Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard
Głośne uderzenie przy gwałtownym przyspieszeniu
Strona 1 z 1
kategorycznie nie!!!
przy tej prędkości to wątpię, żeby tylne łapy były włączane.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda proces dołączania tylnych łap , to ustaw się na lekko śliskiej nawierzchni ( nie trudno teraz o taką) i gaz do dechy : przód lekko zerwie i nastąpi dołączenie tyłu – bez hałasu, bez zgrzytu... Jak masz inaczej to ASO..
przy tej prędkości to wątpię, żeby tylne łapy były włączane.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda proces dołączania tylnych łap , to ustaw się na lekko śliskiej nawierzchni ( nie trudno teraz o taką) i gaz do dechy : przód lekko zerwie i nastąpi dołączenie tyłu – bez hałasu, bez zgrzytu... Jak masz inaczej to ASO..
Rycho52 napisał(a):Jak do tej pory praktycznie uruchomienie napędu 4x4 było dla mnie niezauważalne.
Ale wczoraj w trakcie jazdy na autostradzie przy ok 130km/godz musiałem gwałtownie przyspieszyć.
Automat zredukował biegi, auto przyspieszyło i nagle bardzo głośny dźwięk, jakby coś uderzyło.
To zdarzyło mi się po raz drugi w podobnych okolicznościach. Czyżby tak wyglądało uruchomienie 4x4 przy większych prędkościach?
Trochę to jest niepokojące. Macie jakieś podobne obserwacje?
Ryszard
Cześć, sorki że odkopuję ale, mam podobny objaw w podobnych warunkach 130/140 na autostradzie i silne kopnięcie z tyłu przy przyśpieszaniu. Czy coś się wyjaśniło w tym zakresie? Będę wdzięczny za info.
Czarek
- Od: 11 maja 2018, 07:32
- Posty: 15
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion
Moim zdaniem nie ma opcji żeby przy 130km/h dołączył się napęd na tył nagle. Za duża prędkość – no chyba, że wpadłeś w poślizg. Jeśli nie, to nie ma uzasadnienia dla dołączenia tyłu.
Ja taki objaw obserwuje sporadycznie np jak dynamicznie wychodzę z zakrętu po zjeździe z ronda.
Ja taki objaw obserwuje sporadycznie np jak dynamicznie wychodzę z zakrętu po zjeździe z ronda.
Też myślę, iż nie powinien się załączać przy tak dużej prędkości, a jednak sporadycznie bo sporadycznie
coś kopie, tak jakby faktycznie złapał poślizg.
Ciekawe, że zdarza mi się to głównie na S8 między Łodzią a Wrocławiem oraz na A1 Toruń- Grudziądz, nigdzie indziej mi się to nie zdarzyło.
Co innego przy małych prędkościach – podobnie jak u Ciebie potrafi nieźle kopnąć przy wyjściu z zakrętu np. po opuszczeniu ronda.
coś kopie, tak jakby faktycznie złapał poślizg.
Ciekawe, że zdarza mi się to głównie na S8 między Łodzią a Wrocławiem oraz na A1 Toruń- Grudziądz, nigdzie indziej mi się to nie zdarzyło.
Co innego przy małych prędkościach – podobnie jak u Ciebie potrafi nieźle kopnąć przy wyjściu z zakrętu np. po opuszczeniu ronda.
- Od: 11 maja 2018, 07:32
- Posty: 15
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9