Głośne uderzenie przy gwałtownym przyspieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rycho52 » 7 lut 2017, 11:47

Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 21:06
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT

Postprzez cinek78 » 7 lut 2017, 21:26

kategorycznie nie!!!
przy tej prędkości to wątpię, żeby tylne łapy były włączane.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda proces dołączania tylnych łap , to ustaw się na lekko śliskiej nawierzchni ( nie trudno teraz o taką) i gaz do dechy : przód lekko zerwie i nastąpi dołączenie tyłu – bez hałasu, bez zgrzytu... Jak masz inaczej to ASO..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez kloud3 » 1 sie 2019, 21:25

Rycho52 napisał(a):Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard

Cześć, sorki że odkopuję ale, mam podobny objaw w podobnych warunkach 130/140 na autostradzie i silne kopnięcie z tyłu przy przyśpieszaniu. Czy coś się wyjaśniło w tym zakresie? Będę wdzięczny za info.
Czarek
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 07:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez popielasty » 2 wrz 2019, 08:12

Moim zdaniem nie ma opcji żeby przy 130km/h dołączył się napęd na tył nagle. Za duża prędkość – no chyba, że wpadłeś w poślizg. Jeśli nie, to nie ma uzasadnienia dla dołączenia tyłu.

Ja taki objaw obserwuje sporadycznie np jak dynamicznie wychodzę z zakrętu po zjeździe z ronda.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez kloud3 » 2 wrz 2019, 09:57

Też myślę, iż nie powinien się załączać przy tak dużej prędkości, a jednak sporadycznie bo sporadycznie
coś kopie, tak jakby faktycznie złapał poślizg.
Ciekawe, że zdarza mi się to głównie na S8 między Łodzią a Wrocławiem oraz na A1 Toruń- Grudziądz, nigdzie indziej mi się to nie zdarzyło.
Co innego przy małych prędkościach – podobnie jak u Ciebie potrafi nieźle kopnąć przy wyjściu z zakrętu np. po opuszczeniu ronda.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 07:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9

cron