Jaki olej do silnika 2.3 DISI – Mazda zaleca 5W30
Posiadam Mazdę CX-7 z 2007 roku z przebiegiem 18 tyś mil. Zamierzam wymienić w nim olej na... No właśnie
Na jaki olej przeżucić się na poczatek?? Może Castrol
Jak tak, to z jakim oznaczeniem
Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 25 maja 2014, 20:24 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: zmiana nazwy wątku
Powód: zmiana nazwy wątku
TTPOGO
- Od: 17 lip 2009, 10:02
- Posty: 29
- Skąd: Sanok
- Auto: CX-7 2.3 Turbo
TTPOGO napisał(a):Posiadam Mazdę CX-7 z 2007 roku z przebiegiem 18 tyś mil. Zamierzam wymienić w nim olej na... No właśnieNa jaki olej przeżucić się na poczatek?? Może Castrol
Jak tak, to z jakim oznaczeniem
Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Ja bym proponował olej Mazda Dexelia który możesz kupić w kazdym ASO Mazdy.
Chyba że chcesz się bawic w Motul-e , Midland-y .
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
TTPOGO napisał(a):Kurcze, bardziej myślałem o pełnym syntetykuSamochód ma przejechane niecałe 30 tyś km.
No przecież MAZDA-DEXELIA ULTRA 5W30 to syntetyk dedykowany min. do 2.3 DISI
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
To hydrosyntetyk, a nie full syntetyk.
Motul 300V Power 5W40 to full syntetyk i toto będę zalewał. W naszych "cud miód" silnikach chodzi o to żeby olej poradził sobie z paliwem, które się do niego dostaje i z uszczelnieniem turbiny, które jest ..ujowe i puszcza olej (stąd dymowe bąki po pracy na wolnych obrotach).
2.3 DISI jest [tiiit] obciążony termicznie i chyba dlatego Mazda po długich przemyśleniach zaleca 5W40 do MPS3 ad 2010.
Motul 300V Power 5W40 to full syntetyk i toto będę zalewał. W naszych "cud miód" silnikach chodzi o to żeby olej poradził sobie z paliwem, które się do niego dostaje i z uszczelnieniem turbiny, które jest ..ujowe i puszcza olej (stąd dymowe bąki po pracy na wolnych obrotach).
2.3 DISI jest [tiiit] obciążony termicznie i chyba dlatego Mazda po długich przemyśleniach zaleca 5W40 do MPS3 ad 2010.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
fazer72 napisał(a):To hydrosyntetyk, a nie full syntetyk.
Motul 300V Power 5W40 to full syntetyk i toto będę zalewał. W naszych "cud miód" silnikach chodzi o to żeby olej poradził sobie z paliwem, które się do niego dostaje i z uszczelnieniem turbiny, które jest ..ujowe i puszcza olej (stąd dymowe bąki po pracy na wolnych obrotach).
2.3 DISI jest [tiiit] obciążony termicznie i chyba dlatego Mazda po długich przemyśleniach zaleca 5W40 do MPS3 ad 2010.
Ja słyszałem że Dexelia to pełny syntetyk produkowany przez Total-a.
Ja mam przejechane 44tkm i żadnych bąków nie zaobserwowałem .Może turbina ci już przepuszcza. Nie jestem pewien czy 2.3 DISI w MPS6 i CX-7 to całkowicie to samo ?
W Castrol-a lub Mobil-a uważam że nie ma co się bawić tylko już w Motul lub Midland.
Zastanawiałem się poważnie nad Motul-em ale skoro Mazda firmuje swój olej i zaleca do mojego auta to myślę że niema powodu aby to zmieniać zwłaszcza że raczej można wykluczyć ewentualne podróbki Dexeli .
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
fazer72 napisał(a):To masz jeszcze jakieś 20kkm luzu..... a potem
![]()
Mi zaczął bączyć przy 62kkm jakoś, a jak wyjąłem katalizator to ughhhhh. Parafrazując powiedzenie o motocyklistach – są DISI, które dymią i te które będą dymić.
Twierdzisz że jak przejdę na np. Motul-a o gęstości 5w40 to zapobiegne problemowi
Jeśli tak to już przy przeglądzie który zaraz bede robił zaleje ta oliwę.Masz jakiś sprawdzony sklep najlepiej internetowy gdzie tego Motul-a można nabyć ?
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Alledrogo, po 99 zł bez transportu, ale z fakturą. Czy pomoże nie wiem, ale tak jak pisałem wcześniej teraz zalecają 5W40. W stanach mają TIS'a, w którym zalecają zalewać 5W40 dopóki Mazda nie wymyśli nowego zaworu PCV (ponoć do końca roku mają wymyślić, z tym że nie podali którego). Oni uważają, że jest to właśnie wina złego PCV'a, ale i tak wymieniają turbinę jak dymi po zalaniu gęstszej oliwy. To taki troszkę plaster z tym olejem, pomóc może nie pomoże ale nie zaszkodzi.
Patrz temat – Dymienie auta na szaro (jak to poetycko nazwał Globy)
Patrz temat – Dymienie auta na szaro (jak to poetycko nazwał Globy)
Ostatnio edytowano 6 gru 2009, 01:14 przez fazer72, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Poprawiłem Twój temat na zgodny z FAQ forum MazdaSpeed. Na przyszłość proszę stosować się do zasad nazewnictwa, by inni Użytkownicy lepiej identyfikowali Twoje problemy.
Wg mnie 5W40 to dobry pomysł, w porównaniu do 5W30 powinien trzymać lepsze parametry przy wysokich temp. a o to tu pewnie chodzi. Na pewno nie zaszkodzi, a może trochę ograniczyć zużycie oleju.
Ale to olej zalecany na Europę, na inne kontynenty jakoś inny niż 5W30 nie powoduje problemu.jancio68 napisał(a):Temat trochę mylący bo w serwisie twierdzą aby się trzymać 5W30 a zmiana oleju wg własnego uznania to ew. kłopoty z gwarancją-wiadomo.
Niestety z serwisami tak jest, olej o lepszych parametrach już nie pasuje bo w książce nic o nim nie ma...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9