Strona 1 z 1

Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 15 gru 2018, 17:43
przez Dexur
Witam wszystkich od ponad pół roku jestem posiadaczem Mazdy CX 7 2.3 TURBO 191KW.
Z ogólnych pierdół mechaniczno-blacharskich praktycznie zrobiłem wszystko żeby auto
odzyskało swój dawny blask.
Niestety auto w marcu 2019 będzie miało równo 10 lat i przebieg rzędu 190tyś km przebieg pewny ponieważ auto jest Salon Polska. Od dwóch poprzednich właścicieli dowiedziałem się że nie ingerowali nic w rozrząd. A przed nim gość miał to auto w latach 2012-2016 i zrobił przebieg od 60tyś do 120tyś więc sugeruje się że wogóle auto nie było ruszane pod względem rozrządu w sumie to ładny wynik jak na 10 lat i rozrząd dalej pracuje. Jak dla mnie silnik cicho chodzi ale to kwestia sporna nie jestem specjalistą ale uważam że trzeba się tym tematem zając i stąd moje pytanie do was.

Po pierwsze jaki byście doradzili mi salon w okolicach Bydgoszczy który zna temat wymiany rozrządu w silniku 2.3 MPS?

Po drugie jaki wybrać zestaw do wymiany rozrządu?

Uważam że jak na taki duży przebieg i zero ingerencji trzeba by było wymienić praktycznie wszystko czyli:

Slizgi x 2,
Napinacz Łańcucha Rozrządu,
Łańcuch,
Koło zębate wału, napędowe,
Koło zmiennych faz rozrządu myślę obowiązkowo potrafią się one rozkruszyć z biegiem czasu i tylko problemów narobić,
Łańcuch pompy olejowej, napinacz pompy olejowej,
Podkładki do blokady koła wału.

Pozdrawiam i proszę o info.

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 23 sty 2019, 21:28
przez Robertx34
A coś sie dzieje że chcesz wymieniać???? Jezeli łańcuch nie dzwoni to po co wymieniać, ja mam jedną zasadę jeżeli nic sie nie dzieje to nie szukam dziury w calym. Z tego co na szybko policzylem to okolo 2300zł + robocizna

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 28 sty 2019, 11:37
przez Dexur
Na forach naczytałem się o pękających łańcuchach rozrządu nawet takich sytuacjach że łańcuch pękł bez rozciągnięcia i nie chcę mieć takiej sytuacji. Z historii mojego auta ciężko coś powiedzieć czy było coś robione obstawiam że tak bo rozrząd w MPS nie jest mega trwały i byłoby szokiem żeby wytrzymał 200 tysięcy.

Na eBay można kupić dużo taniej rozrząd do tego auta więc na wiosnę chyba zajmę się tym tematem jednak szczególnie że nie robią zamienników i wszystko jest na OEM numerach.

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 2 mar 2020, 07:53
przez zenus84
Witam.czy wymieniliście juz swoje rozrządy ?
Macie oryginał czy dobry zamiennik ,np HBK
Pozdrawiam Zenon

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 2 mar 2020, 17:59
przez dextrosa06
Nie ma dobrych zamiennikow rozrzadu. Tylko orginal mazda. Przy wymianie jest troche roboty bo trzeba rozklejac obudowe rozrzadu i walczyc ze sruba kola pasowego ( ja grzalem palnikiem bo za nic nie chciala ruszyc)

PostNapisane: 4 mar 2020, 01:22
przez zenus84
Witam. Czy wymieniłeś cały komplet z łańcuchem od pompy olejowej? Oraz z klinami na koła zębate?
Pozdrawiam

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 4 mar 2020, 08:10
przez dextrosa06
Koła zębate nie maja klinów w tym silniku. Tam są cienkie blaszane podkładki. Nie wymieniałem ich. Śrube koła pasowego wymieniłem na nową bo solidnie ja zmaltretowałem. łańcuch napędu pompy oleju też nie ruszałem tam wszystko było ok. Problemem był łancuch rozrzadu i wariator. Poprzedni własciciel wymienil tylko łańcuch z napinaczem i slizgami a pominął wariator który zaczał grzechotać 30 tys km po wymianie rozrządu także to już ja musialem robić a pracy było tyle ile przy wymianie łańcucha.
Sumując. Wymień łańcuch, ślizgi, napinacz i wariator nawet jezeli jest ok. Graty od pompy oleju o ile łańcuch i ślizg tego wymaga. Tylko orginał!

Re: Wymiana Rozrządu w 2,3 disi Turbo! Jaki Salon Polecacie.

PostNapisane: 8 kwi 2021, 12:50
przez kbo
Szybkie pytanko: czy wymiana rozrządu pociąga za sobą konieczność wymiany oleju? Czy rozrząd da się wymienić "bezkolizyjnie" z olejem? :)

Olej przejechał od ost. wymiany tylko ok. 3,5 tys.km, smok raczej nie powinien być zapchany (przebieg auta ponizej 94tys. km, brak dziwnych objawów, no ale łańcuch już lekko rozciągnięty jest).