Błąd P0012 lub P0016 – Uszkodzony element rozrządu

Postprzez looks » 7 lut 2012, 22:33

Witam, mam następujący problem – Mazda CX-7 2007:
zapaliła się kontrolka check, mam nawigację z modułem bluetooth do łącza serwisowego – wyświetlił sie błąd P0016, opis: "Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A",
błąd pojawił się przy 25 stopniowych mrozach więc pomyślałem, że to przez temperaturę i błąd skasowałem.
Niestety po 2 dniach błąd znowu się pojawił, wprawdzie mróz jest dalej ale mnie to martwi.
Ze zwykłego tłumaczenia wynika, że to oznacza "Położenie wału korbowego nieprawidłowa korelacja położenia walka rozrządu", auto sprawuje się dobrze, świetnie zapala mimo mrozu, moc normalna, wiadomo puki zimny jest ociężały.
Miał ktoś może taką sytuację?
Możecie coś podpowiedzieć, co się może dziać?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 10:47
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-7, USA

Postprzez mchmielewski » 8 lut 2012, 03:53

Nie chcę ciebie martwic u kolegi Zbyszka (ztarap) zdiagnozowałem z nim to samo. Nie jeździj samochodem ! polecam jak najszybciej zasuwaj do serwisu jeżeli usłyszysz grzechotanie w silniku – masz uszkodzony rozrząd na 90% – czeka Ciebie wymiana wariatora (najpewniej_ i rozrządu – łańcuch i prowadnice plus napinacze).
Jeżeli tak to troszkę to będzie kosztowało – uwaga nie rób w wawie bo zdzierają cholernie – podzwoń po serwisach Łódz itd albo u specjalistów którzy to robili i biorą normalną kasę.

Dodam ze koledze Zbyszkowi wyciągali z miski olejowej kawałki wariatora !! To tak na marginesie o solidności mazdy (rozmyślnie piszę z malej litery) i rozrządu na łańcuchu który powinien starczać na 200kkm. !! Powinniśmy ich pozwac do sądu za takie wykonanie silnika.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez looks » 8 lut 2012, 09:49

pół roku temu było słychać lekkie grzechotanie w silniku, w ASO wymienili łańcuszek rozrządu i kilka drobniejszych części, wariator sprawdzili wtedy bo w ich dokumentacji technicznej była informacja, że może być uszkodzony – od tamtej pory wszystko było ok
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 10:47
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-7, USA

Postprzez Arkadius 73 » 8 lut 2012, 23:32

Arkadius 73
 

Postprzez mchmielewski » 9 lut 2012, 01:14

Po raz kolejny nie wiem co powiedzieć jeżeli chodzi o politykę Mazdy. Powiedzcie mi jakim prawem na samochody kupione w USA czy gdziekolwiek w Europie – Mazda Polska odmawia świadczenia gwarancji? Silnik jest silnik jeżeli w tym silniku wiadomo że jest syf z rozrządem i kwestią czasu jest że to walnie – to biorę na klatkę – i naprawiam na swój koszt. Rozumiem że jeżeli mogę ludzi "naciąć" na 7kPLN to warto to zrobić ale może znaleźć się jeden mądry i pójść z tym do sądu. Poza tym jak świadczy to o centrali że nei mogą wprost serwisom nakazać wykonywanie takich napraw.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez ztarap » 9 lut 2012, 15:22

looks napisał(a):pół roku temu było słychać lekkie grzechotanie w silniku, w ASO wymienili łańcuszek rozrządu i kilka drobniejszych części, wariator sprawdzili wtedy bo w ich dokumentacji technicznej była informacja, że może być uszkodzony – od tamtej pory wszystko było ok

Kolega Mariusz wcześniej powołał się na mój przypadek: u mnie wymienili wszystko, łącznie z wariatorem, bo ten co go od nowości mamy miał jakąś wadę; podobno poprawili i dlatego przy okazji rozrządu wymienili mi komplet, łącznie z wariatorem. Przejechałem od wymiany jakieś 17tys. km i na razie wszystko ok.
Proponuję to co Mariusz napisał: czym prędzej pędź do serwisu na diagnozę...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez looks » 9 lut 2012, 15:49

Byłem dzisiaj rano w ASO (tym, który wymieniał łańcuszek), podłączyli tylko komputer i tylko na tej podstawie mnie nieco uspokoili. Stwierdzili, że pół roku temu wszystko sprawdzili, łącznie z wariatorem, pomiarem ciśnienia i wymienili to co trzeba. Teraz kazali mi obserwować i nasłuchać czy coś się nie dzieje i w razie niepokojących objawów przyjechać. Kontrolka, po wykasowaniu błędu 3 dni temu, nie świeci. Mechanik mówił coś, że skoro kontrolka pojawiał się przy b.niskich temperaturach to chwilowy problem mógł wynikać z gęstości oleju co mogło mieć wpływ na pracę napinacza i czegoś jeszcze.
Nieco się uspokoiłem ale tylko nieco!
Początkujący
 
Od: 22 sty 2010, 10:47
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-7, USA

Postprzez wiesiek5 » 3 cze 2012, 23:12

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:11 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez BMP » 28 lip 2013, 12:55

witam,kupilem mazde cx-7, po powrocie do domu wyskoczyl czek o fazach rozrzadu.Mimo,ze w serwisie wykasowali błąd,ciagle sie pojawia.Silnik pracuje normalnie,proszę o podpowiedz czego mogę sie spodziewać. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 13 maja 2014, 18:42 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: zmiana tytułu
BMP
 

Postprzez Paweł » 28 lip 2013, 21:51

Podaj kod błędu...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mchmielewski » 28 lip 2013, 21:55

CHyba naciął Ciebie sprzedawca. Jak diagnozowałem koledze błedy z czujnika położenia rozrządu – do wymiany poleciał rozrząd z wariatorem ... troszkę to kosztuje. Moim zdaniem asap do serwisu na ogledziny i sprawdzenie łańcucha i wariatora.
Niestety to czesta usterka tego silnika.

Mam nadzieję że się mylę.

Pozdrawiam
Mariusz
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez BMP » 6 sie 2013, 19:10

Błąd P0012,jak skasują to trzy dni pojeżdżę i znów się zapala czek.Przy uruchamianiu nie słychać łańcucha.Możecie polecić warsztat w okolicy Łodzi kto zająłby się tym problemem.Pozdrawiam.
BMP
 

Postprzez tomek670 » 6 sie 2013, 23:51

Taki opis błędu znalazłem w dokumentacji, może to Ci pomoże rozwiązać problem
Załączniki
p0012.jpg
błąd P0012
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Kosek19 » 3 mar 2014, 17:51

Czytając forum znalazłem chyba przyczynę klekotania. Czy zna ktoś warsztat w Tarnowie, lub okolicy kto wymienia rozrząd. Czy muszę to wykonać w aso. Auto mam z USA z 2006r.
Kosek19
 

Postprzez LuKiCX7 » 11 lut 2015, 10:19

Witam
poproszę o pomoc, bo głowimy się z mechanikiem i sami już nie wiemy co zrobić. Chodzi o mazda cx7 2.3 turbo disi.
Miałem hałasujący wariator, wymieniony został komplet łańcuch, wariator, nowe ślizgi, łańcuch pompy, nowe podkładki, napinacz itd. Samochód został złożony odzyskał moc, ładniej się zbiera przyspiesza prawidłowo ogólnie zachowuje się dobrze z pewnymi lekkimi poszarpywaniami przy przyspieszaniu, ale zakładam, że to jest drugi poboczny problem niezwiązany z rozrządem.
Pomimo prawidłowej pracy silnika zapalały się błędy P0012 i P0016. Był regulowany czujnik na wałku sprawdzane wtyczki od czujników itd. Nie zapala się błąd p0012 w chwili obecnej pozostał błąd p0016

p0016-ff-pcm korelacja pomiedzy polozeniem walu karbowego a polozeniem walka rozrzadu (1rzad cylindra)

Sprawdzane były różne położenia na czujniku nic nie pomaga , w zależności od kąta ustawienia czujnika albo błąd był już od zapalenia, albo np zapał się dopiero po przejechaniu pojazdem x metrów, nie od razu.
Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną, gdzie tkwi problem, nie zakładam złego założenia rozrządu, bo przecież auto nie jeździłoby tak dobrze, nie przymula, ładnie się zbiera, nie hałasuje, jedyne co to lekkie falowania obrotów ale to też nie zawsze.

Ma ktoś z szanownych forumowiczów jakiś pomysł , bo nam już się skończyły, a szkoda rozbierać cały rozrząd tym bardziej, że podkładki są jednorazowe i drogie.

pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 26 sie 2014, 09:47
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 2007 r. US

Postprzez LuKiCX7 » 13 lut 2015, 12:27

Witam
problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął. Najciekawsze, że wcześniej był ustawiony tak jak zapalał się błąd i nie było problemów na starym rozrządzie i wariatorze.
Przy przebiegu ok 150 tyś miałem już wyciągnięty łańcuch i rozwalony wariator. Po wymianie kompletu rozrządu na częściach z USA (koszt wszystkiego ok 300 dolarów) auto zdecydowanie odżyło i jest cichsze, teraz on dopiero jedzie.
pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 26 sie 2014, 09:47
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 2007 r. US

Postprzez LookR » 19 mar 2015, 14:41

LuKiCX7 napisał(a):Witam
problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął. Najciekawsze, że wcześniej był ustawiony tak jak zapalał się błąd i nie było problemów na starym rozrządzie i wariatorze.
Przy przebiegu ok 150 tyś miałem już wyciągnięty łańcuch i rozwalony wariator. Po wymianie kompletu rozrządu na częściach z USA (koszt wszystkiego ok 300 dolarów) auto zdecydowanie odżyło i jest cichsze, teraz on dopiero jedzie.
pozdrawiam
Łukasz


Wszystkie części kosztowały Cię 300$? dobrze zrozumiałem? Rozumiem, że były to nowe części...
A ile zapłaciłem za naprawę/robociznę. z góry dziękuję za odp
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez LuKiCX7 » 19 mar 2015, 15:46

Witam !
Części kupowane w sklepie w USA parts.com , nowe oryginalne MAZDY, tylko o ile pamiętam nie wysyłają poza USA, musi ktoś CI kupić w usa i wysłać do Polski.
dokładnie ceny wyszły 302,91 USD + przesyłka 36,35 USD.

1) L3K9124X0C
$ 96.69
ACTR,VARIABLE V. TIM
2) L3K912500A
$ 53.30
ADJUSTER,CHAIN
3) L3K914151
$ 25.87
4) CHAIN,OIL PUMP
L3K912201A
$ 31.45
5) CHAIN,TIMING
L3K910230
$ 12.09
6) COVER,SEAL
L3K912614
$ 30.35
7) GUIDE,CHAIN
L3K912671
$ 27.46
8) LEVER,CHAIN
L3K914500
$ 10.95
9) TENSIONER,OIL PUMP C
L3K913890
$ 14.75
10) L3K913890 – TO BRAŁEM DODATKOWO (zaworek) niezwiązany z rozrządem
$ 14.75
VALVE,P.C.V.
Oczywiście, a jakże w Polsce doszło VAT i CŁO ok 400 zł, ale różnica w cenach w porównaniu do Polski OLBRZYMIA, u nas za sam wariator (Aktuator) wołają poza ASO 900 zł, a u mnie w ASO Bydgoszcz chcieli 3 tyś, a w USA – 96 USD ;)
Za robociznę zapłaciłem 800 zł u swojego mechanika. Dodatkowo doszły metalowe podkładki które okazały się jednorazowe (grubość żyletki) i które komplet w ASO ok 300 zł. Gdybym o nich wiedział to kupiłbym w USA do kompletu pewnie za 50 zł.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2014, 09:47
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 2007 r. US

Postprzez bull » 29 mar 2015, 17:36

LuKiCX7 napisał(a):problem został rozwiązany, przestawiono inaczej koło pasowe na dole rozrządu o kilka rzędów i błąd zniknął.


Możesz swoją wypowiedź sprecyzować, bo u siostry w jej cx-ie po naprawie są delikatne poszarpywania przy przyspieszaniu.

Koło pasowe ( chodzi o koło napędzające pasek wielorowkowy ten od alternatora, czy od rozrządu od łąńcucha) ???

O kilka rzędów?? Rzędów nie za bardzo rozumiem może zębów??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez zwirner » 9 wrz 2016, 18:30

Witam, u mnie po wymianie rozrządu w CX-7 2.3T pokazuje błąd P0012, odczuwalne są szarpania w trakcie szybkiego przyspieszania, błąd P0016 nie pojawił się ani razu, auto odpala bez problemu, poza szarpaniami i pojawiającym się błedem nie zauważyłem innych problemów, proszę o podpowiedź jak sobie z tym poradzić..

Pozdrawiam
Dawid

Dopisano 9 wrz 2016, 18:38:

Chyba znalazłem prezentację dotyczącą tego co podpowiadał kolega wyżej, podsyłam link

http://alflash.com.ua/Learn/mazda_cx7.pdf


jutro podjadę do serwisu który wymieniał rozrząd... zobaczymy co powiedza

pozdrawiam
Dawid
zwirner
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9