Homologację otrzymałem w końcu od firmy leasingowej i w niej jest napisane tak:
punkt 35 Zamontowany zestaw opona/koło: 225/55R19 99V,19X7J odsadzenie 45
natomiast w punkcie 52 gdzie jest miejsce na dodatkowe kombinacje parametrów technicznych opony/koła u mnie jest pusto i jest dopisek: Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem.
Więc wniosek z tego prosty jedyną homolgowaną opcją w moim przypadku jest 225/55R19 99V,19X7J odsadzenie 45
Napisałem maila do ubzpieczyciela i narazie czekam na odpowiedź.
Pytając znajomych dowiedziałem się, że były podobne dylematy np w przpadku Toyoty RAV4 i jedna osoba kontaktowała się w tej sprawie z ubezpieczycielem i tam powiedziano mu, że sama jazda na nie homologowanych kołach nie jest podstawa u nich do odmowy wypłaty ewentualnego odszkodowania. Liczy się to czy dany zestaw koł/opon był sprawny technicznie
Jak tylko dostanę jakąś odpowiedź z ubezpieczalni to podzielę się informacją jaką otrzymałem.
W mojej ocenie sytuacja jest troche kuriozalna, bo jeżeli Mazda sprzedaje CX-5 zarówno na 17'' jak i 19'' to obie te kombinacje powinny być uwzględnione w homologacji (oczywiście mowa o tej samej wersji silnikowej)
Przykładowo na stronie Mazdy w Wielkiej Brytani jest tylko napisane, żeby do czasu rejestracji nie zmieniać oryginalnie zamontowanego zestawu opona/koło ze względu na homologację.
Rozmiar kół
1, 2
jarek88 napisał(a):Homologację otrzymałem w końcu od firmy leasingowej i w niej jest napisane tak:
punkt 35 Zamontowany zestaw opona/koło: 225/55R19 99V,19X7J odsadzenie 45
natomiast w punkcie 52 gdzie jest miejsce na dodatkowe kombinacje parametrów technicznych opony/koła u mnie jest pusto i jest dopisek: Zmiana oryginalnego rozmiaru opony wymaga dostosowania do twojego pojazdu. Skontaktuj się ze specjalistycznym serwisem.
Więc wniosek z tego prosty jedyną homolgowaną opcją w moim przypadku jest 225/55R19 99V,19X7J odsadzenie 45
Napisałem maila do ubzpieczyciela i narazie czekam na odpowiedź.[...]
Według mnie, czytając dopisek z punktu 52, wystarczy pozytywna decyzja specjalistycznego serwisu (czyli ASO, a nie dystrybutora czy ubezpieczyciela) i wtedy formalnie wszystko będzie w porządku. Może przeszukasz też jeszcze swoją instrukcję obsługi, bo tabelka z kilkoma rodzajami felg w zależności od mocy silnika z tego wątku – zmieniała się. Jednak to nie taka tabelka jest ważna, ale – jak piszą w homologacji – decyzja "specjalistycznego serwisu".
Cieszy mnie, że udało się Ci uzyskać homologację u leasingodawcy. Spróbuję też ją stamtąd wyciągnąć, chociaż to nie ja byłem leasingobiorcą.
Czyli jak kontaktowałem się z ASO i tam powiedziano mi, że bez problemu mogę założyć sobie te koła 17'' z oponą 225/65 (indeks 102H) to rozumiem, że będzie wystarczające – to dobry prognostyk. Tylko pewnie trzeba to mieć na piśmie to w tedy byłby jakiś dokument na to.
Nadal czekam na odpowiedź z PZU jakie jest ich stanowisko w tej sprawie.
Załączam też screen z instrukcji obsługi do CX-5
Pozdrawiam
Nadal czekam na odpowiedź z PZU jakie jest ich stanowisko w tej sprawie.
Załączam też screen z instrukcji obsługi do CX-5
Pozdrawiam
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9