Dymienie na biało na wolnych obrotach – Turbina do wymiany

Postprzez Mike54 » 9 mar 2012, 12:35

Skoro "MPS przy przyspieszaniu na czarno / ciemno szaro" to mój pewnie też. Jak padła turbina to faktycznie bylo szaro-niebiesko i to w całej okolicy :)
Trudno – trzeba się z tym pogodzić. Ciekawy jestem tylko jak sprawdzić, czy faktycznie wstawili mi nową turbinę, czy ona została u "pana Mietka" a ja mam np zregenerowaną? Nie widać jej bo siedzi pod osłoną z tyłu silnika... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Faust » 23 maja 2012, 11:12

CX7 kupiłem nowa w salonie w 2008r. W tej chwili ma przebieg 60 tyś. Standardowo chyba jak większości aut z tego okresu wymieniono na gwarancji : elementy zawieszenia , tarcze hamulcowe , szkła reflektorów /bo parowały/. Ostatni 4 przegląd już po okresie gwarancyjnym 60 tyś. polegał na standardowych wymianach oleju i płynu hamulcowego + czyszczenie klimatyzacji. No i własnie podczas tego zabiegu auto musiało postać na wolnych obrotach. Po postoju po około 15-20 minut auto zaczęło dymić. Panowie z serwisu Mazda sporządzili pismo które mi wręczono, iż w tym aucie zaciera się turbina koszt naprawy około 10 tyś. netto. Panowie z Mazdy ostrzegli mnie żebym nie lekceważył sobie tego problemu bo grozi to uszkodzeniem silnika bo elementy uszkodzonej turbiny przedostaną się do tłoków co spowoduje uszkodzenie silnika. Generalnie nie ma na co czekać tylko podstawiać do nich auto do wymiany turbiny koszt usługi około 10 tyś.netto. Pojechałem do innego serwisu żeby potwierdzić zasadność opinii o wymianie turbo przez serwis Mazda. I tu miłe zaskoczenie auto nie dymi po postoju nawet 1 godzinnym. Przyczyną było paliwo z uszlachetniaczem/ V-power shell/ który się gdzieś osadzał i przy braku większego podmuchu z rury wydechowej spalał się tworząc spory dym. Teraz tankuje Shell V-Power Racing 100 i problem zniknął .
Faust
 

Postprzez dannyboy » 18 sie 2012, 01:07

Kochani,
Posiadam CX7 2.3 benzyna w wersji US. Ostatnio podczas jazdy samochod stracil moc a z okolicy silnika doszedl dzwiek przypominajacy mielenie srubek mikserem.
Diagnoza – padla turbina.

Zdecydowalam sie nabyc turbo uzywane lub regenerowane.
Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy do modelu 2007 US pasuja oferowane przez roznych sprzedawcow lub firmy modele turbin do wersji EU. Kod czesci jakiej potrzebuje to: L3YC 13 70 2. I rzeczywiscie w mazdausa figuruje pod tym kodem turbina. Na nowa mnie nie stac a zastanawiam sie czy turbo do wersji EU (innych ofert nie znalazlam) jest dokladnie takie samo. Bede wdzieczna za pomoc.

Co jeszcze warto sprawdzic po padnietym turbo (poza wymiana oleju, filtrow itp)

Dzieki z gory za pomoc
uzytkowniczka madzi
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 12:06
Posty: 5

Postprzez DISItune » 19 sie 2012, 12:21

dannyboy napisał(a):Kod czesci jakiej potrzebuje to: L3YC 13 70 2.


o ile dobrze pamiętam to oznaczenie jest na tabliczce na turbo (mogę to później sprawdzić) więc wystarczy zapytać sprzedawców o numer
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Falcon75 » 26 sie 2012, 09:36

Witam,
Miałem ten sam problem, z tym ze razem z awaria wariatora, więc trochę przykro kosztowo. Jaksa rozwiązał problem turbo, montujac zregenerowana turbine. Radzę skorzystać z usługi i nie kombinować na własna rękę.
Falcon75
 

Postprzez przemek.gd » 14 maja 2013, 21:39

Witam
Kupiłem cx7 2,3 turbo Europę i mam taki problem. Madzia chodziła około 10/15 minut bez płynu w układzie, a teraz zaczęła kopcić na biało.
Nie była odpalana od listopada poza kilkoma razami na minutke czy dwie, ale tak jak mówiłem raz chodziła około 10moze i 20minut.
Teraz jest zalana płynem. nabiera ładnie temperatury, choć ani razu nie włączyła wentylatorów.
poziom oleju jest na tym samym poziomie, płynu nie ubywa, w oleju nie czuje paliwa.
zapach jakby plastik z czymś ale bez przesady, nic się nie przypieka czy cos w tym stylu.
Jedni mówią ze musi się dobrze wygrzać ze trzeba ja przegonić po drodze a inni ze mogły się po zapiekać pierścienie.
co ty o tym myślicie
dziwne rzeczy dla mnie:
Twarde węże od chłodnicy podczas pracy prawie kamienno twarde. Choć na korku od chłodnicy napisane 1,8 bara to dość dużo, chyba więcej niż w np. Niemcach.

Pozdrawiam wszystkich Przemek
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 14:23
Posty: 9
Auto: Cx7 2.3turbo disi 2007 rok. Wersja europejska.

Postprzez Cichyq » 15 maja 2013, 15:00

Jak kopci na biało, to para wodna.
Skoro była odpalania na 1-2 minuty to w układzie wydechowym pewnie skropliła się para, która nie zdążała odparowywać i stąd teraz może więcej jej lecieć.
Ja ją przegonisz, to wtedy zobacz, czy dalej leci biały dym (jak na konklawe :) )

Jeżeli dalej paruje ponad normę, to najprawdopodobniej podczas dłuższej pracy bez płynu przegrzałeś silnik i uszkodziłeś uszczelkę pod głowicą.

PS. Zapieczone pierścienie nie powodują kopcenia na biało, leci niebieskawy dym, który jest efektem spalania oleju silnikowego.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez stef » 5 cze 2013, 10:51

no jak 20 min. pracowal silnik bez plynu to prawie na pewno przegrzana jest glowica. tak czy inaczej trzeba ja sciagnac, pomierzyć, być może spalnowac i dac nowa uszczelke. nie jeździj tak bo może się jeszcze więcej bałaganu zrobić.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 00:04
Posty: 48

Postprzez tomek670 » 7 maja 2014, 08:51

Miałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w Nissanie Primera – objaw był taki że czasami zakopcił na biało i to tak trwało do momentu gdy uszczelka padła zupełnie i wtedy płyn chłodzący strumieniami lał się do cylindrów tak że nie nadążałem go uzupełniać :D .
Może Przemek z pierwszego postu napisze czy rozwiązał problem dymienia w swoim aucie.
Uważam, może słusznie albo i nie, że biały dym – płyn chłodzący, ciemny – olej.
Czy sprawdzałeś płyn chłodzący? Sprawdź w chłodnicy , nie w zbiorniczku wyrównawczym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez piotrek-s » 28 lut 2021, 19:38

Witajcie
Po 25 minutach na luzie i po przy-gazowaniu biały dymek – Turbo?
Ostatnio edytowano 15 mar 2021, 10:45 przez piotrek-s, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 cze 2020, 09:20
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo AWD 260KM (191kW)

Postprzez majonez1970 » 1 mar 2021, 11:38

Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Tak jak napisał kolega Cichyq sprawdź poziom płynu chłodniczego.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2019, 08:00
Posty: 121 (0/1)
Skąd: podlaskie, Białystok
Auto: Mazda CX-7 2,3 244KM ER 2007

Postprzez piotrek-s » 1 mar 2021, 11:52

majonez1970 napisał(a):Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Tak jak napisał kolega Cichyq sprawdź poziom płynu chłodniczego.


Dzięki, sprawdzę :(
Początkujący
 
Od: 24 cze 2020, 09:20
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo AWD 260KM (191kW)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9