Strona 1 z 2
		
			
				Błąd P0012 lub P0016 – Uszkodzony element rozrządu
				
Napisane: 
7 lut 2012, 22:33przez looks
				Witam, mam następujący problem – Mazda CX-7 2007:
zapaliła się kontrolka check, mam nawigację z modułem bluetooth do łącza serwisowego – wyświetlił sie błąd P0016, opis: "Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A", 
błąd pojawił się przy 25 stopniowych mrozach więc pomyślałem, że to przez temperaturę i błąd skasowałem. 
Niestety po 2 dniach błąd znowu się pojawił, wprawdzie mróz jest dalej ale mnie to martwi.
Ze zwykłego tłumaczenia wynika, że to oznacza "Położenie wału korbowego nieprawidłowa korelacja położenia walka rozrządu", auto sprawuje się dobrze, świetnie zapala mimo mrozu, moc normalna, wiadomo puki zimny jest ociężały.
Miał ktoś może taką sytuację?
Możecie coś podpowiedzieć, co się może dziać?
			 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
8 lut 2012, 03:53przez mchmielewski
				Nie chcę ciebie martwic u kolegi Zbyszka (ztarap) zdiagnozowałem z nim to samo. Nie jeździj samochodem ! polecam jak najszybciej zasuwaj do serwisu jeżeli usłyszysz grzechotanie w silniku – masz uszkodzony rozrząd na 90% – czeka Ciebie wymiana wariatora (najpewniej_ i rozrządu – łańcuch i prowadnice plus napinacze). 
Jeżeli tak to troszkę to będzie kosztowało – uwaga nie rób w wawie bo zdzierają cholernie – podzwoń po serwisach Łódz itd albo u specjalistów którzy to robili i biorą normalną kasę. 
Dodam ze koledze Zbyszkowi wyciągali z miski olejowej kawałki wariatora 

 To tak na marginesie o solidności mazdy (rozmyślnie piszę z malej litery) i rozrządu na łańcuchu który powinien starczać na 200kkm. 

 Powinniśmy ich pozwac do sądu za takie wykonanie silnika.
 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
8 lut 2012, 09:49przez looks
				pół roku temu było słychać lekkie grzechotanie w silniku, w ASO wymienili łańcuszek rozrządu i kilka drobniejszych części, wariator sprawdzili wtedy bo w ich dokumentacji technicznej była informacja, że może być uszkodzony – od tamtej pory wszystko było ok
			 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
8 lut 2012, 23:32przez Arkadius 73
				
			 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
9 lut 2012, 01:14przez mchmielewski
				Po raz kolejny nie wiem co powiedzieć jeżeli chodzi o politykę Mazdy. Powiedzcie mi jakim prawem na samochody kupione w USA czy gdziekolwiek w Europie – Mazda Polska odmawia świadczenia gwarancji? Silnik jest silnik jeżeli w tym silniku wiadomo że jest syf z rozrządem i kwestią czasu jest że to walnie – to biorę na klatkę – i naprawiam na swój koszt. Rozumiem że jeżeli mogę ludzi "naciąć" na 7kPLN to warto to zrobić ale może znaleźć się jeden mądry i pójść z tym do sądu. Poza tym jak świadczy to o centrali  że nei mogą wprost serwisom nakazać wykonywanie takich napraw.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
9 lut 2012, 15:22przez ztarap
				looks napisał(a):pół roku temu było słychać lekkie grzechotanie w silniku, w ASO wymienili łańcuszek rozrządu i kilka drobniejszych części, wariator sprawdzili wtedy bo w ich dokumentacji technicznej była informacja, że może być uszkodzony – od tamtej pory wszystko było ok
Kolega Mariusz wcześniej powołał się na mój przypadek: u mnie wymienili wszystko, łącznie z wariatorem, bo ten co go od nowości mamy miał jakąś wadę; podobno poprawili i dlatego przy okazji rozrządu wymienili mi komplet, łącznie z wariatorem. Przejechałem od wymiany jakieś 17tys. km i na razie wszystko ok.
Proponuję to co Mariusz napisał: czym prędzej pędź do serwisu na diagnozę...
 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
9 lut 2012, 15:49przez looks
				Byłem dzisiaj rano w ASO (tym, który wymieniał łańcuszek), podłączyli tylko komputer i tylko na tej podstawie mnie nieco uspokoili. Stwierdzili, że pół roku temu wszystko sprawdzili, łącznie z wariatorem, pomiarem ciśnienia i wymienili to co trzeba. Teraz kazali mi obserwować i nasłuchać czy coś się nie dzieje i w razie niepokojących objawów przyjechać. Kontrolka, po wykasowaniu błędu 3 dni temu, nie świeci. Mechanik mówił coś, że skoro kontrolka pojawiał się przy b.niskich temperaturach to chwilowy problem mógł wynikać z gęstości oleju co mogło mieć wpływ na pracę napinacza i czegoś jeszcze. 
Nieco się uspokoiłem ale tylko nieco!
			 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
3 cze 2012, 23:12przez wiesiek5
				--
			 
			
		
			
				Błąd P0012 – Błąd regulatora faz rozrządu
				
Napisane: 
28 lip 2013, 12:55przez BMP
				witam,kupilem mazde cx-7, po powrocie do domu wyskoczyl czek o fazach rozrzadu.Mimo,ze w serwisie wykasowali błąd,ciagle sie pojawia.Silnik pracuje normalnie,proszę o podpowiedz czego mogę sie spodziewać. Pozdrawiam.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
28 lip 2013, 21:51przez Paweł
				Podaj kod błędu...
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
28 lip 2013, 21:55przez mchmielewski
				CHyba naciął Ciebie sprzedawca. Jak diagnozowałem koledze błedy z czujnika położenia rozrządu – do wymiany poleciał rozrząd z wariatorem ... troszkę to kosztuje. Moim zdaniem asap do serwisu na ogledziny i sprawdzenie łańcucha i wariatora. 
Niestety to czesta usterka tego silnika. 
Mam nadzieję że się mylę. 
Pozdrawiam 
Mariusz
			 
			
		
			
				Re: cx7
				
Napisane: 
6 sie 2013, 19:10przez BMP
				Błąd P0012,jak skasują to trzy dni pojeżdżę i znów się zapala czek.Przy uruchamianiu nie słychać łańcucha.Możecie polecić warsztat w okolicy Łodzi kto zająłby się tym problemem.Pozdrawiam.
			 
			
		
			
				Re: cx7
				
Napisane: 
6 sie 2013, 23:51przez tomek670
				Taki opis błędu znalazłem  w dokumentacji,  może to Ci pomoże rozwiązać problem
			 
			
		
			
				Re: Mazda CX-7 – błąd P0016
				
Napisane: 
3 mar 2014, 17:51przez Kosek19
				Czytając forum znalazłem chyba przyczynę klekotania. Czy zna ktoś warsztat w Tarnowie, lub okolicy kto wymienia rozrząd. Czy muszę to wykonać w aso. Auto mam z USA z 2006r.
			 
			
		
			
				Nowy rozrząd i wariator – Błąd P0016
				
Napisane: 
11 lut 2015, 10:19przez LuKiCX7
				Witam 
poproszę o pomoc, bo głowimy się z mechanikiem i sami już nie wiemy co zrobić. Chodzi o mazda cx7 2.3 turbo disi.
Miałem hałasujący wariator, wymieniony został komplet łańcuch, wariator, nowe ślizgi, łańcuch pompy, nowe podkładki, napinacz itd. Samochód został złożony odzyskał moc, ładniej się zbiera przyspiesza prawidłowo ogólnie zachowuje się dobrze z pewnymi lekkimi poszarpywaniami przy przyspieszaniu, ale zakładam, że to jest drugi poboczny problem niezwiązany z rozrządem. 
Pomimo prawidłowej pracy silnika zapalały się błędy P0012 i P0016. Był regulowany czujnik na wałku sprawdzane wtyczki od czujników itd. Nie zapala się błąd p0012 w chwili obecnej pozostał błąd p0016 
p0016-ff-pcm korelacja pomiedzy polozeniem walu karbowego a polozeniem walka rozrzadu (1rzad cylindra) 
Sprawdzane były różne położenia na czujniku nic nie pomaga , w zależności od kąta ustawienia czujnika albo błąd był już od zapalenia, albo np zapał się dopiero po przejechaniu pojazdem x metrów, nie od razu.
Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną, gdzie tkwi problem, nie zakładam złego założenia rozrządu, bo przecież auto nie jeździłoby tak dobrze, nie przymula, ładnie się zbiera, nie hałasuje, jedyne co to lekkie falowania obrotów ale to też nie zawsze. 
Ma ktoś z szanownych forumowiczów jakiś pomysł , bo nam już się skończyły, a szkoda rozbierać cały rozrząd tym bardziej, że podkładki są jednorazowe i drogie.
pozdrawiam
Łukasz
			 
			
		
			
				Re: Błąd P0012 lub P0016 – Uszkodzony element rozrządu
				
Napisane: 
13 lut 2015, 12:27przez LuKiCX7
				Witam 
problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął. Najciekawsze, że wcześniej był ustawiony tak jak zapalał się błąd i nie było problemów na starym rozrządzie i wariatorze. 
Przy przebiegu ok 150 tyś miałem już wyciągnięty łańcuch i rozwalony wariator. Po wymianie kompletu rozrządu na częściach z USA (koszt wszystkiego ok 300 dolarów) auto zdecydowanie odżyło i jest cichsze, teraz on dopiero jedzie. 
pozdrawiam
Łukasz
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 mar 2015, 14:41przez LookR
				LuKiCX7 napisał(a):Witam 
problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął. Najciekawsze, że wcześniej był ustawiony tak jak zapalał się błąd i nie było problemów na starym rozrządzie i wariatorze. 
Przy przebiegu ok 150 tyś miałem już wyciągnięty łańcuch i rozwalony wariator. Po wymianie kompletu rozrządu na częściach z USA (koszt wszystkiego ok 300 dolarów) auto zdecydowanie odżyło i jest cichsze, teraz on dopiero jedzie. 
pozdrawiam
Łukasz
Wszystkie części kosztowały Cię 300$? dobrze zrozumiałem? Rozumiem, że były to nowe części... 
A ile zapłaciłem za naprawę/robociznę. z góry dziękuję za odp
 
			
		
			
				Re: Błąd P0012 lub P0016 – Uszkodzony element rozrządu
				
Napisane: 
19 mar 2015, 15:46przez LuKiCX7
				Witam !
Części kupowane w sklepie w USA parts.com , nowe oryginalne MAZDY, tylko o ile pamiętam nie wysyłają poza USA, musi ktoś CI kupić w usa i wysłać do Polski. 
dokładnie ceny wyszły 302,91 USD + przesyłka 36,35 USD.
1) L3K9124X0C
$ 96.69
ACTR,VARIABLE V. TIM
2) L3K912500A
$ 53.30
ADJUSTER,CHAIN
3) L3K914151
$ 25.87
4) CHAIN,OIL PUMP
L3K912201A
$ 31.45
5) CHAIN,TIMING
L3K910230
$ 12.09
6) COVER,SEAL
L3K912614
$ 30.35
7) GUIDE,CHAIN
L3K912671
$ 27.46
8) LEVER,CHAIN
L3K914500
$ 10.95
9) TENSIONER,OIL PUMP C
L3K913890
$ 14.75
10) L3K913890 – TO BRAŁEM DODATKOWO (zaworek) niezwiązany z rozrządem
$ 14.75
VALVE,P.C.V.
Oczywiście, a jakże w Polsce doszło VAT i CŁO ok 400 zł, ale różnica w cenach w porównaniu do Polski OLBRZYMIA, u nas za sam wariator (Aktuator) wołają poza ASO 900 zł, a u mnie w ASO Bydgoszcz chcieli 3 tyś, a w USA – 96 USD 

Za robociznę zapłaciłem 800 zł u swojego mechanika. Dodatkowo doszły metalowe podkładki które okazały się jednorazowe (grubość żyletki) i które komplet w ASO ok 300 zł. Gdybym o nich wiedział to kupiłbym w USA do kompletu pewnie za 50 zł.
pozdrawiam
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
29 mar 2015, 17:36przez bull
				LuKiCX7 napisał(a):problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął. 
Możesz swoją wypowiedź sprecyzować, bo u siostry w jej cx-ie po naprawie  są delikatne poszarpywania przy przyspieszaniu.
Koło pasowe ( chodzi o koło napędzające pasek wielorowkowy ten od alternatora, czy od rozrządu od łąńcucha) 

?
O kilka rzędów??  Rzędów nie za bardzo rozumiem może zębów??
 
			
		
			
				Re: Błąd P0012 lub P0016 – Uszkodzony element rozrządu
				
Napisane: 
9 wrz 2016, 18:30przez zwirner
				Witam, u mnie po wymianie rozrządu w CX-7 2.3T pokazuje błąd P0012, odczuwalne są szarpania w trakcie szybkiego przyspieszania, błąd P0016 nie pojawił się ani razu, auto odpala bez problemu, poza szarpaniami i pojawiającym się błedem nie zauważyłem innych problemów, proszę o podpowiedź jak sobie z tym poradzić.. 
Pozdrawiam
Dawid
Dopisano 9 wrz 2016, 18:38:Chyba znalazłem prezentację dotyczącą tego co podpowiadał kolega wyżej, podsyłam link 
http://alflash.com.ua/Learn/mazda_cx7.pdfjutro podjadę do serwisu który wymieniał rozrząd... zobaczymy co powiedza
pozdrawiam
Dawid