Strona 1 z 2
Mazda Active Torque

Napisane:
29 mar 2012, 08:39
przez szatajoh
Czy ktos z forumowiczow potrafi odpowiedziec na moje pytania
Czy Mazda Active Torque jest produktem Haldexa czy rozwiazaniem Mazdy czy jej dostawcy?
Czy sila napedowa jest rozdzielana nie tylko na przod i tyl ale tez na prawa i lewa strone ?
Nawet najnowszy Haldex glupieje na lodzie czy Mazda rozwiazala ten problem?

Napisane:
29 mar 2012, 10:40
przez Paweł
Co znaczy "glupieje na lodzie"?
Siła nie jest aktywnie rozdzielana na strony i chyba nie ma suv-a, czy crossovera z takim rozwiązaniem. W ATS (Active Torque Split) nie ma też systemu przyhamowującego ślizgające się koła, a kontrola trakcji rozwiązana jest na poziomie sterowania przepustnicą (na co dzień to imho dużo lepsze rozwiązanie). Szkoda jednak, że w skrajnej sytuacji utraty przyczepności przez jedno z kół przednich i jedno z tylnych taki system nie wkracza do akcji. Być może jest to wynikiem braku centralnego mechanizmu różnicowego.
Nie wiem kto jest producentem, ale Toyota stosuje niemal identyczne rozwiązanie (mechanicznie). Możliwe, że obydwie firmy mają wspólnego dostawcę.

Napisane:
29 mar 2012, 11:38
przez szatajoh
Co znaczy "glupieje na lodzie"?
wyobraz sobie ze stoisz autem na sliskiej gladkiej nawierzchni letko pod gorke
chcesz ruszyc z miejsca i auto zaczyna tanczyc masz tylko 3 m szeroki korytarz wjazdowy na most ktory idzie coraz stromiej pod gorke Aud i VW z haldexem odbija sie tylko od poreczy
czy podobny problem ma Mazda CX 5/7/9
Landrovwer Discovery I wjezdzal bez wlanczania spery rozwiazanie mechaniczne napedu
Subaru Forester -bez problemu manual
auto dostane w lipcu nastepna zima przyjdzie ale mam juz problem na zapas
z tego co czytalem w sieci elektronika Mazdy powina to zniwelowac jak ie sa wasze doswiadczenia z praktyki??

Napisane:
30 mar 2012, 01:22
przez Paweł
Jeśli wjechał disco bez blokad osiowych, to mazda też wjedzie. Nie będzie jednak różowo i na pewno subaru poradzi sobie lepiej. Trzeba pamiętać, że ATS to sztywne spięcie osi, ale nie ma w nim (poza szóstka mps) szper, ani komputerowych szper osiowych. Przy braku trakcji sterowanie samo odejmuje gaz i o ile na płaskim lub niewielkim, oblodzonym wzniesieniu czyni to cuda, to może nie pokonać grawitacji na stromej górze. Mowa jednak o skrajnych warunkach, gdzie prawdziwe terenówki jadą trzymając się "o włos".

Napisane:
9 kwi 2012, 16:37
przez szatajoh
Dziekuje za odpowiedz
Przetestuje i podziele sie wiadomosciami
ale na zime bede czekal uspokojony
sj
Mazda contra Subaru

Napisane:
15 kwi 2012, 21:50
przez szatajoh

Napisane:
9 wrz 2012, 20:12
przez Novy
Mazda ma taki napęd jak CRV,dołączany w razie uślizgu przedniej osi (Haldex-nazwa Hondowska 4WD),auto które wjechało to Acura(exclusive Honda in USA) czyli działa jak Torsen ,nazwa Hondowska SH-AWD(all wheel drive).Znalazłem takie info dla Ciebie,cyt:
http://www.joemonster.org/filmy/37761/Quattro_vs_xDrivetak działa Torsen – czyli przekładnia pomiędzy osiami przez to, że jedna z osi nie ma żadnej przyczepności na drugą przekładnia Torsen nie jest w stanie przekazać momentu. W X3 napęd jest dołączany elektronicznie – na sztucznej rampie działa perfekcyjnie ale na śniegu lub lodzie rzadko zdarza się, że jedna oś ma 100% przyczepności a druga 0%.
Podobny napęd do X3 znajduje się w Audi A3 Quattro lub w VW Golfie IV – i bez sciemy to A3 lub Golf wjechałoby na tą rampę dokładnie tak jak BMW w filmie, ale już A4 lub VW Passat z napędem 4x4 miałoby ten sam problem co Q5 – w VW Audi Group auta z silnikiem ustawionym wzłużnie mają napęd 4x4 z Torsenem a z silnikiem poprzecznie – pomiędzy osiami sprzęgło Haldex tak jak BMW. Jedno i drugie ma swoje plusy i minusy.
Ale poniżej link do filmu gdzie A3 z Haldexem(jak BMW) i Impreza ze stałym napędem bardzo podobnym do Audi Q5 jeździ po śniegu – niech się tutaj BMW wykaże:
http://www.youtube.com/watch?v=u1n1F8vrkL0a tu masz CRV z takim napędem jak twoja CX-5 i subaru z takim napędem jak Q5;
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMwZapomnij że swoim CX-5 podjedziesz tak jak koleś tą Acurą,no way!


Napisane:
10 wrz 2012, 11:36
przez Paweł
Ten test nie ma nic wspolnego z centralnym mechanizmem spinajacym osie. Nie ma wiec znaczenia, czy jest to mechanizm roznicowy o zmniejszonym poslizgu (torsen), czy sztywne spiecie w rodzaju "on-demand". Nie podjedzie ani haldex, ani torsen, ani ats, jesli chociaz na jednej z osi nie bedzie szpery. Wjezdza np. Honda z sh-awd lub Mazda6 MPS z ats – obydwie maja blokade mechanizmu roznicowego na tyle.

Napisane:
16 wrz 2012, 20:45
przez szatajoh
Daciagam juz Mazda 8 tysiac i trzeci miesiac ekspoatacji
Jazda po miescie super autostrada jeszcze lepiej
TEREN -wjerzdzalem Mazda na przelecz "droga " to tzw stokowka czyli caly czas pod gore czasami koleinami po ciagnikach zrywkowych zwlekajacych drzewo do placu drzewnego ciezko bloto strome podjazdy koleiny caly dystans ok 5 km po 2/3 wylanczyl mi sie naped na tyl przegrzalem sprzeglo lepkosciowe musialem zrobic pauze az ostygnie bo tylko na przednim napedzie to kola sie krecily i nic poza tym po ok 15 minutach kontrolki zgasly i auto dalej drapalo sie sciezka zdrowia do gory dalo rady
Wnioski;ciezko orac madzia w terenie nie mozna jest delikatna naped jest zaprogramowany na 3/4 wysilku czyli delikatny teren dlugotrwle silne obciazenia napedu wylanczaja go asekuracyjnie zeby nie zepsuc
przypuszczam ze konstruktorzy mazdy wyciagli wnioski z Landrovera Fernandela gdzie masochistyczni uzytkownicy doprowadzali w terenie do gotowania oleju w sprzegle sprzegajacym przod z tylem nauka nie poszla w las
test byl robiony na zboczach Romanki Wielkiej dociaglem do przeleczy Plone i schroniska na Slowiance
Zjazd do Jelesni tez nie byl latwy ale dolne plastiki sa jeszcze cale brakuje systemu stopujacege auto na stromych zjazdach a 1bieg jest typowo asfaltowy
Re: Mazda Active Torque

Napisane:
10 gru 2012, 21:20
przez mazzurek
Witam Szanownych Właścicieli CX-5 z 4x4,
jako, że zima uderzyła – chętnie posłuchałbym Waszych aktualnych doświadczeń (mam nadzieję pozytywnych) z użytkowania 4x4.
Chodzi mi głównie o warunki słabej przyczepności na normalnych, utwardzonych drogach.
Zastanawiam się nad nabyciem CX-5, ale i Subaru Forester mnie kusi swoim napędem.
Jazdę lekko-terenową będę odbywał raczej rzadko, więc więc zdolności podjazdowo-błotne nie są dla mnie priorytetowe – pod nasyp raczej nie będę podjeżdzał

pozdrawiam, Mazzurek

Napisane:
11 gru 2012, 00:01
przez polak900
Powiem tak, nie ma co porównywać dołączanego napędu awd cx-5 do stałego napędu Subaru.
Jeżdziłem cx-5 i miałem wrażenie że jadę wersją napędzaną na jedną oś, dopiero jak coś się zaczęło dziać, to dołączała się druga oś
W subaru, który mam cały czas jest napęd na 4 koła i to się czuje w każdej sytuacji, samochód jedzie jak po szynach. szczególnie jest to w zimie widoczne
Ja swoim Legacy który ma taki sam napęd jak Forester jadę szybciej niż pozostali użytkownicy ruchu
Jedyną wadą tego napędu jest to, że daje taką frajdę z jazdy, że zapomina się o wszystkim , szukając tej granicznej przyczepności posuwa się za daleko, niekiedy za bardzo ryzykując.
Na koniec napęd Cx-5 w zimowych warunkach daje radę, tylko nie ma tego czegoś co daje sAWD

Napisane:
11 gru 2012, 17:02
przez kogut1235
Jestem ze Świnoujście i takiej zimy dawno tu nie było , więc moge się conieco podzielić spostrzeżeniami. Auto prowadzi sie rewelacyjnie , ma się wrażenie jakby jechało się po asfalcie, czuć przyśpieszanie podczas ruszania. Moment załączania "tyłu" jest niewyczuwalny , elektronika musi działać bardzo szybko. Podczas skręcania na skrzyżowaniu z gazem w podłodze mazda delikatnie zamiata tyłem. W ekstremalnym uślizgu do akcji wchodzi esp. Mój sąsiad posiada subaru forester w dieslu 2009 rok produkcji, pojechaliśmy na wielki parking i tam jechaliśmy te same trasy , róznica pomiędzy czasem i precyzja prowadzenia praktycznie żadna. Jestem bardzo zadowolony z tego powodu


Napisane:
11 gru 2012, 19:24
przez mazzurek
Dziękuję za szybkie informacje,
@polak900 – wiem, że w subaru jest stały napęd i jest on niewątpliwie lepszy od dołączanego. Chodziło mi o to, czy ATS w Maździe istotnie poprawi bezpieczeństwo jazdy zimą, przy poruszaniu się bez szaleństw.
Z Waszych wypowiedzi wynika, że tak – i super.
@kogut1235 – właśnie chodziło mi o wyczuwalność załączania tyłu. Jeździłem jakiś czas temu Hondą CRV i tam zauważyłem dość nieprzyjemne zjawisko – zdarzało się wyczuć lekkie szarpnięcie auta po załączeniu.
pozdrawiam, Mazzurek

Napisane:
12 gru 2012, 10:45
przez fowey2
Witam Czy podczas dołączania napędu pali sie jakas kontrolka informujaca o tym , w instrukcji obslugi wsrod wielu kontrolek jest kontrolka 4WD , u mnie takowej niema a naped mam niby AWD.
Pozdrawiam

Napisane:
12 gru 2012, 12:21
przez kogut1235
fowey2 napisał(a):Witam Czy podczas dołączania napędu pali sie jakas kontrolka informujaca o tym , w instrukcji obslugi wsrod wielu kontrolek jest kontrolka 4WD , u mnie takowej niema a naped mam niby AWD.
Pozdrawiam
Nic sie nie zapala , kontrolka zapali Ci się wtedy jak przegrzejesz napęd , normalnie nic się nie zapala.

Napisane:
8 lut 2013, 11:32
przez fowey2
Witam jeszcze o tej kontrolce 4WD ,podczas uruchamiania silnika u mnie kontrolki 4WD brak to wrazie przegrzania układu co się zapali ? Wyskoczy jakieś info na na wyświetlaczu z prawej strony?
W wersji amerykańskiej ,japońskiej jest normalna konrolka 4WD widoczna podczas startu silnika.
U mnie w tym miejscu jest kontrolka niezapiętych pasów kierowcy.

Napisane:
11 lut 2013, 13:20
przez Paweł
Pokazałeś zegary "bogate" i te "biedne" – bez pokrętła HMI i graficznego/punktowego wyświetlacza po prawej stronie, stąd różnica.
W pierwszych chyba rzeczywiście nie ma dedykowanej lampki 4WD. Prawdopodobnie zapala się czerwony wykrzyknik i graficzny komunikat z prawej strony.
Mazda Cx5 SkyPassion napęd 4x4

Napisane:
19 lip 2013, 19:37
przez bazyli71
Witam, Chodzi mi o napęd w mazdzie cx5. Rozumiem, że tylna oś jest dołączana w przypadku poślizgu kół przednich, ale jaki mechanizm tym rządzi? Pytam, bo CRV czy RAV4 też mają napęd 4x4 ale działa on tylko do 60 km/h. Dilerzy to potwierdzą jeśli dokładnie o to się spytasz- sami nie powiedzą. Subaru ma swój Asymetrical AWD, BMW xDrive, Audi- Quattro, a Mazda.... Na to pytanie w salonie Mazdy, po konsultacji z W-wą, odpowiedziano mi, że 4x4 działa niezależnie od prędkości. Czy maja rację i jakim sposobem to działa (haldex?, torsen?)? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam i milego weekendu.

Napisane:
19 lip 2013, 22:33
przez Paweł
Działa mechanicznie, reagując na różnicę prędkości obrotowych pomiędzy osiami. Dodatkowo system jest rozłączany podczas jazdy ze stałą prędkością, w mieście itd. Jeśli komputer ustali, że warunki wymagają napędu na cztery koła, wtedy załącza połączenie pomiędzy wałem i tylnym dyferencjałem. Mechanika robi resztę.
http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/

Napisane:
20 lip 2013, 09:10
przez bazyli71
Paweł napisał(a):Działa mechanicznie, reagując na różnicę prędkości obrotowych pomiędzy osiami. Dodatkowo system jest rozłączany podczas jazdy ze stałą prędkością, w mieście itd. Jeśli komputer ustali, że warunki wymagają napędu na cztery koła, wtedy załącza połączenie pomiędzy wałem i tylnym dyferencjałem. Mechanika robi resztę.
http://www.mazdaspeed.pl/technika/mazda ... t-awd-ats/
Dzięki za odpowiedź. Czy to załączenie jest w jakikolwiek sposób ograniczone prędkością samochodu, jak np. w CRV, gdzie 4x4 działa tylko do 60 km/h? Pozdrawiam.