Mazda nie zapala

Witam!
Mam problem z moja mazdą CX7,wersja USA 2.3 disi rok 2008,przebieg 77tys mil w 2013 założona instalacja gazowa BRC SDI przejechane na gazie 10 tyś km,spalanie gazu 12-13l benzyny 3-4 l/100km.Przed problemem nic się nie działo złego autko paliło na dotyk,chodziło super (mam ją prawie 4lata).Problem jest taki: silnik wogóle nie chce zapalić na benzynie zero reakcji (autko stało 4 miesiące) po rozgrzaniu silnika na "plaka" gdy zawór strzela, puszcza gaz autko momentalnie zaskakuje i pracuje,(nie ma możliwości odpalenia tylko na gazie) tylko tak między 2000-6000rpm słychać lekkie "strzelanie" z tłumika chyba nie dostaje paliwa?na wolnych obrotach gaśnie bo ponoć na wolnych silnik pracuje tylko na benzynie?między 1500-2000 chodzi dobrze.Pompa z baku pompuje420kpi instrukcja pisze 410-490 to chyba ok?. Mam do tego autka drugi silnik kompletny od znajomego mechanika ponoć chodził do końca wymienił komuś bo stukał(stoi u mnie koło 3 latek). Przemieniłem pompkę wysokiego ciśnienia ponieważ ciśnienie na listwie wynosiło 50 psi(manometr wpięty w miejsce czujnika na listwie) podczas kręcenie rozrusznikiem(nie wiem czy to prawda ale na zapłonie powinno być koło 300 psi),przemieniłem zawór ciśnienia na listwie chyba niepotrzebnie bo przy 10Mpa się nawet nie otworzył?(test sprężarką),na drugiej pompce są takie same wskazania(może się zastała dobre 3 latka nie używana ale paliwo w niej było). Przeciełem przewód wysokiego ciśnienia metalowy (na środku) co wychodzi z pompy i wpiełem się z manometrem, wskazania podczas kręcenia 60 psi,z tego co czytałem to ciśnienie ma być min. 11,5Mpa a to koło 1700 psi,tylko czy takie ciśnienie ma być z wyjścia na pompie?Na listwie?na wtryskach?na zapłonie czy podczas kręcenia?Zgłupiałem!,czyżby te 2 pompy były uszkodzone?Próby były robione bez podłączonego EGR i filtra powietrza,rozpięte turbo(chodziło o dojście do pompki i zaworu),czy układ powietrzny musi być szczelny do odpalenia?cały czas zero reakcji na benzynie,komputer ecu nie pokazuje błędu żadnego błedu ,Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam siły.Z góry dziękuje za pomoc,też mogę pomóc mam dużo części.Mój numer telefonu 511218867 ,proszę o sygnał a oddzwonie.
Mam problem z moja mazdą CX7,wersja USA 2.3 disi rok 2008,przebieg 77tys mil w 2013 założona instalacja gazowa BRC SDI przejechane na gazie 10 tyś km,spalanie gazu 12-13l benzyny 3-4 l/100km.Przed problemem nic się nie działo złego autko paliło na dotyk,chodziło super (mam ją prawie 4lata).Problem jest taki: silnik wogóle nie chce zapalić na benzynie zero reakcji (autko stało 4 miesiące) po rozgrzaniu silnika na "plaka" gdy zawór strzela, puszcza gaz autko momentalnie zaskakuje i pracuje,(nie ma możliwości odpalenia tylko na gazie) tylko tak między 2000-6000rpm słychać lekkie "strzelanie" z tłumika chyba nie dostaje paliwa?na wolnych obrotach gaśnie bo ponoć na wolnych silnik pracuje tylko na benzynie?między 1500-2000 chodzi dobrze.Pompa z baku pompuje420kpi instrukcja pisze 410-490 to chyba ok?. Mam do tego autka drugi silnik kompletny od znajomego mechanika ponoć chodził do końca wymienił komuś bo stukał(stoi u mnie koło 3 latek). Przemieniłem pompkę wysokiego ciśnienia ponieważ ciśnienie na listwie wynosiło 50 psi(manometr wpięty w miejsce czujnika na listwie) podczas kręcenie rozrusznikiem(nie wiem czy to prawda ale na zapłonie powinno być koło 300 psi),przemieniłem zawór ciśnienia na listwie chyba niepotrzebnie bo przy 10Mpa się nawet nie otworzył?(test sprężarką),na drugiej pompce są takie same wskazania(może się zastała dobre 3 latka nie używana ale paliwo w niej było). Przeciełem przewód wysokiego ciśnienia metalowy (na środku) co wychodzi z pompy i wpiełem się z manometrem, wskazania podczas kręcenia 60 psi,z tego co czytałem to ciśnienie ma być min. 11,5Mpa a to koło 1700 psi,tylko czy takie ciśnienie ma być z wyjścia na pompie?Na listwie?na wtryskach?na zapłonie czy podczas kręcenia?Zgłupiałem!,czyżby te 2 pompy były uszkodzone?Próby były robione bez podłączonego EGR i filtra powietrza,rozpięte turbo(chodziło o dojście do pompki i zaworu),czy układ powietrzny musi być szczelny do odpalenia?cały czas zero reakcji na benzynie,komputer ecu nie pokazuje błędu żadnego błedu ,Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam siły.Z góry dziękuje za pomoc,też mogę pomóc mam dużo części.Mój numer telefonu 511218867 ,proszę o sygnał a oddzwonie.