Jaki olej do skrzyni biegów – ATF-FZ
kloud3 napisał(a):Witam
Jak długo trzeba czekać aby masa uszczelniająca związała, czy można przejechać kilka km po przyklejeniu i nalaniu oleju?
Pozdrawiam,
ja bym tak zrobił, może nie jest to konieczne ale jednak.
Dopisano 20 mar 2019, 10:00:
uuuu wiecie co nie wiedziałem że jest dostępna uszczelka !
cinek78 napisał(a):w ten weekend sam wziąłem się za wymianę oleju i f. wewnętrznego i powiem Wam , że wielkiej filozofii nie ma..
Jak ktoś w podstawowym zakresie ogarnia temat mechaniki, to sobie bez problemu poradzi. Mnie wystarczyło 5 l. oleju ( dokładnie 4,8) – wymiana wraz z f. oleju. Moja madziara ma obecnie równiutkie 100 tysi i jeśli ktoś wierzy, że ten olej wystarczy na cały jej żywot to... wystarczy.
Ale ów żywot będzie krótki.
Olej czarny jak smoła, na magnesie na spodzie miski oleju masa magnetycznego ( czyt. opiłków) szlamu. Jak dla mnie ten stan utrzyma się max do 220-280 tysi i awaria...
Co do moich subiektywnych odczuć po wymianie oleju , to dla ciepłego silnika nie zauważam "dobrej zmiany", ale już poranne pierwsze 5 km jest zupełnie inna praca . Przełożenia zmieniają się płynnie , bez szarpnięć , bez zwłoki...
Naprawdę warto
Ravenol to nie jest olej.
FLUID
do skrzyni nie ma oleju jest płyn
potocznie mowi się OLEJ – nie wiem po co się czepiac slowek
do skrzyni nie ma oleju jest płyn
potocznie mowi się OLEJ – nie wiem po co się czepiac slowek
-
popi2009
Kolega wymienił wczoraj po 100 kkm przebiegu.
Ze skrzyni zlano czarną breję. Wymiana dynamiczna.
Po przejechani 40 km po mieście twierdzi, że skrzynia pracuje łagodniej, bez szarpnięć i ma wrażenie, że auto lepiej reaguje na pedał gazu.
Ze skrzyni zlano czarną breję. Wymiana dynamiczna.
Po przejechani 40 km po mieście twierdzi, że skrzynia pracuje łagodniej, bez szarpnięć i ma wrażenie, że auto lepiej reaguje na pedał gazu.
Witam. Czy pod korkiem spustowym też jest jakaś uszczelka? Powoli się zbieram za wymianę a wolałbym nie mieć niespodzianki że czegoś brakuje... Czy uszczelkę pod miskę skrzyni dajecie z uszczelniaczem czy sama uszczelka równomiernie dokręcona trzyma szczelnie?
- Od: 30 gru 2017, 20:21
- Posty: 9
- Skąd: Okolice Redy , Gdyni
- Auto: Cx5 2013 SKYACTIV-D 2.2 175KM AWD AT
cinek78 napisał(a):w ten weekend sam wziąłem się za wymianę oleju i f. wewnętrznego i powiem Wam , że wielkiej filozofii nie ma..
Jak ktoś w podstawowym zakresie ogarnia temat mechaniki, to sobie bez problemu poradzi. Mnie wystarczyło 5 l. oleju ( dokładnie 4,8) – wymiana wraz z f. oleju. Moja madziara ma obecnie równiutkie 100 tysi i jeśli ktoś wierzy, że ten olej wystarczy na cały jej żywot to... wystarczy.
Ale ów żywot będzie krótki.
Olej czarny jak smoła, na magnesie na spodzie miski oleju masa magnetycznego ( czyt. opiłków) szlamu. Jak dla mnie ten stan utrzyma się max do 220-280 tysi i awaria...
Co do moich subiektywnych odczuć po wymianie oleju , to dla ciepłego silnika nie zauważam "dobrej zmiany", ale już poranne pierwsze 5 km jest zupełnie inna praca . Przełożenia zmieniają się płynnie , bez szarpnięć , bez zwłoki...
Naprawdę warto
Cześć,
dwa pytania "lajkonika" w temacie wymiany oleju przekładniowego w automatach Mazdy.
1. Czy potrzebne jest po wymianie oleju przekładniowego przeprowadzenie tzw. "adaptacji skrzyni biegów" czy dotyczy to wyłącznie skrzyni konkretnych producentów i modeli?
2. Czy ilość starego oleju, czyli min. 3 l, która zostaje w skrzyni po wymianie statycznej i zmiesza się ze świeżym olejem (max 5 l), nie jest powodem, by skłonić się do przeprowadzenia wymiany jeszcze raz po przejechaniu kilku km albo przynajmniej do wymiany oleju na dokładnie taki sam (producent i parametry)?
Wszystkiego pomyślnego w Nowym Roku.
dwa pytania "lajkonika" w temacie wymiany oleju przekładniowego w automatach Mazdy.
1. Czy potrzebne jest po wymianie oleju przekładniowego przeprowadzenie tzw. "adaptacji skrzyni biegów" czy dotyczy to wyłącznie skrzyni konkretnych producentów i modeli?
2. Czy ilość starego oleju, czyli min. 3 l, która zostaje w skrzyni po wymianie statycznej i zmiesza się ze świeżym olejem (max 5 l), nie jest powodem, by skłonić się do przeprowadzenia wymiany jeszcze raz po przejechaniu kilku km albo przynajmniej do wymiany oleju na dokładnie taki sam (producent i parametry)?
Wszystkiego pomyślnego w Nowym Roku.
ja polecam takze ravenol ATF FZ – testowany w mazda, MINI, bmw ze skrzynia aisin i polecam
robilem statyczna i jest git falbana
polecam kupic zestaw filtra w VAYCO gdzie dodatkow dostaniecie uszczelke miski olejowej skrzyni – jest to o tyle dobre ze inaczej trzeba uzyc uszczelki w plynie
polecam kupic zestaw filtra w VAYCO gdzie dodatkow dostaniecie uszczelke miski olejowej skrzyni – jest to o tyle dobre ze inaczej trzeba uzyc uszczelki w plynie
Trochę odświeżę i zapytam, czy ktoś więcej stosował zestaw VAICO V32-0220? Na rynku znalazłem też zestaw z uszczelką od FEBI BILSTEIN 107828 w niższej cenie i mam dylemat co do jakości między tymi dwoma producentami .
Dopisano 23 sie 2021, 20:06:
Odpowiem sobie sam na pytanie
Co do jakości polecam się skierować do ASO i kupić oryginalny filter/sitko w cenie nie wiele większej od zamiennika i zamiast zakładać uszczelkę użyć dobrej masy uszczelniającej. Od co, filtra nie wymienia się co serwis a bez gotowej uszczelki z odrobiną ostrożności można sobie poradzić.
Numer oryginalny części to FZ01-21-500, przynajmniej do silnika 2.2D
Dopisano 23 sie 2021, 20:06:
Odpowiem sobie sam na pytanie
Co do jakości polecam się skierować do ASO i kupić oryginalny filter/sitko w cenie nie wiele większej od zamiennika i zamiast zakładać uszczelkę użyć dobrej masy uszczelniającej. Od co, filtra nie wymienia się co serwis a bez gotowej uszczelki z odrobiną ostrożności można sobie poradzić.
Numer oryginalny części to FZ01-21-500, przynajmniej do silnika 2.2D
ale w asa nie kupisz uszczelki tak jak w zestawie z VAICO. Owszem możesz oczyścić i dać uszczelkę w tubie ale ja np wole standardowa uszczelkę stad VAICO
Cześć.
Wczoraj przywiozłem do domu mazdę CX-5 SkyActive w automacie.
Zrobiłem nią 400km i jestem zachwycony.
Przebieg to niecałe 53K km.
Czytam forum (10 lat temu byłem użytkownikiem tego forum jako posiadacz mazdy 626) i nijak nie mogę znaleźć informacji odnośnie typu oleju do tej skrzyni.
Zamierzam się uśmiechnąć do zaprzyjaźnionego serwisu, który w moim s-maxie wymieniał olej w AT dynamicznie. Przy takiej operacji zlewa się cały olej ze skrzyni.
PYTANIE:
1. Jaki olej dla SkyActive? RAVENOL ATF FZ będzie ok?
2. Ile litrów tego oleju kupić?
3. Szukać uszczelki czy lepsza masa uszczelniająca?
Uszczelka VAICO V32-0219 będzie paasować?
Filtr namierzyłem w tym miejscu – będzie właściwy? Jeśli nie, to proszę o numer części, której mam szukać
Czekam niecierpliwie na konstruktywne wskazówki.
Wczoraj przywiozłem do domu mazdę CX-5 SkyActive w automacie.
Zrobiłem nią 400km i jestem zachwycony.
Przebieg to niecałe 53K km.
Czytam forum (10 lat temu byłem użytkownikiem tego forum jako posiadacz mazdy 626) i nijak nie mogę znaleźć informacji odnośnie typu oleju do tej skrzyni.
Zamierzam się uśmiechnąć do zaprzyjaźnionego serwisu, który w moim s-maxie wymieniał olej w AT dynamicznie. Przy takiej operacji zlewa się cały olej ze skrzyni.
PYTANIE:
1. Jaki olej dla SkyActive? RAVENOL ATF FZ będzie ok?
2. Ile litrów tego oleju kupić?
3. Szukać uszczelki czy lepsza masa uszczelniająca?
Uszczelka VAICO V32-0219 będzie paasować?
Filtr namierzyłem w tym miejscu – będzie właściwy? Jeśli nie, to proszę o numer części, której mam szukać
Czekam niecierpliwie na konstruktywne wskazówki.
- Od: 31 paź 2021, 20:55
- Posty: 5
- Auto: Mazda CX-5 2.2D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9