Strona 1 z 1
		
			
				Pierwszy bieg a turbina
				
Napisane: 
4 lut 2015, 00:13przez strusiu02
				Witam,
Jak wygląda sprawa pierwszego biegu i turbiny?
Tzn, czy na pierwszym biegu turbina się załączy?
Pytam bo mamy zimę i jak wyjeżdżam z garażu to mam pod górkę i przy oblodzeniu mogą się koła zakręcić i obroty skaczą na wyższe. Oczywiście wiem, że nawet bez turbo i zimnym silniku nie jest wskazane wskakiwać na wyższe obroty, ale jak jak wyjazd oblodzony to niestety nie mam czasem wyboru.
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
			 
			
		
			
				Re: Pierwszy bieg a turbina
				
Napisane: 
5 lut 2015, 20:44przez Josh
				Turbina "załącza się" na każdym biegu, jej praca zależna jest od ilości spalin doprowadzonych do wirnika turbiny, a nie od załączonego biegu. Turbina pracuje cały czas, jednakże jej odczuwalna praca powinna być zauważalna od około 1500-1800obr
Proponuję po odpaleniu silnika od razu nie ruszać, a odczekać chwilę, aż olej dokładnie rozprowadzi się po całym układzie i będzie porządnie smarować w szczególności właśnie elementy turbiny, tym samym nie doprowadzając do nagłych wzrostów temperatury. To samo tyczy się wyłączania silnika
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
6 lut 2015, 10:08przez strusiu02
				Witam,
Dziękuję za odpowiedź.
Czekam za każdym razem kiedy zapalam na zimnym aż obroty spadną do okolicy 1000obr. Także olej ma szansę się rozprowadzić po całym układzie. 
Chyba pozostaje uważać na oblodzenie jak wyjeżdżam pod górkę i starać się nie dawać za dużo obrotów.
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 kwi 2015, 11:40przez Cichyq
				Josh napisał(a):Turbina "załącza się" na każdym biegu, jej praca zależna jest od ilości spalin doprowadzonych do wirnika turbiny, a nie od załączonego biegu. Turbina pracuje cały czas, jednakże jej odczuwalna praca powinna być zauważalna od około 1500-1800obr
W benzynie odczuwalne "załączanie" turbiny jest od ok. 2500 obr/min
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
29 mar 2016, 20:36przez rumunn95
				ogolnie turbo jest zalezne od obciazenia silnika  (nie koniecznie  od obrotow,rownie dobrze moze dmuchac 0,5 bara przy 2.5tys/obr jak i 1.1 bar 

) im silnik bardziej obciazony tym wiecej  turbo dmucha poprzez zmiane natarcia czyli takzwanej geometrii lopatek
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
29 mar 2016, 20:46przez buczos
				rumunn95 napisał(a):im silnik bardziej obciazony tym wiecej turbo dmucha poprzez zmiane natarcia czyli takzwanej geometrii lopatek
W Turbo benzynach w 99% aplikacji nie ma zmiennej geometrii (VTG) oprócz kilku przypadków jak np. prosiak 911turbo 

W mazdach nie ma VTG 

co do pierwszego biegu to czasem doładowanie nie jest ograniczone? coś gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, ale nie wiem czy to prawda
 
			
		
			
				Re: Pierwszy bieg a turbina
				
Napisane: 
5 kwi 2016, 23:19przez leonidass
				....
			 
			
		
			
				Re: Pierwszy bieg a turbina
				
Napisane: 
6 kwi 2016, 00:21przez Cichyq
				Ktoś to zrozumiał?