Nadmierne zużycie oleju, sposób pomiaru poziomu oleju
1, 2
Witam, Poszukuję informacji na temat spalania oleju przez CX 7. Czy ktoś z Was zauważył w/w. Mój samochód przejechał c.a. 42 k km , wersja EU Expression. Dodam że auto nie wykazuje oznak (spadku mocy, chwilowego braku mocy itp.)
Wydaje mi się ze 0,5 l na 1000 km to trochę dużo. Czy ktoś moze udzielić mi informacji na temat ilosci oleju pomiedzy min a max na bagnecie?
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników mazdy
Wydaje mi się ze 0,5 l na 1000 km to trochę dużo. Czy ktoś moze udzielić mi informacji na temat ilosci oleju pomiedzy min a max na bagnecie?
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników mazdy
-
wnicram
Ilość to 1 litr (poprawcie mnie, jeśli się mylę). A jaki styl jazdy preferujesz? Auto nie kopci przy gazowaniu?
Poprawiłem temat Twojego wątku na bardziej czytelny, zgodnie z FAQ
Poprawiłem temat Twojego wątku na bardziej czytelny, zgodnie z FAQ
Sprawdź czy wąż idący od turbiny w stronę intercoolera jest w środku zaolejony – jeśli tak to masz turbinę do wymiany.
Wpisz proszę do swojego profilu miejscowość i model samochodu
Pozdrawiam
Wpisz proszę do swojego profilu miejscowość i model samochodu
Pozdrawiam
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dziekuję bardzo za pierwsze odp..
Auto jest na gwarancji i ostatnio zwrociłem uwagę na powyższe podczas wizyty w ASO.
Niby sprawdzili ale twierdzą żę tak może być (wysoka temperatura silnika itp.). Powiedzieli że sprawdzili podzespoły i turbinę – wszystko ok.
Użytkuję samochód według najlepszych zasad:
schładzam turbinę przed wyłaczeniem zapłonu, nie cisnę kiedy silnik zimny i spalanie mam w normie 70% przebiegu miasto reszta długie trasy – 12,8 l/100km.
Może nalezy zmienić ASO, może doradzicie do kogo najlepiej z tym podjechać( Warszawa)
pozdrawiam,
m
Auto jest na gwarancji i ostatnio zwrociłem uwagę na powyższe podczas wizyty w ASO.
Niby sprawdzili ale twierdzą żę tak może być (wysoka temperatura silnika itp.). Powiedzieli że sprawdzili podzespoły i turbinę – wszystko ok.
Użytkuję samochód według najlepszych zasad:
schładzam turbinę przed wyłaczeniem zapłonu, nie cisnę kiedy silnik zimny i spalanie mam w normie 70% przebiegu miasto reszta długie trasy – 12,8 l/100km.
Może nalezy zmienić ASO, może doradzicie do kogo najlepiej z tym podjechać( Warszawa)
pozdrawiam,
m
-
wnicram
Stwierdzenia serwisu i zapis w instrukcji, że może znikać do 1l/1000km to tak zwany zapis "ratujemy swoją pupę". Na moje oko jest coś mocno nie tak jak Ci wcina tyle oleju (5l/10 000km), tym bardziej, że jeździsz rozsądnie. Przecież to praktycznie cały olej z obiegu
Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku, jeśli nie ma to jedź na stację diagnostyczną jakąś dobrą i zrób test składu spalin – dobry diagnosta powie Ci jeśli samochód będzie przepalał za dużo oleju.
Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku, jeśli nie ma to jedź na stację diagnostyczną jakąś dobrą i zrób test składu spalin – dobry diagnosta powie Ci jeśli samochód będzie przepalał za dużo oleju.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A jak Ci działa bagnet? U mnie jak wyjmę na zimnym silniku mam przy minimum, jak włożę i wyjmę z powrotem mam na max. W poprzdnich samochodach nie było róznicy pomiędzy wyjęciem za pierwszym razem bagnetu i za drugim... Które wskazanie jest właściwe? Obawiam się że pierwsze bo mam trochę oleju na wlocie rury z intercoolera do silnika (tuż przy silniku), czy to może być jakaś cofka z silnika czy padające turbo?
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
belu napisał(a):czy to może być jakaś cofka z silnika
Na 100% nie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Sprawdzajcie koniecznie na równym i najlepiej po nocy. belu, nie martw się – teoretycznie wystarczy na zimnym silniku wyjąć bagnet, ale zaleca się wytarcie go, ponowne włożenie, wyjęcie i dopiero sprawdzenie stanu.
belu sprawdzam tak jak Ty i ten drugi pomiar przyjmuję za właściwy.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
belu napisał(a):No właśnie tak robię. Po wyjęciu, wytarciu i włożeniu ponownie (hmmmm) robi się mokry na max
Czyli jest OK
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dokładnie. Zgodnie ze sztuką obowiązującą od lat najlepiej z rana (na płaskim!) wycieramy bagnet, wkładamy i odczytujemy. W innym przypadku bagnet może być po prostu zachlapany bądź suchy...brii napisał(a):belu napisał:
No właśnie tak robię. Po wyjęciu, wytarciu i włożeniu ponownie (hmmmm) robi się mokry na max
Czyli jest OK usmiech
A co do brania oleju to mi do pierwszej wymiany (5.000) nie wziął nic, a teoretycznie nowy silnik ma prawo.
U mnie z kolei zawsze po wymianie oleju na przeglądzie jest go za dużo
Miarka pokazuje ok 1 cm powyżej Max
, oczywiście sprawdzam w garażu na równej podłodze na zimnym silniku i też biorę pod uwage 2 pomiar tzn. po uprzednim wyjęciu i wytarciu bagnetu.
W serwisie mówią ze to dziwne że u mnie zawsze za dużo i leja tyle ile ma niby w ten silnik wchodzić ale ja ostatnio odłałem troche i jest równiutko z Max-em.
Nie zaobserwowałem zeby silnik zuzywał olej no może bardzo nieznacznie go ubyło.
Miarka pokazuje ok 1 cm powyżej Max

W serwisie mówią ze to dziwne że u mnie zawsze za dużo i leja tyle ile ma niby w ten silnik wchodzić ale ja ostatnio odłałem troche i jest równiutko z Max-em.
Nie zaobserwowałem zeby silnik zuzywał olej no może bardzo nieznacznie go ubyło.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):W serwisie mówią ze to dziwne że u mnie zawsze za dużo i leja tyle ile ma niby w ten silnik wchodzić
Baranki górskie – tylko przy pierwszym zalaniu wejdzie tyle ile napisał producent. Nigdy nie uda się ze złożonego silnika zlać całego oleju, stąd jeśli wlewają Ci ilość oleju na pełną pojemność wychodzi, że masz za dużo...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Też o tym myślałem. Problem u mnie jest na tyle dziwny że po sprawdzeniu przeze mnie stanu oleju po raz pierwszy , w kilka dni po odebraniu auta czyli silnik był zalany w fabryce to olej był też ponad MAX
Ja to sobie tłumacze jakimś błedem w odczycie na miarce ale wolałem odlać troszke oleju żeby jednak nieprzekraczał Max-a bo nawet jak faktycznie jest żły odczyt i jest go przyjmijmy gdzieś w połowie skali to przecież i tak jest OK.
Jakoś się żle czułem ganiająć CX-a z olejem powyżej Max-a na miarce mimo tego ze w serwisie powiedzieli żebym nieodlewał oleju i przestał o tym myśleć.

Ja to sobie tłumacze jakimś błedem w odczycie na miarce ale wolałem odlać troszke oleju żeby jednak nieprzekraczał Max-a bo nawet jak faktycznie jest żły odczyt i jest go przyjmijmy gdzieś w połowie skali to przecież i tak jest OK.
Jakoś się żle czułem ganiająć CX-a z olejem powyżej Max-a na miarce mimo tego ze w serwisie powiedzieli żebym nieodlewał oleju i przestał o tym myśleć.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Zazwyczaj stan oleju ponad max może spowodować, że po jakimś czasie zostaną wywalone simmeringi...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
kryystian napisał(a):wyczytałem gdzieś na amerykańskim forum mazdaspeed6, że w tym aucie prawidłowo powinno być troche oleju ponad max
Ja śledziłem także amerykańskie forum i spotkałem się z podobnym przypadkiem jak u mnie.Znalazłem użytkowników którzy po przyjeżdzie z przeglądu i sprawdzeniu stanu oleju robili karpia i zazwyczaj opier..... serwis ze za dużo oleju wlali.Jedni tak z tym jeżdzili a inni jak ja odlewali. Więc w Cx-ie coś z tym stanem oleju jest i niewiadomo do końca których egzemplarzy dotyczy , ja stawiam na niedokładność pomiaru oleju w tym silniku.
Co jest najsmieszniejsze to tak prozaiczna sprawa jak sprawdzenie i wymiana oleju może tyle zamieszania narobić , w Cx-ie niby leja za dużo oleju a wcześniej miałem Audi gdzie czasami po przeglądzie z kolei nie lali pod Max-a a dużo niżej
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Wg mnie w serwisie im się nie chce (bo trzeba lać, sprawdzać, lać sprawdzać) i leją książkową pojemność, która jak już pisano zawsze będzie zbyt duża bo nie da się spuścić kompletnie starego oleju. Z doświadczenia powinni wiedzieć ile wejdzie. Mi przy ostatniej wymianie nalali idealnie po MAX.
Krótko mówiąc: oleju ma być między MAX, a MIN, koniec kropka.
Stan ponad MAX dodatkowo powiększony o rozszerzalność cieplną grozi --> patrz co pisał brii
Chyba, że ktoś stara się przechytrzyć niedouczonego konstruktora silnika...
Nie ma czegoś takiego. Przecież fizycznie mierzysz olej, który spływa do miski i mniej więcej powinno go zawsze spłynąć tyle samo. Oczywiście biorąc pod uwagę, że stoi na prostym no i bagnet nie pokrzywiony. Dużo ludzi wręcz narzeka na automatyczny pomiar i brak bagnetu w niektórych samochodach bo jak fizycznie zobaczysz to na 100% jest OK.Lucass napisał(a):ja stawiam na niedokładność pomiaru oleju w tym silniku.
Krótko mówiąc: oleju ma być między MAX, a MIN, koniec kropka.
Stan ponad MAX dodatkowo powiększony o rozszerzalność cieplną grozi --> patrz co pisał brii
Chyba, że ktoś stara się przechytrzyć niedouczonego konstruktora silnika...
domin1979 napisał(a): Dużo ludzi wręcz narzeka na automatyczny pomiar i brak bagnetu
Pomiar elektroniczny jest OK, bo nie musisz otwierać maski, ale jak nie ma bagnetu to złooo – mimo tego, że mam pomiar elektroniczny to jeszcze raz na tydzień sprawdzam bagnetem – jeśli coś z olejem będzie mocno nie tak to zobaczę a przy elektronicznym pomiarze mam tylko informacje o poziomie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60