Szarpanie przy przyspieszaniu
Strona 1 z 1
Witam
Piszę bo wyczerpałem już możliwości diagnostyczne a nie mam zaufanego mechanika który by się na czymś znał...
Pacjent to CX-7 2.3 DISI z końca 2007 roku, instalacja gazowa(Zenith itd).
Problem jest podczas mocnego przyśpieszania z wyższego biegu gdy nie ma jeszcze 3000rpm, silnik poszarpuje, tak jakby coś odcinało na ułamek sekundy moc. Poszarpuje tylko jak się mocno wdusi pedał gazu, niezależnie czy jest na benzynie czy na gazie... To szarpanie pojawia się przy około 2800obr i poszarpuje do 4000obr, później już nie.
Z rzeczy które zrobiłem to, kpl rozrząd, świece(NGK ILTRA), Cewki, Czyszczenie MAF, wymienione filtry, nowa sonda lambda(pierwsza przed katalizatorem). Mam interfejs OBD i nie ma żadnych błędów.
Robiłem też próby :
1.odłączałem MAF – nie szarpało ale po przejechaniu 400m silnik po prostu gasł, wchodził na obroty z trudnością.
2. odłączałem wtyczke od EGR- wywalało błąd ale żadnej reakcji, cały czas szarpało.
3. odłączałem zasilanie od instalacji gazowej ale to powodowało dziwną prace silnika, słaby i wolno wkręcał się na obroty.
Nie mam już siły, i nie wiem co zrobić bo nie da się go zdiagnozować.
Może ktoś rozwiązał już taki problem i wie gdzie i czego szukać.
Piszę bo wyczerpałem już możliwości diagnostyczne a nie mam zaufanego mechanika który by się na czymś znał...
Pacjent to CX-7 2.3 DISI z końca 2007 roku, instalacja gazowa(Zenith itd).
Problem jest podczas mocnego przyśpieszania z wyższego biegu gdy nie ma jeszcze 3000rpm, silnik poszarpuje, tak jakby coś odcinało na ułamek sekundy moc. Poszarpuje tylko jak się mocno wdusi pedał gazu, niezależnie czy jest na benzynie czy na gazie... To szarpanie pojawia się przy około 2800obr i poszarpuje do 4000obr, później już nie.
Z rzeczy które zrobiłem to, kpl rozrząd, świece(NGK ILTRA), Cewki, Czyszczenie MAF, wymienione filtry, nowa sonda lambda(pierwsza przed katalizatorem). Mam interfejs OBD i nie ma żadnych błędów.
Robiłem też próby :
1.odłączałem MAF – nie szarpało ale po przejechaniu 400m silnik po prostu gasł, wchodził na obroty z trudnością.
2. odłączałem wtyczke od EGR- wywalało błąd ale żadnej reakcji, cały czas szarpało.
3. odłączałem zasilanie od instalacji gazowej ale to powodowało dziwną prace silnika, słaby i wolno wkręcał się na obroty.
Nie mam już siły, i nie wiem co zrobić bo nie da się go zdiagnozować.
Może ktoś rozwiązał już taki problem i wie gdzie i czego szukać.
NGK. Dobrana według oryginału. Wymieniłem bo miałem problem z zapachem zgniłych jaj z wydechu. Teraz nic nie czuc. Znaczy ze sonda działa prawidłowo. Spróbuje zaslepic Egr moze to pomoże. Jak myślicie? To szarpanie jest nieodczuwalne w miescie. Dopiero na trasie sie uwidacznia. A moze po prostu trzeba go trzymac cały czas powyzej 3800obr??? Czy tak powinno być? Jak tak dalej pójdzie to intercooler bede w tym aucie zdejmował z zamknietymi oczami:)
Świece które mam to NGK Iltra 8G są ustawione już na 0,8mm. Dziś popatrzyłem dokładnie na zawór ciśnieniowy przy intercolerze. Ktos to naprawiał i kleił złacze od podcisnienia. Po odłączeniu i zaslepieniu podcisnienia nie szarpie. Uszczelniłem to lepiej i sprawdziłem czy sprezyna trzyma. Podjechałem pod długie wzniesienie i trzymałem auto pod obciążeniem na 4 biegu i obrotach około 2800-3000 i zaczął szarpać aż po 300m takiego podszarpywania wywalił check. Okazało sie po trzech probach ze wypada zapłon na 2cylindrze. A cewki i $wiece były wymienione
. To już druga świeca NGK którą kolejny raz wymieniam. Masakra. Co to za jakość. Cewki zamieniałem cały czas wywalało na 2-im cylindrze. Zamówiłem teraz świece fomoco oryginalne. Bo coś czuje że te NGK to jakiś szajs a cena z kosmosu.

O jakim zaworze ciśnieniowym piszesz? Air bypass valve ?
Druga sprawa – spotkałem się z opiniami żeby nie męczyć tego silnika z dołu na wyższych biegach.
Może dlatego że naczytałem się za dużo ale dla 3 biegu i wzwyż pedał wciskam w podłogę tylko powyżej 3,5tys.
Druga sprawa – spotkałem się z opiniami żeby nie męczyć tego silnika z dołu na wyższych biegach.
Może dlatego że naczytałem się za dużo ale dla 3 biegu i wzwyż pedał wciskam w podłogę tylko powyżej 3,5tys.
Ale nie powinien szarpać. Rozumiem że przyśpieszanie z niskich obrotów nie jest wskazane. Ale u mnie to szarpanie wystepowało przy nacisnieciu tak do polowy gazu. Dziwi mnie w tym wzzystkim to że świece kosztujące nie mało padają po miesiącu. Jakaś wadliwa seria??
No to teraz to juz przesada.... Załamany jestem tym autem.
Ujawnił się kolejny problem, zrobiłem trasę autostradową z dużymi prędkościami (160-180km/h).
Wywaliło mi trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Temperatura silnika na blacie stoi w miejscu, podłączony obd pokazuje wahania w granicach 96-88stopni.
Widać jak lecą bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego... Czyżby uszczelka pod głowicą???
Jak to sprawdzić?? Podjechałem do mechanika ale powiedział że mazdy nie sprawdzi na zawartość CO2 bo układ jest ciśnieniowy i zaciągnie i tak płyn do miernika.
Gdzie szukać przyczyny i jak??? A może nieszczelność jest na EGR-e??? To będę w stanie sprawdzić bo w wekend mam zamiar rozkręcić EGR i go wyczyścić lub zaślepić.
Ujawnił się kolejny problem, zrobiłem trasę autostradową z dużymi prędkościami (160-180km/h).
Wywaliło mi trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Temperatura silnika na blacie stoi w miejscu, podłączony obd pokazuje wahania w granicach 96-88stopni.
Widać jak lecą bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego... Czyżby uszczelka pod głowicą???
Jak to sprawdzić?? Podjechałem do mechanika ale powiedział że mazdy nie sprawdzi na zawartość CO2 bo układ jest ciśnieniowy i zaciągnie i tak płyn do miernika.
Gdzie szukać przyczyny i jak??? A może nieszczelność jest na EGR-e??? To będę w stanie sprawdzić bo w wekend mam zamiar rozkręcić EGR i go wyczyścić lub zaślepić.
araagon napisał(a):mam zamiar rozkręcić EGR i go wyczyścić lub zaślepić.
Nie powinno się tego robić w tym silniku. Chodzi mi o zaślepianie.
araagon napisał(a):Widać jak lecą bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego... Czyżby uszczelka pod głowicą???
Oby tylko. Spotykało się i pęknięte głowice.
Robertx34 napisał(a):Witam kolego możesz powiedziec ktory to przewód.
i dowiedziałeś się może który to przewód?
- Od: 20 mar 2014, 12:17
- Posty: 23
- Auto: Mazda CX-7 2.3TURBO DISI
2008 ER
Mam ten sam problem z szarpaniem przy dodawaniu gazu , problem był przed wymianą rozrządu (kompletny z wariatorem) i po wymianie , cewki nowe, świece nowe OBDII pokazuje 2 cylinder, zamówiłem zawór olejowy ten obok korka wlewu oleju może to przez ten zawór?
- Od: 12 gru 2024, 18:19
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX 7 2007 r.
2,3 MZR DISI Turbo 260 km
Europa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9