Stuki w zawieszeniu
Strona 1 z 1
Witam
Niestety zaobserwowałem w trakcie 2 miesiecznego użytkowania stuki jakby pod siedzeniem kierowcy lub w okolicy przedniego lewego koła. Szczególnie podczas przejazdu po nierównościach na jezdni. Stuknięcie spod spodu tez pojawia się podczas dynamicznego skrętu w prawo (skręt kierownicą) – takie jakby pojedyncze puknięcie plastiku, puste głuche ... dość głośne.
Co to może być?
W serwisie powiedziano mi że być może to coś z układem kierowniczym i wystarczy przesmarować coś pod jakąs osłoną, kazali przyjechać za tydzień a sprawę kierują do "mazdy poland"
Jestem zaniepokojony, czy Ktoś z Was miał cos podobnego? kurcze auto 2 miesiące i już cos stuka, puka – załamka
Poproszę o radę, opinie...cenne uwagi
Dziękuję z góry
Niestety zaobserwowałem w trakcie 2 miesiecznego użytkowania stuki jakby pod siedzeniem kierowcy lub w okolicy przedniego lewego koła. Szczególnie podczas przejazdu po nierównościach na jezdni. Stuknięcie spod spodu tez pojawia się podczas dynamicznego skrętu w prawo (skręt kierownicą) – takie jakby pojedyncze puknięcie plastiku, puste głuche ... dość głośne.
Co to może być?
W serwisie powiedziano mi że być może to coś z układem kierowniczym i wystarczy przesmarować coś pod jakąs osłoną, kazali przyjechać za tydzień a sprawę kierują do "mazdy poland"
Jestem zaniepokojony, czy Ktoś z Was miał cos podobnego? kurcze auto 2 miesiące i już cos stuka, puka – załamka
Poproszę o radę, opinie...cenne uwagi
Dziękuję z góry
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 05:27 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zmiana tytułu
Powód: Zmiana tytułu
Miałem taki problem, ja słyszałem to pod przednim prawym kołem, szczególnie głośno przy przejeżdząniu przez wały zwalniające. Zgłosiłem to przy okazji montażu koła zapasowego i dealer stwierdził, że znają usterkę, część samochodów ma coś poluzowane przy kolumnie McPhersona. Po godzinie wszystko wyregulowali i problem zniknął.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2013, 13:10 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
Powód: dubel
Powód: dubel
-
Hrabus
Dopisuję poniżej swoje doświadczenie w temacie – może komuś się przyda, bo powodów stuków, puków, skrzypnięć jest niestety więcej...
Któregoś pięknego dnia usłyszałem wcześniej nieobecny dźwięk, ujawniający się podczas jazdy po nierównościach i przechyłów na zakrętach. Z czasem stuk/skrzypnięcie zaczął się nasilać i występować coraz częściej.
Metaliczny stuk/skrzypnięcie, trudno było dokładnie scharakteryzować i zlokalizować. W mojej ocenie brzmiało to jak luźny kabelek obijający się o elementy karoserii komory silnika, innym razem miałem wrażenie jakbym słyszał uderzenie kamykiem w podwozie, innym przypominało luz na drążku kierowniczym.... dochodziło z lewej strony przedniego zawieszenia, innym razem spod fotela kierowcy, a jeszcze innym z okolicy deski rozdzielczej.
Jadąc z tym do serwisu miałem czarną wizję, że albo mechanik nic nie usłyszy albo jak na złość dźwięk akurat nie będzie występował. Na szczęście stuk wystąpił i mechanik go usłyszał. Okazało się, że temat jest znany – w moim przypadku stuk pochodził od naprężeń metalowego pasa podszybia (w załączniku element określony jako "cowl panel")
Ten trzeba było poluzować na kilku śrubach i dokręcić ponownie z odpowiednim momentem. Po niespełna godzinnej wizycie, do wnętrza mojego auta powróciła cisza
Podziękowania dla serwisu Mazdy w GDYNI za fachową obsługę i miłą prokliencką atmosferę
Stuki mogą pochodzić od kolumny MacPherson'a jak pisał przedmówca, od podszybia jak w moim przypadku, ale również od łączenia blach karoserii przy słupku drzwiowym i niestety jeszcze innych elementów.....
Nie życzę nikomu, ale jak już Wam się trafi, obyście trafili do kompetentnego serwisu.
W załączeniu znajdziecie kilka podpowiedzi znalezionych w necie....
Któregoś pięknego dnia usłyszałem wcześniej nieobecny dźwięk, ujawniający się podczas jazdy po nierównościach i przechyłów na zakrętach. Z czasem stuk/skrzypnięcie zaczął się nasilać i występować coraz częściej.
Metaliczny stuk/skrzypnięcie, trudno było dokładnie scharakteryzować i zlokalizować. W mojej ocenie brzmiało to jak luźny kabelek obijający się o elementy karoserii komory silnika, innym razem miałem wrażenie jakbym słyszał uderzenie kamykiem w podwozie, innym przypominało luz na drążku kierowniczym.... dochodziło z lewej strony przedniego zawieszenia, innym razem spod fotela kierowcy, a jeszcze innym z okolicy deski rozdzielczej.
Jadąc z tym do serwisu miałem czarną wizję, że albo mechanik nic nie usłyszy albo jak na złość dźwięk akurat nie będzie występował. Na szczęście stuk wystąpił i mechanik go usłyszał. Okazało się, że temat jest znany – w moim przypadku stuk pochodził od naprężeń metalowego pasa podszybia (w załączniku element określony jako "cowl panel")
Ten trzeba było poluzować na kilku śrubach i dokręcić ponownie z odpowiednim momentem. Po niespełna godzinnej wizycie, do wnętrza mojego auta powróciła cisza
Podziękowania dla serwisu Mazdy w GDYNI za fachową obsługę i miłą prokliencką atmosferę
Stuki mogą pochodzić od kolumny MacPherson'a jak pisał przedmówca, od podszybia jak w moim przypadku, ale również od łączenia blach karoserii przy słupku drzwiowym i niestety jeszcze innych elementów.....
Nie życzę nikomu, ale jak już Wam się trafi, obyście trafili do kompetentnego serwisu.
W załączeniu znajdziecie kilka podpowiedzi znalezionych w necie....
- Załączniki
-
- CX-5 Knocking or Squeaking Noise from Front Strut Bearing (1).pdf
- (73.01 KiB) Pobrane 524 razy
-
- Rattle noise from instrumental panel when driving on rough roads or over bumps.pdf
- (219.44 KiB) Pobrane 438 razy
Blixten napisał(a):Dopisuję poniżej swoje doświadczenie w temacie – może komuś się przyda, bo powodów stuków, puków, skrzypnięć jest niestety więcej...
cwiczylem z ASO w Gdyni temat stukow opisanych przez Ciebie juz 2.5 roku temu , takze maja juz temat rozpoznany. Na poczatku bylo tlumaczenie ze to wina polskich drog i ze to musi tak trzeszczec, ale po dluzszej rozmowie okazalo sie jednak ze jest to rozpoznany temat i faktycznie winna wszystkiemu jest sruba przy wsporniku podszybia, ktora jest dokrecona zlym momementem.
W temacie stukow, innym zrodlem moze byc poluzowany centralny glosnik na desce, ktory gdy jest poluzowany rowniez moze wydawac lekkie stuki na nierownosciach.
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
cheatah napisał(a):Na poczatku bylo tlumaczenie ze to wina polskich drog i ze to musi tak trzeszczec, ale po dluzszej rozmowie okazalo sie jednak ze jest to rozpoznany temat i faktycznie winna wszystkiemu jest sruba przy wsporniku podszybia, ktora jest dokrecona zlym momementem.
Widać tak ich przećwiczyłeś, że dla mnie musieli już być mili i nie wciskali kitu typu "ten typ tak ma" (oczywiście nie dałbym sobie)
Informacja o centralnym głośniku też się przyda następcom.
Pozdrowienia
Czy kręcąc kierownicą gdy dochodzicie do maksymalnego skrętu słychać u Was puknięcie? U mnie występuje przy kręceniu w obie strony ale bardziej w lewą- taki metaliczny łomot gdy kończy się możliwość dalszego skręcenia kół. W żadnym poprzednim aucie to nie występowało, z wyjątkiem passata b6 z popsutą przekładnią.
W dodatku coś przy zjeżdzaniu z progów zwalniających zaczęło z tyłu strasznie skrzypieć- nie wiem czy to klapa czy zawieszenie. Przebieg 10kkm, jutro jade do serwisu :/ Lipa, nowe auto a co chwila coś skrzypi, stuka, trzęsą się lusterka, obsługa audio :/
W dodatku coś przy zjeżdzaniu z progów zwalniających zaczęło z tyłu strasznie skrzypieć- nie wiem czy to klapa czy zawieszenie. Przebieg 10kkm, jutro jade do serwisu :/ Lipa, nowe auto a co chwila coś skrzypi, stuka, trzęsą się lusterka, obsługa audio :/
- Od: 1 lip 2014, 11:10
- Posty: 9
- Auto: CX-5 2014 2.0 165
Witam,
Ciemas – czy już byłeś w ASO w tej sprawie ? z informacji jakie posiadam wiem że stuki to drążek kierowniczny- jednak nic w ASO nie wiedzą o akcji serwisowej – mówią tylko o informacji serwisowej ale to nie akcja
proszę o informacje czy faktycznie usunęli usterkę w ramach akcji serwisowej
Ciemas – czy już byłeś w ASO w tej sprawie ? z informacji jakie posiadam wiem że stuki to drążek kierowniczny- jednak nic w ASO nie wiedzą o akcji serwisowej – mówią tylko o informacji serwisowej ale to nie akcja
proszę o informacje czy faktycznie usunęli usterkę w ramach akcji serwisowej
-
pawelkrk
ciamas napisał(a):Witam
zgłosili tą usterkę do Mazdy i kazali przyjechać na naprawę jak tylko otrzymali pozwolenie na naprawę.
Jak rozumiem serwis wie co to jest, ale potrzebuje osobnego potwierdzenia od centrali Mazdy i klient musi jeździć kilka razy ?
rychu61 napisał(a):lisik chyba jest coś na rzeczy,też coś wyczułem raz czy dwa razy ale to zignorowałem,daj znać co powiedzieli Ci w serwisie.
Wreszcie dotarłem do serwisu. Do wymiany tylny lewy amortyzator. Przebieg 20kkm ale skrzypi już od jakichś 10kkm Co do stukania w układzie kierowniczym niczego się nie dopatrzyli.
- Od: 1 lip 2014, 11:10
- Posty: 9
- Auto: CX-5 2014 2.0 165
U mnie nie wymieniali górnych mocowań kolumn bo stwierdzili że są właściwe ale coś poprawili i faktycznie nie stukało przez 2 tygodnie. Teraz znowu stukanie się zaczyna odzywać.
Ogólnie stwierdzam, że serwis jest słaby.
Ogólnie stwierdzam, że serwis jest słaby.
- Od: 18 mar 2012, 20:06
- Posty: 41
- Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray
Mam mazdę cx-5 z 2016 roku ,czyli już po lifcie i 3 lata po akcji serwisowej dotyczącej niedokręconych śrub pod podszybiem. Niestety też po kupnie auta zaczęło mi coś pukać właśnie z okolic lewego koła , pod fotelem kierowcy ...no różnie ... i nigdy bym nie uwierzył,że może to powodować jakaś niedokręcona śrubka na podszybiu... a jednak ! wziąłem się za te śruby i tak : jedna dokręcona do oporu , druga dokręciłem, może z pół obrotu a trzecią ,może cały obrót i...STUKI USTAŁY JAK RĘKĄ ODJĄŁ!!!
Naprawdę nie do uwierzenia ,że taka błahostka może być tak denerwująca. Gdybym nie trafił na ten temat pewnie drążyłbym w zawieszeniu do usra...ej śmierci
Widać z tego ,że Mazda nie poradziła sobie nawet po FL z problemem niedokręconych śrub na podszybiu...a szkoda ...po Mazdzie można by się spodziewać lepszej jakości wykonania, w końcu to auto za ponad 40000€
Naprawdę nie do uwierzenia ,że taka błahostka może być tak denerwująca. Gdybym nie trafił na ten temat pewnie drążyłbym w zawieszeniu do usra...ej śmierci
Widać z tego ,że Mazda nie poradziła sobie nawet po FL z problemem niedokręconych śrub na podszybiu...a szkoda ...po Mazdzie można by się spodziewać lepszej jakości wykonania, w końcu to auto za ponad 40000€
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
Potwierdzam – warto sprawdzić te śruby.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9