Strona 1 z 1

Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 9 wrz 2013, 17:45
przez slaaawek
Witam
Niestety zaobserwowałem w trakcie 2 miesiecznego użytkowania stuki jakby pod siedzeniem kierowcy lub w okolicy przedniego lewego koła. Szczególnie podczas przejazdu po nierównościach na jezdni. Stuknięcie spod spodu tez pojawia się podczas dynamicznego skrętu w prawo (skręt kierownicą) – takie jakby pojedyncze puknięcie plastiku, puste głuche ... dość głośne.
Co to może być?

W serwisie powiedziano mi że być może to coś z układem kierowniczym i wystarczy przesmarować coś pod jakąs osłoną, kazali przyjechać za tydzień a sprawę kierują do "mazdy poland"

Jestem zaniepokojony, czy Ktoś z Was miał cos podobnego? kurcze auto 2 miesiące i już cos stuka, puka – załamka

Poproszę o radę, opinie...cenne uwagi
Dziękuję z góry

Re: Stuki w zawieszeniu.... CX-5

PostNapisane: 17 wrz 2013, 16:19
przez Hrabus
Miałem taki problem, ja słyszałem to pod przednim prawym kołem, szczególnie głośno przy przejeżdząniu przez wały zwalniające. Zgłosiłem to przy okazji montażu koła zapasowego i dealer stwierdził, że znają usterkę, część samochodów ma coś poluzowane przy kolumnie McPhersona. Po godzinie wszystko wyregulowali i problem zniknął.

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 15 paź 2014, 17:03
przez Blixten
Dopisuję poniżej swoje doświadczenie w temacie – może komuś się przyda, bo powodów stuków, puków, skrzypnięć jest niestety więcej...

Któregoś pięknego dnia usłyszałem wcześniej nieobecny dźwięk, ujawniający się podczas jazdy po nierównościach i przechyłów na zakrętach. Z czasem stuk/skrzypnięcie zaczął się nasilać i występować coraz częściej.
Metaliczny stuk/skrzypnięcie, trudno było dokładnie scharakteryzować i zlokalizować. W mojej ocenie brzmiało to jak luźny kabelek obijający się o elementy karoserii komory silnika, innym razem miałem wrażenie jakbym słyszał uderzenie kamykiem w podwozie, innym przypominało luz na drążku kierowniczym.... dochodziło z lewej strony przedniego zawieszenia, innym razem spod fotela kierowcy, a jeszcze innym z okolicy deski rozdzielczej.
Jadąc z tym do serwisu miałem czarną wizję, że albo mechanik nic nie usłyszy albo jak na złość dźwięk akurat nie będzie występował. Na szczęście stuk wystąpił i mechanik go usłyszał. Okazało się, że temat jest znany – w moim przypadku stuk pochodził od naprężeń metalowego pasa podszybia (w załączniku element określony jako "cowl panel")
Ten trzeba było poluzować na kilku śrubach i dokręcić ponownie z odpowiednim momentem. Po niespełna godzinnej wizycie, do wnętrza mojego auta powróciła cisza <jupi>

Podziękowania dla serwisu Mazdy w GDYNI za fachową obsługę i miłą prokliencką atmosferę <spoko>

Stuki mogą pochodzić od kolumny MacPherson'a jak pisał przedmówca, od podszybia jak w moim przypadku, ale również od łączenia blach karoserii przy słupku drzwiowym i niestety jeszcze innych elementów.....
Nie życzę nikomu, ale jak już Wam się trafi, obyście trafili do kompetentnego serwisu.

W załączeniu znajdziecie kilka podpowiedzi znalezionych w necie....

PostNapisane: 16 paź 2014, 11:59
przez cheatah
Blixten napisał(a):Dopisuję poniżej swoje doświadczenie w temacie – może komuś się przyda, bo powodów stuków, puków, skrzypnięć jest niestety więcej...


cwiczylem z ASO w Gdyni temat stukow opisanych przez Ciebie juz 2.5 roku temu :), takze maja juz temat rozpoznany. Na poczatku bylo tlumaczenie ze to wina polskich drog i ze to musi tak trzeszczec, ale po dluzszej rozmowie okazalo sie jednak ze jest to rozpoznany temat i faktycznie winna wszystkiemu jest sruba przy wsporniku podszybia, ktora jest dokrecona zlym momementem.

W temacie stukow, innym zrodlem moze byc poluzowany centralny glosnik na desce, ktory gdy jest poluzowany rowniez moze wydawac lekkie stuki na nierownosciach.

PostNapisane: 16 paź 2014, 14:59
przez Blixten
cheatah napisał(a):Na poczatku bylo tlumaczenie ze to wina polskich drog i ze to musi tak trzeszczec, ale po dluzszej rozmowie okazalo sie jednak ze jest to rozpoznany temat i faktycznie winna wszystkiemu jest sruba przy wsporniku podszybia, ktora jest dokrecona zlym momementem.


Widać tak ich przećwiczyłeś, że dla mnie musieli już być mili i nie wciskali kitu typu "ten typ tak ma" (oczywiście nie dałbym sobie) :)
Informacja o centralnym głośniku też się przyda następcom.
Pozdrowienia :)

PostNapisane: 19 paź 2014, 22:39
przez lisik
Czy kręcąc kierownicą gdy dochodzicie do maksymalnego skrętu słychać u Was puknięcie? U mnie występuje przy kręceniu w obie strony ale bardziej w lewą- taki metaliczny łomot gdy kończy się możliwość dalszego skręcenia kół. W żadnym poprzednim aucie to nie występowało, z wyjątkiem passata b6 z popsutą przekładnią.
W dodatku coś przy zjeżdzaniu z progów zwalniających zaczęło z tyłu strasznie skrzypieć- nie wiem czy to klapa czy zawieszenie. Przebieg 10kkm, jutro jade do serwisu :/ Lipa, nowe auto a co chwila coś skrzypi, stuka, trzęsą się lusterka, obsługa audio :/

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 20 paź 2014, 20:53
przez rychu61
lisik chyba jest coś na rzeczy,też coś wyczułem raz czy dwa razy ale to zignorowałem,daj znać co powiedzieli Ci w serwisie. :)

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 22 paź 2014, 13:40
przez ciamas
Witam
na te stuki przy skręconych kołach w prawo lub w lewo
jest akcja serwisowa jutro jadę do ASO na zrobienie tego
zapytajcie w swoim serwisie powinni wiedzieć
Pozdrawiam
Marcin

PostNapisane: 27 paź 2014, 17:45
przez pawelkrk
Witam,

Ciemas – czy już byłeś w ASO w tej sprawie ? z informacji jakie posiadam wiem że stuki to drążek kierowniczny- jednak nic w ASO nie wiedzą o akcji serwisowej – mówią tylko o informacji serwisowej ale to nie akcja :)

proszę o informacje czy faktycznie usunęli usterkę w ramach akcji serwisowej

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 3 lis 2014, 14:24
przez ciamas
Witam
zgłosili tą usterkę do Mazdy i kazali przyjechać na naprawę jak tylko otrzymali pozwolenie na naprawę.

PostNapisane: 4 lis 2014, 13:06
przez Blixten
ciamas napisał(a):Witam
zgłosili tą usterkę do Mazdy i kazali przyjechać na naprawę jak tylko otrzymali pozwolenie na naprawę.

Jak rozumiem serwis wie co to jest, ale potrzebuje osobnego potwierdzenia od centrali Mazdy i klient musi jeździć kilka razy ?

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 6 lis 2014, 12:57
przez ciamas
Dokładnie tak jak mówisz trzeba się najeździć

PostNapisane: 27 lut 2015, 14:29
przez yaroo
U mnie stuki stwierdzili na kolumnach McPhersona i będą jakieś elementy wymieniać.

PostNapisane: 31 mar 2015, 20:26
przez lisik
rychu61 napisał(a):lisik chyba jest coś na rzeczy,też coś wyczułem raz czy dwa razy ale to zignorowałem,daj znać co powiedzieli Ci w serwisie. :)


Wreszcie dotarłem do serwisu. Do wymiany tylny lewy amortyzator. Przebieg 20kkm ale skrzypi już od jakichś 10kkm :P Co do stukania w układzie kierowniczym niczego się nie dopatrzyli.

PostNapisane: 15 kwi 2015, 11:01
przez yaroo
U mnie nie wymieniali górnych mocowań kolumn bo stwierdzili że są właściwe ale coś poprawili i faktycznie nie stukało przez 2 tygodnie. Teraz znowu stukanie się zaczyna odzywać.
Ogólnie stwierdzam, że serwis jest słaby.

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 15 lut 2016, 20:39
przez Adi6JS
Co do stuków przy maksymalnym skręcie kierownicą u mnie do wymiany.... piasta przedniego koła <glupek2> po 20 tyś km :|

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 28 lip 2019, 19:28
przez klops23
Mam mazdę cx-5 z 2016 roku ,czyli już po lifcie i 3 lata po akcji serwisowej dotyczącej niedokręconych śrub pod podszybiem. Niestety też po kupnie auta zaczęło mi coś pukać właśnie z okolic lewego koła , pod fotelem kierowcy ...no różnie ... i nigdy bym nie uwierzył,że może to powodować jakaś niedokręcona śrubka na podszybiu... a jednak ! wziąłem się za te śruby i tak : jedna dokręcona do oporu , druga dokręciłem, może z pół obrotu a trzecią ,może cały obrót i...STUKI USTAŁY JAK RĘKĄ ODJĄŁ!!!

Naprawdę nie do uwierzenia ,że taka błahostka może być tak denerwująca. Gdybym nie trafił na ten temat pewnie drążyłbym w zawieszeniu do usra...ej śmierci

Widać z tego ,że Mazda nie poradziła sobie nawet po FL z problemem niedokręconych śrub na podszybiu...a szkoda ...po Mazdzie można by się spodziewać lepszej jakości wykonania, w końcu to auto za ponad 40000€

Re: Stuki w zawieszeniu

PostNapisane: 2 wrz 2019, 10:01
przez popielasty
Potwierdzam – warto sprawdzić te śruby.

PostNapisane: 3 wrz 2019, 17:30
przez Pabloss
a gdzie te śruby są. Możecie zrobić zdjęcia ?