Awaryjność automatycznej skrzyni biegów w CX-5 / M6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Art-79 » 5 sie 2019, 14:22

Prośba o informacje na temat awaryjności automatycznych skrzyń biegów w modelu MAZDY CX-5 i modelu MAZDY 6 po roku 2014 Czy są PROBLEMATYCZNE w serwisowaniu czy wymienia się olej w AT SB
Na co zwracać szczególną uwagę przy sprawdzaniu przed zakupem CX-5 z AUTOMATEM
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez rafik85 » 6 sie 2019, 18:53

Awarii nie ma, olej wymiana co 60kkm. Sprawdzić czy nie szarpie przy ruszaniu i zmianie biegow. Pod górkę nie moze się staczać i już.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Art-79 » 7 sie 2019, 10:06

Dzięki <spoko>
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez Pabloss » 16 sie 2019, 08:38

zrobiłem już ponad 100 000 km i a automatem nie ma żadnych problemów. Co do wymiany oleju w skrzyni biegów to mam nieco inne zdanie niż kolega rafik85, ale opisałem to w wątku o wymianie oleju skrzyni biegów, więc nie będę to zaśmiecać wątku. Poczytaj, ale podsumowując skrzynia jest super i bezawaryjna – ale sprawdzić jak koledzy piszą powinieneś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Art-79 » 16 sie 2019, 09:29

Dzięki za INFORMACJE odnośnie AT, temat myślę na czasie bo jednak sporo jeszcze osób boi się kupić auto z skrzynią automatyczną ze względu na koszty serwisu i ewentualną awaryjność AT.
Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez rafik85 » 16 sie 2019, 19:22

Patrz na ceny silnikow i skrzyń na alledrogo. Jeśli drogie to znaczy sie psuje. Silniki do madzi są po 1500zł, skrzynie też bo bezawaryjne. Wymiana oleju co 60kkm jest to sprawdzony przeze mnie przez 12 lat interwał. Chyba że ktoś napieprza z każdych świateł to 40kkm.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez krzychun » 19 sie 2019, 11:33

Art-79 napisał(a):Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr


Hehehe, jak się nie cofa to znaczy że hill holder działa dobrze, a nie skrzynia.

U mnie w CX-3 w pierwszy dzień sprawdziłem i ta skrzynie nie utrzymuje auta na sporym wzniesieniu. Wystarczy po puszczeniu hamulca dodać trochę gazu żeby hill holder puścił i puścić gaz. Auto zacznie się cofać na D...

Przy małym nachyleniu potrafi nawet ruszyć do przodu tylko nie wiem czy to jest uniwersalny test. Są skrzynie które nie chcą ruszać nawet na małym wzniesieniu...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Pabloss » 19 sie 2019, 16:04

Nie wszyscy mają hill holder. W moim roczniku nie montowali (CX-5 2015 r. po faceliftingu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez rafik85 » 19 sie 2019, 22:12

krzychun napisał(a):
Art-79 napisał(a):Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr


Hehehe, jak się nie cofa to znaczy że hill holder działa dobrze, a nie skrzynia.

U mnie w CX-3 w pierwszy dzień sprawdziłem i ta skrzynie nie utrzymuje auta na sporym wzniesieniu. Wystarczy po puszczeniu hamulca dodać trochę gazu żeby hill holder puścił i puścić gaz. Auto zacznie się cofać na D...

Przy małym nachyleniu potrafi nawet ruszyć do przodu tylko nie wiem czy to jest uniwersalny test. Są skrzynie które nie chcą ruszać nawet na małym wzniesieniu...

Hehehe, to dział cx5
Ja mam 3 mazdy obecnie i każda trzyma pod górę i delikatnie rusza
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez popielasty » 2 wrz 2019, 07:10

To nie żaden hillholder – żaden automat na D nie pozwoli żeby auto się samo stoczyło do tyłu.

Ja mam 218k przebiegu, skrzynia działa bez zarzutu, pierwsza wymiana ATF była przy 210k km.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Art-79 » 2 wrz 2019, 08:07

<spoko>
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez kloud3 » 2 wrz 2019, 09:10

Ja niestety jestem coraz bardziej niezadowolony z AT. Od momentu kupna (100 tyś km) przez 20 tyś km wszystko było ok, chyba, że nie byłem tak przewrażliwiony jak teraz na każde drgania odgłosy silnika itd. i tego nie zauważałem.
Na początku roku (120 tyś przebiegu) niestety przy zmianie biegów coś zaczęło delikatnie jakby poszarpywać, spowalniać, blokować, nie wiem jak to określić.
Po podwójnej wymianie statycznej – pierwsza z filtrem – ( przejechałem dopiero jakieś 2000 km po wymianach), niestety chodzi podobnie jak przed, a może nawet gorzej, czuję jakieś półsekundowe przyblokowania, hamowania, w każdym razie wyczuwalną zmianę przełożenia (ciężko powiedzieć czy to szarpanie, raczej nie rzuca mną o fotel, nawet lekko) przy zmianie na wyższe szczególnie 1-2, 2-3, 3-4. Dziwne bo nie zawsze to występuje czasami przez tydzień jest ok a później to wraca.
A może to nie skrzynia? Może to wina przeniesienia napędu, poduszki pod skrzynią, hamulców albo jeszcze czegoś, nie mogę tego ogarnąć.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez Art-79 » 2 wrz 2019, 10:42

Może aktualizacja softu skrzyni pomoże ? lub wgranie na nowo oprogramowania...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez kloud3 » 2 wrz 2019, 11:02

Art-79 napisał(a):Może aktualizacja softu skrzyni pomoże ? lub wgranie na nowo oprogramowania...

Całkiem możliwe, a orientujesz się może ile taki interes może kosztować i w którym ASO to zrobić żeby nie popsuli?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez Bo_Lo » 2 wrz 2019, 11:48

popielasty napisał(a):To nie żaden hillholder – żaden automat na D nie pozwoli żeby auto się samo stoczyło do tyłu

Nieprawda. Miałem kiedyś Opla Kadett w A/T całkowicie sprawnym i na D na dużym wzniesieniu jak np podjazd na betonowy kanał potrafił się stoczyć.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Art-79 » 2 wrz 2019, 16:23

kloud3 napisał(a):Całkiem możliwe, a orientujesz się może ile taki interes może kosztować i w którym ASO to zrobić żeby nie popsuli?


Zapytać można w ASO Mazda albo TUNER w twojej okolicy ,SPRAWDZONY TUNER ale niech się wypowiedzą na forum bardziej obeznani w temacie <spoko>
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 12:53
Posty: 12
Skąd: GD
Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018

Postprzez rafik85 » 2 wrz 2019, 18:23

Przyczyn może być wiele. Diagnostyka komputerowa skrzyni i jeśli będą jakieś błędy to się dowiesz. Jeśli nie to jeździj i tyle. Mi czasem automaty w mazdach też świrowały ale nigdy nie miałem awarii. Raz tylko regenerowałem konwerter.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez kloud3 » 3 wrz 2019, 06:25

Dzięki, sprawdzałem FORScanem – zero błędów TCM i w ogóle zero błędów, na razie jeżdżę, spróbuję wymienić poduszkę pod skrzynią zobaczę czy coś się zmieni.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez rafik85 » 4 wrz 2019, 05:56

Poduszka pod skrzynią nie może raz być dobra raz nie. Podjedź do serwisu skrzyń automatycznych, mechanik zrobi jazdę próbną i potwierdzi lub nie twoje obawy. W razie czego głowa do góry, drugą skrzynię z mniejszym przebiegiem kupisz za 1500zł :)
W 2011 było już cx5?
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez kloud3 » 4 wrz 2019, 11:14

Dzięki, produkcja 2011, rejestracja wiosna 2012
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9