Mam problem, na ktory nie potrafie znaleźć odpowiedzi. Ostateczności ą bedzie demontaż skrzyni i wysylka do serwisu ale szukam jeszczę pomysłu w jaki sposób mało inwazyjnie mógł bym ten temat rozwiązać i z góry dziękuję.
Mazda CX5 2015 2.5b przebieg 30 000 km skrzynia FZ21-21EM1-G. Auto sprowadzone z USA z lekko uszkodzonym dachem (spadł jakiś krzak wybijając szybę i szyberdach). Poza tym nic nie uszkodzone.
Problem to:
Objawy na zimnym: po wrzuceniu D po kilku sekundach zaczyna lekko szarpać i rusza. Rozpedzajac sie wolno zmienia biegi płynnie bez szarpnięć. Podczas jazdy na biegu z stałą prędkością jest ok. Po dodaniu mocniej gazu zaczyna wibrować i szarpać na tym samym biegu. Silnik nie wchodzi na obroty i samochód nie chce przyspieszać
Po rozgrzaniu nie wibruje i nie szarpie tylko zaczyna "slizgać" sprzęgło. Po jakimś czasie wyrzuca błędy i staje.
Błędy: P0735, P0736 położenie biegu nieprawidłowy stosunek, P0780 procesy przełączania nieprawidłowe czasy sterowania, P2855 zawór elektromagnetyczny hydrauliki sterowania sprzęgla nieszczelności
Ciśnienie oleju skrzyni na zimnym: 2,5 bara (samochód sie wolno toczy). Na ciepłym 1,5 bara (samochód nie chce ruszyć). Wymagane ciśnienie 12 barów
Olej jest przezroczysty, nie śmierdzi i jest właściwy poziom. Sprawdzałem rowniez wtyki przy skrzyni – są czyste i nieskorodowane. W zaden sposób nie mogę znaleźć podobnego przypadkubw sieci. Jal cos sie psuje to zazwyczaj szarpie przy zmianie biegów a u mnie podczas jazdy na danym biegu. Wsteczny działa prawidlowo. Bede wdzieczny za wskazowki gdzie szukać. Dziekuje. Bartek, Mielec, podkarpackie
Automatyczna skrzynia biegów – wibruje, szarpie
Strona 1 z 1
Nie znam się, ale się wypowiem: Bardzo mały przebieg na "normalną" usterkę jak na FW6A-EL/GW6A-EL, którą jest zużycie sprzęgieł konwertera. Pytanie, czy olej nie był już wymieniony... To, co możesz zrobić bez zdejmowania skrzyni z samochodu, to ściągnąć miskę, sprawdzić, czy na magnesach nie ma opiłków i jeśli jest czysto – próbować wyczyścić lub wymienić mechatronikę. Możesz też spróbować sprawdzić drożność wymiennika ciepła.
Ciśnienie (jeśli była mierzona wartość "pod obciążeniem") jest krytycznie niskie i wskazuje dokładnie na to, co pokazują kody – zacięcie zaworu sterowania ciśnieniem liniowym lub nieszczelność w wyniku uszkodzenia uszczelek lub pęknięć któregoś kosza, ewentualnie awarię pompy, obudowy lub konwertera. Nie ma niestety dostępnej żadnej magii pozwalającej na dokładniejszą ocenę. Każdą część trzeba sprawdzić z osobna, bo może mieć ona wpływ na utratę ciśnienia. Weryfikacja/podmiana mechatroniki wstępnie może potwierdzić to, co wydaje się nieuniknione – konieczność rozebrania skrzyni lub poszukiwań innej (co patrząc na ich ceny, jest z moich doświadczeń najtańszym i najpewniejszym rozwiązaniem).
Szarpanie i ślizganie może być wprost wynikiem zbyt niskiego ciśnienia.
Ciśnienie (jeśli była mierzona wartość "pod obciążeniem") jest krytycznie niskie i wskazuje dokładnie na to, co pokazują kody – zacięcie zaworu sterowania ciśnieniem liniowym lub nieszczelność w wyniku uszkodzenia uszczelek lub pęknięć któregoś kosza, ewentualnie awarię pompy, obudowy lub konwertera. Nie ma niestety dostępnej żadnej magii pozwalającej na dokładniejszą ocenę. Każdą część trzeba sprawdzić z osobna, bo może mieć ona wpływ na utratę ciśnienia. Weryfikacja/podmiana mechatroniki wstępnie może potwierdzić to, co wydaje się nieuniknione – konieczność rozebrania skrzyni lub poszukiwań innej (co patrząc na ich ceny, jest z moich doświadczeń najtańszym i najpewniejszym rozwiązaniem).
Szarpanie i ślizganie może być wprost wynikiem zbyt niskiego ciśnienia.
the right man in the wrong place...
Racja. Dziś zaglądne pod skrzynię czy nie ma jakiś mechanicznych uszkodzeń i i do miski jak sugerujesz. A czy po poniższych objawach można wykluczyć np. konwerter lub pompę:
Wsteczny zawsze działa i prawidłowo z dużą mocą przyspieszania nawet po wyrzuceniu błędów
Kilka dni temu przejechałem ok 20 km bez większych objawów az do skrzyżowania na ktorym zapaliły się kontrolki i samochód już nie ruszył nawet po skasowaniu błędów. Dopiero po kilku godzinach wystartowal
Zaobserwowalem też że czasem chcąc rozpędzić się (bez zmiany biegu) poszarpuje bez przyspieszania nastepnie pelna moc plynne przyspieszanie przez jakiś dystans a później znów poszarpywanie.
Nie znam sie ale wydaje mi się jak by to była jakaś usterka z sterowaniem niż stałe uszkodzenie pompy lub sprzęgła ktore nie dało by chwilowych objawów normalności.
PS.
Jak już dostanę sie do mechatroniki to czy sam jestem w warunkach domowyvh w stanie sprawdzić elektrozawory?
Wsteczny zawsze działa i prawidłowo z dużą mocą przyspieszania nawet po wyrzuceniu błędów
Kilka dni temu przejechałem ok 20 km bez większych objawów az do skrzyżowania na ktorym zapaliły się kontrolki i samochód już nie ruszył nawet po skasowaniu błędów. Dopiero po kilku godzinach wystartowal
Zaobserwowalem też że czasem chcąc rozpędzić się (bez zmiany biegu) poszarpuje bez przyspieszania nastepnie pelna moc plynne przyspieszanie przez jakiś dystans a później znów poszarpywanie.
Nie znam sie ale wydaje mi się jak by to była jakaś usterka z sterowaniem niż stałe uszkodzenie pompy lub sprzęgła ktore nie dało by chwilowych objawów normalności.
PS.
Jak już dostanę sie do mechatroniki to czy sam jestem w warunkach domowyvh w stanie sprawdzić elektrozawory?
- Od: 24 maja 2020, 22:24
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX 5 2015 2.5b AT lift
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9