Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukas80 » 4 mar 2014, 17:30

Witam wszystkich Forumowiczów,
Jestem szczęśliwym (na razie :) ) posiadaczem mazdy CX 5. W niedługim czasie będę musiał wymienić klocki hamulcowe i może także tarcze w przedniej osi. Orientowałem się w kosztach takiej usługi w ASO i sama wymiana klocków to koszt około 1 tys. zł. W nieautoryzowanym serwisie koszt będzie co najmniej o połowę niższy. Zaraz pewnie ktoś napiszę ze jak mnie stać na takie auto to i powinno mnie być stać na takie koszty. Tak stać mnie tylko nie lubie przepłacać :P I teraz pytanie, czy taka wymiana poza ASO nie spowoduję utraty gwarancji? Według informacji jakie znalazłem istnieje dyrektywa unijna która zezwala na naprawy poza ASO i gwarantuje utrzymanie gwarancji. Prawo prawem a praktyka praktyką, dlatego chciałem Was dopytać czy stanęliście już przed takim dylematem i jaką decyzje podjęliście. Z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 18:44
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda CX 5,2.0 SKYACTIVE-G,6AT, 4x4

Postprzez renmar » 4 mar 2014, 17:48

a rozwazales zakup dobrych tarcz i klockow i zalozenie ich w serwisie?
jesli beda dobrej firmy to nie powinni sie czepiac
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 07:21
Posty: 18 (0/3)
Auto: CX-5 2.0B AWD AT 2012

Postprzez Blixten » 4 mar 2014, 20:05

Jeżeli jakość zbliżona, to śmiało rozważyłbym nie tylko materiały ale i robociznę poza ASO
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 11:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Lukas80 » 5 mar 2014, 09:34

@renmar, pytałem w obu ASO i oba potwierdziły że pracują tylko na oryginałach Mazdy także to nie przejdzie
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 18:44
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda CX 5,2.0 SKYACTIVE-G,6AT, 4x4

Postprzez Zbigniew_AWD » 5 mar 2014, 10:16

Jeśli przyjdziesz z częściami które są obiektywnie lepsze, to powiedzieli że nie założą bo nie?

BTW po jakim przebiegu czeka Cię wymiana i czy ktoś wie jakie klocki, tarcze zakładane są jako orginał?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 20:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez smile » 5 mar 2014, 12:12

Lukas80 podaj przebieg jaki masz aktualnie, jeśli masz klocki do zrobienia, to pewnie jakieś 60-80 tyś km?! Raczej tarcze wymienia się co drugą wymianę klocków. Chyba, że odczuwasz bicie tarcz lub masz np. 30 tyś km :P Wtedy to reklamacja :)
Ktoś kojarzy, w jakim to modelu są dostępne zmodyfikowane klocki hamulcowe z oryginału? Dla klientów, którzy intensywnie eksploatują autka ? Albo CX-5 albo nowa 6 GJ albo nowa 3 BM..
Co do zamienników, nie wytrzymują tyle co oryginały. Twardość klocka jest dostosowana do twardości tarczy. "Mostki termiczne" do odprowadzania nadmiaru ciepła z klocka / /tarczy w kierunku piasty/felgi też są ważne, dlatego stosuje się odpowiednie pasty zalecane przez Mazdę.
Przy robienia przodu dobrze jest sprawdzić jak wyglądają klocki tylne, nie ich zużycie a sam klocek ( czy nie kruszeje, czy nie jest spalony/przegrzany ).
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Lukas80 » 5 mar 2014, 15:30

@smile, aktualnie mam około 58 tys., może bym się jeszcze wstrzymał z wymianą bo nie ma jeszcze żadnych objawów że kończą się klocki ale przed zakupem tego auta robiłem jego przegląd przy 54 tys. i w serwisie powiedzieli ze klockow starczy na jakies 3 tys. a niedługo czeka mnie dłuższa trasa (okolo 3tys. km) po górzystych terenach, także nie chce ryzykować. Sprawdziłem dziś tarcze i jest tam taki dość wyczuwalny rant takze nie wiem czy tez się nie będą kwalifikowały do wymiany.
Napisałem do mazdy z prośbą o ich stanowisko w kwestii napraw poza ASO, poniżej odpowiedź jaką otrzymałem, moze się komuś przyda:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana wiadomość informujemy, że tarcze i klocki hamulcowe są elementami eksploatacyjnymi. Może Pan dokonać naprawy poza ASO Mazda.

Wymiana musi być przeprowadzona zgodnie z procedurami producenta tzn. jeżeli procedura przy demontażu tarczy wymaga np. rozpięcia przewodu hamulcowego i wymiany uszczelki na nową to ta uszczelka musi być wymieniona,
wszystkie śruby i nakrętki dokręcone odpowiednim momentem, czyli serwis powinien mieć dostęp do literatury warsztatowej producenta.

Od strony formalnej w takim przypadku Mazda nie ponosi odpowiedzialności za jakość zastosowanych części i wykonanej usługi, a także skutki źle wykonanej usługi.

Ponieważ pytanie dotyczy hamulców, proszę zwrócić uwagę na luzy i stan łożysk kół.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 18:44
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda CX 5,2.0 SKYACTIVE-G,6AT, 4x4

Postprzez Szorsz » 9 kwi 2014, 09:55

Na dwuletnim przeglądzie w Maździe w Poznaniu przy 33 tys. dowiedziałem się że mam 20% przednich klocków i przednie tarcze do wymiany gdyż widocznie dostały się jakieś zanieczyszczenia między tarcze a klocki. Jeżdżę sam, po mieście i od czasu do czasu autostradą. Miałem w życiu większe i szbsze samochody i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy jest to normalne ? Wymianę zaproponowano mi za 1800 zł.
Szorsz
 

Postprzez cheatah » 22 kwi 2014, 09:34

Mi na przegladzie po 2 latach, tez lekko ponad 33 tys km, stwierdzono zuzycie przednich klockow w 85% a tylnych w 30%. O tarczach nie wspominali.
Zaproponowano mi 2 rodzaje klockow
– standardowe: KDY9-33-282 za 655 PLN/komplet na przod
– zmodyfikowane K0Y1-33-282 za 503 PLN/komplet na przod

BTW, czy ktos orientuje sie na czym ta modyfikacja klockow polega ? Generalnie moj styl jazdy preferuje twardsze klocki :) i nie wiem ktore wybrac.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 19:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez ogin8 » 1 maja 2014, 15:38

Witam,

Czeka mnie wymiana klocków, a może i tarcz przednich. Kupiłem samochód, wiec powinno mnie być stać i na klocki w ASO, jednak ceny jakie to podajecie są jakieś z kosmosu. Więc dla zasady, aby nie dać się łupić, nie zamierzam z tej oferty korzystać. Niech one będą nawet o klasę gorsze to cena jest kilkakrotnie niższa.
Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się, które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana.
Wdzięczny będę za sugestie i opinie

Pozdrawiam
Ogin8
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 07:40
Posty: 11
Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.2D AT 175KM, 4x4, 2012

Postprzez oemauto » 1 maja 2014, 15:47

ogin8 napisał(a):Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana


Z tych dwóch lepszym wyborem będzie blue print. Przynajmniej jeśli chodzi o tarcze hamulcowe. Kiedyś spotkałem w ich pudełku klocki kashiyama. Ale zdecydowanie lepszej jakości niż kashiyama przedawana przez IC.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2014, 23:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Wojtek » 1 maja 2014, 16:07

Blue Print to pakowcz/pośrednik... Może się zdarzyć, że trafisz na dobrą jakość, a nawet ponadprzeciętną..

Jest troszkę tarcz dostępnych :)
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ZOOMik » 2 maja 2014, 17:10

Szorsz napisał(a):Na dwuletnim przeglądzie w Maździe w Poznaniu przy 33 tys. dowiedziałem się że mam 20% przednich klocków i przednie tarcze do wymiany gdyż widocznie dostały się jakieś zanieczyszczenia między tarcze a klocki. Jeżdżę sam, po mieście i od czasu do czasu autostradą. Miałem w życiu większe i szbsze samochody i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy jest to normalne ?

Z tego co wiem niestety w tym aucie to "norma".

cheatah napisał(a):Mi na przegladzie po 2 latach, tez lekko ponad 33 tys km, stwierdzono zuzycie przednich klockow w 85% a tylnych w 30%. O tarczach nie wspominali.
Zaproponowano mi 2 rodzaje klockow
– standardowe: KDY9-33-282 za 655 PLN/komplet na przod
– zmodyfikowane K0Y1-33-282 za 503 PLN/komplet na przod

BTW, czy ktos orientuje sie na czym ta modyfikacja klockow polega ? Generalnie moj styl jazdy preferuje twardsze klocki :) i nie wiem ktore wybrac.

Tak naprawdę to nie modyfikacja, tylko Mazda zmieniła producenta klocków – pierwsze z wymienionych dostarcza Ferodo a drugie Akebono. Zdecydowanie bierz te ostatnie :)

ogin8 napisał(a):Czeka mnie wymiana klocków, a może i tarcz przednich. Kupiłem samochód, wiec powinno mnie być stać i na klocki w ASO, jednak ceny jakie to podajecie są jakieś z kosmosu. Więc dla zasady, aby nie dać się łupić, nie zamierzam z tej oferty korzystać. Niech one będą nawet o klasę gorsze to cena jest kilkakrotnie niższa.
Znalazłem ofertę na http://www.eurojapancars.pl/ i zastanawiam się, które wybrać gdyż żadna z tych firm Blue Print i Roadhouse nie jest mi znana.
Wdzięczny będę za sugestie i opinie

Z bardziej znanych producentów na dzień dzisiejszy bez problemu kupisz Textara.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez fomicz » 17 maja 2016, 07:03

Minęły 2 lata i na rynku pojawiłao się już dużo zamienników.
Delphi, KASHIYAMA, LPR, ABE, TRW, Bosch, Brembo, Texar, Dokuji.
Które z nich wybrać? A może jednak oryginały?
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 13:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez popielasty » 16 sie 2017, 09:39

Czy ktoś może napisać jakieś opinie o zamiennikach tarcz / klocków? Co wybrać?

Textar / BluePrint / Ashika / Bosch?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez mario-k » 16 sie 2017, 18:47

Ja założyłem textary na przód a tarcze amerykańskie nawiercono nacinane i śmiga wszystko super jestem bardzo zadowolony.Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez cinek78 » 17 sie 2017, 12:58

Od 8 tyś mam ashika i jestem zadowolony.
Następnym razem kupiłbym twardsze ( czyt. bardziej skuteczne) klocki do tych tarcz, ale nie czepiam się – obecnie skuteczność jest taka sama jak na ori.
Troch marudzę na klocki , bo jestem przyzwyczajony to tego , że przy montażu akcesoryjnych zestawów skuteczność nieznacznie wzrasta – tu tego nie ma. Jest jak na ori.
Tarcze po tych 8 tysiach wyglądają jak nowe – zero zarysowań, rantów – generalnie bardzo dobry materiał zastosowany do tarcz.
Podsumowując : cena& jakość – rewelacja.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 18 sie 2017, 11:28

Finalnie zamówiłem zestaw Textar na przód (trafiłem 10% promocji w pewnym sklepie internetowym na ATE i Textar – niestety ATE nie ma do Mazdy CX-5 na przód).

(ceny po rabacie 10%)
Tarcze: 2x213,3 PLN = 426,6 PLN komplet
Klocki: 254,7 PLN (komplet na przednią oś)

Tarcze Textar relatywnie tanie (patrzyłem Hella Pagid – 340 PLN sztuka), jednak klocki Textar dość drogo. Tak czy siak dużo taniej niż w ASO (propozycja ASO – tarcze 380 PLN sztuka, klocki 454 PLN komplet).

Jak pojeżdżę trochę to zdam relację.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez mario-k » 19 sie 2017, 19:21

Widziałem ze Ate już są tarcze na przód.Ja jestem bardzo zadowolony z textara klocków.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Adi6JS » 22 sie 2017, 08:48

Właśnie kupiłem ATE na przód i będę testował, zawsze taniej niż w ASO a rewelacji nie ma jeśli chodzi o hamowanie ori zestawu, więc potestuję przy okazji. To co świewa serwis za te elementy to gorzej niż za merca i bmw wychodzi, przynajmniej, żeby to dobrze hamowało i skutecznie a tak jak widać nie jest i to tylko nowoczesne spowalniacze <glupek2>

Dopisano 23 sie 2017, 19:43:

Założyłem, na razie docieram. Na razie cicho. Nic nie piszczy. Tarcze ATE a klocki Hella Pagid.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9