Szarpanie przy przyspieszaniu – Zbyt duża przerwa na świecach

Postprzez raflic » 28 sie 2014, 12:42

te szarpanie to Polskie paliwo. mialem ten sam problem kiedy przyjechalem do polski na urlop myslalem ze auto mi sie popsulo. problem zniknal kiedy tylko zatankowalem w niemczech. ktos mowil mi zeby tankowac tylko na shellu w polsce. ale nie mialem okazji tankowalem na bp i orlenie i szarpalo na 2 i 3 powyzej 2000 obrotow. moj znajomy ktory mieszka w niemczech i czesto jezdzi do polski powiedzial mi ze zwykla niemiecka benzyna jest lepsza od polskiej 98.
raflic
 

Postprzez Pitekkch » 21 lut 2017, 15:07

Witam,
Przepraszam że odgrzewam temat ale mam problem z moją CX7 i już powoli opadają mi ręce :(. Mianowicie kupiłem sobie ową cx7 już gazem (elpigaz) ale po pierwsze do serwisu w razie "W" 100km w jedną stronę, a po drugie nie znam firmy. Postanowiłem wymienić na STAG DPI 400 i tak zrobiłem serwis mam pod nosem itd. Wracając do tematu moja Madzia zaczęła świrować na gazie i na paliwie (Elpigaz i STAG dokładnie te same objawy) przy dodawaniu gazu między 2000 a 3500 obr/min na paliwie szarpanie ale na gazie to już silnik chce wyskoczyć z ramy :( Gaziarz mój polecił wymienić mi kolektor ssący ponieważ majstry z Elpi... z Gdańska nawiercili go po 4 razy każdy dolot :( szukając odpowiedniej lokalizacji dla siebie chyba bo nie ma innego wytłumaczenia. Moje pytanie jest czy po wymianie tego kolektora ustąpią mi te objawy czy będę musiał jeszcze coś dalej wymienić ?? Dodam tylko że świece są wymienione na nówki NGK 8G (przed i po wymianie te same objawy). Proszę pomóżcie bo już powoli tracę nerwy :(
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez tomek670 » 21 lut 2017, 19:59

Zrób zdjęcie kolektora to porównam z moim.
Mam u siebie Elpigaz i na początku był problem z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze, z tej strony gdzie dochodzi rurka od EGR. Widocznie też nie do końca byli przekonani gdzie się mają wwiercić ale pamiętam że robili to według jakieś instrukcji/rysunku. Problem został rozwiązany przez włożenie rurki do kolektora aby dostarczyć gaz bliżej zaworu.
Następna sprawa to ustawienie map. Musieliśmy się sporo najeździć aby wpisać poprawne wartości dla całego zakresu obciążenia i obrotów.
Kolejna rzecz to wydajność parownika. Ten w zestawie był za słaby. Po wymianie na Drago z dwoma wyjściami fazy lotnej jest OK. Jaki Ty masz?
Co do świec to sprawdź odstęp, to bardzo ważne szczególnie dla gazu. Ja gdy wymieniałem świece kupiłem oryginały i nie musiałem zmieniać odstępu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Pitekkch » 21 lut 2017, 21:45

Kolektor jest powiercony z kilku stron i ciężko teraz się domyślić co autor miał na myśli :) obecie nie ma już elpigaz bo był fatalnie założony wszystko pomieszane i upchnięte na siłę. Teraz jest STAG DPI 400. Na elpigaz było włączone auto kasowanie checka a teraz tego nie włączaliśmy i wyskakują kody P0201, P0202. P0203, P0193, U2064. Świece są nówki i mają odstęp 0,8 więc taki jak w książce pisze. Gaziarz jak montował to też wiercił z obrazka bo oni dostają konkretny schemat do konkretnego samochodu i konkretną już przygotowaną mapę, którą tylko trzeba lekko dostosować. Na początku jak mi założył tego STAGA to wszystko hulało w miarę ok w niedzielę wyjechałem na autostradę włączyłem tempomat ujechałem 2km i zapalił się check i auto zgasło odpalił dopiero jak skasowałem błędy. Ale Ale najgorsze jest to że to samo jest na paliwie tylko w mniejszym stopniu. Dzieje się to przy redukcji z 4 na 2 i wtedy zaczyna szaleć szarpać, a przy płynnym dodawaniu gazu nie jest to prawie wcale odczuwalne więc raczej nie będzie to problem samego gazu tak mi się wydaje.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez tomek670 » 21 lut 2017, 22:35

DTC P0193 Fuel pressure sensor circuit high input
DETECTION
CONDITION
• If the input voltage from the fuel pressure sensor is more than 4.8 V for 1.3 s, the PCM determines that the
fuel pressure sensor circuit is high.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• DTCs are stored in the PCM memory.
POSSIBLE
CAUSE
• Fuel pressure sensor malfunction
• Open circuit in the wiring harness between fuel pressure sensor terminal A and PCM terminal 2P
• Short to power in the wiring harness between fuel pressure sensor terminal B and PCM terminal 2R
• Connector or terminal malfunction
• PCM malfunction

P0201, P0202. P0203 to wypadanie zapłonu z cylindrów 1 2 3, może być pochodną P0193

Może to tylko problem z czujnikiem ciśnienia paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Pitekkch » 21 lut 2017, 23:24

Z czujnikiem ciśnienia paliwa albo z jakąś wiązką tak jak jest w opisie błędu. można zaryzykować wymianę bo koszt na allegro używki to tylko 35 zł więc du... nie urywa jeszcze, może się okazać trafione.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez Pitekkch » 7 mar 2017, 13:43

Witajcie
Dalej w temacie szarpania, a mianowicie wypiąłem sondę lambda i wszystko jak ręką odjął :) Madzia idzie jak wściekła choć czuć, że jest lekko zdławiona ale już nie ma żadnych szarpnięć :) Macie może jakieś pomysły jeszcze czy to może być właśnie ta sonda lambda czy może brudna przepustnica albo jeszcze coś innego?? dajcie znać dobrzy ludzie :D
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez Pitekkch » 13 mar 2017, 21:49

Hej chyba piszę sam do siebie ale będzie dla potomności i może się komuś kiedyś przyda :) problem rozwiązany częściowo :( sonda wymieniona na nową wszystko pięknie ładnie ale... i tu jest jedno ale wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze tylko na gazie (na benzynie wszystko super i cudownie) w czasie jazdy na tempomacie lub jednostajnym gazie (ekspresówka, autostrada) w mieście przy operowaniu gazem nie ma mowy o jakichkolwiek problemach. Wymieniłem sterownik gazowy na nowy bo podobno co któryś może być uwalony od nowości ale nic to nie dało :( Ma ktoś może jeszcze jakieś uwagi albo podobny problem, z którym sobie poradził albo i nie :( dajcie znać. Z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez tomek670 » 13 mar 2017, 22:39

Miałem to samo, tak jak pisałem wcześniej
i na początku był problem z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze, z tej strony gdzie dochodzi rurka od EGR.

Problem został rozwiązany przez włożenie rurki do kolektora aby dostarczyć gaz bliżej zaworu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Pitekkch » 13 mar 2017, 22:42

ok jutro zapytam mojego gaziarza jak on rozwiązał to u mnie. Może faktycznie wystarczy dołożyć rurkę :) dzięki za podpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 18 gru 2016, 21:10
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda CX-7
2.3 turbo
2007 rok
Wer. USA

Postprzez LosAmigos » 14 lis 2017, 00:36

Mnie też dopadło szarpanie. Najpierw szarpnięcia pojawiały się tylko przy większych prędkościach głównie podczas redukcji biegów np. z 6 na 5 itp., a obecnie pojawiają się zawsze przy mocniejszym dodaniu gazu. Podczas spokojnej i płynnej jazdy wszystko jest ok. Szarpanie jest na gazie i na benzynie z tym że na benzynie wyskakuje check engine, a gdy przełączam na na gaz wtedy kontrolka gaśnie. Gdy mocniej szarpie to auto w ogóle nie chce jechać... Przerwę na świecach nikt z mechaników nie chciał nawet sprawdzać (bo świece oryginalne, no i szarpanie jest też na benzynie a i te sposoby określali jako "a kiedyś to w Polonezach takie cuda się robiło, ale nie w nowoczesnych wozach..."). Zalewałem setkę na szelu, jeździłem tylko na paliwie, wymieniłem znowu świece <glupek2> Gaziarz poprawił mieszankę, było przez chwilę lepiej, ale obecnie znowu dalej szarpie. Zauważyłem też, że komputer wskazuje większe niż dotychczas zużycie paliwa. Mechanik sprawdził sondę lambda i ciśnienie na cylindrach – wszystko ok. Błędów komputer nie wykazał. Dwie świece są jednak ciemne, osmolone i diagnoza padła na cewki zapłonowe. Wymieniał ktoś z Was może cewki w celu wyeliminowania tych szarpnięć?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez DISItune » 14 lis 2017, 08:30

LosAmigos napisał(a):Szarpanie jest na gazie i na benzynie z tym że na benzynie wyskakuje check engine


jaki numer błędu?

LosAmigos napisał(a):Przerwę na świecach nikt z mechaników nie chciał nawet sprawdzać (bo świece oryginalne, no i szarpanie jest też na benzynie a i te sposoby określali jako "a kiedyś to w Polonezach takie cuda się robiło, ale nie w nowoczesnych wozach...").


nie jeździj do nich więcej <nie>

LosAmigos napisał(a):Błędów komputer nie wykazał.


jak jest check engine to musi być błąd

LosAmigos napisał(a):Dwie świece są jednak ciemne, osmolone i diagnoza padła na cewki zapłonowe. Wymieniał ktoś z Was może cewki w celu wyeliminowania tych szarpnięć?


To mogą być i świece (np zużyte, ile masz na nich przejechane?) i cewki
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez tomek670 » 14 lis 2017, 08:36

DISItune – co ile powinno się wymieniać świece w tych silnikach? Czy zużyte świece będą powodowały błąd typu p0201 czy raczej p0301?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez DISItune » 14 lis 2017, 08:41

tomek670 napisał(a):DISItune – co ile powinno się wymieniać świece w tych silnikach? Czy zużyte świece będą powodowały błąd typu p0201 czy raczej p0301?


Jak wymagają wymiany <lol> ;) Fabryczne (czyli NGK) Mazda przewiduje co 100kkm, rozsądnie jest to robić wcześniej zwłaszcza na LPG lub po programie. Odpowiedniki Denso oficjalnie według Denso mają żywotność 30kkm ale życie pokazuje że rzadko kiedy tyle przejeżdżają.

Zdecydowanie missfire a nie wtryskiwacz, ale z praktyki na hamowni wynika, że cewki bardzo często powodują wypadanie zapłonów a błędy nie zawsze są zapisane
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez LosAmigos » 25 lis 2017, 01:44

DISItune – świece dopiero co wymieniłem na oryginalne Mazdy i dedykowane do tego silnika. A co do ustawiania przerwy to pytałem mechaników, którzy już długo działają na rynku.

Natomiast pojechałem na komputer do aso i mam kod błędu: P2177 – zbyt uboga mieszanka. Powiedziano mi, że to wina gazu i mam jechać do gazownika :| Przy okazji sprawdzili wszystkie podzespoły itd itp i powiedzieli, że wszystko jest ok i tyle w temacie. Nie rozwiązali problemu. Kazali jeździć teraz na benzynie co by komputer mazdy ogarnął na nowo mapę paliwowo-powietrzną <glupek2>

Miał ktoś już przeboje w CX-7 z kodem P2177 ?

Jeżdżąc na benzynie check engine całyczas się świeci. Gdy przełączę na gaz, to gaśnie...

Nie wiem czy to ma związek z szarpaniem, ale w sumie ostatnio zwróciłem uwagę, że rano podczas odpalania silnika, spod maski wydobywa się nowy, niezidentyfikowany dotąd dźwięk, jakby takie wycie, świst. Gdy silnik nabierze temperatury to przy ponownym starcie tego dźwięku nie ma – może to jednak jest gdzieś jakaś nieszczelność? Uszczelka kolektora ssącego ?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez tomek670 » 25 lis 2017, 12:05

Czytając Twojego posta można odnieść wrażenie że dla niektórych mechaników sprawdzenie przerwy na świecach to ujma na honorze <lol>

Tu masz listę możliwych powodów P2177
• Misfire
• Front HO2S deterioration
• Front HO2S heater malfunction
• MAF sensor malfunction
• Pressure regulator malfunction
• Fuel pressure sensor malfunction
• Relief valve (built-in fuel delivery pipe) malfunction
• Spill valve control solenoid valve (built-in high pressure fuel pump) malfunction
• High pressure fuel pump malfunction
• Fuel pump malfunction
• Fuel filter clogged or restricted
• Fuel leakage on fuel line
• Exhaust system leakage
• Purge solenoid valve improper operation
• Purge solenoid valve malfunction (stuck open)
• Purge solenoid hoses improper connection
• Air suction in intake-air system
• Insufficient engine compression
• Variable valve timing control system improper operation
• PCM malfunction

tak na początek to radziłbym Ci zaopatrzyć się w niewiele kosztujący interface OBDII żeby samemu sprawdzać błędy oraz odczyty z czujników. Może to zawęzić listę podejrzanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez LosAmigos » 25 lis 2017, 18:40

Dzięki za odpowiedź. Trochę tego dużo i jest co odchaczać <rotfl>

Może nie tyle co ujma na honorze, co może brak narzędzi do pracy. W sumie powinienem najpierw zacząć pytać mechaników czy mają szczelinomierz...

Pojechałem do aso, bo podobno tylko "ich" komp odczytuje wszystkie rodzaje błędów + np. stopień a te "zabawki" mechaników i apki z netu już niekoniecznie (poprzedni mechanik podłączał swój komp i żaden błąd nie wyskoczył).

Czy ktoś ustawiał przerwę na świecach sam?

Gdzie w Warszawie lub Lublinie ustawiają przerwę na świecach? <co?>

DISItune uważasz, że nawet do oryginalnych świec Mazdy też trzeba ustawiać przerwę?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez DISItune » 25 lis 2017, 19:57

Nie, w seryjnym aucie przy oryginalnych świecach najprawdopodobniej nie trzeba nic ustawiać.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez LosAmigos » 25 lis 2017, 20:45

DISItune dzięki za odp.
No nic tam, będę szukał rozwiązania problemu. Jak mi się uda znaleźć przyczynę to napiszę. Może w moim przypadku to wcale nie dotyczy ustawienia przerwy.

11-02-2018:
Udało mi się zlokalizować przyczynę. Padła cewka. Po wymianie jednej Mazda wkręcała się w końcu na obroty bez problemu (nie było to idealnie wcześniej zaraz po zakupie cxa, ale i tak po zmianie tej jednej cewki było b.dobrze). Teraz po przejechaniu ok 1000km znowu silnik delikatnie poszarpuje. Wychodzi na to, że padła kolejna cewka. W każdym razie tak sobie myślę, że nie była to przerwa, ale od świec wszystko się zaczęło <glupek2> Pół roku temu wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą i mechanik przy okazji wymienił świece, wstawił Championy i tak myślę, że od nich zaczęła się ta cała szarpanina – niskiej jakości świece, padła cewka, zaczęło szarpać silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9