tomek670 napisał(a):Nie rozumiem Twojej irytacji tą dyskusja, Jeśli wiesz lepiej to napisz o tym co wiesz a nie zdawkowo rzucasz jakieś informacje i krytykujesz to o czym ja przeczytałem w sieci.
Nie jestem zirytowany, napisałem co wiem z doświadczenia, Ty napisałeś że wiesz lepiej bo przeczytałeś w sieci i na tym tą dyskusję zakończmy, bo ja wiem swoje a Ty coś gdzieś przeczytałeś

tomek670 napisał(a):A tak na marginesie jeśli to nie kłopot dla Ciebie to podeślij ten film z 1,3
postaram się pamiętać i wrzucić w niedzielę lub w przyszłym tygodniu film z aktualnego doładowania u mnie przy 340KM.
tomek670 napisał(a):Wracając do meritum sprawy sugerowałem Magnum333 sprawdzenie turbiny w celu dowiedzenia się czy jej wydajność znacząco nie odbiega od średniej. Jeśli średnia jest 1.05 dla CX-7(tak jak piszesz)lub 1.1 (jak ja przeczytałem) to jeśli uzyskałby 0,8 to nie ma tragedii ale jeśli max 0,4 to chyba miałby powód przyjrzeć się jej bliżej.
0,8 przy WOT od powiedzmy 3000 na biegach od 3 w górę to już powód do zmartwień, chyba że występuje od 5000 to jest to z grubsza normalne.
Dopisano 19 cze 2013 23:35:Magnum333 napisał(a):Po zamianie cewek pojawił się błąd P0300, więc trudno coś wyrokować. Zamówiłem cewkę i po wymianie nie jest OK, ale objawy są nieco inne, zamiast szarpać, bardziej jakby zamulało. Wcześniej szarpało tylko na wysokich obrotach, teraz zamula najbardziej na niskich.
Odczuwalne zamulenie może oznaczać spalanie stukowe, zakładam że lejesz benzynę 98, przydałoby się żebyś zrobił gdzieś logi dynamiczne, mogłyby pomóc namierzyć winowajcę.
Magnum333 napisał(a):Zdaje się, że problemem mogą być świece, co prawda są iryfowe, ale przebieg zbliża się do 120 tys. km i nie wiem czy te nie są jeszcze oryginalne.
Czy warto rozważać jakieś inne świeczki niż oryginalne? Jakie byście poplecili? I czy wymieniać je z urzęcu? Z wyglądu są OK, ale słyszałem, że po tych irydowych nie widać zużycia i przy odpowiednim przebiegu i tak są do wymiany.
Do wyboru masz Denso ITV20 lub NGK ILTR6A-8G (mam takie w rozsądnej cenie, zresztą ITV20 też

) – w Polsce dostępne są tylko z końcówką 13G ale różnica to tylko szczelina, która w 13G jest 1,3mm i trzeba ją zminiejszyć do max 0,8mm więc możesz kupić i 13G. Ja wolę NGK, do Denso się zraziłem.
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale sytuacja z przed 2 tygodni – problem spalania stukowego w MazdaSpeed6, przebieg AFAIR 56 tysięcy mil, świece na oko wyglądały ok, po wymianie na nowe problem spalania stukowego przestał występować.
To nie musi rozwiązać problemu, ale pozwoli wyeliminować kolejną możliwą przyczynę, niestety te silniki są dość wymagające i niezbyt łatwe do diagnozy, zwłaszcza u nas w kraju bo są mało popularne.