Witam na wstepie wszystkich aktywnych na forum.
Moja perełka to cx5 2.2d AuT 150km. 2014.
Pewnego dnia zorientowałem sie ze lewe tylne koło sie grzeje i prawdopodobnie sie zapiekły prowadnice/cylinderek wiec zdemontowałem przewód hamulcowy z płynem zaslepiem przewód uszczelniajac go (oczywiscie było troszeczke wycieku)wymieniłem wszystkie uszczelniacze wyczysciłem jażmo itp wszystko jak trzeba poskładałem płynu dlałem (chyba za mało )nastepnie zrobiłem sobie rundke około 800 metrów czy wszystko ok i czy dojade jutro do pracy.
niestety wyskoczył błąd mało płynu hamulcowego w trakie jazdy.
nanastepny dzien dolałem płynu było faktycznie mało ponizej minimum odpowietrzyłem wszystkie zaciski od LT>PT>PP>LP w zacisku który robiłem faktycznie wysoczyła piana i mnóstwo powietrza. w kolejnych nawet bąbelka wszystko powtazałem około 7 x. na koło Z ZAŁOZONYM WĘZYKIEM.
podczas jazdy probnej wyskoczyła mi cała litanie błedów TPMS,SCBS,ESP,ASP, CHEK INSPECTION required.
w trybie awaryjnym gdy podczs jazdy auto wyrywa biegi i gwałtownie zrzuca je na dół jak by nie bylo sprzęgła słychać jak zazębia bolesnie dla ucha i serca biegi dojechałem do mechanika specjalisty ten oznajmił mi po ppodpieciu pod komp. ze do wymiany czujnik cisnienia wsteczniego wydehu.
Moje pytanie
Auto sprawene bez błedów odpinam przewód hamulcowy ,odpowietrzam układ cał
y hamulcowy mozliwe ze były braki płynu hamulcowego na pare godizn dochodiz do tylu błedów ?
Pojechałem do elektryka samochodoego i z jego analiz komputerowyh wynika ze do wymiany czujnik cisnienia wstecznego spalin. błąd
czy to możliwe ? uszkodzić czujnik wydechu podczas pracy nad hamulcami?
Odpowietrzanie układu hamulcowego a cała masa błędów po....
Strona 1 z 1
Przy demontażu jednego zacisku i to jeszcze tak daleko od pompy, kolejność odpowietrzania nie powinna mieć żadnego znaczenia.
W mojej 3 z takim samym silnikiem demontowałem komplet zacisków (swap na większe), zmieniałem płyn hamulcowy wypompowywując cały stary i nigdy nie miałem żadnych błędów. Fakt, nie musiałem po raz kolejny odpowietrzać, bo za 1x było ok.
Podaj konkretny nr błędu, sprawdzę w serwisówce ewentualną przyczynę jego występowania, chociaż stawiam, że z hamulcami nie ma nic wspólnego.
W mojej 3 z takim samym silnikiem demontowałem komplet zacisków (swap na większe), zmieniałem płyn hamulcowy wypompowywując cały stary i nigdy nie miałem żadnych błędów. Fakt, nie musiałem po raz kolejny odpowietrzać, bo za 1x było ok.
Podaj konkretny nr błędu, sprawdzę w serwisówce ewentualną przyczynę jego występowania, chociaż stawiam, że z hamulcami nie ma nic wspólnego.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 21600.html
Błąd nie ma nic do hamulców. Może zruszyłeś czujnik? Bo innej opcji nie widzę.
Błąd nie ma nic do hamulców. Może zruszyłeś czujnik? Bo innej opcji nie widzę.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dardzo dziekuje za link do serwisówki.
Wymątowałem czujke i sprawdziłem pod kątem zwarcia do masy. Jest jedna rzecz której nie moge zrozumieć. wtyczka posiada 3 piny A B C. przy sprawdzaniu miedzy masa i A mam kontakt
masa i C również. wiec wygląda mi na to ze jest zwarcie do masy gdzies w wiązce PCM na jednym z nich któryś musi być plusowy poniewaz B jest sygnałowy na 100%.
lecz po włączeniu zapłonu na wtyczce normalnie mam 5v i nie ma zadnego zwarcia na to wygląda.
Równiez odpiołem wiązke od komp (PCM) i sprawdziłem ciągłosć zgodnie ze schamatem z serwiówki ciągłość jest.
Nie rozumiem zgodnie linkiem z serwisówki nie powinno być zwarcia do masy miedzy B i C ponieważ B to sygnał a C to plusowy po właczeniu zapłonu mam 5v miedzy A i C
MOje pytanie brzmi :
Czy mam szukać zwarcia do masy ?miedzy C i masą na wyłączonym zapłonie w dalszym ciągu? Wygląda mi to na przebicie chociaz komputer wykrył "obwód nie prawidłowy " "nieciągły" a nie zwarcie do masy.
jak sprawdzić taki czujnik miernikiem? da sie?
PS bardzo dziekuje wszystkim za pomoc
Dopisano 25 lut 2020, 17:54:
Sprawa została rozwiazana
umówiłem sie do aso na wymiane czujnika cisnienia spalin nr1
Po wymianie i adaptacji w aso wszystko znowu gra i buczy jak wczesniej a nawet jeszcze lepiej bo zrobili mi upgrade systemu i 3x akcje serwisowe tak że wyjechałem z serwisu z usmiechem na ustach.
Sprawa oficjalnie zostaje zamknieta.
Wymątowałem czujke i sprawdziłem pod kątem zwarcia do masy. Jest jedna rzecz której nie moge zrozumieć. wtyczka posiada 3 piny A B C. przy sprawdzaniu miedzy masa i A mam kontakt
masa i C również. wiec wygląda mi na to ze jest zwarcie do masy gdzies w wiązce PCM na jednym z nich któryś musi być plusowy poniewaz B jest sygnałowy na 100%.
lecz po włączeniu zapłonu na wtyczce normalnie mam 5v i nie ma zadnego zwarcia na to wygląda.
Równiez odpiołem wiązke od komp (PCM) i sprawdziłem ciągłosć zgodnie ze schamatem z serwiówki ciągłość jest.
Nie rozumiem zgodnie linkiem z serwisówki nie powinno być zwarcia do masy miedzy B i C ponieważ B to sygnał a C to plusowy po właczeniu zapłonu mam 5v miedzy A i C
MOje pytanie brzmi :
Czy mam szukać zwarcia do masy ?miedzy C i masą na wyłączonym zapłonie w dalszym ciągu? Wygląda mi to na przebicie chociaz komputer wykrył "obwód nie prawidłowy " "nieciągły" a nie zwarcie do masy.
jak sprawdzić taki czujnik miernikiem? da sie?
PS bardzo dziekuje wszystkim za pomoc
Dopisano 25 lut 2020, 17:54:
Sprawa została rozwiazana
umówiłem sie do aso na wymiane czujnika cisnienia spalin nr1
Po wymianie i adaptacji w aso wszystko znowu gra i buczy jak wczesniej a nawet jeszcze lepiej bo zrobili mi upgrade systemu i 3x akcje serwisowe tak że wyjechałem z serwisu z usmiechem na ustach.
Sprawa oficjalnie zostaje zamknieta.
Piotrek1234 napisał(a):umówiłem sie do aso na wymiane czujnika cisnienia spalin nr1
Po wymianie i adaptacji w aso wszystko znowu gra i buczy jak wczesniej a nawet jeszcze lepiej bo zrobili mi upgrade systemu i 3x akcje serwisowe tak że wyjechałem z serwisu z usmiechem na ustach.
to pochwal sie nam ile zaplaciles za te przyjemnosci w aso?
i gdzie ten serwis sie znajduje?
- Od: 24 sie 2018, 16:18
- Posty: 16
- Auto: Mazda CX5 2.5 AT AWD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9