Zbyt duża wartość tlenu w spalinach

Postprzez leho » 28 gru 2011, 19:07

Witam,

dzis bylem na przegladzie i badaniu spalin. Okazalo sie, ze w spalinach mam wysoką zawartość tlenu (ponad 3% O2, przy normie ok 1%) i wydaje mi się, że zawsze tak miałem, ale nikt nie zwracał uwagi. Dzisiejszy mechanik stwierdził, że taki stan wpływa na spore zwiększenie spalania PB na jałowych obrotach – sonda raportuje do komputera ubogą mieszankę (wysoki tlen), a komputer przez to zwiększa ilość podawanej benzyny do mieszanki i tak się nakręcają :). Mechanik stwierdził, że z reguły przyczyną tego jest drobne rozszczelnienie układu wydechowego, jednak przejrzeliśmy dokładnie cały układ na podnośniku i zero szpar. Na komputerze też nie wychodzą żadne błędy. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?? i ewentualnie wpadł na przyczynę?? Mechanik twierdzi, że może to podbijać srednie spalanie w miescie o nawet 2l/100km.
Wydaje mi się, ze pewna firma tuningowa "44" rowniez opisywala na swojej stronie ten problem w CX7, ale oczywiscie za darmo nie podadza przyczyny, jezeli wogole znaja..
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez mchmielewski » 29 gru 2011, 02:47

Troszkę nie chce mi się wierzyć że komputer ECU nie wykrywa ci tego błędem. Jednym słowem ja u siebie przy kupnie Cx'a w 2009 roku miałem taką sytuację ale u mnie poszła sonda lambda a dokładnie jej podgrzewacz. Teraz jak jadę na stację diagnostyczną to mi diagnosta mówi że tym można oddychać. Co do samego dostrojenia komputera to możesz zrobić test taki dołącz klemy od akumulatora i zostaw na dzień by się komputer rozprogramował. Później podłącz klemy odpal wóz i poczekaj aż się włączy wiatraczek chłodnicy (chłodziwo nabierze temperatury). To jest tryb zaprogramowania samoadaptacyjnego pojazdu.

Wydaje mi się że jest nie możliwym byś miał złe spaliny z powodu lambdy – od razu ECU by to wychwyciło. Co do tuning 44 to reklamują ze są w stanie poprawić program mazdy w tym senie by optymalnie (bo podobno w oryginalnych wozach tak nie jest) dobierać skład mieszanki – no i oczywiście polepszyć reakcję na wciskanie pedału gazu. Chciałbym jednak troszeczkę podyskutować czy te zmiany nie maja długoterminowych skutków związanych z zużyciem części tłoków itd. Nie wiem nie oceniam – ale to co piszą na stronie na pewno zachęca do poprawy map wtryskowych CX-a pytanie tylko inne – dlaczego Japanisy nie zrobili tego sami? Tacy tępi czy co?
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez leho » 29 gru 2011, 16:34

ok, dzieki, zrobie w wolnej chwili to odlaczenie akumulatora.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60