Grzechotanie przy uruchamianiu zimnego silnika – Awaria regulatora faz rozrządu

Postprzez Globy » 13 mar 2010, 19:18

Ja mam ten sam problem z 3.0 V6 (90 tys. mil przebiegu) i już jestem po wymianie łańcuchów i napinaczy (były rozciągnięte), a teraz czas na regulatory faz rozrządu. Wcześniej wstawiłem używane, ale poprawa była krótka (1000 zł), a ori w USA 200$ za sztukę, więc niepotrzebnie wcześniej się wpakowałem w używki (nie wiedziałem, że to takie tanie). Na postoju i podczas schodzenia z obrotów słychać klikanie.

domin1979 napisał(a):Jak dla mnie jeżeli poziom mieścił się pomiędzy min – max to jest w normie. Jest do dopuszczalna odchyłka.

Dokładnie.

Stivi napisał(a):Z tego co zauwazylem to powszechnym problemem DISI jest walka ze sprzeglem,turbo,konsumpcja oleju. Jak bym wiedzial to wszystko przed zakupem to bym sie w to auto nie pakowal. Po drugie serwis jest do <dupa> i nie daje z tym rady.

Jeśli miałeś kiedyś inny samochód sportowy, to nie powinieneś być zaskoczony.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Stivi » 13 mar 2010, 22:04

Nie uwazalem MPS jako auto typowo sportowe lecz sedan z turbo. Do sportowego troche mu brakuje.
Zdziwiony to jestem tym ze wiekszosc tych problemow dotyka tak mlode samochody z niskim przebiegiem a nie ma na to akcji u nas. Skoro spartaczyli cos to powinni naprawic a nie sie wypinac od tego. Jesli oni zostawiaja klienta na lodzie to pozniej klient zostawi ich.
Na dzisiejszym rynku nie brakuje turbo doladowanych silnikow. Ja osobiscie wybralem Mazde bo jezdze juz chwile ta marka i mialem dobre zdanie,nadal mam ale nie o MPS.
PS. Wczoraj dowiedzialem sie od znajomego ze nastepne turbo zrobilo boom-boom w M6. :|
Stivi
 

Postprzez Raff75 » 14 mar 2010, 03:21

Ty umiesz czytać domin1979 ?

Widzę, że chciałeś błysnąć i pochwalić się, że znalazłeś w TSB coś co zawiera słowo "wariator". Ale o co chodziło koledze to chyba nie bardzo zaczaiłeś...

W moim pierwszym poście (przeczytaj ze 100 razy – może zrozumiesz) napisałem wyraźnie:
Raff75 napisał(a):Myślę, że problem z reguły spowodowany jest luźnym łańcuchem. Teoretycznie jest możliwe, że to wariator ale zważywszy na fakt, że to kawał toczonego metalu wydaje mi się to mało prawdopodobne.


A Ty wyjeżdżasz, że:
domin1979 napisał(a):A praktycznie biorąc pod uwagę, że mazda wypuściła na to TSB to jest wysoce prawdopodobne :P

Więc łaskawie próbowałem Ci wytłumaczyć:

Raff75 napisał(a): I co z tego ? To dotyczy dźwięku przy zapalaniu a nie "klekotania" podczas pracy. A taki problem – jak rozumiem – ma kolega. Jakoś nie wydaje mi się, aby wariator mógł regularnie "klekotać". Dlatego radzę zając się przede wszystkim napięciem łańcucha. Chyba, że przy odpalaniu słyszalny jest owy "ticking noise" – wtedy zgodnie z sugestią serwisu do wymiany pójdzie i wariator.


Nie wiem – piszę po chińsku czy jak ? Przecież powyżej napisałem wyraźnie, że z przywoływanego przez Ciebie TSB nic nie wynika skoro dotyczy ono dźwięku przy zapalaniu a nie "klekotania" podczas pracy. Od pierwszego postu twierdzę, że to łańcuch a nie wariator – tak jak napisałem powyżej nie sądzę, aby wariator mógł regularnie (czyli podczas pracy silnika) klekotać. Napisałem również chyba wystarczająco jasno, że jeśli przy odpalaniu słychać niepokojący dźwięk to wtedy trzeba wymienić wariator (o takich objawach, a nie o "klekotaniu" mówi TSB).

Podsumowując – żebyś zrozumiał:
1. Regularny klekot podczas pracy to łańcuch (taki problem ma kolega)
2. Dżwięk przy rozruchu (ja osobiście nazwałbym to "szarpnięciem") to wariator (ten problem opisuje TSB)
3. Jak nie rozumiesz o czym ktoś pisze to go głupio nie wtrącaj swoich trzech groszy


Wracając do meritum:
Jancio, czy daje się czasami odczuć lekkie szarpanie podczas jazdy ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 US

Postprzez domin1979 » 14 mar 2010, 12:14

Bardzo chcę błysnąć, jeżeli wydali TSB to widocznie mieli problem z wariatorem. Wg wszelkich forum US przyczyną klekotania przy starcie i na luzie jest "VVT gear".
Na 100% nie wiem i nie będę wiedział bo nie jestem mechanikiem. Zapodałem to co piszą użytkownicy więc nie ekscytuj się tak...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez nash13 » 14 mar 2010, 15:53

kolega Raff kilka postow postawil a juz agresja i pycha. To nie to forum. Tu jest lad i porzadek. I szacunek do innych uzytkownikow
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez Stivi » 14 mar 2010, 16:25

nash13 napisał(a):kolega Raff kilka postow postawil a juz agresja i pycha. To nie to forum. Tu jest lad i porzadek. I szacunek do innych uzytkownikow

<spoko>
Stivi
 

Postprzez Raff75 » 14 mar 2010, 18:19

Jak kogoś uraziłem to przepraszam ale wydaje mi się, że wyraziłem się dosyć jasno a w odpowiedzi ktoś sugeruje, że nie rozumiem problemu bo w TSB jest "coś tam innego". Z szacunkiem to też ma niewiele wspólnego.
Tak się składa, że ja ten problem u siebie w aucie już przerobiłem ... (niestety zresztą – trochę kasy poszło) ...
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 US

Postprzez jancio68 » 15 mar 2010, 02:19

Raff75 napisał(a):Jak kogoś uraziłem to przepraszam ale wydaje mi się, że wyraziłem się dosyć jasno a w odpowiedzi ktoś sugeruje, że nie rozumiem problemu bo w TSB jest "coś tam innego". Z szacunkiem to też ma niewiele wspólnego.
Tak się składa, że ja ten problem u siebie w aucie już przerobiłem ... (niestety zresztą – trochę kasy poszło) ...


Opisz swój problem. Nie atakuj domina bo wielokrotnie służył pomocą i wygrzebywał archiwalia i zawsze służył radą.
Nie mam żadnych szarpnięć. Poza klekotaniem silnik sprawuje się bez zarzutu. Na zimnym czy rozgrzanym-klekocze-na wolnych. To zły znak. Wskazuje na wariator, ale jak pisałem wymieniają "kit" czyli zestaw razem z łańcuchem <faja> . Jak zauważyłem winny to: łańcuch, napinacz, wariator-co za różnica. W serwisie wymienią wszystko, ale ktoś za to musi zapłacić.
Miałem nie pisać, ale u Bołtowicza na Ursynowie nie doczekałem się ani decyzji ani wyceny i zostałem potraktowany jak problem. Dla kogoś, kto wiele lat miał doświadczenia z serwisem Toyoty to duże zaskoczenie. No ale jak się obsługuje Fiata, alfę i Mazdę to może to norma. :| Mnie już tam nie zobaczą.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Alph » 15 mar 2010, 09:44

Witaj,

Jaki piszesz o serwisie, to ja polecam Odyssey-a. Mimo krytycznych opini w internecie, ja tam serwisuje Mazde 2 i cx7, i narazie robili proste czynności (przegląd, naprawa gwarancyjna kluczyka, montaż włącznika świateł), ale za każdym razem kulturalnie, na czas, z przypomnianiami sms-em (u mnie to ważne bo non stop o czymś zapominam i zawsze z weryfikacją zadowolenia po wizycie:–) Co ciekawe samochody Mazdy są myte standardowo po każdej czynności, a za nissana trzeba zapłacić:–)
Pozdrawiam

Maciek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2005, 14:15
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,

Postprzez jancio68 » 15 mar 2010, 16:49

dzięki, sprawdzę.
Ostatnio edytowano 21 maja 2014, 15:17 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez koti1506 » 25 mar 2010, 15:53

witam,u mnie sami usłyszeli klekot i zproponowali wymiane rozrządu(wześniej wymiana turbiny)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2010, 15:25
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez habzimierz » 31 mar 2010, 00:14

ja odebralem swoja padake po reklamacji rozrzadu (wczesniej zrobili napinacz lancucha). Wymienili caly lancuch i teraz dziala mieciutko i jedwabiscie, jak nowy! Pozdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez g00rek » 6 maja 2010, 16:08

Dołączam się. Niestety klekot – pojawił się w okolicy 30 tys mil. W Księżynie powiedzieli mi że do wymiany łańcuch + wariator i może coś jeszcze, całość od 3 do 5k. Jakaś pieprzona masakra. Kupiłem Mazdę wiedząc że 626 mojego taty były praktycznie bezawaryjne (a miał ich z 5) a tutaj taka masakra. Samochód niecałe 3 lata, wymieniana już klimatyzacja, koło pasowe (przy każdym razie jeszcze pasek oczywiście), a teraz to badziewie. Masakra totalna, ech. Gdyby nie leasing to bym ją chyba już sprzedał... No nic dzisiaj jadę żeby zobaczyli co to...
CX-7 USA, 2007
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 09:59
Posty: 19
Skąd: Warszawa

Postprzez emilioestewez » 6 maja 2010, 16:24

5k ?! Załama... Ja u mnie wyskoczy coś podobnego to poważnie ją do stawu zepchnę.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Stivi » 6 maja 2010, 16:33

he he ja juz sie tego g.... pozbylem. Szkoda sobie tym autem d..... zawracac. Przyznam jedno Mazdy mie sie holernie podobaja.
Stivi
 

Postprzez kryystian » 6 maja 2010, 16:57

gratulacje stivi, ja też jestem już na dobrej drodze :) będzie mi jej szkoda bo uważam , że to jeden z ładniejszych samochodów na rynku :|
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Stivi » 6 maja 2010, 18:44

Dziekuje kryystian.
Mazda 6 Mps to poprostu kultowy samochod jak dla mnie. Piekny i zdradliwy zarazem. Szkoda bylo ale coz przezyje to jakos,chociaz jest ciezko.
Stivi
 

Postprzez Arkadius 73 » 6 maja 2010, 18:55

Stivi to tak jak z kobietą.
Arkadius 73
 

Postprzez g00rek » 6 maja 2010, 18:59

No i dowiedziałem się, że to niegroźne. Więc na razie nie wymieniam, bo koszt to spory całkiem. A klekot klekotem – przyzwyczaję się, to tylko sekunda czy dwie.

Przy okazji dowiedziałem się, że CX7 musi mieć dużo oleju, a ja dziwiłem się że ma ponad MAX. Podobno fabryczne modele już tak przyjeżdżają. No nic, na razie 5K nie wydaję, ufff :>
CX-7 USA, 2007
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 09:59
Posty: 19
Skąd: Warszawa

Postprzez CX7-KOSZMAR » 4 sty 2011, 22:17

Kupiłem ten wariator faz rozrządu, plus uszczelkę w cenie 140$ z wysyłką z sklepu onlinemazdaparts.
Od razu dodam że tą osobę która obsługuje ten sklep trzeba kontrolować bo jest nieźle zawinięta. Półtorej tyg. i dziesięć maili za nim wysłał te części. Tłumaczył się że trzy inne osoby w tym czasie zam. to samo z polski i wszystko mu się popie.....
Byłem dziś u znajomego żeby mi to wymienił ale po ściągnięciu pokrywy zaworowej i po wyrównaniu sobie rozrządu szybko się okazało że jest naprawdę znaczny luz na łańcuchu. Jest to więc przestroga że jak wymieniać tą cześć to od razu lepiej zainwestować w łańcuch plus napinacz. W Gdyni koszt to 730zł łańcuch i 330zł napinacz. Trzy do czterech dni roboczych na dostawę (cena w ASO). Dodam że jeszcze że nie zdążyłem tego wymienić ale wydaje mi się że warto dlatego że czytałem na amerykańskich forach że auto ewidentnie ożyło w dolnym zakresie obr. po wymianie tego i niby nawet zaczęło mnie palić. Co do tego dołu jest to bardzo możliwe dlatego że jak pojechałem tym autem do znajomego na hamownie to wyszło 198km i 344nm i wyraźne wahanie na wykresie w dolnych partiach co by potwierdziło teorie. Dodam jeszcze że kolego który stał za autem powiedział że jak wciskaliśmy gaz w podłogę na czwórce przy obrotach rzędu 1800 obr. to auto najpierw puszczało czarnego dymka. Będę wymieniał w przyszłym tyg. zdam relację jak po.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 21:52
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9