Jaki olej do skrzyni biegów – ATF-FZ
Blixten napisał(a):Lukas80 napisał(a):pan z serwisu nic o tym nie wspominał...
Nie wspominał, bo za kilka lat zaoferuje Ci nową skrzynię ;–)
Nie wspomniał, bo Mazda w skrzyniach SkyActiv-Drive nie przewiduje okresowej wymiany płynu.
Przy okazji automatu. mazda nie przewiduje wymiany? W dzisiejszych czasach? Przeciez nawet VW w DSG zaleca co 60 kkm.
Zamierzacie zlecać wymianę oleju w automacie Maździe czy w niezależnym serwisie skrzyń biegów?
Zamierzacie zlecać wymianę oleju w automacie Maździe czy w niezależnym serwisie skrzyń biegów?
fomicz napisał(a):Przy okazji automatu. mazda nie przewiduje wymiany?
Nie przewiduje wymiany, bo specjalnie do skrzyń SkyActiv-Drive zastosowano nowy płyn ATF-FZ – określany mianem „"filled for life". Jeśli jednak należysz do grupy zapobiegliwych niedowiarków podejrzewających producenta o celowe działanie mające skrócić żywotność skrzyni by po gwarancji złupić Cię jak zbój, to wymieniaj – da się to zrobić, więc nie widzę problemu. Wszak nie brakuje takich, co wymieniają olej silnikowy przed pierwszym przeglądem mimo, że Mazda tego nie nakazuje ani nawet nie rekomenduje
Ostatnio edytowano 8 maja 2014, 07:29 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Rozdzielenie 2 zapytań do osobnych wątków
Powód: Rozdzielenie 2 zapytań do osobnych wątków
Jeśli chodzi o olej do skrzyni automatycznej, to nic nie jest wieczne. W przytoczonym "filled for lifetime", "lifetime" dotyczy jednak nie właściciela, nie samochodu (choć prawie), a skrzyni biegów, która w zależności od sposobu jazdy wytrzyma do pierwszego serwisu 200-300 kkm. Pojemność filtra oleju, wymagania hydrauliki oraz program uwzględniający starzenie się oleju są tak dostosowane, że ten przebieg z bardzo dużym prawdopodobieństwem uda się pokonać bez problemów na jednym płynie.
Pytanie więc, wymieniać, czy nie? Moim zdaniem, mimo że Mazda zasugerowała żeby się nie przejmować olejem w skrzyni, warto go zmienić. Nie ma jednak sensu popadać w paranoję. Myślę, że wymiana oleju raz na 100 tys. km, wraz z filtrem (szczęśliwie w skrzyni FW6A/X-EL dostęp do niego jest możliwy już po zdjęciu miski) wystarczy z zapasem. Trzeba jednak zakładać, że wymiana nie przedłuży życia skrzyni – nie zmniejszy zużycia okładzin ciernych, ale pozytywnie wpłynie na działanie hydrauliki, czyli płynność pracy przed i po rozgrzaniu.
P.S. Wybaczcie OT, oraz karmienie wątku z potencjałem na tasiemca... ;)
Pytanie więc, wymieniać, czy nie? Moim zdaniem, mimo że Mazda zasugerowała żeby się nie przejmować olejem w skrzyni, warto go zmienić. Nie ma jednak sensu popadać w paranoję. Myślę, że wymiana oleju raz na 100 tys. km, wraz z filtrem (szczęśliwie w skrzyni FW6A/X-EL dostęp do niego jest możliwy już po zdjęciu miski) wystarczy z zapasem. Trzeba jednak zakładać, że wymiana nie przedłuży życia skrzyni – nie zmniejszy zużycia okładzin ciernych, ale pozytywnie wpłynie na działanie hydrauliki, czyli płynność pracy przed i po rozgrzaniu.
P.S. Wybaczcie OT, oraz karmienie wątku z potencjałem na tasiemca... ;)
the right man in the wrong place...
Większość firm do automatów daje oleje lifetime i nie przewiduje wymiany (poza wspomianą wcześniej DSG). Jednakże większość specjalistów od skrzyń zaleca wymianę. Myślę, że wbrew pozorom przedłuży to żywotność skrzyni. Ja zdecyduję się na wymianę po zakończeniu okresu gwarancyjnego lub w okolicach 100-120 tys. km.
Blixten napisał(a):(A jeśli chodzi o skrzynię automatyczną, tutaj też niby nikt nie zaleca, ale ja swoje wiem i wymienię przy 50000 km)
zgadzam sie w calej rozciaglosci, czysty i swiezy olej jest zawsze lepszy od tego ktory ma juz przepracowane dziesiat tysiecy kilometrow.
A co lejesz do skrzyni jesli moze zapytac ?
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
W Mercedesie w203 c klasa na początku produkcji też nie przewidzieli wymiany oleju. Nawet nie było korka spustowego, ale po czasie jak zaczęły się problemy w autach kilkuletnich szybko zmieniono zdanie i zalecili wymianę oleju co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Również skrzynie od pewnego momentu posiadały już korek spustowy. Co chce przez to powiedzieć, że chyba powinno się wymienić olej w skrzyni co około 100 tys. km.
fomicz napisał(a):I jak Panowie, olej wymieniony?
Fabryczna gwarancja kończy mi się w grudniu, później już tylko 'ubezpieczenie' więc zamierzam bardziej zgłębić temat, gdyż przebieg dobija do 70000.
I jak kolego fomicz czy wymieniłeś olej w skrzyni. Jak tak to napisz jaki, ile, itd.
Dzięki za przekierowanie do tej dyskusji.
Dzwoniłem do serwisu automatycznych skrzyń biegów.Okazuje się że radzą wymienić! Jednak proces jest czasochłonny.Nazywa się aktywny i trwa około 7 godzin.Jutro mam mieć kalkulację.
Sądzę że kto smaruje/nowym olejem/to dalej zajedzie.
Co do okładzin zawsze się ścierają.
Dzwoniłem do serwisu automatycznych skrzyń biegów.Okazuje się że radzą wymienić! Jednak proces jest czasochłonny.Nazywa się aktywny i trwa około 7 godzin.Jutro mam mieć kalkulację.
Sądzę że kto smaruje/nowym olejem/to dalej zajedzie.
Co do okładzin zawsze się ścierają.
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
Nabyłem auto z przebiegiem niemal 100 tysi , i mam kilka pytań . Może ktoś już przerobił temat i podpowie.
1. czy istnieje procedura wymiany oleju we własnym zakresie ( w mazda cx-9 wbrew pozorom i "groźbom" ASO wykonałem ja sam – jest to kwestia zachowania procedury/schematu i można samemu wymienić)
2. w przyp. pracy zleconej , ile trwa taka operacja
3. niektórzy użytkownicy polecają tz. wymianę częściową , czyli 2-3 takie podmianki , co wydaje mi się mało rozsądnym rozwiązaniem ( mieszanie się starego i nowego oleju) , ale na "upartego" ma jakiś sens..
Dopisano 9 gru 2016, o 12:29:
... i jeszcze jedno – pod miska skrzyni jest jakiś filtr oleju ?
1. czy istnieje procedura wymiany oleju we własnym zakresie ( w mazda cx-9 wbrew pozorom i "groźbom" ASO wykonałem ja sam – jest to kwestia zachowania procedury/schematu i można samemu wymienić)
2. w przyp. pracy zleconej , ile trwa taka operacja
3. niektórzy użytkownicy polecają tz. wymianę częściową , czyli 2-3 takie podmianki , co wydaje mi się mało rozsądnym rozwiązaniem ( mieszanie się starego i nowego oleju) , ale na "upartego" ma jakiś sens..
Dopisano 9 gru 2016, o 12:29:
... i jeszcze jedno – pod miska skrzyni jest jakiś filtr oleju ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9