Chciałbym powrócić do tego tematu – czy ktoś nabył dojazdówkę? Byłem ostatnio w dwóch ASO Mazdy i podpytałem. W jednym dostałem śmieszną odpowiedź, pewnie już tam nigdy nie wrócę ze względu na podejście sprzedawcy... "Cały komplet 1800 zł, nie da się kupować komponentów oddzielnie". Natomiast w drugim ASO, dostałem taki wykaz części (załącznik) + informację, że mogę zamówić co mi się podoba z tej listy i nie ma z tym żadnego problemu.
Jak sobie poszukałem w internecie, to przykładowo tu:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Mazda ... 2136497706Koło ma rozmiar 145/90 R16 – pytanie czy to nie za małe koło do CX-5?
Na oficjalnej stronie Mazdy też podana jest taka specyfikacja (T145/90D16 106M W):
https://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria ... /?mobile=1Na aukcjach można bez problemu znaleźć dojazdówki w takim rozmiarze za ok 300-400 zł. Pozostawałby zakup wypełnienia podłogi (102,94+143,04) + mocowanie koła (44,75).
Finalnie powinniśmy się zamknąć w kwocie 500-600 zł, co jest znacznie lepszą propozycją niż 1800 zł jakie usłyszałem w pierwszym ASO...
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii?
UPDATE Dopisano 1 wrz 2017, 07:39:Pozwolę sobie napisać posta pod własnym postem, aby podbić temat dla osób które mogłyby być zainteresowane.
Skompletowałem zestaw dla koła dojazdowego do CX-5 2014r. Poniżej podaję co należy mieć aby cieszyć się dojazdówką:
Wypełnienie bagażnika – potrzebne elementy:
KE40-68-8MXA – lewe wypełnienie / pianka bagażnika (102,94 PLN BRUTTO).
KD31-68-8MXA – prawe wypełnienie / pianka bagażnika (143,04 PLN BRUTTO).
KD33-56-960A – Śruba mocująca koło dojazdowe (44,75 PLN BRUTTO – to jest opcjonalne, nie trzeba tego w ASO kupować, jest dostępne w miejscach gdzie sprzedają dojazdówki itp, ale cena w ASO jest dość dobra, więc kupiłem w ASO).
Zestaw narzędzi – lewarek, klucz do kół, klucz do lewarka – osobiście kupiłem na Allegro 'używany' zestaw za 100 zł (lewarek, klucz do kół, klucz do lewarka, ucho holownicze). Cena samego lewarka w ASO to 320 zł. Zestaw ten nie był nigdy używany, nie nosi żadnych śladów użycia. Dość ciężko znaleźć taki zestaw na rynku wtórym – szukałem 3 tygodnie, bardzo mało tego na allegro. Nie mam pewności – ale zakładam, że lewarek z Mazdy 6 nie będzie odpowiedni – jest niższy, zatem trzeba było szukać od CX-5 – możliwe że pasuje też od CX-3, CX-7, CX-9, MPV – ale tego nie gwarantuję. W załączniku wrzucam zdjęcie mojego zestawu.
Dojazdówka – zdecydowałem się na zakup poza ASO (cen w ASO 680,78 + montaż opony na felgę). Oryginalnie ASO zaleca rozmiar koła T145/90D16. Szukałem używanych kół na allegro, sporo tego jest w tym rozmiarze (od Toyoty, Mitsubishi itp). Jednak cenowo wychodzi średnio. Widziałem oferty od 350 zł do 550 zł za używane koło dojazdowe w tym rozmiarze. Wtedy trafiłem na tę aukcję (od razu zaznaczam – nie mam nic wspólnego z tym sprzedającym, po prostu wydaje mi się to dobrą ofertą więc udostępniam):
http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-17-maz ... 32842.htmlhttp://allegro.pl/kolo-dojazdowe-16-maz ... 70966.htmlPojechałem osobiście obejrzeć koła – Pan zarekomendował żebym wziął 17 cali (155/90/17) – wychodzi zdecydowanie lepiej względem przekątnej dla moich kół na codzień (225/55/19) – można sobie to przeliczyć np na stronie
https://tiresize.com/calculator/ – faktycznie dojazdówka jest nowa, opona była zakładana przy mnie (opona to Kenda, DOT 1117). Sama felga też wygląda na nówkę, nie żadne odmalowane starocie. Pan sprzedał mi koło za 500 zł, brałem poza allegro z odbiorem osobistym.
Po montażu wszystkiego okazuje się, że nie tracimy nic przestrzeni bagażowej, podłoga jest praktycznie w takiej samej pozycji jak bez koła. Wnętrze koła za to, daje spore miejsce na upchnięcie jeszcze dodatkowych pierdółek. Wrzucę parę fotek jak to u mnie wygląda.
Całość wyszła finalnie: 890,73 PLN BRUTTO. Jeśli ktoś ma własne narzędzia to jeszcze ciut mniej. Jeśli ktoś chciałby jeszcze taniej, to może kupić tylko pianki (245,98 PLN BRUTTO) – resztę szukać po taniości na allegro / olx / szrotach.
Myślę, że warto mieć przynajmniej dojazdówkę w aucie tej klasy. Wiadomo że zestaw naprawczy może pomóc (ale jak opona pęknie to już nie), wiadomo że zapewne każdy ma też Assistance (ale jak się ktoś spieszy, albo jest wysoko w górach...), ale nigdy nie wiadomo w jakiej sytuacji może spotkać nas przebita opona. Nic nie zapewni takiego spokoju i poczucia bezpieczeństwa na wyjeździe rodzinnym jak zapasowe koło w bagażniku