Strona 3 z 4

PostNapisane: 29 lip 2019, 19:03
przez krzychun
Garth napisał(a):Testy poza asfaltem (link zaczerpnięty z forum Toyoty): CX-5, Tiguan, Rav4, Forester, Tucson, X1:
https://youtu.be/QDEKrkgfs8Y


Wygląda trochę jakby elektronika lepiej sobie radziła na drugim biegu (tak samo jak w CX-3) lepiej wtedy kontroluje tylną oś...

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 29 lip 2019, 20:05
przez andrep
Tak masz rację i wyszło to w teście na rolkach w moim przypadku, ja przeczytałem instrukcje a mimo to w ostatniej chwili sobie o tym przypomniałem (widać to na filmie). Tryb stałego 2 biegu włącza się tylko ręcznie, jeśli się tylko wciska gaz to nic to nie daje. Całkiem inaczej się autko zachowuje w w/w trybie , może oprogramowanie inne się włącza?.
PS
Mam AWD a w górach jeszcze nie byłem autkiem choć mam blisko :)

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 29 lip 2019, 22:42
przez krzychun
Niestety tej zimy tylko 3 razy jeździłem po śniegu/lodzi i zawsze się dobrze bawiłem. Obiecałem sobie że jak tej zimy spadnie więcej śniegu to sprawdzę na stromych podjazdach...

Myślę, że to zaczyna działać też wtedy jak po prostu załączony zostanie drugi bieg więc jak na tym filmiku szybciej forsowała wzniesienie to nie było widać trudności tak jak przy wolniejszej jeździe.

PostNapisane: 8 sie 2019, 12:10
przez Garth
andrep napisał(a):może oprogramowanie inne się włącza?
Przypuszczam, że nie. Na drugim biegu jest po prostu znacznie mniejszy moment obrotowy. Swoje przypuszczenie opieram na danych dotyczących podobnego tematu w przypadku Vitary:

Active brake is applied especially when the vehicle starts up to avoid wheel spin.
SPORT mode – Larger than AUTO for better vehicle startability.
SNOW – The same level as AUTO is sufficient as engine torque is significantly reduced.
LOCK – Almost double the SPORT, as large torque is distributed to rear wheels in LOCK mode.

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 2 gru 2020, 12:18
przez mrowa8207
Podepnę się pod ten temat, bo chodzi mi o napęd w mojej maździe CX-5 4x4 z 2013r. Przebieg 84500km. Właśnie wróciłem z serwisu z nietęgą miną. W ubiegłym tygodniu kiedy rano odpaliłem auto i wbiłem wsteczny bieg, na wyświetlaczu pojawił się od razu komunikat "4WD System Inspection Required". Zostawiłem więc auto na parkingu i dawaj studiowanie instrukcji i telefon do ASO. Po powrocie z ASO (sześć dni oczekiwania) ręce opadły. Jak w załączniku widać błąd P1887 "Usterka obwodu zaworu elektromagnetycznego sterowania napędem na cztery koła" ale cena naprawy w ASO. UWAGA!!! 18.924,00zł, bo jak powiedzieli "mazda zaleca wymianę całego napędu z mechanizmem różnicowym sprzęgła", podali nawet numer katalogowy KAT1-27-020A.
Pytanie więc moje, czy ktoś z Was miał podobny problem, czy rzeczywiście trzeba wymieniać cały zespół, a może ktoś z Was zna mechanika, który podejmie się naprawy.

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 2 gru 2020, 17:43
przez demonpredkosci
caly tylny zawias z mechanizmem roznicowym itd itp kupisz za mniej niz 5 stow. kup wymien i elo

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 2 gru 2020, 18:38
przez popielasty
Też tak sądzę, kup na jakimś portalu aukcyjnym i wymień u zwykłego mechanika, tam nie ma cudów jakichś...

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 2 gru 2020, 21:14
przez mrowa8207
Oki. Tylko powiedzcie mi jeszcze czy jest różnica pomiędzy benzyną a dieslem, bo na większości aukcji na Allegro jest z diesla 2,2 lub wogóle nie opisane. No jeszcze znalazłem po numerze katalogowym Kat1-27-020a na ebay nową za 1323,31 $, ale czy warto ładować tyle kasy.

PostNapisane: 17 lut 2021, 16:06
przez Garth
Gdyby ktoś z Podkarpacia, a najlepiej z Rzeszowa chciał sprawdzić "od kuchni", jak działa napęd pierwszej generacji CX-5, to proszę o kontakt. Chętnie usiądę na fotelu pasażera i poprzez profesjonalny program/OBD będziemy mogli odczytać na żywo m.in.:
– cykl obciążenia elektrozaworu załączania napędu
– temperatura oleju w tylnym mechanizmie różnicowym
– całkowity moment na kołach
– prędkości poszczególnych kół, ABS, ASC etc.
Żadnych opłat!

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 16 mar 2021, 15:16
przez popielasty
Garth, jakbyś był ponownie w okolicach Warszawy to daj mi znać.

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 18 kwi 2021, 21:47
przez Garth
Dziś razem z jednym z forumowiczów pojeździliśmy trochę Mazdą CX-5 z 2014 roku (benzyna 2.0, manual), obserwując poprzez MaxiEcu co robi układ AWD.
Jazda po suchym asfalcie, kilka wniosków:
– do 100 km/h (szybciej nie jeździliśmy) tylna oś jest stale napędzana. Im szybciej, tym mniejszy moment trafia na tył
– na postoju układ nie reaguje na pozycję pedału gazu, samochód musi ruszyć, aby sprzęgło napędu zaczęło pracować
– po zatrzymaniu układ przez kilkanaście sekund utrzymuje sprzęgło napędu spięte w pewnym stopniu
– w czasie jazdy, w pozycji off-throttle układ całkowicie otwiera sprzęgło
– układ pracuje dosyć "leniwie" w kategorii kalkulowania i zmian momentu przekazywanego na tylną oś, raczej trzyma się pewnych wartości niż żongluje
– w czasie gwałtownego przyśpieszania nie ma znaczącego zwiększenia momentu na tylnej osi
– układ znacząco zwiększa moment przekazywany na tylną oś np. przy wjeżdżaniu na krawężnik
– jazda na tempomacie – układ awd załączony.

Bazując na danych dotyczących cyklu obciążenia elektromagnesu można założyć, że do ~70 km/h układ trzyma się rozdziału 80/20, później oczywiście coraz bardziej zmierza ku FWD.

@popielasty, dam znać jeśli będziemy w Warszawie.

PostNapisane: 18 kwi 2021, 21:51
przez Majsiek
Jak coś to i ja chętnie badam swoją. Odezwij się i do mnie jak będziesz u nas. Pozdrawiam

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 19 kwi 2021, 20:35
przez mario-k
Jak można wiedziec to ile kosztuje to Maxi-ecu i gdzie kupowałeś

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 19 kwi 2021, 23:00
przez Garth
Pełny zestaw (wszystkie marki) to ponad 2000 zł.
Można kupić jedną markę i wtedy kosztuje to około 450 zł.
Zajrzyj sobie na ich stronę, to polski produkt, można sprawdzić co dokładnie i w jakim modelu/roczniku obsługuje. W razie czego mogę udostępnić kod zniżkowy.
Możliwe, że w przyszły weekend uda nam się nagrać test Mazdy CX-5 z podpiętym MaxiEcu, będzie widać, jak mocno napęd pracuje.

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 20 kwi 2021, 22:03
przez mario-k
No dzienki za odpowiedz.A co do testu super by było go zrobić

Dopisano 20 kwi 2021, 22:03:

A kod zniżkowy to ile daje

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 20 kwi 2021, 22:20
przez Garth
Szału nie ma, 5%.
Co do testu – jak dobrze pójdzie, to zrobimy zarówno test na rolkach, jak i drogowy z podglądem parametrów.

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 21 kwi 2021, 06:08
przez Majsiek
Dajcie znać gdzie w Warszawie. Chetnienprzyjade i popatrzę

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 21 kwi 2021, 07:18
przez Garth
Majsiek, póki co nie ma jeszcze planów na Warszawę, pewnie dopiero na wakacjach, o ile otworzą hotele.
Zapraszam do śledzenia tematu na Facebooku, na pewno będzie info o terminach wyjazdów – http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 21 kwi 2021, 08:37
przez krzychun
A czy sprawdzaliście może jak elektronika reaguje na skręcanie kierownicą? W moim odczuciu na śniegu po skręceniu kierownicą znacząca maleje przekazywanie napędu na tył. Dużo prościej dało się sunąć bokiem po wyprostowaniu kół niż na skręconych kołach. Przy okazji ESP nie widzi wtedy potrzeby "pomagania"...

Re: Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

PostNapisane: 21 kwi 2021, 10:07
przez Garth
Tak, sprawdzaliśmy, nic się nie zmienia, system cały czas utrzymuje spięcie sprzęgła na zbliżonym poziomie. Włączenie wycieraczek też nic nie zmienia. Zwracam uwagę, że mowa o pierwszej generacji i-Activ AWD, przypuszczam, że późniejsze wersje działają inaczej, zarówno w CX-5 jak i CX-3.