Mazda cx-5 2018 – czujniki TPMS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MAVerick. » 6 paź 2018, 13:33

Witam. Mam nowa mazdę cx 5 z 2018 z czujnikami tpms. Planuje zakupić komplet felg z oponami na zimę. Co sienstanie w praktyce jak nie odkupię dodatkowych tpms. Czy będzie się świecić tylko kontrolna ciśnienia , czy nagle pojawi się napis stop i będzie utrudniał przeglądanie informacji z komputera pokładowego, czy będę miał uporczywy dźwięk ... jak to jest w tym modelu
Początkujący
 
Od: 7 lip 2018, 23:18
Posty: 3
Auto: Mazda cx 5 2018

Postprzez TOiOWO » 7 paź 2018, 18:58

Komplet czujników w ASO kosztuje około 600 zł (z kalibracją). Koła zimowe tak z 5-6 razy więcej. Warto bez czujników?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2013, 19:45
Posty: 52 (0/3)
Auto: Mazda CX-5, 2,5 benzyna, AWD, sky passion, od 03.2018.

Postprzez piotrriv » 7 paź 2018, 19:34

Maverick zadał pytanie. Konkretne. Nie było natury filozoficznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez rafik85 » 7 paź 2018, 20:05

Bedzie kontrolka świecić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez andrep » 8 paź 2018, 16:19

A ja myślałem że w CX 5 jest tak jak w CX 3
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=202389
Całe życie się człowiek uczy :D
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez dezoo » 23 lis 2018, 23:36

Witam. Dołączę do pytania... Czeka mnie wkrótce pierwsza wymiana kół na zimowe. Drugi komplet kupiłem z (nowym) autem i teraz zastanawiam się czy muszę/warto jechać do serwisu....? (mam czujniki w drugim komplecie??? jak to sprawdzić? jakie jeszcze niespodzianki z kołami mogą mnie czekać, jeśli nie wymienię w serwisie?)
Początkujący
 
Od: 29 mar 2018, 19:45
Posty: 4
Auto: CX-5, 2.0 AWD, MT, 2017

Postprzez albinguma » 24 lis 2018, 11:51

U mnie w drugim komplecie kół (zimowe 17 cali) kupionym w salonie z nowym autem czujniki są. Nie musiałem jechać do salonu, żeby zmienić koła. W profesjonalnym warsztacie zmieniałem. Ważne, że te "nówki" nie były dobrze wyważone, także też polecam wymianę z wyważeniem kół. Żadnej procedury nie przeprowadzałem z adaptacją czujników w zimówkach, jeżdżę i wszystko jest ok. Mimo, że letnie na 19 a zimówki na 17. Dziwi mnie tylko fakt naklejki o prawidłowych ciśnieniach na słupku, są tylko dla 19 cali. I info na stronie mazdy przy alufelgach 17 cali: "w przypadku pojazdów o numerze VIN > 750.000 nie stosować do 2.5 benzyna 4WD AT oraz do 2.2 Diesel 175KM 4WD AT (ograniczenia homologacyjne)"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2018, 23:06
Posty: 13
Auto: CX-5, benzyna 2,5L 6AT 4WD, 2018r. SkyPASSION

Postprzez Pabloss » 26 lis 2018, 14:39

Niem wiem na 100% jak jest w nowej CX5 bo ja mam z 2015 roku. U mnie czujniki polegają na zliczaniu obrotu koła/piasty a nie fizycznie mierzą ciśnienie. Tak więc zmiana kół jest bezproblemowa. Wystarczy po zmianie nacisnąć przycisk kalibracji (po lewej od kierownicy) i już. Ale nie wiem czy w nowej CX5 nie dali fizycznych czujników wiec....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez dezoo » 26 lis 2018, 16:19

Instrukcja twierdzi, że czujniki są (powinny być) w oponach. O przycisku nie ma nic, jest tylko, że albo serwis o to zadba, albo trzeba trochę postać, a potem pojeździć (nie pamiętam dokładnie jak długo, czasy rzędu kilkunastu minut).
Początkujący
 
Od: 29 mar 2018, 19:45
Posty: 4
Auto: CX-5, 2.0 AWD, MT, 2017

Postprzez popielasty » 26 lis 2018, 17:09

albinguma napisał(a):U mnie w drugim komplecie kół (zimowe 17 cali) kupionym w salonie z nowym autem czujniki są. Nie musiałem jechać do salonu, żeby zmienić koła. W profesjonalnym warsztacie zmieniałem. Ważne, że te "nówki" nie były dobrze wyważone, także też polecam wymianę z wyważeniem kół. Żadnej procedury nie przeprowadzałem z adaptacją czujników w zimówkach, jeżdżę i wszystko jest ok. Mimo, że letnie na 19 a zimówki na 17. Dziwi mnie tylko fakt naklejki o prawidłowych ciśnieniach na słupku, są tylko dla 19 cali. I info na stronie mazdy przy alufelgach 17 cali: "w przypadku pojazdów o numerze VIN > 750.000 nie stosować do 2.5 benzyna 4WD AT oraz do 2.2 Diesel 175KM 4WD AT (ograniczenia homologacyjne)"


A te koła zimowe sprzedano Ci w ASO? Zgodnie z tym info i info jakie dają sprzedawcy, do 2.5 AWD i 2.2 diesel AWD nie można montować 17 cali, brak homologacji.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez scifo » 26 lis 2018, 20:10

Pabloss napisał(a):Niem wiem na 100% jak jest w nowej CX5 bo ja mam z 2015 roku.

W nowej po wymianie na koła zimowe włączyłem zapłon (nie uruchamiając silnika) poszedłem uregulować rachunek, uruchomiłem silnik i odjechałem. Żadnych dodatkowych przycisków, komunikatów it. – wszystko działa.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez albinguma » 27 lis 2018, 00:53

Koła zimowe 17 cali kupiłem w ASO z autem w marcu tego roku. Po moim VIN-ie wnioskuje, że mam <750.000 i dlatego u mnie jeszcze nie ma problemu z homologacją. Nie bardzo wiem co się w nowszych zmieniło, że już z tymi silnikami, koła 17 cali nie mają homologacji. Czujniki na bank są w kołach. Instrukcja mówi coś tam o odczekaniu, a potem jeździe ok 10 minut, ja tak jak pisałem żadnej procedury nie stosowałem po zmianie i wszystko jest ok :) W nowych nie ma żadnego przycisku kalibracji (po lewej od kierownicy).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2018, 23:06
Posty: 13
Auto: CX-5, benzyna 2,5L 6AT 4WD, 2018r. SkyPASSION

Postprzez Pabloss » 27 lis 2018, 09:28

Ten przycisk służy do ustawienia mmmm jakby wartości początkowej. Należy go nacisnąć i przytrzymać do momentu wydania sygnału dźwiękowego. To robi się tylko w sytuacjach jak :
1. dopompujesz koła do wartości zalecanej.
2. po wymianie opony – awaria, przebicie
3. wymianie kół z letnich na zimowe
Załączniki
c005dbdc442fa792e5a230ce7787.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Majsiek » 27 lis 2018, 15:09

Witam.
Tylko że w SkyPasion z 19" felgami nie ma tego przycisku.
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2016, 18:02
Posty: 127 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Cx-5 2.5l AT AWD SkyPassion 2018

Postprzez Pabloss » 27 lis 2018, 15:35

No to już nic nie rozumiem bo mam SkyPassion 2.0 AT z 2015 r. i mam taki przycisk <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Majsiek » 27 lis 2018, 16:14

Tak. Ale ja mam 2.5l 2018
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2016, 18:02
Posty: 127 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Cx-5 2.5l AT AWD SkyPassion 2018

Postprzez scifo » 27 lis 2018, 16:36

Dlatego każdy powinien mieć w podpisie rocznik, to by wiele wyjaśniało, a tak casem prowadzi do nieporozumień nie tylko w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 22:22
Posty: 146 (0/5)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez albinguma » 27 lis 2018, 21:52

Mam w podpisie rocznik i wyraźnie napisałem, że: "W nowych nie ma żadnego przycisku kalibracji" :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2018, 23:06
Posty: 13
Auto: CX-5, benzyna 2,5L 6AT 4WD, 2018r. SkyPASSION

Postprzez popielasty » 27 lis 2018, 22:47

Ja wyjaśnię, mam nadzieję że po raz ostatni. Od nowej generacji (KF, 2 gen, od 2017) czujniki nie są w ABS tylko TPMS – w kołach, w wentylach. We wcześniejszych (KE, 2012-2017) czujniki są w ABS i każdorazowe zmiany ciśnienia wymagają inicjacji pomiarów (przyciskiem który pokazał Pabloss).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Pabloss » 28 lis 2018, 12:22

Czyli już jasne jak jest w starych i nowych CX'ach.
Ja osobiście uważam, że rozwiązanie w ABS'ach jest lepsze, mniej narażone na uszkodzenia i nie wymaga kupna nowego kompletu przy zmianie opon np. przy zimówkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9