębiej jak się dało i nic – podejrzewam że może jest to jakaś osłona tego łańcucha...
Przejeżdżę jeszcze do serwisu i najwyżej zapytam w ASO co o tym myślą. Tak czy inaczej dzięki:)
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2015, 12:54
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX7 2.3 DISI TURBO 2010

Postprzez domino.pl » 19 kwi 2018, 14:47

Cześć. Przed zakupowy objaw mazda cx-7 2.3 2009 rok prod. Auto rozgrzane, odstawione na 5-10 minut, odpalam i słychać przez pierwszą 1-2 sekundy klekot metaliczny. Nigdy nie miał wymienianego rozrządu, ma 140tyś.
W czasie jazdy raczej nic nie słychać. Krótko jechałem.
Rozrząd do wymiany? Aso krzyknęło 6000 zł polskich.
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2018, 14:11
Posty: 58 (4/0)
Skąd: Inowrocław
Auto: CX-9 2.2 2011

Postprzez k@mel » 5 cze 2018, 14:13

Witam, mam podobny problem. Słychać grzechotanie ,tyrkolenie tylko przy zapaleniu na zimnym silniku i przez pierwsze pare sekund potem juz jest ok. Czy to KZFR??. I jak mogę to sprawdzic? Wysyłam link tego nagrania, prosze o pomoc. https://www.youtube.com/watch?v=SmZDpFye0rE
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2018, 17:14
Posty: 12
Auto: Mazda CX7 2.3 turbo 2008r.

Postprzez Dexur » 8 cze 2018, 23:43

Witam Kamel i jak tam doszedłeś już co tam Ci nie działa?? Wina regulatora faz rozrządu?? Droga naprawa?? Czy w czasie jazdy też coś słychać czy tylko przy odpaleniu parę minut?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2018, 02:59
Posty: 33 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo 09r.

Postprzez k@mel » 9 cze 2018, 21:52

Jeszcze nie mam diagnozy, a dzieje sie tak tylko przy odpaleniu na zimnym silniku pare sekund. W trakcie jazdy nic nie słychac.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2018, 17:14
Posty: 12
Auto: Mazda CX7 2.3 turbo 2008r.

Postprzez Dexur » 9 cze 2018, 22:41

Aha a co z Twoim Turbo?? Dałeś je do regeneracji pewnie bo jak pamiętam wirnik w nim chyba poszedł. Dało rade tylko tą część naprawić? Pewnie w grę wchodzi całkowita regeneracja. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2018, 02:59
Posty: 33 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo 09r.

Postprzez k@mel » 10 cze 2018, 12:30

tak turbina przeszła cała regeneracje(500zł plus robota 200zł), wirnik wymieniony na nowy
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2018, 17:14
Posty: 12
Auto: Mazda CX7 2.3 turbo 2008r.

Postprzez tomuska » 26 sie 2018, 14:59

Witam szukałem na forum podobnego tematu ale niestety nie znalazłem tutaj znalazłem podobny problem z którym się borykałem ale może zacznę od czego się zaczęło a właśnie od grzechotania przy zapalaniu silnika nie ważne czy ciepły czy zimny diagnoza naciągnięty łańcuch zakupiłem więc łańcuch napinacz ślizgi i łańcuch do pompy oleju części oryginalne zawiozłem do mechanika rozebrał rozrząd i stwierdził że jest jeszcze do wymiany wariator zmiennych faz rozrządu zakupił sam więc nie wiem czy oryginalny czy używka poskładał na blokadach i zaczęły się problemy bo silnik ok odpala ale podczas jazdy pod obciążeniem w zakresie od 2 do 3 tyś obrotów słychać metaliczny odgłos powyżej tych obrotów gra wszystko normalnie osobiście podejrzewam że to wariator nie prawidłowo działa gdyż jeżeli odłączę sterowanie wariatora to do 6 tyś jest wszystko ok tylko od 1,5 tyś obrotów do 3 jest dziura planuje podjechać z tym problemem do ŁG Auto serwis w Krakowie. Co wy na ten temat powiecie macie jakieś pomysły co mogło pójść nie tak silnik 2.3 turbo MPS POZDRAWIAM i z góry Dziękuje za jaką kolwiek pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2018, 11:19
Posty: 6
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 2007

Postprzez wasyl998 » 16 lis 2018, 21:42

Troche odświeżę, metaliczno-kosmiczny odgłos przy rozruchu, łańcuch podnosi się o ok. 3mm. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=ZdpD24wYqSY
Początkujący
 
Od: 1 lis 2018, 21:24
Posty: 3
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda CX-7 2.3T + LPG + chip 2008 Manual Transmission

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9