Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy
Witam wszystkich Forumowiczów,
Jestem szczęśliwym (na razie ) posiadaczem mazdy CX 5. W niedługim czasie będę musiał wymienić klocki hamulcowe i może także tarcze w przedniej osi. Orientowałem się w kosztach takiej usługi w ASO i sama wymiana klocków to koszt około 1 tys. zł. W nieautoryzowanym serwisie koszt będzie co najmniej o połowę niższy. Zaraz pewnie ktoś napiszę ze jak mnie stać na takie auto to i powinno mnie być stać na takie koszty. Tak stać mnie tylko nie lubie przepłacać I teraz pytanie, czy taka wymiana poza ASO nie spowoduję utraty gwarancji? Według informacji jakie znalazłem istnieje dyrektywa unijna która zezwala na naprawy poza ASO i gwarantuje utrzymanie gwarancji. Prawo prawem a praktyka praktyką, dlatego chciałem Was dopytać czy stanęliście już przed takim dylematem i jaką decyzje podjęliście. Z góry dziękuje.
Jestem szczęśliwym (na razie ) posiadaczem mazdy CX 5. W niedługim czasie będę musiał wymienić klocki hamulcowe i może także tarcze w przedniej osi. Orientowałem się w kosztach takiej usługi w ASO i sama wymiana klocków to koszt około 1 tys. zł. W nieautoryzowanym serwisie koszt będzie co najmniej o połowę niższy. Zaraz pewnie ktoś napiszę ze jak mnie stać na takie auto to i powinno mnie być stać na takie koszty. Tak stać mnie tylko nie lubie przepłacać I teraz pytanie, czy taka wymiana poza ASO nie spowoduję utraty gwarancji? Według informacji jakie znalazłem istnieje dyrektywa unijna która zezwala na naprawy poza ASO i gwarantuje utrzymanie gwarancji. Prawo prawem a praktyka praktyką, dlatego chciałem Was dopytać czy stanęliście już przed takim dylematem i jaką decyzje podjęliście. Z góry dziękuje.
Jeśli przyjdziesz z częściami które są obiektywnie lepsze, to powiedzieli że nie założą bo nie?
BTW po jakim przebiegu czeka Cię wymiana i czy ktoś wie jakie klocki, tarcze zakładane są jako orginał?
BTW po jakim przebiegu czeka Cię wymiana i czy ktoś wie jakie klocki, tarcze zakładane są jako orginał?
Lukas80 podaj przebieg jaki masz aktualnie, jeśli masz klocki do zrobienia, to pewnie jakieś 60-80 tyś km?! Raczej tarcze wymienia się co drugą wymianę klocków. Chyba, że odczuwasz bicie tarcz lub masz np. 30 tyś km Wtedy to reklamacja
Ktoś kojarzy, w jakim to modelu są dostępne zmodyfikowane klocki hamulcowe z oryginału? Dla klientów, którzy intensywnie eksploatują autka ? Albo CX-5 albo nowa 6 GJ albo nowa 3 BM..
Co do zamienników, nie wytrzymują tyle co oryginały. Twardość klocka jest dostosowana do twardości tarczy. "Mostki termiczne" do odprowadzania nadmiaru ciepła z klocka / /tarczy w kierunku piasty/felgi też są ważne, dlatego stosuje się odpowiednie pasty zalecane przez Mazdę.
Przy robienia przodu dobrze jest sprawdzić jak wyglądają klocki tylne, nie ich zużycie a sam klocek ( czy nie kruszeje, czy nie jest spalony/przegrzany ).
Pozdr.
Ktoś kojarzy, w jakim to modelu są dostępne zmodyfikowane klocki hamulcowe z oryginału? Dla klientów, którzy intensywnie eksploatują autka ? Albo CX-5 albo nowa 6 GJ albo nowa 3 BM..
Co do zamienników, nie wytrzymują tyle co oryginały. Twardość klocka jest dostosowana do twardości tarczy. "Mostki termiczne" do odprowadzania nadmiaru ciepła z klocka / /tarczy w kierunku piasty/felgi też są ważne, dlatego stosuje się odpowiednie pasty zalecane przez Mazdę.
Przy robienia przodu dobrze jest sprawdzić jak wyglądają klocki tylne, nie ich zużycie a sam klocek ( czy nie kruszeje, czy nie jest spalony/przegrzany ).
Pozdr.
@smile, aktualnie mam około 58 tys., może bym się jeszcze wstrzymał z wymianą bo nie ma jeszcze żadnych objawów że kończą się klocki ale przed zakupem tego auta robiłem jego przegląd przy 54 tys. i w serwisie powiedzieli ze klockow starczy na jakies 3 tys. a niedługo czeka mnie dłuższa trasa (okolo 3tys. km) po górzystych terenach, także nie chce ryzykować. Sprawdziłem dziś tarcze i jest tam taki dość wyczuwalny rant takze nie wiem czy tez się nie będą kwalifikowały do wymiany.
Napisałem do mazdy z prośbą o ich stanowisko w kwestii napraw poza ASO, poniżej odpowiedź jaką otrzymałem, moze się komuś przyda:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana wiadomość informujemy, że tarcze i klocki hamulcowe są elementami eksploatacyjnymi. Może Pan dokonać naprawy poza ASO Mazda.
Wymiana musi być przeprowadzona zgodnie z procedurami producenta tzn. jeżeli procedura przy demontażu tarczy wymaga np. rozpięcia przewodu hamulcowego i wymiany uszczelki na nową to ta uszczelka musi być wymieniona,
wszystkie śruby i nakrętki dokręcone odpowiednim momentem, czyli serwis powinien mieć dostęp do literatury warsztatowej producenta.
Od strony formalnej w takim przypadku Mazda nie ponosi odpowiedzialności za jakość zastosowanych części i wykonanej usługi, a także skutki źle wykonanej usługi.
Ponieważ pytanie dotyczy hamulców, proszę zwrócić uwagę na luzy i stan łożysk kół.
Napisałem do mazdy z prośbą o ich stanowisko w kwestii napraw poza ASO, poniżej odpowiedź jaką otrzymałem, moze się komuś przyda:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana wiadomość informujemy, że tarcze i klocki hamulcowe są elementami eksploatacyjnymi. Może Pan dokonać naprawy poza ASO Mazda.
Wymiana musi być przeprowadzona zgodnie z procedurami producenta tzn. jeżeli procedura przy demontażu tarczy wymaga np. rozpięcia przewodu hamulcowego i wymiany uszczelki na nową to ta uszczelka musi być wymieniona,
wszystkie śruby i nakrętki dokręcone odpowiednim momentem, czyli serwis powinien mieć dostęp do literatury warsztatowej producenta.
Od strony formalnej w takim przypadku Mazda nie ponosi odpowiedzialności za jakość zastosowanych części i wykonanej usługi, a także skutki źle wykonanej usługi.
Ponieważ pytanie dotyczy hamulców, proszę zwrócić uwagę na luzy i stan łożysk kół.
Na dwuletnim przeglądzie w Maździe w Poznaniu przy 33 tys. dowiedziałem się że mam 20% przednich klocków i przednie tarcze do wymiany gdyż widocznie dostały się jakieś zanieczyszczenia między tarcze a klocki. Jeżdżę sam, po mieście i od czasu do czasu autostradą. Miałem w życiu większe i szbsze samochody i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy jest to normalne ? Wymianę zaproponowano mi za 1800 zł.
-
Szorsz
Mi na przegladzie po 2 latach, tez lekko ponad 33 tys km, stwierdzono zuzycie przednich klockow w 85% a tylnych w 30%. O tarczach nie wspominali.
Zaproponowano mi 2 rodzaje klockow
– standardowe: KDY9-33-282 za 655 PLN/komplet na przod
– zmodyfikowane K0Y1-33-282 za 503 PLN/komplet na przod
BTW, czy ktos orientuje sie na czym ta modyfikacja klockow polega ? Generalnie moj styl jazdy preferuje twardsze klocki i nie wiem ktore wybrac.
Zaproponowano mi 2 rodzaje klockow
– standardowe: KDY9-33-282 za 655 PLN/komplet na przod
– zmodyfikowane K0Y1-33-282 za 503 PLN/komplet na przod
BTW, czy ktos orientuje sie na czym ta modyfikacja klockow polega ? Generalnie moj styl jazdy preferuje twardsze klocki i nie wiem ktore wybrac.
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
Witam,
Czeka mnie wymiana klocków, a może i tarcz przednich. Kupiłem samochód, wiec powinno mnie być stać i na klocki w ASO, jednak ceny jakie to podajecie są jakieś z kosmosu. Więc dla zasady, aby nie dać się łupić, nie zamierzam z tej oferty korzystać. Niech one będą nawet o klasę gorsze to cena jest kilkakrotnie niższa.
Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się, które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana.
Wdzięczny będę za sugestie i opinie
Pozdrawiam
Ogin8
Czeka mnie wymiana klocków, a może i tarcz przednich. Kupiłem samochód, wiec powinno mnie być stać i na klocki w ASO, jednak ceny jakie to podajecie są jakieś z kosmosu. Więc dla zasady, aby nie dać się łupić, nie zamierzam z tej oferty korzystać. Niech one będą nawet o klasę gorsze to cena jest kilkakrotnie niższa.
Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się, które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana.
Wdzięczny będę za sugestie i opinie
Pozdrawiam
Ogin8
- Od: 9 maja 2013, 08:40
- Posty: 11
- Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.2D AT 175KM, 4x4, 2012
ogin8 napisał(a):Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana
Z tych dwóch lepszym wyborem będzie blue print. Przynajmniej jeśli chodzi o tarcze hamulcowe. Kiedyś spotkałem w ich pudełku klocki kashiyama. Ale zdecydowanie lepszej jakości niż kashiyama przedawana przez IC.
Blue Print to pakowcz/pośrednik... Może się zdarzyć, że trafisz na dobrą jakość, a nawet ponadprzeciętną..
Jest troszkę tarcz dostępnych
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40
Jest troszkę tarcz dostępnych
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Szorsz napisał(a):Na dwuletnim przeglądzie w Maździe w Poznaniu przy 33 tys. dowiedziałem się że mam 20% przednich klocków i przednie tarcze do wymiany gdyż widocznie dostały się jakieś zanieczyszczenia między tarcze a klocki. Jeżdżę sam, po mieście i od czasu do czasu autostradą. Miałem w życiu większe i szbsze samochody i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy jest to normalne ?
Z tego co wiem niestety w tym aucie to "norma".
cheatah napisał(a):Mi na przegladzie po 2 latach, tez lekko ponad 33 tys km, stwierdzono zuzycie przednich klockow w 85% a tylnych w 30%. O tarczach nie wspominali.
Zaproponowano mi 2 rodzaje klockow
– standardowe: KDY9-33-282 za 655 PLN/komplet na przod
– zmodyfikowane K0Y1-33-282 za 503 PLN/komplet na przod
BTW, czy ktos orientuje sie na czym ta modyfikacja klockow polega ? Generalnie moj styl jazdy preferuje twardsze klocki i nie wiem ktore wybrac.
Tak naprawdę to nie modyfikacja, tylko Mazda zmieniła producenta klocków – pierwsze z wymienionych dostarcza Ferodo a drugie Akebono. Zdecydowanie bierz te ostatnie
ogin8 napisał(a):Czeka mnie wymiana klocków, a może i tarcz przednich. Kupiłem samochód, wiec powinno mnie być stać i na klocki w ASO, jednak ceny jakie to podajecie są jakieś z kosmosu. Więc dla zasady, aby nie dać się łupić, nie zamierzam z tej oferty korzystać. Niech one będą nawet o klasę gorsze to cena jest kilkakrotnie niższa.
Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się, które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana.
Wdzięczny będę za sugestie i opinie
Z bardziej znanych producentów na dzień dzisiejszy bez problemu kupisz Textara.
Czy ktoś może napisać jakieś opinie o zamiennikach tarcz / klocków? Co wybrać?
Textar / BluePrint / Ashika / Bosch?
Textar / BluePrint / Ashika / Bosch?
Od 8 tyś mam ashika i jestem zadowolony.
Następnym razem kupiłbym twardsze ( czyt. bardziej skuteczne) klocki do tych tarcz, ale nie czepiam się – obecnie skuteczność jest taka sama jak na ori.
Troch marudzę na klocki , bo jestem przyzwyczajony to tego , że przy montażu akcesoryjnych zestawów skuteczność nieznacznie wzrasta – tu tego nie ma. Jest jak na ori.
Tarcze po tych 8 tysiach wyglądają jak nowe – zero zarysowań, rantów – generalnie bardzo dobry materiał zastosowany do tarcz.
Podsumowując : cena& jakość – rewelacja.
Następnym razem kupiłbym twardsze ( czyt. bardziej skuteczne) klocki do tych tarcz, ale nie czepiam się – obecnie skuteczność jest taka sama jak na ori.
Troch marudzę na klocki , bo jestem przyzwyczajony to tego , że przy montażu akcesoryjnych zestawów skuteczność nieznacznie wzrasta – tu tego nie ma. Jest jak na ori.
Tarcze po tych 8 tysiach wyglądają jak nowe – zero zarysowań, rantów – generalnie bardzo dobry materiał zastosowany do tarcz.
Podsumowując : cena& jakość – rewelacja.
Finalnie zamówiłem zestaw Textar na przód (trafiłem 10% promocji w pewnym sklepie internetowym na ATE i Textar – niestety ATE nie ma do Mazdy CX-5 na przód).
(ceny po rabacie 10%)
Tarcze: 2x213,3 PLN = 426,6 PLN komplet
Klocki: 254,7 PLN (komplet na przednią oś)
Tarcze Textar relatywnie tanie (patrzyłem Hella Pagid – 340 PLN sztuka), jednak klocki Textar dość drogo. Tak czy siak dużo taniej niż w ASO (propozycja ASO – tarcze 380 PLN sztuka, klocki 454 PLN komplet).
Jak pojeżdżę trochę to zdam relację.
(ceny po rabacie 10%)
Tarcze: 2x213,3 PLN = 426,6 PLN komplet
Klocki: 254,7 PLN (komplet na przednią oś)
Tarcze Textar relatywnie tanie (patrzyłem Hella Pagid – 340 PLN sztuka), jednak klocki Textar dość drogo. Tak czy siak dużo taniej niż w ASO (propozycja ASO – tarcze 380 PLN sztuka, klocki 454 PLN komplet).
Jak pojeżdżę trochę to zdam relację.
Właśnie kupiłem ATE na przód i będę testował, zawsze taniej niż w ASO a rewelacji nie ma jeśli chodzi o hamowanie ori zestawu, więc potestuję przy okazji. To co świewa serwis za te elementy to gorzej niż za merca i bmw wychodzi, przynajmniej, żeby to dobrze hamowało i skutecznie a tak jak widać nie jest i to tylko nowoczesne spowalniacze
Dopisano 23 sie 2017, 19:43:
Założyłem, na razie docieram. Na razie cicho. Nic nie piszczy. Tarcze ATE a klocki Hella Pagid.
Dopisano 23 sie 2017, 19:43:
Założyłem, na razie docieram. Na razie cicho. Nic nie piszczy. Tarcze ATE a klocki Hella Pagid.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9