Strona 1 z 1

Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 2 paź 2018, 14:50
przez Zdzichu
Witam
Już ponad 2 lata walczę z powracającym błędem P0012. Auto po rozgrzaniu traci moc i pojawią się właśnie ten błąd. Jeżeli będę jeździł na krótkich dystansach i auto się dobrze nie rozgrzeje, błąd nie wyskoczy. Do tej pory został wymieniony kompletny rozrząd z wariatorem, zawór OCV, świece, cewki i ostatnio pompa oleju. Podmieniane były czujniki, koła. Testowałem też różne gęstości oleju. Dalej bez zmian.
Może ktoś walczył z podobnym problemem, proszę o pomoc.

Re: Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 2 paź 2018, 15:13
przez rafik85
Może ecu klęka

Re: Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 2 paź 2018, 15:37
przez tadziol
Słabe ciśnienie oleju lub niewłaściwie ustawiony rozrząd.

Re: Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 17 paź 2018, 23:02
przez Zdzichu
Wymiana pompy oleju (nowa oryginalna) poprawiła trochę dynamikę auta na rozgrzanym silniku ale błąd pozostał. Rozrząd sprawdzany był w kilku serwisach (w polecanym na tym forum, też) i wszyscy twierdzą , że jest OK. Zastanawia mnie tylko zakres regulacji czujnika wału. Posiadam interfejs Maxiecu i jedyne parametry, które się zmieniają podczas przestawiania tego czujnika to:
1. Aktualne ustawienie zaworu (mogę przestawiać od 6 do 60 stopni)
2. Różnica między docelowym, a bieżącym ustawieniem zaworu ( to się przestawia od -6 do – 60 stopni)
Jaka powinna być wartość tego parametru na rozgrzanym silniku? Może problem tkwi tylko w regulacji tego czujnika?
Obecnie na rozgrzanym silniku parametr ten waha się pomiędzy 6-15 stopni (i w takim położeniu auto jeździ najlepiej).

Re: Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 18 paź 2018, 22:32
przez tadziol
A w jakich okolicznościach usterka sie ukazała ? Tak "sama od siebie " ?
No i skąd kolega jest....

Re: Mazda CX7 08r. 2,3 DISI powracający błąd P0012

PostNapisane: 15 gru 2018, 17:13
przez Dexur
Właśnie lepiej popatrzcie w ustawienia rozrządu. Źle spasowane koła zębate napędu rozrządu i później dziwne błędy wyskakują.