Mazda cx-5 2018 – czujniki TPMS
1, 2
Witam. Mam nowa mazdę cx 5 z 2018 z czujnikami tpms. Planuje zakupić komplet felg z oponami na zimę. Co sienstanie w praktyce jak nie odkupię dodatkowych tpms. Czy będzie się świecić tylko kontrolna ciśnienia , czy nagle pojawi się napis stop i będzie utrudniał przeglądanie informacji z komputera pokładowego, czy będę miał uporczywy dźwięk ... jak to jest w tym modelu
- Od: 7 lip 2018, 23:18
- Posty: 3
- Auto: Mazda cx 5 2018
A ja myślałem że w CX 5 jest tak jak w CX 3
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=202389
Całe życie się człowiek uczy
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=202389
Całe życie się człowiek uczy
Witam. Dołączę do pytania... Czeka mnie wkrótce pierwsza wymiana kół na zimowe. Drugi komplet kupiłem z (nowym) autem i teraz zastanawiam się czy muszę/warto jechać do serwisu....? (mam czujniki w drugim komplecie??? jak to sprawdzić? jakie jeszcze niespodzianki z kołami mogą mnie czekać, jeśli nie wymienię w serwisie?)
- Od: 29 mar 2018, 19:45
- Posty: 4
- Auto: CX-5, 2.0 AWD, MT, 2017
U mnie w drugim komplecie kół (zimowe 17 cali) kupionym w salonie z nowym autem czujniki są. Nie musiałem jechać do salonu, żeby zmienić koła. W profesjonalnym warsztacie zmieniałem. Ważne, że te "nówki" nie były dobrze wyważone, także też polecam wymianę z wyważeniem kół. Żadnej procedury nie przeprowadzałem z adaptacją czujników w zimówkach, jeżdżę i wszystko jest ok. Mimo, że letnie na 19 a zimówki na 17. Dziwi mnie tylko fakt naklejki o prawidłowych ciśnieniach na słupku, są tylko dla 19 cali. I info na stronie mazdy przy alufelgach 17 cali: "w przypadku pojazdów o numerze VIN > 750.000 nie stosować do 2.5 benzyna 4WD AT oraz do 2.2 Diesel 175KM 4WD AT (ograniczenia homologacyjne)"
- Od: 24 mar 2018, 23:06
- Posty: 13
- Auto: CX-5, benzyna 2,5L 6AT 4WD, 2018r. SkyPASSION
Niem wiem na 100% jak jest w nowej CX5 bo ja mam z 2015 roku. U mnie czujniki polegają na zliczaniu obrotu koła/piasty a nie fizycznie mierzą ciśnienie. Tak więc zmiana kół jest bezproblemowa. Wystarczy po zmianie nacisnąć przycisk kalibracji (po lewej od kierownicy) i już. Ale nie wiem czy w nowej CX5 nie dali fizycznych czujników wiec....
Instrukcja twierdzi, że czujniki są (powinny być) w oponach. O przycisku nie ma nic, jest tylko, że albo serwis o to zadba, albo trzeba trochę postać, a potem pojeździć (nie pamiętam dokładnie jak długo, czasy rzędu kilkunastu minut).
- Od: 29 mar 2018, 19:45
- Posty: 4
- Auto: CX-5, 2.0 AWD, MT, 2017
albinguma napisał(a):U mnie w drugim komplecie kół (zimowe 17 cali) kupionym w salonie z nowym autem czujniki są. Nie musiałem jechać do salonu, żeby zmienić koła. W profesjonalnym warsztacie zmieniałem. Ważne, że te "nówki" nie były dobrze wyważone, także też polecam wymianę z wyważeniem kół. Żadnej procedury nie przeprowadzałem z adaptacją czujników w zimówkach, jeżdżę i wszystko jest ok. Mimo, że letnie na 19 a zimówki na 17. Dziwi mnie tylko fakt naklejki o prawidłowych ciśnieniach na słupku, są tylko dla 19 cali. I info na stronie mazdy przy alufelgach 17 cali: "w przypadku pojazdów o numerze VIN > 750.000 nie stosować do 2.5 benzyna 4WD AT oraz do 2.2 Diesel 175KM 4WD AT (ograniczenia homologacyjne)"
A te koła zimowe sprzedano Ci w ASO? Zgodnie z tym info i info jakie dają sprzedawcy, do 2.5 AWD i 2.2 diesel AWD nie można montować 17 cali, brak homologacji.
Pabloss napisał(a):Niem wiem na 100% jak jest w nowej CX5 bo ja mam z 2015 roku.
W nowej po wymianie na koła zimowe włączyłem zapłon (nie uruchamiając silnika) poszedłem uregulować rachunek, uruchomiłem silnik i odjechałem. Żadnych dodatkowych przycisków, komunikatów it. – wszystko działa.
Koła zimowe 17 cali kupiłem w ASO z autem w marcu tego roku. Po moim VIN-ie wnioskuje, że mam <750.000 i dlatego u mnie jeszcze nie ma problemu z homologacją. Nie bardzo wiem co się w nowszych zmieniło, że już z tymi silnikami, koła 17 cali nie mają homologacji. Czujniki na bank są w kołach. Instrukcja mówi coś tam o odczekaniu, a potem jeździe ok 10 minut, ja tak jak pisałem żadnej procedury nie stosowałem po zmianie i wszystko jest ok W nowych nie ma żadnego przycisku kalibracji (po lewej od kierownicy).
- Od: 24 mar 2018, 23:06
- Posty: 13
- Auto: CX-5, benzyna 2,5L 6AT 4WD, 2018r. SkyPASSION
Ten przycisk służy do ustawienia mmmm jakby wartości początkowej. Należy go nacisnąć i przytrzymać do momentu wydania sygnału dźwiękowego. To robi się tylko w sytuacjach jak :
1. dopompujesz koła do wartości zalecanej.
2. po wymianie opony – awaria, przebicie
3. wymianie kół z letnich na zimowe
1. dopompujesz koła do wartości zalecanej.
2. po wymianie opony – awaria, przebicie
3. wymianie kół z letnich na zimowe
Ja wyjaśnię, mam nadzieję że po raz ostatni. Od nowej generacji (KF, 2 gen, od 2017) czujniki nie są w ABS tylko TPMS – w kołach, w wentylach. We wcześniejszych (KE, 2012-2017) czujniki są w ABS i każdorazowe zmiany ciśnienia wymagają inicjacji pomiarów (przyciskiem który pokazał Pabloss).
Czyli już jasne jak jest w starych i nowych CX'ach.
Ja osobiście uważam, że rozwiązanie w ABS'ach jest lepsze, mniej narażone na uszkodzenia i nie wymaga kupna nowego kompletu przy zmianie opon np. przy zimówkach.
Ja osobiście uważam, że rozwiązanie w ABS'ach jest lepsze, mniej narażone na uszkodzenia i nie wymaga kupna nowego kompletu przy zmianie opon np. przy zimówkach.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9