CX-5 KF (2018.07-2018.12) – używane koła z TPMS od innego samochodu
1, 2
Witam, na wstępie chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać
Mam dość prosty problem – samochód ma 1 zestawy felg oraz 2 zestawy opon. Wpadłem na genialny pomysł żeby dokupić nowy zestaw felg. Teraz pojawia się problem natury technicznej.
Założenia:
– czujnik TPMS musi być zaprogramowany (powiązany) z danym samochodem i robi się to za pomocą wyspecjalizowanego urządzenia do parowania.
[jeśli jest inaczej to proszę o wyprowadzenie mnie z błędnego rozumowania – np stroją się automatycznie po założeniu]
Pytanie 1: Czy kupując koła od innego samochodu, w których są już założone czujniki TPMS mogę przeprogramować je do swojego egzemplarza?
Pytanie 2: Jeśli można je przeprogramować to kto to może [teoretycznie] zrobić?
Pytanie 3: To już chyba pytanie natury filozoficznej: lepiej zostać przy jednych felgach i dwóch zestawach opon czy lepiej mieć dwa zestawy felg i opon?
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Michał
Mam dość prosty problem – samochód ma 1 zestawy felg oraz 2 zestawy opon. Wpadłem na genialny pomysł żeby dokupić nowy zestaw felg. Teraz pojawia się problem natury technicznej.
Założenia:
– czujnik TPMS musi być zaprogramowany (powiązany) z danym samochodem i robi się to za pomocą wyspecjalizowanego urządzenia do parowania.
[jeśli jest inaczej to proszę o wyprowadzenie mnie z błędnego rozumowania – np stroją się automatycznie po założeniu]
Pytanie 1: Czy kupując koła od innego samochodu, w których są już założone czujniki TPMS mogę przeprogramować je do swojego egzemplarza?
Pytanie 2: Jeśli można je przeprogramować to kto to może [teoretycznie] zrobić?
Pytanie 3: To już chyba pytanie natury filozoficznej: lepiej zostać przy jednych felgach i dwóch zestawach opon czy lepiej mieć dwa zestawy felg i opon?
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Michał
Czujników nie trzeba programować byle by miały 433MHz i były sprawne. Po przejechaniu kilku kilomeytrów system sam je wykryje.
Oczywiście wygodniej jest mieć dwa komplety kół a nie tylko opon. Ja mam dwa komplety.
Oczywiście wygodniej jest mieć dwa komplety kół a nie tylko opon. Ja mam dwa komplety.
Cytuję instrukcję obsługi Mazdy 3 BL. Zakładam, że w Waszych CX jest podobnie.
Sorry za dziki format, ale tak wyszło z tymi ogonkami, nie chce mi się ręcznie korygować.
Zmiana opon i ko´ł
Przedstawiona poniz˙ej procedura umoz˙liwia
układowi TPMS rozpoznac´ unikalny kod
czujnika cis´nienia podczas zmiany ko´ł lub
opon, np. podczas zmiany opon z zimowych
na letnie.
Kaz˙dy czujnik cis´nienia w kołach ma własny niepowtarzalny kod identyfikacyjny.
Przed rozpocze˛ciem pracy, kod musi zostac´ zarejestrowany w module TPMS. Najprostszym sposobem uniknie˛cia problemo´w jest zlecenie wymiany ko´ł Autoryzowanemu Serwisowi Mazdy.
Zmiana opon wykonywana przez Autoryzowany serwis Mazdy
Rejestracja kodo´w czujniko´w cis´nienia w kołach zostaje zakon´czona po zakon´czeniu wymiany opon przez Autoryzowany Serwis Mazdy.
Zmiana opon we własnym zakresie
Wymieniaja˛c opony we własnym zakresie,
ro´wniez˙ moz˙na przeprowadzic´ rejestracje˛
czujniko´w.
1. Po zmianie opon, nalez˙y przeła˛czyc´ wła˛–
cznik zapłonu w pozycje˛ ON, naste˛pnie
w pozycje˛ ACC lub LOCK (zapłon wyła˛–
czony).
2. Poczekac´ przez ok. 15 minut.
3. Po ok. 15 minutach nalez˙y jez´dzic´ samochodem z pre˛dkos´cia˛ nie mniejsza˛ niz˙ 25
km/h przez ok. 10 minut. W takim przypadku kod czujnika zostanie zarejestrowany w sposo´b automatyczny.
Jes´li przed upływem 15 minut po zmianie
opon samocho´d ruszy, lampka ostrzegawcza TPMS moz˙e migac´, gdyz˙ nie nasta˛piła
rejestracja czujniko´w cis´nienia. Jez˙eli lampka nie przestanie migac´ po tym czasie,
nalez˙y zatrzymac´ samocho´d na ok. 15
minut w celu rejestracji sygnału z czujniko´w cis´nienia, a naste˛pnie jez´dzic´ przez
10 minut
Sorry za dziki format, ale tak wyszło z tymi ogonkami, nie chce mi się ręcznie korygować.
Kolego każda instrukcja prowadzi do ASO. Wymieniałem w CX 5 czujnik i nic nie musiałem robić. Po kilku kilometrach lampka zgasła i czujnik został zaakceptowany. To wszystko. Nie sądzę aby MAZDA w przeciągu roku wprowadziła takie rewolucyjne zmiany. Z lusterkami od kilku lat nie dają rady a z TPMS'em coś nawydziwiają?
Taki czujnik zainstalowałem, pojechałem do oponiarza aby założył oponę na felgę i wszystko działa.
Dopisano 15 lis 2019, 05:55:
C.D
Jako że nie zależy mi na zbyt wielkiej pojemności bagażnika wsadziłem do bagażnika pełnowymiarowe koło, punktowo nakleiłem piankę kupioną w Biedronce (taka pianka pod kolana jak się coś robi np. przy kołach) i wyszło to tak
Pianka się rozrywa na takie pojedyncze elementy grubości akurat 4 cm
Taki czujnik zainstalowałem, pojechałem do oponiarza aby założył oponę na felgę i wszystko działa.
Dopisano 15 lis 2019, 05:55:
C.D
Jako że nie zależy mi na zbyt wielkiej pojemności bagażnika wsadziłem do bagażnika pełnowymiarowe koło, punktowo nakleiłem piankę kupioną w Biedronce (taka pianka pod kolana jak się coś robi np. przy kołach) i wyszło to tak
Pianka się rozrywa na takie pojedyncze elementy grubości akurat 4 cm
Author53 napisał(a):Kolego każda instrukcja prowadzi do ASO. Wymieniałem w CX 5 czujnik i nic nie musiałem robić. Po kilku kilometrach lampka zgasła i czujnik został zaakceptowany.
Przecież to własnie napisałem. O ASO jest wzmianka na początku, a potem na zielono jest sedno mojego posta.
Author53 napisał(a):Kolego każda instrukcja prowadzi do ASO. Wymieniałem w CX 5 czujnik i nic nie musiałem robić. Po kilku kilometrach lampka zgasła i czujnik został zaakceptowany. To wszystko. Nie sądzę aby MAZDA w przeciągu roku wprowadziła takie rewolucyjne zmiany. Z lusterkami od kilku lat nie dają rady a z TPMS'em coś nawydziwiają?
Taki czujnik zainstalowałem, pojechałem do oponiarza aby założył oponę na felgę i wszystko działa.
Dopisano 15 lis 2019, 05:55:
C.D
Jako że nie zależy mi na zbyt wielkiej pojemności bagażnika wsadziłem do bagażnika pełnowymiarowe koło, punktowo nakleiłem piankę kupioną w Biedronce (taka pianka pod kolana jak się coś robi np. przy kołach) i wyszło to tak
Pianka się rozrywa na takie pojedyncze elementy grubości akurat 4 cm
Wygląda super, bardzo dobry pomysł. U mnie problematyczne jest to że jest tam subwoofer.
Dziękuje za pomoc – jeśli będę kupował to te europejskie [us ma inną częstotliwość a u nas ich dużo z rozbitków]
teraz zastanawiam się czy lepiej mieć 2x komplety pełnych kół czy zmieniać opony na jednych felgach... dotychczas zawsze miałem 2 pełne komplety kół(w obecnych samochodach) ale finansowo wychodziło jakbym miał jeden bo co sezon wyważanie sprawdzanie itp
Kolego nie wiem jak Ty ale ja jestem wygodny i jak przychodzi czas na wymianę to wszyscy wulkanizatorzy maja zajęte terminy na miesiąc do przodu. Ja mam dwa komplety kół i mam w d...ie kolejki
Sam sobie wymieniam koła. Miesiąc po wymianie jadę do wulkanizatora sprawdzić czy te zdjęte trzeba wyważać. Wiem że to dodatkowy wydatek ale takie zdejmowanie i zakładanie opon niszczy alufelgi a potem lakier się łuszczy. Ale to jest moje zdanie i mój pogląd na drugą parę kół. Subwoofer nie wchodzi w koło?
Sam sobie wymieniam koła. Miesiąc po wymianie jadę do wulkanizatora sprawdzić czy te zdjęte trzeba wyważać. Wiem że to dodatkowy wydatek ale takie zdejmowanie i zakładanie opon niszczy alufelgi a potem lakier się łuszczy. Ale to jest moje zdanie i mój pogląd na drugą parę kół. Subwoofer nie wchodzi w koło?
Author53 napisał(a):Kolego nie wiem jak Ty ale ja jestem wygodny i jak przychodzi czas na wymianę to wszyscy wulkanizatorzy maja zajęte terminy na miesiąc do przodu. Ja mam dwa komplety kół i mam w d...ie kolejki
Sam sobie wymieniam koła. Miesiąc po wymianie jadę do wulkanizatora sprawdzić czy te zdjęte trzeba wyważać. Wiem że to dodatkowy wydatek ale takie zdejmowanie i zakładanie opon niszczy alufelgi a potem lakier się łuszczy. Ale to jest moje zdanie i mój pogląd na drugą parę kół. Subwoofer nie wchodzi w koło?
Chyba właśnie tak zrobię. Dzięki!
Dodatkowo szukam styropianu do bagażnika dla wersji z subwooferem.
Gdy takową znajdę to kupię koło zapasowe: 185/80R17
zgodnie z poniższymi postami.
(https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... .123861462)
Denerwuje mnie brak koła zapasowego.
Zapytaj w ASO ile kosztuje taki wkład. Sądzę że jakieś 200 PLN bo raczej na Allegro nie znajdziesz.
Zapytaj jeszcze tu:
https://www.facebook.com/groups/560084264486072/
Zapytaj jeszcze tu:
https://www.facebook.com/groups/560084264486072/
Author53 napisał(a):Kolego każda instrukcja prowadzi do ASO. Wymieniałem w CX 5 czujnik i nic nie musiałem robić. Po kilku kilometrach lampka zgasła i czujnik został zaakceptowany. To wszystko. Nie sądzę aby MAZDA w przeciągu roku wprowadziła takie rewolucyjne zmiany. Z lusterkami od kilku lat nie dają rady a z TPMS'em coś nawydziwiają?
Taki czujnik zainstalowałem, pojechałem do oponiarza aby założył oponę na felgę i wszystko działa.
Dopisano 15 lis 2019, 05:55:
C.D
Jako że nie zależy mi na zbyt wielkiej pojemności bagażnika wsadziłem do bagażnika pełnowymiarowe koło, punktowo nakleiłem piankę kupioną w Biedronce (taka pianka pod kolana jak się coś robi np. przy kołach) i wyszło to tak
Pianka się rozrywa na takie pojedyncze elementy grubości akurat 4 cm
Trochę "rezurektuje" temat ... a przykręciłeś to pełno wymiarowe koło jakoś? Właśnie się przymierzam żeby wsadzić zimówki (19 cali) do bagażnika. Problem u mnie polega na tym że jak wsadzę koło "felgą" do dna to nie mogę przykręcić subwoofera. Jedyna opcja to nałożyć koło na subwoofer ale wtedy nie jest przykręcone do niczego (jest nawet stabilne ale nie aż tak żebym temu ufał )
U mnie podnosi minimalnie wyżej – około +1cm – spadek ładowności obliczyłem na 46 litrów
– przód – tył nie drgnie.
– lewo prawo – około 1 cm luzu
Plan na teraz wygląda tak:
– sprawdzić czy Pianka oryginalna (do org. koła zapasowego) się zmieści przy 19' kole -koło samo w sobie wygląda że pasuje do "wnęki"
– zapewnić stabilność kołu (felga na dnie jest niestabilna więc odpada musi przykrywać subwoofer) – chyba jakieś styropiany wytnę i powciskam
– kupić podnośnik trapezowy / klucz / zestaw (Generalnie – czy podnośniki się różnią między modelami mazdy?) zastanawia mnie to w szczególności jeśli chodzi wysokość – wolałbym kupić na allegro niż brać oryginalną, drogą wersję.
Dzięki za pomoc,
Michał
Koło przykręciłem (śruba, duża podkładka, motylek) tylko że wsadziłem odwrotnie niż u Ciebie na zdjęciu. Śribęę, podkładkę i motylek kupiłeem jednak w ASO bo nie mogłem znaleźć na Allegro. Mam koła 17". Lewarek taki jak na załączonym zdjęciu. Wszystkie Mazdy mają takie same główki w podnośniku ale CX 5 jest dość wysoka więc i podnośnik musi mieć odpowiedni wymiar.
Author53 napisał(a):Koło przykręciłem (śruba, duża podkładka, motylek) tylko że wsadziłem odwrotnie niż u Ciebie na zdjęciu. Śribęę, podkładkę i motylek kupiłeem jednak w ASO bo nie mogłem znaleźć na Allegro. Mam koła 17". Lewarek taki jak na załączonym zdjęciu. Wszystkie Mazdy mają takie same główki w podnośniku ale CX 5 jest dość wysoka więc i podnośnik musi mieć odpowiedni wymiar.
Zamówiłem obie części styropianu (ponad 300 zł) w ASO.
Najlepiej by było przykręcić dla pewności. Na tą chwilę mam śrubę do subwoofera – Sprawdziłem też do koła bez subwoofera (front felgi w dół) i pasowało z z Ford-a o długości 11 cm ( tyle że to z forda ma mniejszą szerokość). Na tą chwilę myślę żeby wziąć kupić mocowanie jak to:
https://allegro.pl/oferta/sruba-kola-za ... 9228867375
(albo oryginalne dla CX-5 w ASO)
przyłożyć do zamocowanego subwoofera z kołem (jak u mnie na zdjęciu) i zmierzyć o ile jest za długie.
Następnie przyciąć i przyspawać do śruby od subwoofera
Mogę zapytać co to jest motylek?
Na tą chwilę myślę też żeby kupić ten podnośnik trapezowy (zero sztuk dostępne )
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131151432201-SEA_57M-podnosnik-trapezowy,scr_dItems.html
– jest nowy i podnosi do ponad 30 cm.
lub jakiś inny kompatybilny.
Używki są w złym stanie na allegro (i nie ma do CX-5) a w ASO bardzo drogo.
Dzięki za pomoc! wygląda na to że powinno to działać
Nie wiem jak subwufer jest mocowany bo go nie mam Jeśli przechodzi przez niego ta sama śruba co przez koło to tylko znaleźć odpowiedniej długości. Jeśli nie to kup dwie mocne gumy z haczykami i na krzyż i zamocuj w uchwytach. Motylek to nakrętka motylkowa.
Author53 napisał(a):Nie wiem jak subwufer jest mocowany bo go nie mam
Myślę że w każdym modelu sub jest taki sam , ja mam dojazdowe koło a piankę jak kolega wyżej z ASO
Status Update:
Koszty:
– 341 zł wkład (styropian w bagażniku)
– 92 zł klucz od odkręcania kół (i połówka do podnośnika
– około 20 zł napinacze (wcześniej kupiłem do innych rzeczy
– 104 zł podnośnik
TO:DO
– podkładki aka twarda pianka
Ciekawe czy ta pianka jest jakoś stale dostępna w biedronce czy to był tylko "tymczasowy produkt".
Byłem narazie w jednej ale bez sukcesów.
Podsumowanie:
Wsadzona zimówka.
Straty około 40-50 litrów.
Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc i poświęcony czas!
Koszty:
– 341 zł wkład (styropian w bagażniku)
– 92 zł klucz od odkręcania kół (i połówka do podnośnika
– około 20 zł napinacze (wcześniej kupiłem do innych rzeczy
– 104 zł podnośnik
TO:DO
– podkładki aka twarda pianka
Ciekawe czy ta pianka jest jakoś stale dostępna w biedronce czy to był tylko "tymczasowy produkt".
Byłem narazie w jednej ale bez sukcesów.
Podsumowanie:
Wsadzona zimówka.
Straty około 40-50 litrów.
Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc i poświęcony czas!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9