Strona 1 z 1

Słabnie, chwilowe braki mocy – Nowe oprogramowanie PCM

PostNapisane: 8 lut 2009, 21:39
przez CX7TBG
Witam.Ostatnio zauważylem ze kilka razy podczas jazdy auto traci moc. wyglada to tak ze daje mu gaz do dechy a on ciagnie te obroty jakby mial ze 100koni.Początkowo myslalem ze zalalem zle paliwo ale na 98 tez ten objaw występuje.Auto wraca do normy po wyłączeniu i ponownym odpaleniu(albo przynajmniej mi się tak wydaje).Nie moge znaleść żadnego powiązania okoliczności kiedy występuje ten objaw.Check sie nie zaświeca.Co to może być?Turbo??Jesli tak to dlaczego tylko czasem to się dzieje a nie ciągle.Porszę o pomoc

PostNapisane: 8 lut 2009, 22:06
przez domin1979
Ale w ogóle nie czuć turbo od 2.5 tys. ? U mnie dostaje największego kopa od 2.5 do ok. 3.5 tys.. Dalej wydaje się, że słabiej idzie ale to pozory, po prostu wtedy idzie jak wolnossąca benzyna, a nie jak diesel.
Przy jakich obrotach to się dzieje? Podobno jak auto jest przegrzane to intercooler może nie wyrabiać i przez to turbo jest mniej wydajne. U siebie jeszcze czegoś takiego nie widziałem.

PostNapisane: 8 lut 2009, 22:16
przez CX7TBG
wogóle nie czuc turbo.Jedzie jakby go nie mial.Od zera o 6 to trwa wieki.100ke robi w jakies 16s i 160 to max po jakis 15min.Ale dziwne ze po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy.Sprawdzalni mi go pod kompem u czacha w rzeszowie i nic nie wyszło.
P.S. od 2,5 tys do 4 normalnie to zasuwa jak głupi jednak mam jakies oganiczenie predkości i odcina mu zaplon przy 190 km/h :(

PostNapisane: 8 lut 2009, 23:19
przez Retro
Może padła Ci turbina...?

PostNapisane: 8 lut 2009, 23:30
przez dawidrx
nie wiem, moze Ci to pomoze. to moze byc turbina, moj ojciec mial kiedys E-klase 2.2 CDI i mial podobny problem. jechalismy normalnie i nagle tak jakby sie zapychal, tracil moc, nie bylo zadnego przyspieszania. wystarczylo wtedy zatrzymac sie, zgasic silnik, uruchomic i bylo normalanie. okazalo sie, ze byla to turbina. ale taka jazda naprawde byla niebezpieczna, bo kiedys cos takiego wyskoczylo podczas wyprzedzania, zero mocy. sprawdz turbine, moze to byc to, chodz nie dam sobie reki uciac :P

PostNapisane: 9 lut 2009, 18:02
przez domin1979
CX7TBG jaki masz przebieg? Dbałeś o turbinę czy butowałeś zimne auto? A może jakieś trefne paliwo? Na jednym baku to się działo?
jakies oganiczenie predkości i odcina mu zaplon przy 190 km/h smutny
Dziwne, mi szedł do 200 normalnie i chciał więcej :P Masz US czy EU wersję?

PostNapisane: 9 lut 2009, 20:44
przez CX7TBG
domin1979 napisał(a):CX7TBG jaki masz przebieg? Dbałeś o turbinę czy butowałeś zimne auto? A może jakieś trefne paliwo? Na jednym baku to się działo?
jakies oganiczenie predkości i odcina mu zaplon przy 190 km/h smutny
Dziwne, mi szedł do 200 normalnie i chciał więcej :P Masz US czy EU wersję?


Mam wersje z USA.Przebieg 26tys mil i raczej nie butuje auta jak jest zimny.Objawy te wystepuja na różnym paliwie 98 i 95.Dziwne ze komputer nic nie widzi???

PostNapisane: 9 lut 2009, 22:32
przez domin1979
CX7TBG napisał(a):Dziwne ze komputer nic nie widzi?pytajnik
Może akurat wszystko było ok. Jak ci znów coś zamuli to można by wtedy podjechać i zobaczyć ciśnienie doładowania. Można przyłożyć rękę do przewodu turbo-silnik i wyczuć czy coś się tam dzieje, jedynie obawiam się, że w DISI turbo jest z tyłu silnika i nie da rady się tam dostać. Wg mnie jak by turbo padało to by raczej cały czas mulił. Tu bardziej wygląda jakby ECU coś mieszał.

PostNapisane: 10 lut 2009, 18:49
przez Fiveopac
CX7TBG poprawilem za ciebie temat, prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum.

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301

PostNapisane: 10 lut 2009, 20:53
przez Globy
Może jakieś nieszczelności?

PostNapisane: 15 lut 2009, 13:55
przez domin1979
OK, znalazłem prawdopodobnie przyczynę problemu CX7TBG.
Trzeba wgrać nowe oprogramowanie PCM i wsio OK. Wszystko się zgadza:
"brak mocy lub wahanie się przy przyśpieszeniu powyżej 2000 obr."
http://www.mstore2000.com/PDF_Files/01-053-06-1737b.pdf

Wrzucę niebawem tłumaczenie wszystkich znanych/powszechnych usterek w CX-7.

Edit, Sorry to poniżej 2000 obr. :)

PostNapisane: 17 lut 2009, 11:45
przez jancio68
Serwis, serwis, serwis!!!!
Reszta to snucie domysłów.
Ja bym się poważnie zaniepokoił i raczej nie czekał na rozwiązanie.
Jak masz takie objawy jak opisujesz to powinni zdiagnozowac bez problemu.

PostNapisane: 17 lut 2009, 11:49
przez domin1979
jancio68 napisał(a):Jak masz takie objawy jak opisujesz to powinni zdiagnozowac bez problemu.

Niby tak...
CX7TBG napisał(a):Sprawdzalni mi go pod kompem u czacha w rzeszowie i nic nie wyszło.

PostNapisane: 8 mar 2009, 11:48
przez CX7TBG
Panowie ale kto ma mi wgrać ten program skoro w serwisie barany nie wiedzą co jest grane??

PostNapisane: 4 kwi 2009, 23:04
przez CX7TBG
Dzięki za udzielenie mi właściwej diagnozy.CX-7 ma juz program europejski i nie traci mocy.Powiedziano mi ze teraz jest mocniejsza tj z 244 na 260KM.Myślałem ze w związku z tym że mam program europejski ściągną mi ten ogranicznik prędkości ktory sie włancza przy 190km/h,jednak tak nie jest:)