Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ryba113 » 11 mar 2019, 16:35

Nadszedł czas na wymianę tarcz i klocków zastanawiam się nad tarczami wierconymi i klockami marki zimmermann. I tutaj pojawia się pytanie czy warto? Może ktoś ma doświadczenie z tą marką? Słyszę opinie, że wiercone tarcze są głośne, czy to prawda?
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 06:12
Posty: 146 (6/16)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Pabloss » 12 mar 2019, 14:45

No bądź tu mądry, co post to inna opinia. Tak czy inaczej będę musiał się na coś zdecydować bo dzisiaj parkując (jadąc około 10-15 km/h po puszczeniu hamulca) słyszałem lekkie piszczenie. Mam nadzieje że to nic poważniejszego a tylko hamulce. Jak przyspieszyłem do ok. 20-25 to przestało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 370 (1/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Pabloss » 12 mar 2019, 14:46

po co piszesz w nowy poście skoro poniżej masz całą dyskusję o tarczach i klockach ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 370 (1/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez mario-k » 12 mar 2019, 19:35

Tak wiercone i nacinane tarcze sa glosne przy ostrym hamowaniu jak delikatnie hamujesz to jest OK :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 267 (2/8)

Postprzez paolobin » 13 mar 2019, 08:45

Wymieniłem przy 74000 km klocki z przodu na Textar bo tanie, hamują dobrze, ale strasznie piszczą, więc kiedy cofam piszczy czujnik cofania, piszczy klocek lewy bardzo wysoko, prawy klocek piszczy niższym dźwiękiem, więc nie wiem który dźwięk jest dźwiękiem czujnika cofania, przy hamowaniu w jeździe do przodu 98% nie piszczy, czasami tylko, ale jazda do tyłu masakra. Zdecydowanie nie polecam Textara, ba, mam plan, żeby kupić oryginały w autoryzowanym serwisie, wiem, że drogo. W serwisie kupowałem pióra wycieraczek i zacząłem na te klocki Textara narzekać, dostałem odpowiedź: wszyscy z Textarami narzekają, że piszczą. Jestem wk...wiony, piękny samochód a tu pisk na cały parking przed marketem. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 17:19
Posty: 31
Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012

Postprzez scifo » 13 mar 2019, 15:21

Od lat we wszystkich autach jakie posiadałem i posiadam nadal, zakładam TRW – tarcze i klocki.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2018, 21:22
Posty: 55 (0/1)
Auto: Mazda CX-5 2.0 165 KM 2018

Postprzez Pabloss » 16 mar 2019, 09:44

ja kupiłem ZIMMERMANN 25564.160.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 370 (1/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Kriszo » 17 mar 2019, 20:52

Ja zakupiłem TRW komplet 4 tarcz + komplet klocków na 4 koła 760 zł + wymiana w serwisie w Redzie 320 zł.
Napiszę jak się sprawują.Stosuję te zestawy od dobrych 10 lat i zawsze było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 20:36
Posty: 59 (1/2)
Auto: Mazda CX-5.SkyPASSION.2.0 benzyna.160 PS,AWD.Skrzynia AT.2015r.

Postprzez popielasty » 18 mar 2019, 05:51

paolobin napisał(a):Wymieniłem przy 74000 km klocki z przodu na Textar bo tanie, hamują dobrze, ale strasznie piszczą, więc kiedy cofam piszczy czujnik cofania, piszczy klocek lewy bardzo wysoko, prawy klocek piszczy niższym dźwiękiem, więc nie wiem który dźwięk jest dźwiękiem czujnika cofania, przy hamowaniu w jeździe do przodu 98% nie piszczy, czasami tylko, ale jazda do tyłu masakra. Zdecydowanie nie polecam Textara, ba, mam plan, żeby kupić oryginały w autoryzowanym serwisie, wiem, że drogo. W serwisie kupowałem pióra wycieraczek i zacząłem na te klocki Textara narzekać, dostałem odpowiedź: wszyscy z Textarami narzekają, że piszczą. Jestem wk...wiony, piękny samochód a tu pisk na cały parking przed marketem. Pozdrawiam


A czytałeś ten wątek przed zakupem klocków Textara? Stronę wcześniej odradzałem te klocki ;) za to tarcze Textar Pro to jedna z najlepszych alternatyw dla oryginalnych tarcz Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 175 (1/0)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Pabloss » 18 mar 2019, 20:32

Klocki założone, zobaczymy jak będą się sprawować. Na razie trudno powiedzieć, jednak jedno już wiem nie piszczą :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 370 (1/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez ryba113 » 18 mar 2019, 21:59

A więc wybór padł na zimmermanny tarcze i klocki tylko, że zwykle ponieważ z wielu źródeł otrzymałem informację iż wiercone tarcze są głośne. Po przejechaniu 300km przyznam że hamują dobrze jak na porównanie z ori, nie piszczą i po kontakcie z mokrym nic się nie skrzywiło, nie pylą jakos wyjatkowo. Tak więc mogę polecić z czystym sumieniem.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 06:12
Posty: 146 (6/16)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Zbych88 » 9 kwi 2019, 21:52

Czy tylne klocki od wersji z elektrycznym recznym sa identyczne jak te wczesniejsze modele z normalnym recznym?
Początkujący
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 17 (0/1)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez Author53 » 26 kwi 2019, 13:52

Witam
Czy można samemu, w CX5 2018 wymienić klocki hamulcowe z tyłu przy elektrycznym hamulcu?
Jeśli tak to jakiś manual :), krok po kroku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 09:20
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez rafik85 » 27 kwi 2019, 18:04

Odłącz aku wymień klocki i tyle.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 412 (0/4)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez darrecki » 29 kwi 2019, 09:31

Procedura EBP.pdf
Jak zmienić klocki przy elektrycznym hamulcu ręcznym
(225.97 KiB) Pobrane 23 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2008 (31/83)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Author53 » 29 kwi 2019, 09:43

No i wszystko jasne. Nie tylko wyłączyć akumulator.
Dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 09:20
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez Luka_S » 29 kwi 2019, 13:39

Cześć witam jak wygląda sytuacja ze zmianą klocków i tarczy z przodu w Maździe CX5 2.2D 175km 4WD 2014 rok Pytam ponieważ gdzieś dowiedziałem się o tym że należy przy wymianie użyć komputera aby rozciągnąć tłoczki i nie zniszczyć całego systemu Czy jest to prawda czy mogę to zrobić analogowo po staremu Pytam was ponieważ dzwoniąc do serwisu w Aso udzielano mi różnych odpowiedzi lub zbywano mnie, rady odnośnie oddania tego do mechanika Dzięki nie trzeba Wiem o tym interesuje mnie czy ktoś sam robił to i wymieniał Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2019, 19:36 przez Luka_S, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 22:23
Posty: 11 (2/0)
Skąd: Tromso
Auto: Mazda CX-5 2.2 D WD 175KM 2014

Postprzez darrecki » 29 kwi 2019, 13:42

Z przodu nie ma żadnych problemów przy zmianie tarcz / klocków niezależnie od modelu i rocznika. Tyczy się to każdej dotąd wyprodukowanej Mazdy.
Znaczy problem może być jak coś zardzewieje i się ukręci – to też się tyczy każdej Mazdy <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2008 (31/83)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Luka_S » 16 maja 2019, 09:37

Czyli masz 100% pewności że mogę tłok klocków wepchnac mechanicznie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 22:23
Posty: 11 (2/0)
Skąd: Tromso
Auto: Mazda CX-5 2.2 D WD 175KM 2014

Postprzez darrecki » 16 maja 2019, 12:51

Z przodu zdecydowanie tak. Z tyłu jeśli ręczny jest na wajchę tłoczki się wkręca – jak w większości aut
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2008 (31/83)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9