Turkotanie pod maską w trakcie jazdy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marta92 » 7 paź 2018, 22:05

Witam kolegów i koleżanki.

Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że "wujek google" pokazał mi kilka podobnych wątków, jednak wszystkie są prawdopodobnie przedawnione i niestety nie znalazłam tam rozwiązania dla mojego problemu (nie licząc ASO, jednak wiem, że to może być jedyne rozwiązanie).

Kupiłam półtora tygodnia temu używaną Mazde CX5- 2013 rocznik, Diesel.
Pan z Auto Handlu zapewniał mnie, że wszystko jest w porządku z autem, w dodatku mam gwarancję na pół roku (bądź rok). Wszystko by było w porządku, gdyby nie fakt, że przebywam poza granicami kraju. Mniejsza o to.

Problem jest mianowicie taki:

Parę dni temu, wyjeżdżałam na drogę i niechcący nie wszedł mi bieg, standardowa sprawa, każdemu się to przytrafia. Znamy również dźwięk "naszego błędu". Chwilę później zauważyłam, że w miarę przyspieszania słychać stukotanie. Nie jest to bardzo głośne stukotanie, ale przypomina mi o tym ile pieniędzy włożyłam w auto i od razu napada mnie wściekłość na szanownego Pana sprzedającego mi auto.
Szczegóły:

Stoję – silnik chodzi pięknie, aż miło sie słucha mruczenia auta.
Ruszam – zaczyna sie stukotanie. Bieg 1 gazuje, nie słychać – > luz, słychać – > bieg 2 gazuje, nie słychać – >luz, słychać – > od 3go biegu, nie ważne czy luz, czy gaz stukotanie słychać.
Wsteczny – auto pracuje bez zarzutów.

Miejsce: okolica lewego przedniego koła.
Do czego mogłabym porównać ten dźwięk? Kiedyś specjalnie doczepiało się kartki do opony w kole roweru tak, by ocierały się o szprychy. W miarę tempa słychać przyspieszone stukotanie (turkotanie) bądź powolne turkotanie. Kibice również często używają kołatek, kręcących się dokoła, podobny dźwięk mam w aucie.

Nie chce mi się wierzyć, że po takim "nie wejściu" biegu, mogłoby się coś stać. Auto z 2013 roku to jednak nie opel kadet z 1998 (przykładowo).

Opcjonalnie, raz na trasie coś jakby delikatnie "pyknęło" pod maską. Jestem pewna, że na nic nie najechałam, po tym nie słyszałam żadnego turkotania, dopiero, tak jak pisałam, jakoś na drugi dzień po tym incydencie z biegiem.
Z początku byłam pewna, że to koło, że może pinezka, kamień lub inna złośliwa martwa rzecz weszła mi w koło. Wykluczyłam to jednak po tym gdy przysłuchałam się pracy biegów.
1, 2 na nacisnietym pedale gazu nic nie słychać, reszta biegow + luz, już jest problem.

Z góry przepraszam, jeżeli faktycznie jest gdzieś taki wątek, może moje oko nie dojrzało tematu.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam
Marta
Początkujący
 
Od: 7 paź 2018, 21:14
Posty: 4
Auto: MAZDA CX5 (2013)

Postprzez popielasty » 10 paź 2018, 06:22

Cześć,

pierwsza sprawa – jaki masz przebieg? Podaj numer VIN, a sprawdzę czy Twoje auto nie jest przypadkiem w gronie zagrożonych – auta z dieslem do 2014 obarczone były wadliwym wałkiem rozrządu (wydechowym). Opiłki zacierały turbiny oraz pompę vacum.

Jaka jest historia serwisowa auta? Możesz sprawdzić to w Maździe (o ile był serwisowany).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez rafik85 » 11 paź 2018, 00:49

I w większości przypadków zarzynały silnik:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Marta92 » 17 paź 2018, 00:51

Przepraszam, za zwłokę z odpowiedzią.

Jeżeli się nie mylę to:
VIN: JMZKEF91600214179
Przebieg dokładny: 189 746km

Dziękuję za zainteresowanie :)
Pozdrawiam

P. s
Jeżeli chodzi o serwisowanie, to niestety nie mam pojęcia jaka jest historia.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2018, 21:14
Posty: 4
Auto: MAZDA CX5 (2013)

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 07:53

Napisz VIN do użytkownika Marianek, za niewielką opłatą sprawdzi Ci historię serwisową. Możesz
Turkotanie jest uzależnione od prędkości pojazdu czy prędkości obrotowej silnika? Jeśli to drugie, to może być koło dwumasowe – bo skrzynia manualna. Dwumasę słychać bądź na luzie bądź na wyższych biegach. Nie powinno być jej zaś słychać z wciśniętym sprzęgłem.
Jak napisał popielasty, niestety jest szansa że auto posiada/ło wadliwy wałek. Teraz tylko kwestia czy został on wymieniony czy też nie. Aczkolwiek on raczej nie powoduje wspomnianego problemu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popielasty » 17 paź 2018, 08:47

Auto jest nie pochodzi z UK? Jeśli jest z normalnej, europejskiej dystrybucji poza UK to niestety, nie mam dobrych wieści... Łapie się w zakresie na wadliwy wałek.

Kod: Zaznacz cały
BEGINNING VIN & DATE OF MODIFICATION
Mazda3:
EC Spec: JMZBM**** ** 112007 September 17, 2013
Mazda6:
EC Spec: JMZGJ**** ** 148781 September 17, 2013
ADR Spec: JM0GJ**** ** 122521 September 17, 2013
CX-5:
[b]EC Spec: JMZKE**** ** 248119 September 17, 2013[/b]
UK Spec: JMZKE**** ** 163230 September 17, 2013
ADR Spec: JM0KE**** ** 224059 September 17, 2013

"Engine Oil Warning Indication Warning light ON with DTC P06DE or P055F =Injector Washer Leaking" ( is for 2.2D UP to September 02, 2013 production date, after that date all cars made has the 'modified' parts and or install procedures)

"Lack of acceleration and or unusual brake pedal feeling" is the Camshaft/Rockers/Turbo issue (is for 2.2D UP to September 17, 2013 production date, after that date all cars made has 'modified' parts and or install procedures, (the Brake Vac Pump was never the real and actual problem and is now not renewed))


Ja uzyskałem historię serwisową w ASO Mazdy, po prostu pokazałem że jestem właścicielem i dostałem wydruk z historii serwisowej, aczkolwiek opisana była słabo – tylko coś w stylu "przegląd 20 tyś km, olej filtry", bez szczegółów, akcji serwisowych itp.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Marta92 » 17 paź 2018, 12:16

popielasty napisał(a):Auto jest nie pochodzi z UK? Jeśli jest z normalnej, europejskiej dystrybucji poza UK to niestety, nie mam dobrych wieści... Łapie się w zakresie na wadliwy wałek.

Kod: Zaznacz cały
BEGINNING VIN & DATE OF MODIFICATION
Mazda3:
EC Spec: JMZBM**** ** 112007 September 17, 2013
Mazda6:
EC Spec: JMZGJ**** ** 148781 September 17, 2013
ADR Spec: JM0GJ**** ** 122521 September 17, 2013
CX-5:
[b]EC Spec: JMZKE**** ** 248119 September 17, 2013[/b]
UK Spec: JMZKE**** ** 163230 September 17, 2013
ADR Spec: JM0KE**** ** 224059 September 17, 2013

"Engine Oil Warning Indication Warning light ON with DTC P06DE or P055F =Injector Washer Leaking" ( is for 2.2D UP to September 02, 2013 production date, after that date all cars made has the 'modified' parts and or install procedures)

"Lack of acceleration and or unusual brake pedal feeling" is the Camshaft/Rockers/Turbo issue (is for 2.2D UP to September 17, 2013 production date, after that date all cars made has 'modified' parts and or install procedures, (the Brake Vac Pump was never the real and actual problem and is now not renewed))


Ja uzyskałem historię serwisową w ASO Mazdy, po prostu pokazałem że jestem właścicielem i dostałem wydruk z historii serwisowej, aczkolwiek opisana była słabo – tylko coś w stylu "przegląd 20 tyś km, olej filtry", bez szczegółów, akcji serwisowych itp.



Jest Pan pewien? Auto na 90% nie pochodzi z UK. Z drugiej strony, nie chce się wymądrzać, bo kompletnie sie na tym nie znam, ale żaden z wyżej wymienionych i zaszyfrowanych numerów VIN, nie odpowiadają mojemu numerowi. Pewnie i na to macie jakieś sensowne wytłumaczenie.
Hmmm... Załóżmy, że mam ten wadliwy wałek. Od czego mam zacząć, co powinnam zrobić?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2018, 21:14
Posty: 4
Auto: MAZDA CX5 (2013)

Postprzez popielasty » 17 paź 2018, 12:28

Jaki Pan :D nie panować mi tu :)

Podany przez Ciebie VIN: JMZKEF91600214179 – bierzemy pod uwagę ostatnie 6 znaków JMZKEF91600214179 jest mniejszy niż wskazane:

Kod: Zaznacz cały
CX-5:
EC Spec: JMZKE**** ** 248119 September 17, 2013


Od VIN'u z końcówką 248119 Mazda poprawiła "wadliwe wałki" (w uproszczeniu).

Co zrobić? Ja nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie... Znaleźć dobrego mechanika, który zajrzy do wałka i oceni jego stan...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Marta92 » 17 paź 2018, 12:37

Proszę wybaczyć za "Pan", to z czystej kultury :)

Zadam więc inne pytanie. Ile to może mniej więcej kosztować? Czy to również musze ustalić z mechanikiem?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2018, 21:14
Posty: 4
Auto: MAZDA CX5 (2013)

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 13:43

Ja bym na razie zostawił sprawę wałka w spokoju. Nie wiem z jakiego rynku pochodzi auto, ale jeśli z krajów niemieckojęzycznych, ewentualnie Benelux to jest szansa, że wałek był zrobiony. Tam jest inna kultura niż u nas. Ale żeby się tego dowiedzieć trzeba napisać do Marianka albo bardzo ładnie uśmiechnąć się do kogoś z obsługi w autoryzowanym serwisie.
Terkotanie to nie wałek tylko coś innego, ja obstawiam przy swoim że to 2masa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9