Mazda Cx-7 2.3 nie pali- immo/ brak iskry

Postprzez DarekS4 » 27 paź 2023, 21:08

Cześć.
Na wstepie chciałbym powiedzieć że jest to mój pierwszy post na tym forum.
Pisze go ponieważ rozłożyłem ręce z Mazdą CX7 L3 VDT.
Jestem mechanikiem i nie wstydzę się przyznac do tego ze zdarzyło mi sie na czymś poledz
Prawde mówiąc pierwszy raz od kilku lat ale spróbuje poszukać pomocy tutaj.

Robiłem remont silnika po nie udanej naprawie innego mechanika.
Samochód ma LPG. Od pewnego czasu ma problem z kartą. Trzeba ją bardzo mocno ściskać żeby odblokowało kolumnę i zapłon. Ale klient upierał się że nie chce nowej karty i że radzi sobie z tą co ma.
Zrobiłem diagnostykę wyjołem silnik zrobiłem co miałem zrobić złożyłem wszystko na nowym rozrzadzie z blokadami wszystko mi sie pokryło ustawiłem prawidłowo koło pasowe z trigerem od zapłonu wszystko spoko. Włożyłem silnik wszystko wyczyszczone na nowych uszczeleczkach no co by miało nie grać podpinam wiązkę założyłem wydech . Pierwsze kręcenie żeby pojawiło się ciśnienie oleju z manometrem jest ok no to palimy.
Nie odpala.
Szybka diagnostyka brak iskry.
Błąd w sterowniku silnika – Samochód zablokowany – Próba kradzierzy
Kasowanie – Nic nie daje
Ok lecę do modułu centralnej elektroniki a tam błąd – Błąd immo uszkodzona karta
Kasowanie nic nie daje

Miernik do ręki lece cały silniki i przeglądam wiązkę + czyszczę wszystkie masy
Na czujnikach napięcie jest masy sa wszystko jest git. Wtryski podają paliwo iskry nie ma – Pasuje mi to na typowe Immo.
Oscyloskop do reki wykres na wale i sygnał wygląda ok.
Na sygnałowym jest 5v ale zakładam że może być sterowany masą.
Wszystkie logi typu temperatury ciśnienia są ok nie mogę tylko logować obrotów ze względu na problem ze stacyjką którą trzeba się męczyć.

Próby kolejne wymiana na lepszy aku + zapłon włączony grotem odłączony aku na 10 min i ponowne podłączenie nic nie dały.
Sprawdzone bezpieczniki wszystko jest ok. poza tym miernik pokazał napięcia więc musi być ok.

Na liczniku mruga na czerwono autko z kłódką + napis KEY
po uruchomieniu zapłonu świeci check + mruga ABS i kontrola trakcji i mruga airbag ale może mrugać bo mam zdjęty pas przedni a tam chyba były czujniki uderzeniowe.

Czy ktos wie czy jest możliwość żeby wykodowało całe imo jeżeli był slaby aku a potem 3 tyg był odpięty ECU i aku ?
Miał ktoś taki problem ? W poniedziałek podjedzie gość zakodować grot bo niestety do kluczy i immo mam słaby sprzęt... chociaż tyle na początek jeżeli to nic nie da to wezme ecu na stół i postawie backup na nowo. jeżeli to nic nie da to nie mam bladego pojęcia o co mu chodzi.
Robię remontów silników na pęczki w tym się specjalizuje i nigdy nie miałem takiego psikusa na taką skalę.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2019, 11:10
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2,5 2016r USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9