Częstotliwość wymiany świec – co 120.000km / 75.000 mil, szczelina 0,7-0,8mm

Napisane:
4 cze 2013, 20:43
przez boleknalolka
Witam ponownie
Zastanawia mnie czas żywotności świec zapłonowych, co ile należy wymieniać (tak wiem książka serwisowa, ale na obecną chwile nie mam do niej dostępu). Z samą wymiana nie będzie problemu tylko chodzi mi o to co znajduje się w chłodnicy która jest umiejscowiona na silniku.
Być może ktoś już wymieniał i coś podpowie, jakiś taki tajny manewr który wymieni i ustawi je sam

.

Napisane:
5 cze 2013, 08:39
przez Cichyq
To chłodnica powietrza zasysanego do silnika (intercooler).
Przez nią (wewnątrz) przepływa doładowane przez sprężarkę (turbo) rozgrzane powietrze.

Napisane:
19 cze 2013, 15:59
przez DISItune
boleknalolka napisał(a):Witam ponownie
Zastanawia mnie czas żywotności świec zapłonowych, co ile należy wymieniać (tak wiem książka serwisowa, ale na obecną chwile nie mam do niej dostępu). Z samą wymiana nie będzie problemu tylko chodzi mi o to co znajduje się w chłodnicy która jest umiejscowiona na silniku.
Być może ktoś już wymieniał i coś podpowie, jakiś taki tajny manewr który wymieni i ustawi je sam

.
Zakładany przez instrukcję interwał wymiany świec to 120.000km / 75.000 mil ale na Twoim miejscu tyle bym nie czekał. Dodatkowo pamiętaj o ustawieniu odpowiedniej szczeliny na świecach (0,7 – 0,8mm)
Re: Wymiana świec

Napisane:
27 sty 2014, 13:00
przez depeszman
Witam,
Świece – mam przebieg 69.000km, świece tragedia, wypalone na max.
Jakie proponujecie założyć – AUTOLITE – cena na Allegro 29,00 pln lub NGK iltr6h8g – 35 pln, ew. Champion oe029/t10 – 26 pln lub DENZO itv22 – 60 pln.
Mam instalację LPG – BRC.
No i też proszę o info jaką przerwę ustawić na świecy – jedni piszą, że 1,1, inni, że 0,8. Serwis MAZDY też podał mi 0,8.
Czekam na podpowiedź.
[Usunięte]

Napisane:
27 sty 2014, 13:06
przez DISItune

Ten post został usunięty
przez
DISItune 27 sty 2014, 13:06.

Napisane:
28 sty 2014, 22:45
przez boleknalolka
Ja zakupiłem DENSO irydowe, każdy dobry sklep moto ma w ofercie lub ściągnie z hurtowni w ciągu 24 godzin.
Silniki niestety są wymagające i na takim istotnym elemencie nie ma co oszczędzać, zresztą te 30 czy 40 zł to nie majątek. Wymieniłem już ponad pół roku temu i jest tak jak powinno być czyli git.
Szczelinę ustawiłem między 0.75 a 0.85 czyli pasek 0.8 wchodzi swobodnie a 0.85 już nie za bardzo.