Odpowietrzanie układu hamulcowego a cała masa błędów po....

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrek1234 » 13 lut 2020, 23:43

Witam na wstepie wszystkich aktywnych na forum.
Moja perełka to cx5 2.2d AuT 150km. 2014.
Pewnego dnia zorientowałem sie ze lewe tylne koło sie grzeje i prawdopodobnie sie zapiekły prowadnice/cylinderek wiec zdemontowałem przewód hamulcowy z płynem zaslepiem przewód uszczelniajac go (oczywiscie było troszeczke wycieku)wymieniłem wszystkie uszczelniacze wyczysciłem jażmo itp wszystko jak trzeba poskładałem płynu dlałem (chyba za mało <zawstydzony> )nastepnie zrobiłem sobie rundke około 800 metrów czy wszystko ok i czy dojade jutro do pracy.
niestety wyskoczył błąd mało płynu hamulcowego w trakie jazdy.
nanastepny dzien dolałem płynu było faktycznie mało ponizej minimum odpowietrzyłem wszystkie zaciski od LT>PT>PP>LP w zacisku który robiłem faktycznie wysoczyła piana i mnóstwo powietrza. w kolejnych nawet bąbelka wszystko powtazałem około 7 x. na koło Z ZAŁOZONYM WĘZYKIEM.
podczas jazdy probnej wyskoczyła mi cała litanie błedów TPMS,SCBS,ESP,ASP, CHEK INSPECTION required.
w trybie awaryjnym gdy podczs jazdy auto wyrywa biegi i gwałtownie zrzuca je na dół jak by nie bylo sprzęgła <głaszcze> słychać jak zazębia bolesnie dla ucha i serca biegi dojechałem do mechanika specjalisty ten oznajmił mi po ppodpieciu pod komp. ze do wymiany czujnik cisnienia wsteczniego wydehu.
Moje pytanie
Auto sprawene bez błedów odpinam przewód hamulcowy ,odpowietrzam układ cał
y hamulcowy mozliwe ze były braki płynu hamulcowego na pare godizn dochodiz do tylu błedów ?
Pojechałem do elektryka samochodoego i z jego analiz komputerowyh wynika ze do wymiany czujnik cisnienia wstecznego spalin. błąd
czy to możliwe ? uszkodzić czujnik wydechu podczas pracy nad hamulcami?
<nauka>
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 17:21
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda cx 5 2015
2.2 awd ke

Postprzez rafik85 » 14 lut 2020, 07:24

Zacznijmy od tego że układ hamulcowy z abs odpowietrzamy zaczynając od najbliższego koła od pompy :)
Czym auto było diagnozowane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 664 (0/17)
Ostrz.: 1
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ cx3 2.0 awd 19'+mx5 17' 2.0

Postprzez darrecki » 14 lut 2020, 07:50

Przy demontażu jednego zacisku i to jeszcze tak daleko od pompy, kolejność odpowietrzania nie powinna mieć żadnego znaczenia.
W mojej 3 z takim samym silnikiem demontowałem komplet zacisków (swap na większe), zmieniałem płyn hamulcowy wypompowywując cały stary i nigdy nie miałem żadnych błędów. Fakt, nie musiałem po raz kolejny odpowietrzać, bo za 1x było ok.

Podaj konkretny nr błędu, sprawdzę w serwisówce ewentualną przyczynę jego występowania, chociaż stawiam, że z hamulcami nie ma nic wspólnego.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2368 (38/112)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Piotrek1234 » 14 lut 2020, 12:38

Nr błędu P0472
Czujnik wstecznego ciśnienia wydechu
Obwód nie prawidłowy
Nieciągły
Załączniki
IMG_20200213_203543.jpg
IMG_20200213_203543.jpg
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 17:21
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda cx 5 2015
2.2 awd ke

Postprzez darrecki » 15 lut 2020, 00:12

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 21600.html

Błąd nie ma nic do hamulców. Może zruszyłeś czujnik? Bo innej opcji nie widzę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2368 (38/112)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Piotrek1234 » 15 lut 2020, 19:52

Dardzo dziekuje za link do serwisówki.
Wymątowałem czujke i sprawdziłem pod kątem zwarcia do masy. Jest jedna rzecz której nie moge zrozumieć. :( wtyczka posiada 3 piny A B C. przy sprawdzaniu miedzy masa i A mam kontakt
masa i C również. wiec wygląda mi na to ze jest zwarcie do masy gdzies w wiązce PCM na jednym z nich któryś musi być plusowy poniewaz B jest sygnałowy na 100%.
lecz po włączeniu zapłonu na wtyczce normalnie mam 5v i nie ma zadnego zwarcia na to wygląda.
Równiez odpiołem wiązke od komp (PCM) i sprawdziłem ciągłosć zgodnie ze schamatem z serwiówki ciągłość jest.
Nie rozumiem zgodnie linkiem z serwisówki nie powinno być zwarcia do masy miedzy B i C ponieważ B to sygnał a C to plusowy po właczeniu zapłonu mam 5v miedzy A i C
MOje pytanie brzmi :
Czy mam szukać zwarcia do masy ?miedzy C i masą na wyłączonym zapłonie w dalszym ciągu? Wygląda mi to na przebicie chociaz komputer wykrył "obwód nie prawidłowy " "nieciągły" a nie zwarcie do masy.
jak sprawdzić taki czujnik miernikiem? da sie?
PS bardzo dziekuje wszystkim za pomoc
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 17:21
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda cx 5 2015
2.2 awd ke

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9