Wibracje powyżej 100km/h
Strona 1 z 1
Witam mam problem może ktoś przerabiał to samo jadąc powyżej 110-130czuc wibracje czasami w kierownicy ale najbardziej na karoserii. Opony lato czy zima bez zmian inne felgi też bez zmian. Sprawdzone piasty tarcze zegarem jest ok. Może jakiś przegub?
- Od: 5 mar 2020, 13:16
- Posty: 21
- Auto: Mazda cx5 2016r. 2.5 wersja usa
łożysko półosi, krzywa półoś, sprzęgło, łożysko koła, wał napędowy (jeśli występuje) ..
coś się jeszcze znajdzie..
coś się jeszcze znajdzie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Powodzenia w diagnostyce, to może być w zasadzie wszystko.
U mnie była to skrzynia, tyle że zgaduję, że masz automat. Ja mam manuala.
Jak drga bardziej buda niż kierownica, to równie dobrze może być i tył – nieprawidłowo wyważone koła, krzywa felga, wyząbkowane opony, krzywe tarcze.
Możesz udać się do warsztatu, gdzie wyważają koła na aucie, przed wizytą dobrze rozgrzej hamulce – zimnie mogą być ok, a ciepłe bić. Siedź w środku podczas wyważania i własną sprawdzaj przy którym kole drga najbardziej.
U mnie była to skrzynia, tyle że zgaduję, że masz automat. Ja mam manuala.
Jak drga bardziej buda niż kierownica, to równie dobrze może być i tył – nieprawidłowo wyważone koła, krzywa felga, wyząbkowane opony, krzywe tarcze.
Możesz udać się do warsztatu, gdzie wyważają koła na aucie, przed wizytą dobrze rozgrzej hamulce – zimnie mogą być ok, a ciepłe bić. Siedź w środku podczas wyważania i własną sprawdzaj przy którym kole drga najbardziej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):ak drga bardziej buda niż kierownica, to równie dobrze może być i tył – nieprawidłowo wyważone koła, krzywa felga, wyząbkowane opony, krzywe tarcze.
Możesz udać się do warsztatu, gdzie wyważają koła na aucie, przed wizytą dobrze rozgrzej hamulce – zimnie mogą być ok, a ciepłe bić. Siedź w środku podczas wyważania i własną sprawdzaj przy którym kole drga najbardziej.
Przecież pisał że zmieniał opony i felgi – bez zmian.
Czemu uparcie czepiacie się krzywych tarcz. Krzywa tarcza przenosi bicie dopiero jak dociskają ją klocki, czyli podczas hamowania. Tu kolega zgłasza problem podczas jazdy, chociaż nie określił niestety czy podczas przyspieszania, czy również podczas jednostajnej jazdy. Zbyt wiele pytań, zbyt mało danych.
W zasadzie jedyne co możesz samemu zrobić to unieść przód do góry, i sprawdzić silnik/przeniesienie napędu w interesującym cię zakresie obrotów na kolejnych biegach.
Scifo, ja się nie upieram, a piszę z doświadczenia. U mnie problem występował przez 2 komplety opon, komplet tarcz i klocków z przodu. Wyważane na różnych wynalazkach, a efekt cały czas ten sam – telepało budą, czasami aż ręce opadały. Wszystko w przedziałach 110-130km/h. Im dalej, dłużej jechałem, tym bardziej było to odczuwalne. Półosie, przeguby i łapy silnika, a nawet moment dokręcenia sanek pod silnikiem były sprawdzane. W akcie desperacji oddałem auto na przetaczanie tarcz. Koleś stwierdził, że krzywe były tarcze z tyłu, gdzie ich zużycie było minimalne a klocki jeszcze oryginalne. Już chciałem kolesia wyśmiać, a po wyjeździe z zakładu – wrócić i uściskać.
To pomogło na telepanie budą i podskakiwaniem tyłka na fotelu i kanapie z tyłu. Zostało dziwne jakby stukanie / przeskakiwanie (o niższej częstotliwości) skumulowane na pedałach w zakresie 2-2.5rpm jedynie na 6 biegu. Dodatkowym objawem było delikatne wibracje na lewarku zmiany biegów. Pojawiało się i znikało przez dobry rok do czasu, aż nagminnie zaczął wyskakiwać wspomniany bieg, a lewarek latał jakby miał Parkinsona. Zmieniłem skrzynię i od 18 miesięcy cieszę się z braku drgań.
Także ja bym zaczął od rzeczy podstawowych, a przeniesieniem napędu na końcu. Mazdy są jak baleriny, wrażliwe na nawet najmniejszy problem układu jezdnego. Wystarczy zostawić auto w lecie na 3 tygodnie na ciepłym asfalcie – pierwsze kilometry idą potem jak po gruzie, bo wszystko się telepie, a to tylko opony się trochę odkształciły – przykład dla dunlop maxx rt2. Problem krzywienia się tarcz z przodu czy zapiekania zacisków z tyłu to w zasadzie standard.
To pomogło na telepanie budą i podskakiwaniem tyłka na fotelu i kanapie z tyłu. Zostało dziwne jakby stukanie / przeskakiwanie (o niższej częstotliwości) skumulowane na pedałach w zakresie 2-2.5rpm jedynie na 6 biegu. Dodatkowym objawem było delikatne wibracje na lewarku zmiany biegów. Pojawiało się i znikało przez dobry rok do czasu, aż nagminnie zaczął wyskakiwać wspomniany bieg, a lewarek latał jakby miał Parkinsona. Zmieniłem skrzynię i od 18 miesięcy cieszę się z braku drgań.
Także ja bym zaczął od rzeczy podstawowych, a przeniesieniem napędu na końcu. Mazdy są jak baleriny, wrażliwe na nawet najmniejszy problem układu jezdnego. Wystarczy zostawić auto w lecie na 3 tygodnie na ciepłym asfalcie – pierwsze kilometry idą potem jak po gruzie, bo wszystko się telepie, a to tylko opony się trochę odkształciły – przykład dla dunlop maxx rt2. Problem krzywienia się tarcz z przodu czy zapiekania zacisków z tyłu to w zasadzie standard.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Wibracje które występują są niezależne od jazdy czy jadę jednostajnie czy przyspieszam. Jeśli chodzi o tarcze to tył został przetoczony i wymienione łożysko z piasta w kole które miało dzwona. Mam wrażenie że im dłużej jadę tym autem z dużą prędkością tym bardziej bije.
Dopisano 13 maja 2022, 07:54:
Odpuściłem szukanie przyczyny wibracji przy mojej cx5. Az do pewnego dnia kiedy zaczęła drgać kierownica podczas hamowania. Po wymianie tarczy przednich wszystkie wibracje ustaly- nawet te podczas jazdy – dziwne ale prawdziwe ponieważ wcześniej nie biło podczas hamowania.
Dopisano 13 maja 2022, 07:54:
Odpuściłem szukanie przyczyny wibracji przy mojej cx5. Az do pewnego dnia kiedy zaczęła drgać kierownica podczas hamowania. Po wymianie tarczy przednich wszystkie wibracje ustaly- nawet te podczas jazdy – dziwne ale prawdziwe ponieważ wcześniej nie biło podczas hamowania.
- Od: 5 mar 2020, 13:16
- Posty: 21
- Auto: Mazda cx5 2016r. 2.5 wersja usa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9