Strona 1 z 1

Głośne uderzenie przy gwałtownym przyspieszeniu

PostNapisane: 7 lut 2017, 11:47
przez Rycho52
Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard

Re: 4x4 włączenie

PostNapisane: 7 lut 2017, 21:26
przez cinek78
kategorycznie nie!!!
przy tej prędkości to wątpię, żeby tylne łapy były włączane.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda proces dołączania tylnych łap , to ustaw się na lekko śliskiej nawierzchni ( nie trudno teraz o taką) i gaz do dechy : przód lekko zerwie i nastąpi dołączenie tyłu – bez hałasu, bez zgrzytu... Jak masz inaczej to ASO..

PostNapisane: 1 sie 2019, 21:25
przez kloud3
Rycho52 napisał(a):Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard

Cześć, sorki że odkopuję ale, mam podobny objaw w podobnych warunkach 130/140 na autostradzie i silne kopnięcie z tyłu przy przyśpieszaniu. Czy coś się wyjaśniło w tym zakresie? Będę wdzięczny za info.
Czarek

Re: Głośne uderzenie przy gwałtownym przyspieszeniu

PostNapisane: 2 wrz 2019, 08:12
przez popielasty
Moim zdaniem nie ma opcji żeby przy 130km/h dołączył się napęd na tył nagle. Za duża prędkość – no chyba, że wpadłeś w poślizg. Jeśli nie, to nie ma uzasadnienia dla dołączenia tyłu.

Ja taki objaw obserwuje sporadycznie np jak dynamicznie wychodzę z zakrętu po zjeździe z ronda.

PostNapisane: 2 wrz 2019, 09:57
przez kloud3
Też myślę, iż nie powinien się załączać przy tak dużej prędkości, a jednak sporadycznie bo sporadycznie
coś kopie, tak jakby faktycznie złapał poślizg.
Ciekawe, że zdarza mi się to głównie na S8 między Łodzią a Wrocławiem oraz na A1 Toruń- Grudziądz, nigdzie indziej mi się to nie zdarzyło.
Co innego przy małych prędkościach – podobnie jak u Ciebie potrafi nieźle kopnąć przy wyjściu z zakrętu np. po opuszczeniu ronda.